1
Vraag
2
Reacties
rozeboomg

Level 5
  • 94Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

foutcode VL01 op mediabox next

Ik lees van alles over deze foutcode op de Horizonbox maar niet op de next.  Nu heb ik dus een probleem dat beeld regelmatig op zwart gaat en even later weer zichtbaar is , en dit gebeurt diverse keren achter elkaar. Serie loopt intussen wel gewoon door. 

Ik heb de next al 10 minuten losgekoppeld van stroom maar dat helpt dus niet.

het is ook niet bij 1 bepaalde serie of aflevering maar bij verschillende

Iemand met een andere oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je hebt sowieso een oude AOP die allerlei problemen kan geven en die eerst vernieuwd moet worden, anders heeft verder zoeken heeft geen zin als je niet eerst het fundament op orde hebt.

Op een slecht fundament krijg je nooit een stevig huis gebouwd.

Bekijk in context

31 Reacties 31
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Al een keer de fabrieksinstellingen geprobeerd bij de Next?

Bewaarde en geplande opnames blijven intact, de meeste instellingen ook, behalve in Beeld en geluid even nakijken en opnieuw inloggen in apps als Netflix.

rozeboomg
Topicstarter
Level 5
  • 94Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

dat heb ik de vorige keer gedaan

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @rozeboomg. Wat irritant dat je deze foutmelding steeds te zien krijgt. Dit is bij het gebruik van Videoland, neem ik aan?  Ik help je graag verder en ben hiervoor nog benieuwd naar een aantal zaken. 
 

Heeft de app eerder wel gewoon goed gewerkt op de mediabox? Of speelt dit al sinds je de mediabox hebt? 
Heb je je mediabox bekabeld of draadloos met het internet verbonden? 
Maak je ook gebruik van Netflix en/of on demand op de mediabox Next? En zo ja; hoe is je ervaring hiermee? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

En zit er nog een andere router of switch o.i.d. tussen het modem en de Next?

rozeboomg
Topicstarter
Level 5
  • 94Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey @rozeboomg. Wat irritant dat je deze foutmelding steeds te zien krijgt. Dit is bij het gebruik van Videoland, neem ik aan?  Ik help je graag verder en ben hiervoor nog benieuwd naar een aantal zaken. 
 

Heeft de app eerder wel gewoon goed gewerkt op de mediabox? Of speelt dit al sinds je de mediabox hebt? 
Heb je je mediabox bekabeld of draadloos met het internet verbonden? 
Maak je ook gebruik van Netflix en/of on demand op de mediabox Next? En zo ja; hoe is je ervaring hiermee? 


Bij de horizon had ik er geen last van pas sinds ik de next in huis heb zeer regelmatig deze foutcode op Videoland, meerdere keren op een avond.

Hij staat via bekabeling op internet aangesloten aangesloten.

Op Netflix en on demand slaat hij wel regelmatig uit maar geeft dan geen foutcode

rozeboomg
Topicstarter
Level 5
  • 94Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Be rt wrote:

En zit er nog een andere router of switch o.i.d. tussen het modem en de Next?

 

nee staat direct op de modem aangesloten

rozeboomg
Topicstarter
Level 5
  • 94Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Software reset gedaan maar helaas ook dat helpt dus niet.

Mijn vrouw boos, die wil de Horizon terug . Die was wel traag maar deed het tenminste

rozeboomg
Topicstarter
Level 5
  • 94Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Vandaag normaal tv gekeken , althans geprobeerd, Groningen- Feyenoord leuk kijken als de next 14x op zwart gaat. Soms enkele seconden andere keer ruim een minuut.

Ik had beter de fabrieks instellingen gisteren niet opnieuw gedaan want dat normale tv de klachten had was alweer een tijdje geleden toen was het juist met de reset vrijwel weg.

Ook ik heb het nu zo onderhand wel gehad met de next, normaal wordt eerst iets goed uitgetest VOOR het op de markt te brengen

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Het lijkt er op dat er iets helemaal niet goed gaat met je mediabox/het signaal, @rozeboomg . De vraag is nu natuurlijk wel nog wat het precies is. 

Je hebt geen postcode en huisnummer in je profiel opgenomen, waardoor ik je niet kan vinden in onze systemen. Zou je dit willen toevoegen, zodat ik hier kan kijken of ik een oorzaak kan vinden? 

rozeboomg
Topicstarter
Level 5
  • 94Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Lycke Ziggo wrote:

Het lijkt er op dat er iets helemaal niet goed gaat met je mediabox/het signaal, @rozeboomg . De vraag is nu natuurlijk wel nog wat het precies is. 

Je hebt geen postcode en huisnummer in je profiel opgenomen, waardoor ik je niet kan vinden in onze systemen. Zou je dit willen toevoegen, zodat ik hier kan kijken of ik een oorzaak kan vinden? 


alsnog in mijn profiel toegevoegd

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Bedankt!

Nu zie ik dat er de afgelopen tijd veel werkzaamheden in het netwerk in jouw buurt zijn geweest (per mail over geinformeerd) en dat er nog 1 dag werkzaamheden gepland staat voor 3 december. Ergens zou ik willen zeggen; laten we dit heel even afwachten. Maar als je nu zelfs tijdens gewoon tv-kijken al steeds zwart beeld hebt, vind ik dat wel wat lang duren :-(. 

 

Lukt het je om hier foto's te plaatsen van de eerste plaats in je huis waar Ziggo binnenkomt en hoe vanuit daar de aansluiting naar de mediabox Next gaat? En kan je me vertellen wat er op dit moment allemaal bekabeld aangesloten is op je modem? 

rozeboomg
Topicstarter
Level 5
  • 94Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Lycke Ziggo wrote:

Bedankt!

Nu zie ik dat er de afgelopen tijd veel werkzaamheden in het netwerk in jouw buurt zijn geweest (per mail over geinformeerd) en dat er nog 1 dag werkzaamheden gepland staat voor 3 december. Ergens zou ik willen zeggen; laten we dit heel even afwachten. Maar als je nu zelfs tijdens gewoon tv-kijken al steeds zwart beeld hebt, vind ik dat wel wat lang duren :-(. 

 

Lukt het je om hier foto's te plaatsen van de eerste plaats in je huis waar Ziggo binnenkomt en hoe vanuit daar de aansluiting naar de mediabox Next gaat? En kan je me vertellen wat er op dit moment allemaal bekabeld aangesloten is op je modem? 


De 1e plaats waar ziggo binnenkomt is in de huiskamer en op de modem staan behalve de next, mijn PC en Samsung smart tv aangesloten 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK dit ziet er niet goed uit.

@rozeboomg  Allereerst voldoet je AOP = Abonnee Overname Punt = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt en deze splitter niet meer aan de hedendaagse standaard en wordt gratis vervangen door een Ziggo monteur.

Op de radio aansluiting en op de versterker zit een open stekker die nu als antenne werkt voor allerlei signalen zoals b.v. 4G en andere zendende apparaten en deze op het coax netwerk zet met allerlei storingen tot gevolg.

Ik zie ook nog wat oudere kabels die mogelijk ook niet afgeschermd zijn voor de signalen van buiten, de monteur kan deze mogelijk vervangen voor grofweg de kostprijs, vraag even wat en hoeveel de kosten zijn aan de monteur.

Je kunt wachten tot morgen Lycke van Ziggo hier weer langskomt om een afspraak te maken voor een monteur.

Neem even contact op met Ziggo via de chat als je sneller een afspraak wilt maken.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

rozeboomg
Topicstarter
Level 5
  • 94Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

ik zal de radiokabel helemaal weghalen om te kijken of dat wat uitmaakt.

Blijft wel heel vreemd dat de Horizon er geen last van had ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
rozeboomg wrote:

ik zal de radiokabel helemaal weghalen om te kijken of dat wat uitmaakt.

Blijft wel heel vreemd dat de Horizon er geen last van had ?

Dat zou vanzelf gekomen zijn in de loop van de tijd, blijkt uit de praktijk.

Als de radiokabel weg is, kun je de kabel naar de versterker rechtstreeks in de wandcontactdoos stoppen en de splitter ertussenuit halen, dat scheelt weer een stap minder voor het signaal.

rozeboomg
Topicstarter
Level 5
  • 94Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Be rt wrote:

OK dit ziet er niet goed uit.

@rozeboomg  Allereerst voldoet je AOP = Abonnee Overname Punt = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt en deze splitter niet meer aan de hedendaagse standaard en wordt gratis vervangen door een Ziggo monteur.

Op de radio aansluiting en op de versterker zit een open stekker die nu als antenne werkt voor allerlei signalen zoals b.v. 4G en andere zendende apparaten en deze op het coax netwerk zet met allerlei storingen tot gevolg.

Ik zie ook nog wat oudere kabels die mogelijk ook niet afgeschermd zijn voor de signalen van buiten, de monteur kan deze mogelijk vervangen voor grofweg de kostprijs, vraag even wat en hoeveel de kosten zijn aan de monteur.

Je kunt wachten tot morgen Lycke van Ziggo hier weer langskomt om een afspraak te maken voor een monteur.

Neem even contact op met Ziggo via de chat als je sneller een afspraak wilt maken.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

 

alle oude kabels weggehaald dus behalve van radio ook degene naar bovenverdieping gaat ( met de open steker ) ging even goed maar next ging zojuist op Netflix weer op zwart.

rozeboomg
Topicstarter
Level 5
  • 94Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

splitter nu ook weggehaald

rozeboomg
Topicstarter
Level 5
  • 94Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

ook vandaag, nu zonder oude stekers en splitter er tussen uit weer diverse keren beeld en geluid weg.

wat opvalt als de next langere tijd aanstaat verdwijnen de storingen , ik heb het dan over na een uur of 2. Dus signaal lijkt me niet van toepassing ( dan zou het moeten blijven ) 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je hebt sowieso een oude AOP die allerlei problemen kan geven en die eerst vernieuwd moet worden, anders heeft verder zoeken heeft geen zin als je niet eerst het fundament op orde hebt.

Op een slecht fundament krijg je nooit een stevig huis gebouwd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic