Beantwoord

Geen beeld Next

  • 16 mei 2019
  • 41 Reacties
  • 2909x Bekeken

Sinds gisteren heb ik de mediabox next. Bij het kreeg ik geen beeld, wel geluid. De monteur heeft iets met de mediabox gedaan en vervolgens had ik beeld. Superblij natuurlijk. De mediabox is veel sneller en beter beeld dan de mediabox XL. Vandaag echter krijg ik de hele dag al geen beeld, wel geluid. Gebeld met Ziggo en die gaf het advies om de HDMI-kabel te vervangen. Dit gedaan. Echter nog geen beeld, wel geluid. Ik heb de mediabox gereset, echter nog steeds geen beeld. Voor volgende week heb ik al een afspraak met een monteur gemaakt. Maar wat ik kan zelf doen nu doen om beeld te krijgen en wie weet waar het aan kan liggen? Ik ontvang graag tips.
icon

Best beantwoord door Titatovernaar 20 juni 2019, 15:05

Nog steeds de zelfde probleem tv zegt geen signaal een Renoir nextbox lost het op
Bekijk origineel

41 Reacties

Nadat ik een mail kreeg dat er weer een update
voor de Next beschikbaar was toch maar besloten om deze nog 1 keer aan te sluiten.

Halleluja, beeld en geluid via HDMI door de versterker. Bij de omschrijving van de update stond niet dat hier wat mee gedaan was en ik ben ook niet geattendeerd door een medewerker van Ziggo, maar voorruit.

Ik zag wel dat de koppeling tussen de Next en mijn Sony versterker nu uit staat. Wellicht had het er mee te maken dat beiden gelijk aan en uit gingen.

Het allerbelangrijkste blijft dat het werkt. Bij de instellingen staat het beeld wel nog op 1080p. Ik weet ook niet of 4K kijken zo wel mogelijk is. Kiezen voor 4K en/of je TV is namelijk niet mogelijk. Ik durf eigenlijk sowieso niets meer aan de instellingen te veranderen. Veel te bang dat ik weer terug bij af ben.

Hopelijk gebeuren er geen gekke dingen bij nieuwe updates. Al met al niet echt een stabiele, vertrouwen gevende situatie. Vraag hierbij nogmaals om contact met iemand van Ziggo..
Ik heb het probleem nog steeds. Bij aanzetten doen alle functies het, alleen bij direct TV kijken blijft het beeld zwart totdat Next is uitgeschakeld met schakelaartje achterop of de stekker uit-in.
Veelvuldig contact met klantenservice over gehad, monteur geweest, alles wat vernieuwd kon worden aan kabels en aansluitingen vernieuwd, maar maakt niets uit.
Laatste contact met Ziggo werd gezegd dat probleem bekend is icm een aantal tv's (mijne oudere Philips), maar nog geen idee wat of waarom. Als probleem is gevonden most het in firmware worden opgelost. In recente, 4.17, dus nog niet 😥.
Het stomme is dat ik, ondanks dit toch vrij essentiële probleem, de Next nog steeds een echt te gek apparaat vind. Een soort hemel op aarde na de ellende met de mediabox XL. En ik ben een sucker voor een strakke, goed uitgedachte interface. Ik kan dus maar niet echt boos worden, maar ik hoop natuurlijk wel dat er snel een oplossing komt. En gelukkig duurt de herstart niet zo lang.
Inmiddels is het de 2e week van juli. Krijg nog steeds geen beeld maar wel geluid als ik via de versterker kijk en luister. Alles geprobeerd wat ik op forums kon vinden. Vanuit Ziggo blijft het oorverdovend stil. Ik heb het opgegeven. Next afgekoppeld en de ”oude” Humax weer aangesloten. Alles werkt. Voor mij geen Next maar een Return.

Ga volgende week mijn abonnement terug laten zetten.

Voor de “liefhebber” heb ik nog een gloednieuwe Next Media Box, gratis af te halen. Zwaar teleurgesteld in Ziggo m.b.t.helpdesk naar zakelijke klanten die al vanaf de oudheid Multikabel en Ziggo afnemen.
Reputatie 1
Nog steeds de zelfde probleem tv zegt geen signaal een Renoir nextbox lost het op
Next al eerder vast gezet op 1080p en 1080i. En uiteraard ook de bijgeleverde HDMI kabel van Ziggo geprobeerd. Geen resultaat.
Reputatie 7
Badge +35
@Mimarini schreef: "Wat bijzonder blijft is dat ik de Humax decoder 1 op 1 met de media next heb gewisseld. HDMI verbindingskabel achter uit de Humax zo in de Next. Next opgestart en alles deed het. 3 dagen en toen was het uit met de pret. "

Dan zou ik de nieuwe HDMI kabel eens proberen die bij de Next zat.
Deze schijnt toch veel meer door te geven dan oudere kabels, zelfs al staat op de oudere kabels "High Speed HDMI with Ethernet"

Al een flink aantal keren tegengekomen op dit forum.
Reputatie 3
Badge +2
Even off topic. Hebben meer mensen het probleem dat je elke keer als je het forum bezoekt moet inloggen? Ondanks dat het inloggen op onthouden staat.
Reputatie 3
Badge +2
En als je de next vast zet op 1080p of 1080i bij "beeld en geluid" instellingen en dan weer op de receiver aansluit?
Reputatie 7
Badge +12
Passtrough gecontroleerd, Upscaller uitgezet. Diverse andere 4K poorten op de receiver geprobeerd. Allemaal zonder resultaat.

Wat bijzonder blijft is dat ik de Humax decoder 1 op 1 met de media next heb gewisseld. HDMI verbindingskabel achter uit de Humax zo in de Next. Next opgestart en alles deed het. 3 dagen en toen was het uit met de pret.


Zeker bijzonder en kan ik ook niet verklaren
Passtrough gecontroleerd, Upscaller uitgezet. Diverse andere 4K poorten op de receiver geprobeerd. Allemaal zonder resultaat.

Wat bijzonder blijft is dat ik de Humax decoder 1 op 1 met de media next heb gewisseld. HDMI verbindingskabel achter uit de Humax zo in de Next. Next opgestart en alles deed het. 3 dagen en toen was het uit met de pret.
Reputatie 7
Badge +12


Aanvulling na weer een paar uur zoeken. Als je de Next rechtstreeks op de TV aansluit dan zie je bij de resolutie instellingen de keuze om voor 4K te kiezen. Als je de next via de AV receiver laat lopen heb je deze optie niet.Dan ondersteund de reciver geen 4 K ? , war voor merk en type is het ?
Hij heeft een sony die wel 4k ondersteund (een hele goede Sony STR DN1040 zelfs) maar ik lees op de sony forums dat er veel problemen voorkomen met het doorlaten van hdmi signaal. Bij sommige mensen hielp het om de hdmi op aansluiting "B" aan te sluiten. Is een bekend probleem bij de sony. Ik heb zelf geen sony receiver maar dit probleem is veel over te lezen, dus vandaar mijn reactie.



Betekend dus wel dat Sony niet zo heel goed is als er veel problemen zijn 😉

Maar op zich zijn dit dus een soort van problemen die niet aan de next te wijten zijn ? of zie ik dat verkeerd ?

Maar ik denk ook wel dat de software ontwikkelaars van de next mogelijk dingen iets aan te passen waardoor verschillende protocollen beter met elkaar kunnen omgaan.
Reputatie 3
Badge +2

Aanvulling na weer een paar uur zoeken. Als je de Next rechtstreeks op de TV aansluit dan zie je bij de resolutie instellingen de keuze om voor 4K te kiezen. Als je de next via de AV receiver laat lopen heb je deze optie niet.Dan ondersteund de reciver geen 4 K ? , war voor merk en type is het ?

Hij heeft een sony die wel 4k ondersteund (een hele goede Sony STR DN1040 zelfs) maar ik lees op de sony forums dat er veel problemen voorkomen met het doorlaten van hdmi signaal. Bij sommige mensen hielp het om de hdmi op aansluiting "B" aan te sluiten. Is een bekend probleem bij de sony. Ik heb zelf geen sony receiver maar dit probleem is veel over te lezen, dus vandaar mijn reactie.
Reputatie 7
Badge +12
Aanvulling na weer een paar uur zoeken. Als je de Next rechtstreeks op de TV aansluit dan zie je bij de resolutie instellingen de keuze om voor 4K te kiezen. Als je de next via de AV receiver laat lopen heb je deze optie niet.

Dan ondersteund de reciver geen 4 K ? , war voor merk en type is het ?
Reputatie 3
Badge +2
Staat de hdmi uitgang op je receiver op passtrough of staat er een upscaler aan toevallig. Soms kan dit geregeld worden.
Kan best zijn dat de next daar mee botst.
Ja dat snap ik, dat werkt ook wel maar dat is toch echt niet de bedoeling. 1 HDMI van Next naar de AV en 1 ARC HDMI van de AV naar de tv. Was hiervoor ook zo met de Humax
Reputatie 3
Badge +2
Aanvulling na weer een paar uur zoeken. Als je de Next rechtstreeks op de TV aansluit dan zie je bij de resolutie instellingen de keuze om voor 4K te kiezen. Als je de next via de AV receiver laat lopen heb je deze optie niet.
Ik weet niet of je het al eens geprobeerd hebt maar misschien een optie om voorlopig de next aan te sluiten op de tv (had je al) en dan optische audio van de tv naar receiver te doen. Of de optische audio van de next naar de receiver.
Aanvulling na weer een paar uur zoeken. Als je de Next rechtstreeks op de TV aansluit dan zie je bij de resolutie instellingen de keuze om voor 4K te kiezen. Als je de next via de AV receiver laat lopen heb je deze optie niet.
Reputatie 7
Badge +12
Hallo Michael,

Inderdaad nog steeds dezelfde problemen. De Next geeft via de AV receiver geen beeld door. Als ik hem rechtstreeks aansluit op de tv een LG OLED geen probleem.



Next rechtstreeks op TV geen probleem , is oké Next via een versterker met hdmi doorgang welk merk dan ook geen beeld dan heeft je versterker een probleem.........
Ik denk puur zwart wit gezien dat de NEXT rechtstreeks op de TV aangesloten behoort te worden.
Werk dat niet heel zwart wit gezien is dan niet een probleem voor Ziggo.

Persoonlijk vind ik uiteraard ook dat als andere apparaten wel beeld doorgeven dat het bij de NEXT ook zo zou moeten zijn.
Hallo Michael,

Inderdaad nog steeds dezelfde problemen. De Next geeft via de AV receiver geen beeld door. Als ik hem rechtstreeks aansluit op de tv een LG OLED geen probleem.

Als ik de reviews op o.a. Tweakers lees wordt ik helemaal gek. Bijna iedereen omschrijft bij de installatie: “ik heb de mediabox via een HDMI kabel met een AV receiver verbonden”. Hier blijkbaar geen problemen. Mijn vorige decoder was een Humax. Deed het perfect via de AV receiver. Nu heeft het heel even gewerkt, 3 dagen. Extra irritant. En ja ik heb ook de door Ziggo meegeleverde HDMI kabel geprobeerd naast 3 andere.

Ik vraag me af of het te maken kan hebben met de volgorde van opstarten van de verschillende apparaten. Ik zeg dit omdat ik alles aanstuurde en aanstuur met een Harmony Logitech One. De mediabox reageert trouwens voor de rest prima op de Logitech. Moet de box eerst helemaal opgestart zijn voor de AV receiver aan kan of juist andersom?

Ik heb natuurlijk de apparaten in verschillende volgorde ook met de hand opgestart. Zelfde resultaat, geen beeld, wel geluid en menu.

Vind het wel bizar dat ik met mijn “nieuwe” next geen beeld en geluid krijg door mijn toch wel geavanceerde redelijk nieuwe AV receiver naar een OLED TV wat toch ook geen “oudje” is.

wie had/heeft dit probleem ook en hoe is/wordt dit opgelost?
Ook bij mij meteen na het aansluiten alleen geluid en geen beeld.
Dikkere HDMI kabel ertussen en meteen wel beeld.
Dus toch even proberen.
Reputatie 5
Badge +3
Helaas hier ook nog steeds vreemde dingen met de next
box aan uit standby geeft hij zwart beeld en menu van de box is gewoon zichtbaar ook het geluid. Als het maar niet de zelfde kant op gaat als de xl box heb helaas tot nu toe al best wat bugs tegengekomen.
Reputatie 7
Badge +35
@Adderrr Dit lees ik vaker over deze apps en de Next.

Een vreemde actie die bij mij ooit hielp, start even Vimeo en kijk een kort stukje en start dan de app, ik lees al links en rechts dat het bij Netflix werkt en bij Videoland, mogelijk ook bij YouTube.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/netflix-werkt-niet-op-mediabox-next-38479?postid=409914
Hier een zelfde soort probleem, wel zichtbaar menu e.d., apps werken menu's ook van, maar zwart beeld op tv of in Netflix / Videoland / YouTube. Het probleem is sinds een paar dagen.
Box met schakelaar uit en aanzetten lost het op, maar dit is wel tijdrovend (en irritant) steeds. Box is aangesloten met meegeleverde HDMI kabel en rechtstreeks op de achterzijde van de TV aangesloten. Het probleem kan zich al voordoen wanneer er na Netflix bijvoorbeeld een opname of on demand gekeken wordt, waarbij het ene wel beeld geeft en het andere niet. Op andere momenten blijft beeld bij alles zwart en gaat het geluid en de menu's verder. Ook al 2 keer gehad dat alles zwart bleef (na starten beeld in Videoland) en de menu's ook niet meer werken (home knop e.d.). Hard rebooten is dan de enige optie. Box draait nu op Versie 4.16
Reputatie 7
Badge +35
@Anke_Next Een lange kabel hoeft geen enkel probleem te zijn.
Hier liggen kabels van 6 en 12 en 20 meter vanuit de meterkast naar mediaboxen door het huis.

Welke foutcodes ervaar je?
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Mogelijk dat er iets is wat een oplossing mogelijk maakt.
De volgende dag hadden we plotseling weer beeld. De monteursafspraak maar afgezegd. Soms doet het probleem zich opnieuw voor, geen beeld en foutcodes. Of controleer de bekabeling. De bekabeling is door de monteur aangebracht bij het installeren van de mediabox Next. Het is wel zo dat hij er een veel te lange kabel aan heeft gezet. Misschien veroorzaakt die problemen?

Reageer