Beantwoord

Geen geluid Next mediabox

• 8 juli 2019
  • 17 reacties
  • 5996 keer bekeken

Media box next geen geluid bij aanzetten TV ook niet nadat box van stroom af is gehaald en aan en uitgezet wordt. Komt dagelijks voor. Graag hulp/advies

Bedankt
icon

Best beantwoord door waffelace 15 juli 2019, 17:01

Had het zelfde probleem,ook geen audio meer.stroom van mediabox hielp niet,heb daarna mijn philips tv van stroom gehaald en weer aangesloten,bij mij was toen het probleem opgelost.heb weer geluid op mediabox next.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

17 Reacties

Reputatie 7
Heb je de Mute knop al ingedrukt.

Staat het geluid van de TV wel aan.

Is de Next goed aangesloten met zijn stekkers.

De Muteknop zit Links onder nummer 16

Muteknop ingedrukt, geluid aan en geprobeerd en alles goed aangesloten. Probleem komt meermaals per dag voor de afgelopen 14 dagen.

Na 6/6 x van stroom af doet het geluid het wel. De eerst weken geen problemen gehad. Verder tevreden alleen dat geluid he🤔
Reputatie 7
Dat lijkt me een Bug.

Heb je al geprobeerd de fabrieksinstelling door op:
Home (Huisje)
Tandwiel rechts naast Apps
Tabblad Systeem
Onderaan Fabrieksinstellingen.
Reputatie 7
Badge +27
Heb je alleen een tv aangesloten of ook nog een soundbar, versterker o.i.d?

De box even een minuutje uitzetten met de knop achterop kan rare storingen verhelpen.
Alles geprobeerd Dave zelfs terug naar fabriek.

Geen soundbar oid aangesloten enkel de tv
Reputatie 7
Dan lijkt het me handig als een moderator dit topic oppakt en een andere stuurt.

Zet even in je profiel postcode en huisnummer, niet zichtbaar voor leden, wel voor jou en moderators.
Ok Dave zal ik doen dankjullie voor alle hulp.
Andere HDMI-kabel geprobeerd?
Kleine kans, maar de door Ziggo geleverde, als je die gebruikt, kan een probleempje hebben.

Ook: andere HDMI-poort van de TV proberen.
Gegevens aan profiel toegevoegd. Graag verdere afhandeling door moderator.
Om te voorkomen dat een moderator je dezelfde vraag gaat stellen en dezelfde suggestie gaat doen, herhaal ik mijn reaktie nog maar eens.
Waarschijnlijk miste je die, want reaktie bleef weg.
Andere HDMI-kabel geprobeerd?
Kleine kans, maar de door Ziggo geleverde, als je die gebruikt, kan een probleempje hebben.

Ook: andere HDMI-poort van de TV proberen.

@Akkie103
En de bijgeleverde HDMI kabel gebruikt?
Dat is een kabel volgens de laatste specificaties.
Voor anderen die ook meelezen, zelfs dezelfde lijkende HDMI kabels kunnen toch mogelijk niet aan de huidige specificaties voldoen.
Reputatie 7
Hoi @Akkie103, welkom hier!

De vraag die gesteld wordt wat betreft de bijgeleverde HDMI vind ik een goede en ik ben ook benieuwd naar het antwoord. Verder wil ik je eens vragen om de Next in de eco-stand te zetten en vervolgens dat eens aan te kijken. Houd je ons hier op de hoogte?
Bijgeleverde kabel gebruikt. Box staat in ecostand !
Ik heb mijn Philips tv in fabrieksinstellingen gezet en ik had weer geluid via de Mediabox Next
@pjanglie Dank voor je tip, dat kan ook weer anderen op weg helpen.☺
Reputatie 7
Bijgeleverde kabel gebruikt. Box staat in ecostand !
Heb je ook de tip van @pjanglie opgevolgd door je tv eens te resetten?
Had het zelfde probleem,ook geen audio meer.stroom van mediabox hielp niet,heb daarna mijn philips tv van stroom gehaald en weer aangesloten,bij mij was toen het probleem opgelost.heb weer geluid op mediabox next.