Cecilia Ziggo wrote:
Hey, welkom op de Ziggo Community @dhrguido.
Ontzettend onhandig dat je Mediabox Next blijft hangen en steeds opnieuw opstart. Daarnaast heb je ook nog eens problemen met je internetverbinding. Tijd om spijkers met koppen te slaan! De foutcode geeft aan dat de Mediabox Next niet met de juiste software is uitgerust en hierdoor de installatie niet kan voltooien. Bij deze foutcode wordt aangeraden om de Mediabox Next met een netwerkkabel aan te sluiten op je modem om de eerste installatie te voltooien. Dit vind je terug op deze pagina. Je had zelf twijfels of je pakket al actief stond. Je hebt je pakket een aantal maanden geleden gewijzigd naar de Mediabox Next. Deze staat al actief Op welke wijze heb je de Mediabox Next aangesloten op het internet? Hoe uitgebreider je dit kunt beschrijven, hoe beter! Zo kunnen we als het ware een beetje meegluren door het scherm heen ^^
Wat betreft je modem. Je Ziggo modem is online en ontvangt een goed signaal. Je kunt niet verbinden met het wifi-netwerk van je Ziggo modem, omdat je modem in bridge mode staat en het wifi-netwerk disabled is. Is dit een bewuste keuze omdat je een eigen router gebruikt? Zo niet, dan kun je inloggen op de interface van je Ziggo modem en dit wijzigen. Ook ik kan dit op afstand voor je doen. Als dit geen bewuste keuze is en de Mediabox Next is niet aangesloten op de LAN1 poort, dan heeft dit ook te maken met de foutcode die je bij de Mediabox Next krijgt te zien.
Ik heb de Next aangesloten met een internetkabel naar de modem, Ik heb dus geen eigen modem en ik vraag me af hoe hij in Bridge modus is terecht gekomen. Misschien is dat het probleem waardoor hij geen verbinding kan krijgen. Kan hij uit de Bridge gehaald worden waardoor ik wel kan verbinden?