Beantwoord

Foutmelding Netflix: je gebruikt een unblocker of proxy

  • 1 oktober 2019
  • 36 Reacties
  • 1570x Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

36 Reacties

Hi all,

Ik ben er nog, heb dus een modem van Arris, een next ontvanger en het betreft een nieuwe aansluiting per september. Eerste weken geen problemen gehad en ineens sinds dinsdag dus deze melding. Mijn telefoon is verbonden via WIFI met hetzelfde netwerk en heb daar geen problemen met het afspelen van Netflix.

Puur wanneer ik op mijn tv Netflix open en daadwerkelijk op afspelen druk krijg ik de melding.

Reputatie 7
Badge +14
@hanh en @Laura85

Er is niet zo lang geleden wel iets geweest met een handje vol IPv6-adressen die verkeerd in een data-base geregistreerd zouden zijn. De registratie gaf aan dat de provider in een ander land zou zitten. Die adressen moest je dan bij Ziggo / of een moderator melden voor correctie.
Ik weet niet meer welk Topic dit geweest is, maar het was iets van en paar weken geleden of zo.

EDIT:
Topic gevonden: zie link

EDIT2:
En deze link
Reputatie 7
Badge +17
@Laura85 Zou je het volgende willen uitproberen:
Als er desondanks toch iets mis blijkt te gaan, lijkt, door in de router bij DHCP onder DHCP6 server op "instellingen opslaan" te klikken, het euvel te verhelpen te zijn.
Zie: https://community.netgear.com/t5/Orbi/Enabling-IPv6-kills-Netflix/td-p/1662815

@DennyW zou zo maar kunnen. Ik leg dit neer bij het moderatieteam.
Interessant. Lijkt op wat je met Ziggo Go kunt meemaken.
Ik ga dit melden aan de Mods.
@Laura85 die Mod komt dan langs en zal je wellicht vragen via een Persoonlijk Bericht het IPv6 adres van de Next te laten weten. Ff afwachten.

EDIT ik zag na mijn Post dat @KBX458 dat al doet. Mooi zo.
Reputatie 7
Badge +17
Is geregeld @hanh . Nu hopen dat het probleem van TS nog voor het weekend kan worden opgelost.☺
Reputatie 7
Hoi @Laura85, welkom hier!

Wat een gek probleem wel, maar zoals je ziet doet de Community al haar best en ik ga uiteraard ook m'n best voor je doen. Aangezien je in hetzelfde thuisnetwerk op je telefoon geen problemen ervaart is het al een stuk lastiger. Het is voor ons ook onbekend welke database Netflix gebruikt voor deze unblocker/proxy detectie. Wil je je IPv6 adres hier eens plaatsen via www.whatismyip.com. Dan ga ik daar eens naar kijken. Mocht dat goed lijken, dan lijkt het me ook wijsheid om eens bij Netflix aan te kloppen hiervoor. Zij weten vast en zeker welke database zij gebruiken en wat er precies misgaat. Maar laten we beginnen met je IPv6-adres. Ik hoor graag weer van je 🙂
Hoi @Laura85, welkom hier!

Wat een gek probleem wel, maar zoals je ziet doet de Community al haar best en ik ga uiteraard ook m'n best voor je doen. Aangezien je in hetzelfde thuisnetwerk op je telefoon geen problemen ervaart is het al een stuk lastiger. Het is voor ons ook onbekend welke database Netflix gebruikt voor deze unblocker/proxy detectie. Wil je je IPv6 adres hier eens plaatsen via www.whatismyip.com. Dan ga ik daar eens naar kijken. Mocht dat goed lijken, dan lijkt het me ook wijsheid om eens bij Netflix aan te kloppen hiervoor. Zij weten vast en zeker welke database zij gebruiken en wat er precies misgaat. Maar laten we beginnen met je IPv6-adres. Ik hoor graag weer van je :-)


Hoi Michael kun je mij wat verder helpen?
heb het adres gekopiëerd maar weet niet zo goed waar je wil dat ik het achterlaat op de site hierboven.
@Laura85 Zou je het volgende willen uitproberen:
Als er desondanks toch iets mis blijkt te gaan, lijkt, door in de router bij DHCP onder DHCP6 server op "instellingen opslaan" te klikken, het euvel te verhelpen te zijn.
Zie: https://community.netgear.com/t5/Orbi/Enabling-IPv6-kills-Netflix/td-p/1662815
@DennyW zou zo maar kunnen. Ik leg dit neer bij het moderatieteam.


Dit wordt mij iets te technisch 🤓
Reputatie 7
Hoi @Laura85,

Sorry, ik had misschien wat duidelijker moeten zijn. Ik bedoelde dat je het IPv6 adres gewoon hier kon plaatsen, dan check ik het voor je. Maar je mag het ook naar me sturen in een persoonlijk bericht. Klik in dat geval op m'n naam en kies voor 'Stuur bericht'. Ik zie het graag tegemoet!
Zowaar kon ik gisteren ineens spontaan weer wel Netflix kijken.

Reputatie 7
Heb je een basis abbo dan kan je maar via 1 apparaat kijken en met de standaard abbo via 2 apparaten, misschien deel je je account en wordt je dan geblokkeerd alleen krijg je volgens mij dan een andere melding maar je kan ff checken bij Recente streaming-activiteit op het apparaat wie de afgelopen tijd van je account gebruik heeft gemaakt.