dhrguido

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutcode CS1002 via de Mediabox Next

Na meerdere malen geprobeerd te hebben de foutcode CS1002 op te lossen krijg ik me Mediabox Next nog steeds niet aan de praat.

De Mediabox blijft op een download hangen en start al een geruime tijd steeds opnieuw op.

 

Niks helpt.

 

Iemand een idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Echter kan ik mijn modem wel vinden via Wi-Fi maar kan er helaas ook niet mee verbinden.

Je hebt het nu over een ander probleem? Daar kan op worden teruggekomen.
Eerst dit: Heb je de kabel van de Next al getest?

Bekijk in context

38 Reacties 38
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
dhrguido
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh wrote:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/meest-voorkomende-foutcodes-cs1002-cs1010-cs1011-cs2004...

 

De Mediabox is bekabeld aan de modem, maar ik blijf hetzelfde probleem krijgen. En dus niet opgelost..

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Je hebt de beschreven procedure gevolgd?

  • Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem
  • Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
  • Zet de box weer aan en houd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant tegelijk circa 10 seconden ingedrukt
  • Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm
dhrguido
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas werkt dat ook niet.

 

Of zal het komen dat me abonnement nog niet actief is? 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ok. Dan is er iets aan de hand waar een Ziggo Moderator je mee verder kan helpen.
Ik zal het team een seintje geven.

Zet, als je dat nog niet deed, je Postcode en huisnr in je Communty Profiel. Dat kan alleen een Mod zien en daardoor je klantdossier er zonodig alvast bijpakken.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Heb de melding gedaan. Nog ff dit. is het zeker dat de gebruikte UTP-kabel ok is?

dhrguido
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de UTP kabel gebruikt die inbegrepen zat bij me installatiepakket.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Probeer voor de zekerheid een andere of gebruik de kabel voor een computersysteem om te bekijken/testen of er een Internetverbinding is.

De kans is klein, dat er iets mis is, maar…..

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even voor de zekerheid, heb je de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant tegelijk al  ingedrukt gehouden toen je de Next op de achterkant aanzetten en deze knoppen circa 10 seconden ingedrukt gehouden na aanzetten?

dhrguido
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh wrote:

Probeer voor de zekerheid een andere of gebruik de kabel voor een computersysteem om te bekijken of er een Internetverbinding is.

De kans is klein, dat er iets mis is, maar…..

Echter kan ik mijn modem wel vinden via Wi-Fi maar kan er helaas ook niet mee verbinden..

dhrguido
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

Even voor de zekerheid, heb je de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant tegelijk al  ingedrukt gehouden toen je de Next op de achterkant aanzetten en deze knoppen circa 10 seconden ingedrukt gehouden na aanzetten?

Ja dat heb ik zelfs meerdere malen geprobeerd maar niet gelukt.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Echter kan ik mijn modem wel vinden via Wi-Fi maar kan er helaas ook niet mee verbinden.

Je hebt het nu over een ander probleem? Daar kan op worden teruggekomen.
Eerst dit: Heb je de kabel van de Next al getest?

dhrguido
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb ik getest, dus ligt niet aan de kabel.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ok. Wacht de komst van een Moderator af. We hebben voor de Next het uiterste gedaan.

Nu ff de Wifi.
Met welk apparaat probeer je een Wifi verbinding te maken? Is het ingevoerde Wifi-wachtwoord ok?

Ook om even te bekijken. Meestal zijn de netwerknamen (SSIDs) op de Connectbox standaard gelijk voor 2.4 en 5 Ghz. Maak ze eens ongelijk. Zet bv '-5G' achter de naam voor 5Ghz. Etc.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/netwerknaam-wijzigen

dhrguido
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met zowel me laptop als me iPhone lukt het niet om te verbinden..

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey, welkom op de Ziggo Community @dhrguido

Ontzettend onhandig dat je Mediabox Next blijft hangen en steeds opnieuw opstart. Daarnaast heb je ook nog eens problemen met je internetverbinding. Tijd om spijkers met koppen te slaan! De foutcode geeft aan dat de Mediabox Next niet met de juiste software is uitgerust en hierdoor de installatie niet kan voltooien. Bij deze foutcode wordt aangeraden om de Mediabox Next met een netwerkkabel aan te sluiten op je modem om de eerste installatie te voltooien. Dit vind je terug op deze pagina. Je had zelf twijfels of je pakket al actief stond. Je hebt je pakket een aantal maanden geleden gewijzigd naar de Mediabox Next. Deze staat al actief  Op welke wijze heb je de Mediabox Next aangesloten op het internet? Hoe uitgebreider je dit kunt beschrijven, hoe beter! Zo kunnen we als het ware een beetje meegluren door het scherm heen ^^ 

Wat betreft je modem. Je Ziggo modem is online en ontvangt een goed signaal. Je kunt niet verbinden met het wifi-netwerk van je Ziggo modem, omdat je modem in bridge mode staat en het wifi-netwerk disabled is. Is dit een bewuste keuze omdat je een eigen router gebruikt? Zo niet, dan kun je inloggen op de interface van je Ziggo modem en dit wijzigen. Ook ik kan dit op afstand voor je doen. Als dit geen bewuste keuze is en de Mediabox Next is niet aangesloten op de LAN1 poort, dan heeft dit ook te maken met de foutcode die je bij de Mediabox Next krijgt te zien.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Wat betreft je modem. Je Ziggo modem is online en ontvangt een goed signaal. Je kunt niet verbinden met het wifi-netwerk van je Ziggo modem, omdat je modem in bridge mode staat en het wifi-netwerk disabled is.

Tsja als het zo zit…….

@dhrguido Meer helderheid graag. Ook in je reakties op mijn vragen/suggesties. Dit soort details zijn nodig.
Als de Connectbox in Bridge staat hoef je de Next niet bekabeld op de Connectbox aan te sluiten om de CS1002 weg te krijgen.  Sterker nog er werkt maar 1 Ethernet poort op de Connectbox die aangesloten is op je eigen Router. Next op eigen Router aansluiten en dan de procedure nog eens proberen.
Welke Router heb je?

Of heb je geen eigen Router en staat de Connectbox per ongeluk in Bridge Mode?

dhrguido
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Hey, welkom op de Ziggo Community @dhrguido

Ontzettend onhandig dat je Mediabox Next blijft hangen en steeds opnieuw opstart. Daarnaast heb je ook nog eens problemen met je internetverbinding. Tijd om spijkers met koppen te slaan! De foutcode geeft aan dat de Mediabox Next niet met de juiste software is uitgerust en hierdoor de installatie niet kan voltooien. Bij deze foutcode wordt aangeraden om de Mediabox Next met een netwerkkabel aan te sluiten op je modem om de eerste installatie te voltooien. Dit vind je terug op deze pagina. Je had zelf twijfels of je pakket al actief stond. Je hebt je pakket een aantal maanden geleden gewijzigd naar de Mediabox Next. Deze staat al actief  Op welke wijze heb je de Mediabox Next aangesloten op het internet? Hoe uitgebreider je dit kunt beschrijven, hoe beter! Zo kunnen we als het ware een beetje meegluren door het scherm heen ^^ 

Wat betreft je modem. Je Ziggo modem is online en ontvangt een goed signaal. Je kunt niet verbinden met het wifi-netwerk van je Ziggo modem, omdat je modem in bridge mode staat en het wifi-netwerk disabled is. Is dit een bewuste keuze omdat je een eigen router gebruikt? Zo niet, dan kun je inloggen op de interface van je Ziggo modem en dit wijzigen. Ook ik kan dit op afstand voor je doen. Als dit geen bewuste keuze is en de Mediabox Next is niet aangesloten op de LAN1 poort, dan heeft dit ook te maken met de foutcode die je bij de Mediabox Next krijgt te zien.

Ik heb de Next aangesloten met een internetkabel naar de modem, Ik heb dus geen eigen modem en ik vraag me af hoe hij in Bridge modus is terecht gekomen. Misschien is dat het probleem waardoor hij geen verbinding kan krijgen. Kan hij uit de Bridge gehaald worden waardoor ik wel kan verbinden?  

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Kun je zelf de Connectbox uit Bridge Mode aka Modem Mode halen? Zie plaatje.
Dat kan alleen in voormalig UPC gebied. Anders moet Ziggo dit doen.

Uitgelicht topic