R. Hendrikx

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutcode CS2512

Beste,

We hebben al enkele dagen problemen met het terugkijken van programma's.

Na een bepaalde tijd (is verschillend) hapert de uitzending en valt het geluid weg.

Ook is het al voorgekomen dat we op de TV de foutmelding CS2512 krijgen. Ziggo Media Nextbox al diverse keren uitgeschakeld met schakelaar op achterzijden en vervolgens weer opnieuw opgestart (min 5 sec. uitgeschakeld, ook al diverse keren langer als 5 sec. uitgeschakeld).

Het probleem CS2512 blijft zich steeds herhalen.

 

Gaarne een oplossing voor bovenstaand probleem.

23 Reacties 23
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Goedemiddag @R. Hendrikx, allereerst welkom op de Ziggo Community! 🙂

Wat zuur dat je tegen deze problemen aanloopt bij Replay TV. De interactieve functies van de Mediabox Next verlopen via je internetverbinding. Als je dus haperingen ervaart, afwisselend met deze foutcode, gaat het daar mogelijk ergens mis.

Heb je hem aangesloten via internetkabel of via wifi? Indien dat laatste het geval is, heb je de mogelijkheid het eens te testen via een kabel? Zo niet, probeer de internetverbinding eens opnieuw in te stellen via de instellingen van de Next. Houd je ons op de hoogte?

Jan Maalderink

Level 4
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Beste Alex,

ik heb het zelfde probleem terug kijken op starten lukt maar regelmatig valt na enkele seconden geluid weg en stottert het beeld!.

Is reproduceerbaar met NOS nieuws 20:00 uur van 23 januari j.l.

Ik heb alles bedraad aangesloten en heb 200 mbps snelheid, m.a.w. hier kan het ook niet aan liggen!


Ik heb heb het volgende geprobeerd:

  1. Nextbox gereset, geen oplossing
  2. Router gereset en daarna Nextbox gereset, geen oplossing
    Nextbox gereset door spanningen er af spanning erop en tegelijkertijd toets voorzijde 10 seconden vast houden zoals in jullie instructie!

Kunnen jullie mij helpen, eventueel meekijken wat er niet goed gaat?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Jan Maalderink 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Jan Maalderink

Level 4
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Kom ik zo spoedig mogelijk op terug!

Jan Maalderink

Level 4
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hierbij mijn gegevens:

 

Jan Maalderink

Level 4
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Sorry, hierbij de UP:

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Ik zie toch wat vreemde dingen.

Het verschil is erg groot tussen de upstream waarden, één zelfs boven de normaal waarde.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En de bekabeling naar het modem?

Jan Maalderink

Level 4
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Be rt,

Deze uitspraak daar hou ik van 
“Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan”

Daarom zul je wel beginnen te lachten als je dit ziet.
Ik heb achter de router een Netgear WNDR 3700_600 Router hangen waarop mijn terne netwerk op draait.

Op de ingang van Ziggo (de muur) heb ik een 2 splitters zitten:

1x voor TV boven waarop Ziggo mediabox is aangesloten achter een versterker ander is het signaal te zwak!.

1x voor Next-Box welke op de kast staat.
 

Hier een vergroting van de splitter:

hierop zit de Next-box.

De volgende splitter welke voor boven is ziet er zo uit:

1 aansluiting voor versterker TV boven en 1x Tuner versterker!.

 

Hier bij de versterker voor signaal TV boven:

Hiermee werk alles.

 

Met uitzondering van de storing welke ik melde!!

 

Hoop dat je er iets mee kunt!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Niks mis mee als alles werkt.

Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt? @Jan Maalderink 

Jan Maalderink

Level 4
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ja, hier kwam vroeger 40 jaar geleden het centrale antenne systeem binnen en Daarna Chello » UPC en nu Ziggo.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

OK, de wandcontactdoos is niet meer hedendaags en ik vermoed dat hierdoor het vreemde signaal door veroorzaakt wordt en kan gratis vervangen worden door een Ziggo monteur.

Deze kan dan ook kijken of hij gelijk een iets andere wijze van aansluiten kan maken.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een afspraak met een monteur wilt plannen.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina's hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

https://www.ziggo.nl/formulieren/contactformulier 

Jan Maalderink

Level 4
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Be rt, bedankt voor het advies en ik zal een afspraak maken met monteur.

Ik hou je op de hoogte van de resultaten.

Groet Jan

Jan Maalderink

Level 4
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Heb contact gehad en advies van Andre was, eigen modem er tussen uit halen en Next rechtstreeks aan Ziggo modem koppelen. Daarna Next nogmaals terug zetten in fabrieksinstelling dan kijken hoe het gaat.

Zij hebben metingen gedaan naar de demping in de coax connector en kwamen tot conclusie dat het niet hieraan kon liggen!

M.a.w. wordt vervolgd.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Jan Maalderink

Begrijp het niet helemaal. Even wat eerste vragen.

  • (1) Is er een monteur geweest?
  • (2) Of is Andre iemand van de Helpdesk, die op afstand dingen bekeek?
  • (3) Wat werd gevonden van de opmerkelijke Upstream vermogenswaarde van kanaal 5?
  • (4) Of is die inmiddels geen 5 dBmV meer? Vlak na een Restart van de Connecbox, kunnen de Upstream waarden tijdelijk wat hoger liggen, alvorens ze tot rust zouden moeten komen.

Je schreef:

Ik heb alles bedraad aangesloten

…….….….….….....…….....…….……..

Ik heb achter de router een Netgear WNDR 3700_600 Router hangen waarop mijn terne netwerk op draait.

Het advies om de Next rechtstreeks aan de Connectbox te hangen, vind ik wat vreemd.
Daar moet een motief voor zijn.

  • (5) Wat was dat motief?

Ik begreep dat de Next bekabeld aan je Netgear is aangesloten. Je hele netwerk zoals je schrijft.
Je liet een nette bekabelde speedtestmeting zien.

  • (6) Is die ook gedaan via de kabel waarmee de Next op de Netgear is aangesloten?

Zo nee, dan dat eens testen en evt een andere kabel inzetten, als dat niet de goede snelheid oplevert. Als de speed van de verbinding voor de Next ok is, dan zie ik geen reden de Next op de Connectbox aan te gaan sluiten.

Ik neem aan dat je Connectbox niet in Bridge staat, anders is alleen aansluiting van je eigen Router mogelijk.

  • (7) Begrijp dat goed?

Slotvraag:

  • (8) Is je Netgear geconfigureerd als Access Point of werkt ie nog als Router?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Jan Maalderink Even voor mijn begrip, je moest de Next rechtstreeks in de wandcontactdoos doen en toen is één en ander doorgemeten?

Jan Maalderink

Level 4
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@hanh hierbij de antwoorden:

  • (1) Is er een monteur geweest?  Nee
  • (2) Of is Andre iemand van de Helpdesk, die op afstand dingen bekeek? Helpdesk
  • (3) Wat werd gevonden van de opmerkelijke Upstream vermogenswaarde van kanaal 5

     

  • (4) Of is die inmiddels geen 5 dBmV meer? Vlak na een Restart van de Connecbox, kunnen de Upstream waarden tijdelijk wat hoger liggen, alvorens ze tot rust zouden moeten komen.
  • (5) Wat was dat motief? Werd niet direct gegeven, hij wilde alles uitsluiten. Ander konden er kosten aan verbonden zijn wanneer de monteur kwam.
  • (6) Is die ook gedaan via de kabel waarmee de Next op de Netgear is aangesloten? metingen zijn met NEXT op Netgear aangesloten.
  • (7) Begrijp dat goed? ik heb binnen de Connectbox niets aangepast.
  • (8) Is je Netgear geconfigureerd als Access Point of werkt ie nog als Router?  Netgear WNDR3700 is volgens mij een Router, maar heeft wel WIFI welke ik ook gebruik. (Zie datasheet)

Hoop dat je voldoende info hebt.

Jan Maalderink

Level 4
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Be rt :

Even voor mijn begrip, je moest de Next rechtstreeks in de wandcontactdoos doen en toen is één en ander doorgemeten?

 

Ik heb niet hoeven doen, Andre kon dit waarschijnlijk van afstand zien  !

Wat ik nu moest doen is de NEXT direct op de connectbox aansluiten en NEXT terug zetten in fabrieksinstellingen. En daarna kijken of probleem was verholpen.

Jan Maalderink

Level 4
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@hanh  Sorry nog niet zo vaak op personen gereageerd maar hier boven heb ik het verhaal beantwoord. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen de foto's hier bekijken en een beslissing nemen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Uitgelicht topic