Vraag

Geen beeld Next

  • 16 mei 2019
  • 40 Reacties
  • 2617x Bekeken

Sinds gisteren heb ik de mediabox next. Bij het kreeg ik geen beeld, wel geluid. De monteur heeft iets met de mediabox gedaan en vervolgens had ik beeld. Superblij natuurlijk. De mediabox is veel sneller en beter beeld dan de mediabox XL. Vandaag echter krijg ik de hele dag al geen beeld, wel geluid. Gebeld met Ziggo en die gaf het advies om de HDMI-kabel te vervangen. Dit gedaan. Echter nog geen beeld, wel geluid. Ik heb de mediabox gereset, echter nog steeds geen beeld. Voor volgende week heb ik al een afspraak met een monteur gemaakt. Maar wat ik kan zelf doen nu doen om beeld te krijgen en wie weet waar het aan kan liggen? Ik ontvang graag tips.

40 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Aanvulling na weer een paar uur zoeken. Als je de Next rechtstreeks op de TV aansluit dan zie je bij de resolutie instellingen de keuze om voor 4K te kiezen. Als je de next via de AV receiver laat lopen heb je deze optie niet.Dan ondersteund de reciver geen 4 K ? , war voor merk en type is het ?

Hij heeft een sony die wel 4k ondersteund (een hele goede Sony STR DN1040 zelfs) maar ik lees op de sony forums dat er veel problemen voorkomen met het doorlaten van hdmi signaal. Bij sommige mensen hielp het om de hdmi op aansluiting "B" aan te sluiten. Is een bekend probleem bij de sony. Ik heb zelf geen sony receiver maar dit probleem is veel over te lezen, dus vandaar mijn reactie.
Reputatie 1
Kan me naar al deze berichten nu niet meer voorstellen dat het door iets anders dan de box komt (;
Ben benieuwd naar de updates van Ziggo nu
Reputatie 3
Badge +2
En als je de next vast zet op 1080p of 1080i bij "beeld en geluid" instellingen en dan weer op de receiver aansluit?
Ook bij mij meteen na het aansluiten alleen geluid en geen beeld.
Dikkere HDMI kabel ertussen en meteen wel beeld.
Dus toch even proberen.
Reputatie 1
Ik kan van de week pas weer testen
Geluid Veronica kraakt nog steeds trouwens
E opnames die ik gedaan heb zijn ineens verdwenen
De volgende dag hadden we plotseling weer beeld. De monteursafspraak maar afgezegd. Soms doet het probleem zich opnieuw voor, geen beeld en foutcodes. Of controleer de bekabeling. De bekabeling is door de monteur aangebracht bij het installeren van de mediabox Next. Het is wel zo dat hij er een veel te lange kabel aan heeft gezet. Misschien veroorzaakt die problemen?
Aanvulling na weer een paar uur zoeken. Als je de Next rechtstreeks op de TV aansluit dan zie je bij de resolutie instellingen de keuze om voor 4K te kiezen. Als je de next via de AV receiver laat lopen heb je deze optie niet.
Reputatie 3
Badge +2
Aanvulling na weer een paar uur zoeken. Als je de Next rechtstreeks op de TV aansluit dan zie je bij de resolutie instellingen de keuze om voor 4K te kiezen. Als je de next via de AV receiver laat lopen heb je deze optie niet.
Ik weet niet of je het al eens geprobeerd hebt maar misschien een optie om voorlopig de next aan te sluiten op de tv (had je al) en dan optische audio van de tv naar receiver te doen. Of de optische audio van de next naar de receiver.
Reputatie 7
Badge +35
@Adderrr Dit lees ik vaker over deze apps en de Next.

Een vreemde actie die bij mij ooit hielp, start even Vimeo en kijk een kort stukje en start dan de app, ik lees al links en rechts dat het bij Netflix werkt en bij Videoland, mogelijk ook bij YouTube.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/netflix-werkt-niet-op-mediabox-next-38479?postid=409914
Ja dat snap ik, dat werkt ook wel maar dat is toch echt niet de bedoeling. 1 HDMI van Next naar de AV en 1 ARC HDMI van de AV naar de tv. Was hiervoor ook zo met de Humax
Reputatie 6
Badge +15
Hoogstwaarschijnlijk is uw Next nog niet geactiveerd. Ook is er een storing tot morgen eind van de middag. Dus u kunt zich scharen in de grote rij wachtenden.
Tot zolang de mediabox xl blijven gebruiken.
Reputatie 3
Badge +2
Staat de hdmi uitgang op je receiver op passtrough of staat er een upscaler aan toevallig. Soms kan dit geregeld worden.
Kan best zijn dat de next daar mee botst.
Reputatie 7
Badge +12
Aanvulling na weer een paar uur zoeken. Als je de Next rechtstreeks op de TV aansluit dan zie je bij de resolutie instellingen de keuze om voor 4K te kiezen. Als je de next via de AV receiver laat lopen heb je deze optie niet.

Dan ondersteund de reciver geen 4 K ? , war voor merk en type is het ?
Reputatie 1
Hier zelfde probleem geen beeld wel geluid.
Wel.beeld menu puur Ziggo bug duidelijk verhaal
Ik heb het probleem nog steeds. Bij aanzetten doen alle functies het, alleen bij direct TV kijken blijft het beeld zwart totdat Next is uitgeschakeld met schakelaartje achterop of de stekker uit-in.
Veelvuldig contact met klantenservice over gehad, monteur geweest, alles wat vernieuwd kon worden aan kabels en aansluitingen vernieuwd, maar maakt niets uit.
Laatste contact met Ziggo werd gezegd dat probleem bekend is icm een aantal tv's (mijne oudere Philips), maar nog geen idee wat of waarom. Als probleem is gevonden most het in firmware worden opgelost. In recente, 4.17, dus nog niet 😥.
Het stomme is dat ik, ondanks dit toch vrij essentiële probleem, de Next nog steeds een echt te gek apparaat vind. Een soort hemel op aarde na de ellende met de mediabox XL. En ik ben een sucker voor een strakke, goed uitgedachte interface. Ik kan dus maar niet echt boos worden, maar ik hoop natuurlijk wel dat er snel een oplossing komt. En gelukkig duurt de herstart niet zo lang.
Bij mij hetzelfde verhaal. Next Box aangesloten alles prima. Vanochtend ineens alleen geluid en alleen menu beeld. Als ik de box rechtstreeks op de tv zet werkt alles. Van de box door mijn receiver naar de tv wil niet meer. Typisch mijn Humax decoder functioneerde op die manier prima en de Next Box in 1ste instantie ook. Alle resets en terugzetingen naar FI hielpen ook niet. Ziggo heeft een nieuwe Box opgestuurd, komt van de week. Ben heel benieuwd of deze het ook na een tijdje opgeeft. Ik heb trouwens de laatste versie met witte letters.
Reputatie 7
Badge +12


Aanvulling na weer een paar uur zoeken. Als je de Next rechtstreeks op de TV aansluit dan zie je bij de resolutie instellingen de keuze om voor 4K te kiezen. Als je de next via de AV receiver laat lopen heb je deze optie niet.Dan ondersteund de reciver geen 4 K ? , war voor merk en type is het ?
Hij heeft een sony die wel 4k ondersteund (een hele goede Sony STR DN1040 zelfs) maar ik lees op de sony forums dat er veel problemen voorkomen met het doorlaten van hdmi signaal. Bij sommige mensen hielp het om de hdmi op aansluiting "B" aan te sluiten. Is een bekend probleem bij de sony. Ik heb zelf geen sony receiver maar dit probleem is veel over te lezen, dus vandaar mijn reactie.



Betekend dus wel dat Sony niet zo heel goed is als er veel problemen zijn 😉

Maar op zich zijn dit dus een soort van problemen die niet aan de next te wijten zijn ? of zie ik dat verkeerd ?

Maar ik denk ook wel dat de software ontwikkelaars van de next mogelijk dingen iets aan te passen waardoor verschillende protocollen beter met elkaar kunnen omgaan.
Passtrough gecontroleerd, Upscaller uitgezet. Diverse andere 4K poorten op de receiver geprobeerd. Allemaal zonder resultaat.

Wat bijzonder blijft is dat ik de Humax decoder 1 op 1 met de media next heb gewisseld. HDMI verbindingskabel achter uit de Humax zo in de Next. Next opgestart en alles deed het. 3 dagen en toen was het uit met de pret.
Reputatie 7
Badge +12
Passtrough gecontroleerd, Upscaller uitgezet. Diverse andere 4K poorten op de receiver geprobeerd. Allemaal zonder resultaat.

Wat bijzonder blijft is dat ik de Humax decoder 1 op 1 met de media next heb gewisseld. HDMI verbindingskabel achter uit de Humax zo in de Next. Next opgestart en alles deed het. 3 dagen en toen was het uit met de pret.


Zeker bijzonder en kan ik ook niet verklaren
Reputatie 7
Badge +35
Even om wat zaken uit te sluiten.

Is de HDMI kabel gebruikt die bij de Next zit?
Is de HDMI kabel aangesloten op een HDMI HDCP 2.2 aansluiting van je TV?
Reputatie 5
Badge +3
Helaas hier ook nog steeds vreemde dingen met de next
box aan uit standby geeft hij zwart beeld en menu van de box is gewoon zichtbaar ook het geluid. Als het maar niet de zelfde kant op gaat als de xl box heb helaas tot nu toe al best wat bugs tegengekomen.
Reputatie 7
Badge +35
@Mimarini Even hardop denken.

Geeft de receiver HDMI HDCP 2.2 door?
Het werkt rechstreeks op de TV wel, maar via de receiver niet?

Gebruik je High Speed with internet kabels hiervoor of gebruik je een oudere HDMI kabel ergens die met de Humax wel werkte, maar nu niet meer voldoende is?

DHCP 2.2 = Deze standaard moet het onrechtmatig afspelen van beschermde content onmogelijk maken en zal voornamelijk ook door makers en distributeurs van 4K Ultra HD-content ingezet worden.

https://www.homecinemamagazine.nl/2014/03/hdcp-2-2-wat-is-het
Reputatie 1
Mijn Denon 4300 ondersteunt alles.
Maar als die vandaag de hele dag werkt dan moet die de dag erna ook nog werken toch (;
En 4 k word nog niet eens uitgezonden dus die hddp 2.2 verhaal is volgens mij nog niet eens van toepassing.

Groetjes
Hallo allemaal, vandaag een nieuwe mediabox next ontvangen aangesloten en hetzelfde resultaat als de 1ste box. Wel het menu geen beeld. Contact met Ziggo gehad en ze gewezen op dit topic omdat onze problemen nog niet bekend waren naar eerste zeggen. Ik heb de mediabox in afwachting van een oplossing/update van Ziggo rechtstreeks op de tv aangesloten. Iedere 6 weken is er een update. Hoop eigenlijk wel dat “ons” probleem eerder opgelost wordt. Ik kan nu geen geluid horen via mijn Sony STR DN1040 d.m.v. een HDMI kabel. Moet het voorlopig doen met het geluid van mijn TV
Hier een zelfde soort probleem, wel zichtbaar menu e.d., apps werken menu's ook van, maar zwart beeld op tv of in Netflix / Videoland / YouTube. Het probleem is sinds een paar dagen.
Box met schakelaar uit en aanzetten lost het op, maar dit is wel tijdrovend (en irritant) steeds. Box is aangesloten met meegeleverde HDMI kabel en rechtstreeks op de achterzijde van de TV aangesloten. Het probleem kan zich al voordoen wanneer er na Netflix bijvoorbeeld een opname of on demand gekeken wordt, waarbij het ene wel beeld geeft en het andere niet. Op andere momenten blijft beeld bij alles zwart en gaat het geluid en de menu's verder. Ook al 2 keer gehad dat alles zwart bleef (na starten beeld in Videoland) en de menu's ook niet meer werken (home knop e.d.). Hard rebooten is dan de enige optie. Box draait nu op Versie 4.16

Reageer