Beantwoord

Foutmelding Netflix: je gebruikt een unblocker of proxy

  • 1 oktober 2019
  • 36 Reacties
  • 1550x Bekeken

Ik krijg sinds vandaag ineens de melding dat ik een unblocker of proxy zou gebruiken als ik iets op Netflix wil kijken. Voorheen nooit geen problemen gehad en nu ineens deze melding.
Op mijn telefoon zit ik op hetzelfde netwerk en krijg ik deze melding niet

Wat is hier tegen te doen?

Gr. Laura
icon

Best beantwoord door Laura85 7 oktober 2019, 12:28

Zowaar kon ik gisteren ineens spontaan weer wel Netflix kijken.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

36 Reacties

Reputatie 7
Badge +12
@Laura85 .

Zie: https://help.netflix.com/nl/node/277
Dat de apparaten op hetzelfde netwerk zitten zegt niets. Controleer het apparaat dat de melding geeft of er iets nieuws geïnstalleerd is.

Succes.
Ik heb deze link zelf ook al bekeken maar werd daar ook niet wijzer van. Er is niks nieuws geïnstalleerd en afgelopen weekend heb ik nog zonder problemen kunnen netflixen.

Ik weet ook niet waar ik in mijn next box zou kunnen achterhalen hoe de instellingen qua verbindingen staan. Ook daar al gekeken bij instellingen maar ook niks wijzer geworden.
Ik heb deze link zelf ook al bekeken maar werd daar ook niet wijzer van. Er is niks nieuws geïnstalleerd en afgelopen weekend heb ik nog zonder problemen kunnen netflixen.

Ik weet ook niet waar ik in mijn next box zou kunnen achterhalen hoe de instellingen qua verbindingen staan. Ook daar al gekeken bij instellingen maar ook niks wijzer geworden.

Hoi @Laura85,

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat je niks meer op netflix kan kijken hierdoor...

Nu is het zo dat ik gehoord heb vanuit iemand die ik ken dat die ook het probleem had. ook opeens uit het niets en nooit ergens last van gehad.

Welk type modem heb je vanuit ziggo?

-Dirk
Ik heb een modem van Arris
Ik heb een modem van Arris
En is er gecontroleerd of die toevallig ingesteld staat op IPv6?
Daar heb ik naar gekeken idd en daar staat hij op ingesteld. Maar is dat niet standaard? Nogmaals heb ik aan de instellingen niks veranderd en deed Netflix het afgelopen weekend nog wel.
Voor de goede orde.
De relevantie van de vraag over IPv6 snap ik nog niet.
@H-Dirk graag uitleg.

Maar als we toch bezig zijn: welke IPv6 is het?
IPv6 is min of meer standaard, maar er zijn twee smaken. Dat kan bij sommige problemen uitmaken.
Twee voorbeeldplaatjes.
Plaatje 1: IPv6 DS-Lite
Plaatje 2: IPv6 Full Dual Stack
Wat heb je @Laura85 ?
Plaatje 2 is bij mij van toepassing
Voor de goede orde.
De relevantie van de vraag over IPv6 snap ik nog niet.
@H-Dirk graag uitleg.

Maar als we toch bezig zijn: welke IPv6 is het?
IPv6 is min of meer standaard, maar er zijn twee smaken. Dat kan bij sommige problemen uitmaken.
Twee voorbeeldplaatjes.
Plaatje 1: IPv6 DS-Lite
Plaatje 2: IPv6 Full Dual Stack
Wat heb je @Laura85 ?

Netflix vind IPv6 internet verbindingen niet zo heel leuk namelijk. waardoor je dus deze meldingen krijgt. Modem omzetten naar IPv4 zal het probleem waarschijnlijk gelijk oplossen.

waarom netflix dat niet leuk vind, is omdat netflix IPv6 als een VPN zien. en dat blokkeren ze dus.

Voor de goede orde.
De relevantie van de vraag over IPv6 snap ik nog niet.
@H-Dirk graag uitleg.

Maar als we toch bezig zijn: welke IPv6 is het?
IPv6 is min of meer standaard, maar er zijn twee smaken. Dat kan bij sommige problemen uitmaken.
Twee voorbeeldplaatjes.
Plaatje 1: IPv6 DS-Lite
Plaatje 2: IPv6 Full Dual Stack
Wat heb je @Laura85 ?
Netflix vind IPv6 internet verbindingen niet zo heel leuk namelijk. waardoor je dus deze meldingen krijgt. Modem omzetten naar IPv4 zal het probleem waarschijnlijk gelijk oplossen.

waarom netflix dat niet leuk vind, is omdat netflix IPv6 als een VPN zien. en dat blokkeren ze dus.


Bedankt voor je reactie en wellicht ook dé oplossing.
Enige vraag die mij nog rest is hoe ik de omzet doe van 6 naar 4 😊
@H-Dirk
Ik gebruik Netflix op diverse manieren en heb net als Laura Full Dual Stack.
Geen enkel probleem.
Ook nooit een melding op de Community gezien dat er een probleem zou kunnen zijn met een IPv6 Connectie met Netflix.
Heb je een bron die je bewering kan bevestigen?

@Laura85
Ik krijg sinds vandaag ineens de melding dat ik een unblocker of proxy zou gebruiken als ik iets op Netflix wil kijken.

Hoe speel je af als de foutmelding komt? is het een PC?
Heb je een idee waar die foutmelding vandaan komt? Is het Netflix zelf, of iets anders. Bv een security add-on op een PC.
Laat evt een Screenshot zien van die melding.
@H-Dirk
Ik gebruik Netflix op diverse manieren en heb Full Dual Stack.
Geen enkel probleem.
Ook nooit een melding op de Community gezien dat er een probleem zou kunnen zijn met een IPv6 Connectie met Netflix.
Heb je een bron die je bewering kan bevestigen?

@Laura85

Ik krijg sinds vandaag ineens de melding dat ik een unblocker of proxy zou gebruiken als ik iets op Netflix wil kijken.
Heb je een idee waar die foutmelding vandaan komt? Is het Netflix zelf, of iets anders.
Laat evt een Screenshot zien van die melding.

Van de netflix website zelf: Tunnelingservices die een IPv6-verbinding via een IPv4-netwerk leveren, worden niet ondersteund door Netflix en kunnen tot een foutmelding leiden. Neem contact op met je internetprovider voor hulp als je niet zeker weet of je een van deze services gebruikt.
OPMERKING: Netflix ondersteunt geen IPv6-verbinding die de internetprovider levert.

https://help.netflix.com/nl/node/101441
@H-Dirk
Noch bij DS-Lite noch bij Full Dual Stack is sprake van 6 in 4 Tunneling.
Een Device in je lokale netwerk dat IPv6 ondersteunt, maakt met een globaal Ziggo IPv6 address een connectie met Netflix.
Ik denk dat je hier wat dingen door elkaar haalt.
OPMERKING: Netflix ondersteunt geen IPv6-verbinding die de internetprovider levert.

Dat is echt onzin.
Reputatie 7
Badge +17
@Laura85 Toen je die melding over proxy kreeg, had je toen soms net de jongste update van W 10 geïnstalleerd?
@H-Dirk
Noch bij DS-Lite noch bij Full Dual Stack is sprake van 6 in 4 Tunneling.
Een Device in je lokale netwerk dat IPv6 ondersteunt, maakt met een globaal Ziggo IPv6 address een connectie met Netflix.
Ik denk dat je hier wat dingen door elkaar haalt.

OPMERKING: Netflix ondersteunt geen IPv6-verbinding die de internetprovider levert.
Dat is echt onzin.

toch staat het echt zo op de netflix site han, vooral de opmerking die ze erbij zetten. ik had het zelf ook destijds, omgezet naar ipv4 en probleem was opgelost
@Laura85
Ik herhaal nog even een later gewijzigde tekst uit een eerdere reaktie.
Hoe speel je af als de foutmelding komt? Is het een PC?
Heb je een idee waar die foutmelding vandaan komt? Is het Netflix zelf, of iets anders. Bv een security add-on op een PC.
Laat evt een Screenshot zien van die melding.


De vraag van @KBX458 is interessant. Hij lijkt nog wel iets voor je in het vat te hebben, na een 'ja' van jou. Ik gebruik W10 nauwelijks. Daarover moet je dus niet bij mij zijn.
ik had het zelf ook destijds, omgezet naar ipv4 en probleem was opgelost

Dat kan. Maar het probleem lag dan hoogstwaarschijnlijk niet aan het feit dat je IPv6 had.
Wat het dan wel was, is niet meer te achterhalen. Overstap naar IPv4 is dan geen oplossing van het probleem, maar een andere aanpak kiezen met een gewenst zij-effect.
Niets op de Netflix Help Page bevestigt dat er iets mis zou kunnen zijn met een Ziggo Ipv6 address..
Ik zou er voorzichtiger mee zijn mensen naar IPv4 te sturen, op basis van een mogelijk onjuiste veronderstelling.
Het druist nl in tegen de noodzaak dat Ziggo klanten over IPv6 horen te gaan beschikken. Overstap naar IPv4 kan noodzaak worden als er, evt na wat onderzoek, een geconstateerde bug zit in de Firmware, die je alleen snel kunt omzeilen door naar IPv4 over te stappen. Wachten op een fix kan lang gaan duren.
Of bv aan Port Forwarding wilt gaan doen, als je DS-Lite hebt.
@H-Dirk
Reputatie 7
Badge +12
@H-Dirk ,

Heb hier IPv6 tunnel 6to4 en Netflix werkt hier gewoon zonder problemen, al meer dan 2 jaar. Dat er opeens problemen zijn bij @Laura85 is dus raar. Maar we weten nog steeds niet op welk apparaat de problemen zijn gekomen. Wat @KBX458 al aangeeft, betreft het Windows 10 dan kan een recente update de oorzaak zijn. Een systeem herstel, of het verwijderen van de update, kan de hele zaak weer op orde brengen.
Reputatie 7
Badge +17
@H-Dirk Ik lees hier de bevestiging van wat @hanh schrijft.

Als er desondanks toch iets mis blijkt te gaan, lijkt, door in de router bij DHCP onder DHCP6 server op "instellingen opslaan" te klikken, het euvel te verhelpen te zijn.
Zie: https://community.netgear.com/t5/Orbi/Enabling-IPv6-kills-Netflix/td-p/1662815

Netflix is ook op de Next een internet gebonden issue. Dus kunnen we ons richten op de router volgens mijn bescheiden mening.😉
Reputatie 7
Sparco schreef:
Maar we weten nog steeds niet op welk apparaat de problemen zijn gekomen.

Laura schreef:
Ik weet ook niet waar ik in mijn next box zou kunnen achterhalen hoe de instellingen qua verbindingen staan. Ook daar al gekeken bij instellingen maar ook niks wijzer geworden.

Dus ik neem aan de Next als ik het goed lees
Reputatie 7
Badge +17
Dat is een strakke opmerking @mguzz Ik had er ook al een aantal keren overheen gelezen.
Reputatie 7
Het zal er wel niets mee te maken hebben maar sinds de CES 2019 zijn streamingsdiensten begonnen met het testen van de software van het bedrijf Synamedia, Ik citeer:

Het staaltje technologie is behoorlijk slim en kan ongewone patronen in een account snel herkennen – zo heeft de service meteen door wanneer een account gelijktijdig – of verdacht kort na elkaar – gebruikt wordt op verschillende locaties.

https://www.manners.be/netflix-delen-onmogelijk/

https://www.synamedia.com/press/synamedia-launches-credentials-sharing-insight-turns-casual-password-sharing-into-incremental-revenues-for-service-providers/

Misschien dat een ip range van Ziggo bij Netflix staat geregistreerd als zijnde VPN of Proxy server
Reputatie 7
Badge +17
@mguzz n.a.v. jouw laatste zin: in de technische blog worden problemen genoemd m.b.t. geofenching in samenhang met proxy en VPN.
Reputatie 7
Badge +12
@mguzz ,

Had wel Next zien staan in haar 2e reactie maar voor zover ik weet maakt de Next geen gebruik van VPN e/o adblocker. Vandaar dat ik aan een laptop of computer dacht😊
Ha, @Laura85 ,
Het wordt wat technisch hier. Niks mis mee.
Ben je er nog? Graag antwoord op mijn vraag en die van @KBX458 .
Groet, Han