Beantwoord

Foutcode CS1010

  • 14 mei 2019
  • 45 Reacties
  • 3516x Bekeken

Hallo,.

9 Mei heb ik de Ziggo Next besteld en zaterdag 11-5 had ik hem al.
Als een kind zo blij de next aangesloten en geïnstalleerd. Tijdens de installatie de horizon richting de horizon gegooid, hoppa weg met dat ouwe ding....... Ik mocht hem weer gebruiken 😂 want ik kreeg de code cs1010. Een paar keer gebeld en hoopte dat na het weekend de heren van de ICT mij wel konden helpen.... Not!!!
Het is nu ondertussen dinsdag.... Movies XL gekregen voor 3 maanden, waarop mijn vraag was of dit dan nog 3 maanden ging duren maar ik kreeg de garantie dat dat niet zo was. 3 Uur later doet Movies XL het ook nog niet 😂.
Ik zou het wel heel fijn vinden als iemand even voor mij naar diegene loopt en een aai over zijn of haar bolletje geeft... (hoofd) en dat diegene mij zsm mijn next activeert.
icon

Best beantwoord door AvB 18 mei 2019, 11:08

Sinds gisteren werkt mijn Next als een zonnetje! ik kreeg netjes een sms dat de storing was verholpen.

***Mod. break:***

Wat te doen bij foutcode CS1010
Verbergen
Wat is de oorzaak
Deze foutcode komt voor in twee verschillende situaties. Kijk hieronder welke situatie voor jou van toepassing is.

Hoe los je het op?
Situatie 1
In de meeste gevallen wordt dit veroorzaakt omdat je nieuwe mediabox nog niet volledig is verwerkt in onze administratie. Dit veroorzaakt de foutcode. Na maximaal 24 uur is dit volledig verwerkt. Check daarom je abonnement in Mijn Ziggo. Zie je hier nog je oude abonnement en je oude mediabox? Dan is het nieuwe abonnement nog niet volledig verwerkt. Op het moment dat het abonnement volledig is verwerkt, gaat je Mediabox Next verder met de installatie. Heb je na 24 uur nog steeds het oude abonnement in Mijn Ziggo staan? Laat het ons dan weten.

Situatie 2
Je hebt Mijn Ziggo gecontroleerd en daar staat alles zoals het hoort maar toch krijg je foutcode CS1010. Wacht dan 15 minuten en de installatie loopt alsnog automatisch door. Dit wordt veroorzaakt door de verkeerde volgorde van installeren. Heb je namelijk het internet nog actief staan op de Mediabox XL en je begint met de Mediabox Next in plaats van het nieuwe modem, dan krijg je ook foutmelding CS1010.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

45 Reacties

Sinds gisteren werkt mijn Next als een zonnetje! ik kreeg netjes een sms dat de storing was verholpen.

***Mod. break:***

Wat te doen bij foutcode CS1010
Verbergen
Wat is de oorzaak
Deze foutcode komt voor in twee verschillende situaties. Kijk hieronder welke situatie voor jou van toepassing is.

Hoe los je het op?
Situatie 1
In de meeste gevallen wordt dit veroorzaakt omdat je nieuwe mediabox nog niet volledig is verwerkt in onze administratie. Dit veroorzaakt de foutcode. Na maximaal 24 uur is dit volledig verwerkt. Check daarom je abonnement in Mijn Ziggo. Zie je hier nog je oude abonnement en je oude mediabox? Dan is het nieuwe abonnement nog niet volledig verwerkt. Op het moment dat het abonnement volledig is verwerkt, gaat je Mediabox Next verder met de installatie. Heb je na 24 uur nog steeds het oude abonnement in Mijn Ziggo staan? Laat het ons dan weten.

Situatie 2
Je hebt Mijn Ziggo gecontroleerd en daar staat alles zoals het hoort maar toch krijg je foutcode CS1010. Wacht dan 15 minuten en de installatie loopt alsnog automatisch door. Dit wordt veroorzaakt door de verkeerde volgorde van installeren. Heb je namelijk het internet nog actief staan op de Mediabox XL en je begint met de Mediabox Next in plaats van het nieuwe modem, dan krijg je ook foutmelding CS1010.
Reputatie 1
Klopt gisteren nog gemeld dat de box het deed en inmiddels ook zichtbaar op mijn ziggo.
Reputatie 7
Hallo @albertjh.

Ik heb even voor je in ons systeem gekeken, hij staat er in! 😊

Kun je eens in Mijn Ziggo kijken of het daar nu ook goed staat?
Reputatie 1
Toch nog goed nieuws. Ook hier beeld op de next box. Mijn ziggo is nog niet aangepast maar dat zal nog wel gebeuren neem ik aan. Bedankt.
Hoi @Dave.Nina, goed nieuws. Bij jou is alles doorgelopen waardoor ik het laatste zetje heb kunnen geven. Wil je de installatie eens opnieuw uitvoeren?

@albertjh, voor jou heb ik jammer genoeg nog geen goed nieuws. Er is een ticket voor gelogd, maar ik kan er nu niet meer van maken dan dat je nog even moet afwachten. Ik wilde liever leuker nieuws brengen, maar ik kan er niks meer van maken op dit moment. Ik zal aan m'n collega's die dit weekend werken eens vragen of ze het weer willen checken.

Jahooooooor hij staat erin. Het zal mij benieuwen vanavond.

Reputatie 1
Daarom bel ik ook al niet meer want er zijn fouten gemaakt en die kunnen blijkbaar niet hersteld worden. Zaterdag stond hier in mijn ziggo dat ik complete next had en zondag was dat ineens tvstart. Dat zou dan toch ook weer hersteld moeten kunnen worden lijkt mij.
Reputatie 7
Hoi @Dave.Nina, goed nieuws. Bij jou is alles doorgelopen waardoor ik het laatste zetje heb kunnen geven. Wil je de installatie eens opnieuw uitvoeren?

@albertjh, voor jou heb ik jammer genoeg nog geen goed nieuws. Er is een ticket voor gelogd, maar ik kan er nu niet meer van maken dan dat je nog even moet afwachten. Ik wilde liever leuker nieuws brengen, maar ik kan er niks meer van maken op dit moment. Ik zal aan m'n collega's die dit weekend werken eens vragen of ze het weer willen checken.
Reputatie 7
Badge +35
Ik vermoed dat een Ziggo moderator alles zal meenemen hier.☺ @Dave.Nina
@albertjh Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer.

Zeg @Be rt doe die van mij ook meteen. Ik ben al een week verder.
Reputatie 7
Badge +35
@albertjh Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer.
Reputatie 1
Hoe is het mogelijk dat de meeste next boxjes gewoon werken en sommige niet. Wacht hier nu dus al bijna een week op de activatie. Wil ook niet elke keer bellen want wordt alleen maar bozer als ik weer te horen krijg dat ik gewoon nog even geduld moet hebben.
@Dave.Nina
Hi. Je hebt per ongeluk een Beste antwoord aangewezen, dat geen antwoord is.
Dat kun je helaas zelf niet wijzigen. Heb een Mod gevraagd dit te gaan fixen.


We wachten gewoon verder.
De wereld vergaat immers nog niet 🤟
@Dave.Nina
Hi. Je hebt per ongeluk een Beste antwoord aangewezen, dat geen antwoord is.
Dat kun je helaas zelf niet wijzigen. Heb een Mod gevraagd dit te gaan fixen.
Kijk aan. Ik dacht dat ik de enige was maar jij wachtbal net zo lang @albertjh
Reputatie 1

Je bestelstatus


Bestelnummer:
SHE408300616
Afleveradres:
Besteldatum:
06-05-2019
Gewenste leverdatum:
08-05-2019


  1. #
  2. Bestelling ontvangen
  3. We hebben je bestelling in goede orde ontvangen.
  4. 06-05-2019
  5. #
  6. In verwerking
  7. Je bestelling wordt op dit moment door ons verwerkt.
  8. In levering
  9. Je bestelling wordt op dit moment door ons geleverd of geactiveerd.
  10. 11-05-2019
  11. Bestelling afgerond
  12. Je bestelling is geleverd en correct aangesloten.

Nog steeds niet afgerond😡

@AvB
@Michael Ziggo kan je daarbij niet helpen. Hij zal nu wel lekker thuis zitten met zijn nieuwe next van Ziggo 😂
Ook ik heb dit probleem. ik had een week de next box waar ik super blij mee was alleen zat er een kapotte ventilator in die een hoge piep veroorzaakte. afgelopen vrijdag 10-5 kwam er netjes een monteur die mijn kappotte next box omwisselde voor een nieuwe alleen je raadt het al die wil niet instaleren foutcode CS1010. al verschillende keren contact gehad met ziggo maar moet alleen maar wachten wachten wachten en ondertussen kijken we nu via de kabel tv op een 4k tv wordt je niet vrolijk van wat een slecht beeld!

Micheal Ziggo hopelijk kan je mij verder helpen.
Hoi allemaal,

Die Next is natuurlijk nog toffer wanneer alles direct werkt. Ik duik er even voor jullie in.

@Sengin, @Marky38 @Directeur, bij jullie staat alles nu goed in het systeem en de installatie zou nu dus door moeten lopen. Klopt dat?
@Dave.Nina, in jouw geval loopt de boel niet door in het systeem en is het helaas nog even afwachten. Ik blijf het ook in de gaten houden voor je.


Jep, werkt hier ook weer, helemaal happy mee. Echt een hele goede verbetering t.o.v. de XL. Thx!
I

@KBX458

Bijna hal 7... Hier nog steeds niks. Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt?
Ik wacht wel op een bericht van mij nieuwe vriend @Michael Ziggo die weet alles.
Reputatie 7
Badge +17
@Dave.Nina bij mij speelt hetzelfde euvel. De storing die dit specifieke netwerkprobleem bij ziggo veroorzaakt, zou morgen rond 17.45 uur moeten zijn opgelost.
We vallen dus net als anderen, precies tussen kade en schip in. Houdt moed, het komt goed.😉
@Michael Ziggo Top zeg. Degene die de topic start heeft nog niets.
Vreemde situatie dit.
@Michael Ziggo ; Alles werkt inmiddels super hier! Bedankt voor je berichtje!
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Die Next is natuurlijk nog toffer wanneer alles direct werkt. Ik duik er even voor jullie in.

@Sengin, @Marky38 @Directeur, bij jullie staat alles nu goed in het systeem en de installatie zou nu dus door moeten lopen. Klopt dat?
@Dave.Nina, in jouw geval loopt de boel niet door in het systeem en is het helaas nog even afwachten. Ik blijf het ook in de gaten houden voor je.
Sinds gisteren avond werkt het bij mij. Had via facebook de webcare benaderd toen was het zo opgelost. Nadat de box opgestart was kon ik niet meteen opnemen. Na een half uur werkte dit wel dus als je dat hebt heb dan even geduld.