Beantwoord

Geen beeld Next

• 16 mei 2019
  • 43 Reacties
  • 9273x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

43 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
Aanvulling na weer een paar uur zoeken. Als je de Next rechtstreeks op de TV aansluit dan zie je bij de resolutie instellingen de keuze om voor 4K te kiezen. Als je de next via de AV receiver laat lopen heb je deze optie niet.
Ik weet niet of je het al eens geprobeerd hebt maar misschien een optie om voorlopig de next aan te sluiten op de tv (had je al) en dan optische audio van de tv naar receiver te doen. Of de optische audio van de next naar de receiver.
Ja dat snap ik, dat werkt ook wel maar dat is toch echt niet de bedoeling. 1 HDMI van Next naar de AV en 1 ARC HDMI van de AV naar de tv. Was hiervoor ook zo met de Humax
Reputatie 4
Badge +2
Staat de hdmi uitgang op je receiver op passtrough of staat er een upscaler aan toevallig. Soms kan dit geregeld worden.
Kan best zijn dat de next daar mee botst.
Reputatie 7
Badge +14
Aanvulling na weer een paar uur zoeken. Als je de Next rechtstreeks op de TV aansluit dan zie je bij de resolutie instellingen de keuze om voor 4K te kiezen. Als je de next via de AV receiver laat lopen heb je deze optie niet.

Dan ondersteund de reciver geen 4 K ? , war voor merk en type is het ?
Reputatie 4
Badge +2

Aanvulling na weer een paar uur zoeken. Als je de Next rechtstreeks op de TV aansluit dan zie je bij de resolutie instellingen de keuze om voor 4K te kiezen. Als je de next via de AV receiver laat lopen heb je deze optie niet.Dan ondersteund de reciver geen 4 K ? , war voor merk en type is het ?

Hij heeft een sony die wel 4k ondersteund (een hele goede Sony STR DN1040 zelfs) maar ik lees op de sony forums dat er veel problemen voorkomen met het doorlaten van hdmi signaal. Bij sommige mensen hielp het om de hdmi op aansluiting "B" aan te sluiten. Is een bekend probleem bij de sony. Ik heb zelf geen sony receiver maar dit probleem is veel over te lezen, dus vandaar mijn reactie.
Reputatie 7
Badge +14

Aanvulling na weer een paar uur zoeken. Als je de Next rechtstreeks op de TV aansluit dan zie je bij de resolutie instellingen de keuze om voor 4K te kiezen. Als je de next via de AV receiver laat lopen heb je deze optie niet.Dan ondersteund de reciver geen 4 K ? , war voor merk en type is het ?
Hij heeft een sony die wel 4k ondersteund (een hele goede Sony STR DN1040 zelfs) maar ik lees op de sony forums dat er veel problemen voorkomen met het doorlaten van hdmi signaal. Bij sommige mensen hielp het om de hdmi op aansluiting "B" aan te sluiten. Is een bekend probleem bij de sony. Ik heb zelf geen sony receiver maar dit probleem is veel over te lezen, dus vandaar mijn reactie.

Betekend dus wel dat Sony niet zo heel goed is als er veel problemen zijn 😉

Maar op zich zijn dit dus een soort van problemen die niet aan de next te wijten zijn ? of zie ik dat verkeerd ?

Maar ik denk ook wel dat de software ontwikkelaars van de next mogelijk dingen iets aan te passen waardoor verschillende protocollen beter met elkaar kunnen omgaan.
Passtrough gecontroleerd, Upscaller uitgezet. Diverse andere 4K poorten op de receiver geprobeerd. Allemaal zonder resultaat.

Wat bijzonder blijft is dat ik de Humax decoder 1 op 1 met de media next heb gewisseld. HDMI verbindingskabel achter uit de Humax zo in de Next. Next opgestart en alles deed het. 3 dagen en toen was het uit met de pret.
Reputatie 7
Badge +14
Passtrough gecontroleerd, Upscaller uitgezet. Diverse andere 4K poorten op de receiver geprobeerd. Allemaal zonder resultaat.

Wat bijzonder blijft is dat ik de Humax decoder 1 op 1 met de media next heb gewisseld. HDMI verbindingskabel achter uit de Humax zo in de Next. Next opgestart en alles deed het. 3 dagen en toen was het uit met de pret.

Zeker bijzonder en kan ik ook niet verklaren
Reputatie 4
Badge +2
En als je de next vast zet op 1080p of 1080i bij "beeld en geluid" instellingen en dan weer op de receiver aansluit?
Reputatie 4
Badge +2
Even off topic. Hebben meer mensen het probleem dat je elke keer als je het forum bezoekt moet inloggen? Ondanks dat het inloggen op onthouden staat.
Reputatie 7
Badge +35
@Mimarini schreef: "Wat bijzonder blijft is dat ik de Humax decoder 1 op 1 met de media next heb gewisseld. HDMI verbindingskabel achter uit de Humax zo in de Next. Next opgestart en alles deed het. 3 dagen en toen was het uit met de pret. "

Dan zou ik de nieuwe HDMI kabel eens proberen die bij de Next zat.
Deze schijnt toch veel meer door te geven dan oudere kabels, zelfs al staat op de oudere kabels "High Speed HDMI with Ethernet"

Al een flink aantal keren tegengekomen op dit forum.
Next al eerder vast gezet op 1080p en 1080i. En uiteraard ook de bijgeleverde HDMI kabel van Ziggo geprobeerd. Geen resultaat.
Reputatie 1
Nog steeds de zelfde probleem tv zegt geen signaal een Renoir nextbox lost het op
Inmiddels is het de 2e week van juli. Krijg nog steeds geen beeld maar wel geluid als ik via de versterker kijk en luister. Alles geprobeerd wat ik op forums kon vinden. Vanuit Ziggo blijft het oorverdovend stil. Ik heb het opgegeven. Next afgekoppeld en de ”oude” Humax weer aangesloten. Alles werkt. Voor mij geen Next maar een Return.

Ga volgende week mijn abonnement terug laten zetten.

Voor de “liefhebber” heb ik nog een gloednieuwe Next Media Box, gratis af te halen. Zwaar teleurgesteld in Ziggo m.b.t.helpdesk naar zakelijke klanten die al vanaf de oudheid Multikabel en Ziggo afnemen.
Ik heb het probleem nog steeds. Bij aanzetten doen alle functies het, alleen bij direct TV kijken blijft het beeld zwart totdat Next is uitgeschakeld met schakelaartje achterop of de stekker uit-in.
Veelvuldig contact met klantenservice over gehad, monteur geweest, alles wat vernieuwd kon worden aan kabels en aansluitingen vernieuwd, maar maakt niets uit.
Laatste contact met Ziggo werd gezegd dat probleem bekend is icm een aantal tv's (mijne oudere Philips), maar nog geen idee wat of waarom. Als probleem is gevonden most het in firmware worden opgelost. In recente, 4.17, dus nog niet 😥.
Het stomme is dat ik, ondanks dit toch vrij essentiële probleem, de Next nog steeds een echt te gek apparaat vind. Een soort hemel op aarde na de ellende met de mediabox XL. En ik ben een sucker voor een strakke, goed uitgedachte interface. Ik kan dus maar niet echt boos worden, maar ik hoop natuurlijk wel dat er snel een oplossing komt. En gelukkig duurt de herstart niet zo lang.
Nadat ik een mail kreeg dat er weer een update
voor de Next beschikbaar was toch maar besloten om deze nog 1 keer aan te sluiten.

Halleluja, beeld en geluid via HDMI door de versterker. Bij de omschrijving van de update stond niet dat hier wat mee gedaan was en ik ben ook niet geattendeerd door een medewerker van Ziggo, maar voorruit.

Ik zag wel dat de koppeling tussen de Next en mijn Sony versterker nu uit staat. Wellicht had het er mee te maken dat beiden gelijk aan en uit gingen.

Het allerbelangrijkste blijft dat het werkt. Bij de instellingen staat het beeld wel nog op 1080p. Ik weet ook niet of 4K kijken zo wel mogelijk is. Kiezen voor 4K en/of je TV is namelijk niet mogelijk. Ik durf eigenlijk sowieso niets meer aan de instellingen te veranderen. Veel te bang dat ik weer terug bij af ben.

Hopelijk gebeuren er geen gekke dingen bij nieuwe updates. Al met al niet echt een stabiele, vertrouwen gevende situatie. Vraag hierbij nogmaals om contact met iemand van Ziggo..
Ook bij mij dezelfde klachten, geen beeld wel geluid. Ziggo kan dat niet telefonisch oplossen dus monteur komt langs. Ondanks dat ik vriendelijk telefonisch geholpen ben ben ik van mening dat er te veel klachten zijn mbt de Next. Ik heb van alles geprobeerd van reset next box, reset modem, energiestand hoog,normaal,eco etc etc etc. Niets helpt.
Ik raad mensen aan hun oude mediabox nog niet in te leveren. Ik kijk het na de monteur nog even aan en dan snel mijn oude mediabox XL terug. Slechte zaak Ziggo Iets te snel een product op de markt gebracht zonder uitgebreid te testen.
Probeer de stand-by eens op Hoog wellicht biedt dat soulaas.