Beantwoord

Foutcode CS1010

• 14 mei 2019
  • 45 Reacties
  • 3428x Bekeken

Hallo,.

9 Mei heb ik de Ziggo Next besteld en zaterdag 11-5 had ik hem al.
Als een kind zo blij de next aangesloten en geïnstalleerd. Tijdens de installatie de horizon richting de horizon gegooid, hoppa weg met dat ouwe ding....... Ik mocht hem weer gebruiken 😂 want ik kreeg de code cs1010. Een paar keer gebeld en hoopte dat na het weekend de heren van de ICT mij wel konden helpen.... Not!!!
Het is nu ondertussen dinsdag.... Movies XL gekregen voor 3 maanden, waarop mijn vraag was of dit dan nog 3 maanden ging duren maar ik kreeg de garantie dat dat niet zo was. 3 Uur later doet Movies XL het ook nog niet 😂.
Ik zou het wel heel fijn vinden als iemand even voor mij naar diegene loopt en een aai over zijn of haar bolletje geeft... (hoofd) en dat diegene mij zsm mijn next activeert.
icon

Best beantwoord door AvB 18 mei 2019, 11:08

Sinds gisteren werkt mijn Next als een zonnetje! ik kreeg netjes een sms dat de storing was verholpen.

***Mod. break:***

Wat te doen bij foutcode CS1010
Verbergen
Wat is de oorzaak
Deze foutcode komt voor in twee verschillende situaties. Kijk hieronder welke situatie voor jou van toepassing is.

Hoe los je het op?
Situatie 1
In de meeste gevallen wordt dit veroorzaakt omdat je nieuwe mediabox nog niet volledig is verwerkt in onze administratie. Dit veroorzaakt de foutcode. Na maximaal 24 uur is dit volledig verwerkt. Check daarom je abonnement in Mijn Ziggo. Zie je hier nog je oude abonnement en je oude mediabox? Dan is het nieuwe abonnement nog niet volledig verwerkt. Op het moment dat het abonnement volledig is verwerkt, gaat je Mediabox Next verder met de installatie. Heb je na 24 uur nog steeds het oude abonnement in Mijn Ziggo staan? Laat het ons dan weten.

Situatie 2
Je hebt Mijn Ziggo gecontroleerd en daar staat alles zoals het hoort maar toch krijg je foutcode CS1010. Wacht dan 15 minuten en de installatie loopt alsnog automatisch door. Dit wordt veroorzaakt door de verkeerde volgorde van installeren. Heb je namelijk het internet nog actief staan op de Mediabox XL en je begint met de Mediabox Next in plaats van het nieuwe modem, dan krijg je ook foutmelding CS1010.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

45 Reacties

CS1010 melding hebben we ook gehad. Gisteren om 14:00 ook de Next box aangesloten. Vanmorgen om 9:00 werkte de box. Meerdere malen (3x) contact gehad met Ziggo :
  • verwerking administratief duurt 24-48 uur;
  • Ziggo moet terugkoppeling krijgen dat de Next box geleverd is;
  • Next box wordt meestal een dag eerder geleverd en dan pas een dag later geactiveerd;
Kortom verschillende antwoorden met het zelfde motto : heb geduld 😂

Zelf hebben we na het laatste belletje de modem gereset, gewacht tot alles weer online was, en vervolgens de next box stroomloos gemaakt en weer opgestart.

Op mijn ziggo, kun je eigenlijk heel goed monitoren of de wijziging administratief verwerkt is door te controleren of hier je Horizon XL box nog aanwezig is.

Het wachten wordt wel beloont door een tevreden gebruiker. Het is in ieder geval een wereld van verschil met de horizon XL box. Top !
Ja mooi dat het bij jullie werkt. Maar het lijkt wel of het bij mij altijd tegen zit.
Reputatie 7
@Dave.Nina
omdat er problemen zijn metde activatie van de Next, duurt het even voor hij online komt.
Enige wat je kan proberen is modem even herstarten en daarna je Next.

Als hij morgen niet online is reageer dan even hier, dan kunnen we een moderator erbij halen.
Ja, snap ik en het werkt niet. Dank je wel voor je reactie 👍
Vorige week ook de box ontvangen. Zelfde foutmelding. Inmiddels is het nu woensdag en werkt nog steeds niet... Mijn ziggo geeft ook nog altijd de oude gegevens aan.
@Niels251

Heb je al movies XL gekregen wat ook niet werkt?
Heb er niet om gevraagd eigenlijk dus kan ook niet zeggen of het wel of niet werkt. Ga straks weer even bellen.
@Niels251

Wanner heb je hem aangesloten.
Maandag ochtend aangesloten. Heb zojuist gebeld lijkt iets niet goed te staan in mijn gegevens. Dat wordt aangepast en ze escaleren het probleem. Kan pas als ik thuis ben checken of het werkt.
@Niels251
Welke afdeling had je?
Hier precies hetzelfde... Ben al vanaf Maandag aan het wachten. Verschillende verhalen krijg ik zowel telefonisch als op Facebook. Ben er eigenlijk na ruim 48 al wel klaar mee. Het meest frusterend is gewoon om te lezen op Facebook dat bij sommige mensen dit probleem direct opgelost wordt.
@Marky38
Jij pas vanaf maandag. Ik moet nu weer 48uur wachten zeggen ze.
@Dave.Nina

Heb net gebeld en het schijnt met een activatie probleem in India te maken te hebben. Ze kunnen er totaal geen tijdsbestek aangeven in ieder geval. Moet het af en toe maar even proberen. Als ik t morgen nog niet zou hebben, moest ik weer even bellen. Jij in ieder geval ook veel succes!
Reputatie 7
Badge +35
Blijf in ieder geval hier melden of het werkt of nog niet werkt.
Ziggo moderators lezen mee en kunnen op een bepaald moment in het proces ook een duw geven.
Zorg dat in je profiel je postcode en huisnummer staat.
(Dat is alleen zichtbaar voor intern, niet openbaar.)
Hier hetzelfde probleem morgen maar weer eens terugbellen🤬
Ik zit hier ook al 3 dagen te wachten totdat de Next gaat werken. Behoorlijk vervelend, is daar wat aan te doen?
Reputatie 7
Hier precies hetzelfde... Ben al vanaf Maandag aan het wachten. Verschillende verhalen krijg ik zowel telefonisch als op Facebook. Ben er eigenlijk na ruim 48 al wel klaar mee. Het meest frusterend is gewoon om te lezen op Facebook dat bij sommige mensen dit probleem direct opgelost wordt.
Iedereen wordt gewoon keurig geholpen en het lijkt dat het via Facebook zo wordt opgelost omdat het platform nog niet bekend is als de klantenservice en de community.

Iedereen die de activatie ondergaat komt in een wachtrij te staan omdat er problemen zijn met het activeren en tussen de 24 en 72 uur kan het duren. Normaal zal het binnen een korte tijdsbestek zijn, maar Ziggo zal er druk mee bezig zijn de activatie zo snel mogelijk te laten verlopen en de drukte gaan ze ook wel een oplossing voor vinden.

En je kan eventueel met de meegeleverde splitter ook je oude Media Box XL nog laten staan.
Reputatie 7
Badge +35
@Dave- schreef: "En je kan eventueel met de meegeleverde splitter ook je oude Media Box XL nog laten staan."

Meegeleverde splitter?
Ik heb er geen splitter bij gekregen.
Reputatie 7
oke dat kan dus ook.

dacht dat het complete installiepakket was
Bedoel je een Coax-Splitter? Die zit niet in het pakket. Voor een MBXL die wordt vervangen door een Next heeft een Coax aansluiting weinig zin meer.
De ingebouwde smartcard wordt gedeactiveerd. Wat vlgs mij nog wel kan is opnames bekijken.
Sinds gisteren avond werkt het bij mij. Had via facebook de webcare benaderd toen was het zo opgelost. Nadat de box opgestart was kon ik niet meteen opnemen. Na een half uur werkte dit wel dus als je dat hebt heb dan even geduld.
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Die Next is natuurlijk nog toffer wanneer alles direct werkt. Ik duik er even voor jullie in.

@Sengin, @Marky38 @Directeur, bij jullie staat alles nu goed in het systeem en de installatie zou nu dus door moeten lopen. Klopt dat?
@Dave.Nina, in jouw geval loopt de boel niet door in het systeem en is het helaas nog even afwachten. Ik blijf het ook in de gaten houden voor je.
@Michael Ziggo ; Alles werkt inmiddels super hier! Bedankt voor je berichtje!
@Michael Ziggo Top zeg. Degene die de topic start heeft nog niets.
Vreemde situatie dit.
Reputatie 7
Badge +17
@Dave.Nina bij mij speelt hetzelfde euvel. De storing die dit specifieke netwerkprobleem bij ziggo veroorzaakt, zou morgen rond 17.45 uur moeten zijn opgelost.
We vallen dus net als anderen, precies tussen kade en schip in. Houdt moed, het komt goed.😉