Geen informatie beschikbaar TV gids Mediabox Next

• 26 november 2019
  • 55 reacties
  • 6964 keer bekeken

Toon eerste bericht

55 Reacties

Uit mijn herinnering. Ik weet dat er een issue met de C7 was, in een Dual Stack thuisnetwerk.
De C7 zette overwachte dingen op het netwerk (IPv6 Router Advertisements) waardoor de IPv6 Routering in de soep liep.
Daar kreeg je last van op systemen in je netwerk.
Of dit is opgelost weet ik niet en of je er altijd tegenaan kon lopen ook niet.
Lekker vaag dus.

Hoe dan ook.

Een blik op de toegekende adresgegevens aan de Next kan zinvol zijn, als er een verdenking is dat er iets raars met het netwerk aan de hand zou zijn. Ook is info nodig over het Firmware profiel dat op de Connectbox draait. Dit alles om een mogelijk patroon te kunnen ontdekken.

Wat je overigens in zo'n geval ook zou verwachten is, dat een evt probleem zich ook voordoet bij een PC die op dezelfde poort als de Next wordt aangesloten.
Tenzij er sprake zou zijn van een specifiek issue met een Cloud Server die de Next gebruikt. Inzicht in gebruikte Cloud Servers, is lastig te verkrijgen, maar technisch niet onmogelijk.

Reputatie 7
Badge +12

Een vraag die ik erg interessant vind is: waarom zijn het elke keer specifiek NPO 1, 2, 3, en SBS6 waarvan de tvgids niet gevuld wordt bij dit euvel? Ik heb dit niet een paar keer voorbij zien komen maar echt al meer dan 10x in de laatste 4 mnd. In een deel vd gevallen met de wifibooster, in een ander deel icm een eigen router. Da’s geen tunnelvisie hoor, dat is patroonherkenning.

Reputatie 7
Badge +11

Nog iets voor je patroonherkenning(uitsluiting). Ik heb voor zover ik mij kan herinneren al minstens een half jaar geen missing info gezien in de EPG. Ik heb de Next samen met de AV-receiver via een switch aan een Asus router(DNS 1.1.1.1/1.0.0.1), en die aan de Arris Connectbox(bridge mode). Als een tierelier :grinning:

Een vraag die ik erg interessant vind is: waarom zijn het elke keer specifiek NPO 1, 2, 3, en SBS6 waarvan de tvgids niet gevuld wordt bij dit euvel? Ik heb dit niet een paar keer voorbij zien komen maar echt al meer dan 10x in de laatste 4 mnd. In een deel vd gevallen met de wifibooster, in een ander deel icm een eigen router. Da’s geen tunnelvisie hoor, dat is patroonherkenning.

Ok. Als dit het geval is, dan ligt het m.i aan de toevallige Cloud Server waarmee de Next communiceert. Welke zou dat zijn? Een lokaal netwerkprobleem, zie ik hierbij nog niet meteen

Wat best ook nog zou kunnen is dat de DNS Servers die de Next krijgt toegewezen op gezette tijden roet in het eten gooien. Dat zou dan geanalyseerd moeten worden en dat wordt niet gedaan.
Wat daarbij uitermate vervelend wordt, is dat je dan met een klant, in lastige vraag-antwoord spelletjes terechtkomt. Op vragen als de volgende krijg je zeker niet meteen een antwoord. Ik begin er niet aan om op dit punt wellicht iets boven water te krijgen. Of niet: dat kan het vreselijke vooruitzicht zijn.

• welk Firmware profiel draait op je Connectbox? Is het een Compal of een Arris? (Misschien zelfs een Connectbox Giga).
  • wat zijn de toegewezen adressen aan je Next?

Ik laat dit soort excercities graag over aan de Mods, als ze nodig gevonden worden.
Die kunnen met voldoende klant info, van buiten naar binnen kijken en de benodigd geachte gegevens gaan verzamelen. Lijkt me meer iets voor de testGroep, waar het probleem natuurlijk ook wel zal spelen.:wink:

Sinds ik de C7 wifi booster er tussen uit heb gehaald heeft het probleem zich niet meer voor gedaan. Dacht laat ‘t even weten. 

Reageer