1
Vraag
2
Reacties
lucia

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen beeld Next

Sinds gisteren heb ik de mediabox next. Bij het kreeg ik geen beeld, wel geluid. De monteur heeft iets met de mediabox gedaan en vervolgens had ik beeld. Superblij natuurlijk. De mediabox is veel sneller en beter beeld dan de mediabox XL. Vandaag echter krijg ik de hele dag al geen beeld, wel geluid. Gebeld met Ziggo en die gaf het advies om de HDMI-kabel te vervangen. Dit gedaan. Echter nog geen beeld, wel geluid. Ik heb de mediabox gereset, echter nog steeds geen beeld. Voor volgende week heb ik al een afspraak met een monteur gemaakt. Maar wat ik kan zelf doen nu doen om beeld te krijgen en wie weet waar het aan kan liggen? Ik ontvang graag tips.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Titatovernaar

Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Nog steeds de zelfde probleem tv zegt geen signaal een Renoir nextbox lost het op

Bekijk in context

43 Reacties 43
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Hoogstwaarschijnlijk is uw Next nog niet geactiveerd. Ook is er een storing tot morgen eind van de middag. Dus u kunt zich scharen in de grote rij wachtenden.
Tot zolang de mediabox xl blijven gebruiken.
Titatovernaar

Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Hier zelfde probleem geen beeld wel geluid.
Wel.beeld menu puur Ziggo bug duidelijk verhaal
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Even om wat zaken uit te sluiten.

Is de HDMI kabel gebruikt die bij de Next zit?
Is de HDMI kabel aangesloten op een HDMI HDCP 2.2 aansluiting van je TV?
Titatovernaar

Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
E zit een ru connected HDMI kabel tussen van 30 euro premium kwaliteit
Ziggo gaat naar de ingang van mijn Denon ,4300 die alles ondersteunt en mijn tv zit op de monitor output van de Denon .
Alles werkt super ook me pc beeld dus het monitor output deel sluit ik uit.
Ook werkt Ziggo in principe gewoon goed alleen soms als ik naar pc ga en weer terug bij dit geval had ik geen beeld.meer tv.
Maar wel het beeld van de menu's van Ziggo dus ook die kabels sluit ik uit anders had ik dat ook niet kunnen zien.geluid komt wel netjes door.
Stekker eruit en erin lost het probleem voor tijdje weer op.
Denk heb het nu 3 keer gehad in 7 dagen kijken.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Lijkt toch meer op een HDCP probleem (niet te verwarren met hdmi) .
Wat zie je als je de next rechtstreeks aansluit op de tv? Bij HDCP problemen zie je nl alleen de niet beveiligde "overlay" (dus het menu) maar niet het beveiligde deel (tv beeld)

Het kan dus zijn dat ergens in het traject de hdcp mis gaat.
Titatovernaar

Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Zou kunnen maar acht de kans zeer dat het aan mijn kant ligt.
Ook aangezien het is gekomen met een nieuwe box voorheen nooit dit probleem gehad en meer mensen er last van hebben met de next box

Wil best even dingen uitsluiten mocht het nodig zijn
Mimarini

Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij hetzelfde verhaal. Next Box aangesloten alles prima. Vanochtend ineens alleen geluid en alleen menu beeld. Als ik de box rechtstreeks op de tv zet werkt alles. Van de box door mijn receiver naar de tv wil niet meer. Typisch mijn Humax decoder functioneerde op die manier prima en de Next Box in 1ste instantie ook. Alle resets en terugzetingen naar FI hielpen ook niet. Ziggo heeft een nieuwe Box opgestuurd, komt van de week. Ben heel benieuwd of deze het ook na een tijdje opgeeft. Ik heb trouwens de laatste versie met witte letters.
Titatovernaar

Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Kan me naar al deze berichten nu niet meer voorstellen dat het door iets anders dan de box komt (;
Ben benieuwd naar de updates van Ziggo nu
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Mimarini Even hardop denken.

Geeft de receiver HDMI HDCP 2.2 door?
Het werkt rechstreeks op de TV wel, maar via de receiver niet?

Gebruik je High Speed with internet kabels hiervoor of gebruik je een oudere HDMI kabel ergens die met de Humax wel werkte, maar nu niet meer voldoende is?

DHCP 2.2 = Deze standaard moet het onrechtmatig afspelen van beschermde content onmogelijk maken en zal voornamelijk ook door makers en distributeurs van 4K Ultra HD-content ingezet worden.

https://www.homecinemamagazine.nl/2014/03/hdcp-2-2-wat-is-het
Titatovernaar

Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Mijn Denon 4300 ondersteunt alles.
Maar als die vandaag de hele dag werkt dan moet die de dag erna ook nog werken toch (;
En 4 k word nog niet eens uitgezonden dus die hddp 2.2 verhaal is volgens mij nog niet eens van toepassing.

Groetjes
horizonfreak

Level 13
  • 808Posts
  • 15Oplossingen
  • 145Likes
Even bellen naar denon 040-2507800 vragen je dan een log the maken van je systeem via de heos app. En die stuur je dan op zo kan denon zien waar de fout zit qua communicatie in het hdmi gedeelte. Ik heb dit ook door gegeven. Hoe meer logs er binnen komen des te sneller het gevonden wordt.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/hdmi-handshake-probleem-39896
Titatovernaar

Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Hey hoi
Toch denk ik dat de receiver er niks mee te doen geeft aangezien ik wel menu zie van de next alleen geen tv beeld.
Zoals gisteren en vandaag gaat het ook prima
Met de Denon en lijkt me dat de handshake een vast gegeven is dus werkt het voor andere apparatuur dan moet de next het ook gewoon doen .
Maar hoor graag je bevindingen
Mimarini

Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo allemaal, vandaag een nieuwe mediabox next ontvangen aangesloten en hetzelfde resultaat als de 1ste box. Wel het menu geen beeld. Contact met Ziggo gehad en ze gewezen op dit topic omdat onze problemen nog niet bekend waren naar eerste zeggen. Ik heb de mediabox in afwachting van een oplossing/update van Ziggo rechtstreeks op de tv aangesloten. Iedere 6 weken is er een update. Hoop eigenlijk wel dat “ons” probleem eerder opgelost wordt. Ik kan nu geen geluid horen via mijn Sony STR DN1040 d.m.v. een HDMI kabel. Moet het voorlopig doen met het geluid van mijn TV
Anke_Next

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
HIer sinds vanavond ook geen beeld meer. Mediabox next een paar weken in bezit. Inderdaad wel menu en ondertiteling zichtbaar. Over 2 dagen een monteursafspraak. Ben nog niet echt blij met de nieuwe box. Geeft steeds problemen. Ondertiteling staat automatisch aan. Helaas klopt die niet echt. Moet iedere keer uitgeschakeld. Bij opnames van Duitse zenders geen ondertiteling mogelijk bij afspelen. Al een paar keer foutcode gehad bij afspelen opnames en movie en series.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi allemaal,

Ervaren jullie bovenstaande problemen nog steeds?
Titatovernaar

Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik kan van de week pas weer testen
Geluid Veronica kraakt nog steeds trouwens
E opnames die ik gedaan heb zijn ineens verdwenen
Anke_Next

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De volgende dag hadden we plotseling weer beeld. De monteursafspraak maar afgezegd. Soms doet het probleem zich opnieuw voor, geen beeld en foutcodes. Of controleer de bekabeling. De bekabeling is door de monteur aangebracht bij het installeren van de mediabox Next. Het is wel zo dat hij er een veel te lange kabel aan heeft gezet. Misschien veroorzaakt die problemen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Anke_Next Een lange kabel hoeft geen enkel probleem te zijn.
Hier liggen kabels van 6 en 12 en 20 meter vanuit de meterkast naar mediaboxen door het huis.

Welke foutcodes ervaar je?
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Mogelijk dat er iets is wat een oplossing mogelijk maakt.
Adderrr

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier een zelfde soort probleem, wel zichtbaar menu e.d., apps werken menu's ook van, maar zwart beeld op tv of in Netflix / Videoland / YouTube. Het probleem is sinds een paar dagen.
Box met schakelaar uit en aanzetten lost het op, maar dit is wel tijdrovend (en irritant) steeds. Box is aangesloten met meegeleverde HDMI kabel en rechtstreeks op de achterzijde van de TV aangesloten. Het probleem kan zich al voordoen wanneer er na Netflix bijvoorbeeld een opname of on demand gekeken wordt, waarbij het ene wel beeld geeft en het andere niet. Op andere momenten blijft beeld bij alles zwart en gaat het geluid en de menu's verder. Ook al 2 keer gehad dat alles zwart bleef (na starten beeld in Videoland) en de menu's ook niet meer werken (home knop e.d.). Hard rebooten is dan de enige optie. Box draait nu op Versie 4.16
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic