1
Vraag
2
Reacties
pukkiestarmans

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutcode bij opnames: CS2212

als ik een film bekijk die is opgenomen met mijn media box krijg ik dikwijls een melding dat de film niet verder afgespeeld kan worden met de melding waar ik heen moet gaan
Ziggo.nl/CS2212
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Ik las ergens in een topic:

Arjen_P wrote:
Ik denk dat ik het bij mij heb opgelost. Het zal iets met de DHCP server van de Connect Box te maken hebben. Ik heb het volgende gedaan:

  • De Connect Box en de Mediabox beide spanningsloos gemaakt.
  • Na een minuutje wachten alleen de Connect Box weer opgestart
  • Paar minuutjes laten ratelen tot hij weer helemaal online is
  • Pas daarna de Mediabox weer inschakelen zodat hij opnieuw een IP adres van de Connect Box krijgt.
Ik heb de TV nu 1,5 uur draaien zonder problemen.
Ik hoop dat het voor anderen ook een oplossing is.

Bekijk in context

31 Reacties 31
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi,

Kun je andere opgenomen programma's dan wel bekijken?
Hoe is je mediabox verbonden met internet? Via wifi of bekabeld?
Krijg je deze foutcode toevallig bij opnames die 4 of meer dagen geleden zijn gemaakt?

Groet,
Evert
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Ik las ergens in een topic:

Arjen_P wrote:
Ik denk dat ik het bij mij heb opgelost. Het zal iets met de DHCP server van de Connect Box te maken hebben. Ik heb het volgende gedaan:

  • De Connect Box en de Mediabox beide spanningsloos gemaakt.
  • Na een minuutje wachten alleen de Connect Box weer opgestart
  • Paar minuutjes laten ratelen tot hij weer helemaal online is
  • Pas daarna de Mediabox weer inschakelen zodat hij opnieuw een IP adres van de Connect Box krijgt.
Ik heb de TV nu 1,5 uur draaien zonder problemen.
Ik hoop dat het voor anderen ook een oplossing is.
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Zo kun je niet echt lekker een filmpje (terug)kijken, pukkiestarmans. Heb je wat gehad aan de genoemde tips?
Goofy Power

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies ditzelfde probleem. En de oplossing van Arjen_P lijkt wel te werken, maar na een tijdje is het probleem gewoon weer terug.
Heb ook al eerder contact gehad met Ziggo en toen leek het de modem te zijn (mijn next box zit bekabeld aangesloten), dus de modem is vervangen. Dat bleek het dus toch niet te zijn. Daarna is de aansluiting waar de kabel binnenkomt vervangen, maar dat blijkt het ook niet te zijn.
Wat mij alleen opvalt is dat het lijkt alsof de next box zelf het netwerk overhoop haalt want als ik (gelijk na de melding) speed test opstart op een laptop, dan is er bijna geen internet. Wacht 1 minuut en internet is weer terug en de opname kan ook 'meestal' verder gekeken worden. (Soms moet je vanaf begin weer opstarten).
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Goofy Power ah jammer dat jij hier ook last van hebt. In dit topic zijn vragen gesteld aan pukkiestarmans. Zou jij die vragen ook allemaal willen beantwoorden? Dan kunnen we je beter helpen. Ik zet ze even op een rij:


  • Kun je andere opgenomen programma's dan wel bekijken?
  • Hoe is je mediabox verbonden met internet? Via wifi of bekabeld?
  • Krijg je deze foutcode toevallig bij opnames die 4 of meer dagen geleden zijn gemaakt?
  • Mijn aanvulling: Hoe ziet je thuisnetwerk er precies uit, welke apparaten zijn online?
Goofy Power

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Anne H Ziggo


  • Kun je andere opgenomen programma's dan wel bekijken?


Op het moment dat het fout gaat is de hele nextbox even traag. Het duurt ook maar even (+/- 1 minuut) en dan doet de opname die we keken het ook weer.

Hoe is je mediabox verbonden met internet? Via wifi of bekabeld?


De nextbox zit bekabeld aangesloten direct op de modem. Zit +/- 3 meter tussen. Modem zit direct aan de splitter.

Krijg je deze foutcode toevallig bij opnames die 4 of meer dagen geleden zijn gemaakt?


Nee, dit maakt niet uit. Gisteren hadden we het ook weer, maar met een opname die net gemaakt was.

Mijn aanvulling: Hoe ziet je thuisnetwerk er precies uit, welke apparaten zijn online?



  • Kabel komt in huis binnen met splitter (van Ziggo)
  • Modem zit aan splitter
  • Nextbox zit aan modem (met kabel)
  • PS4 + WII zit aan modem (met kabel, staan wel 'uit')
  • DECO systeem zit op modem, met apart netwerk (voor WIFI overal). DECO ook al een keer losgekoppeld, maar zelfde probleem treed op.
  • Wifi op modem staat uit
Dlawe

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is er inmiddels al iemand die de oorzaak en oplossing weet?

Ik heb hetzelfde sinds ik een nieuwe mediabox heb ontvangen. Ervoor was het nooit. Even tevens blijft mijn beeld zwart soms bij aanzetten van de tv. Terwijl het geluid het wel doet en ik ook kan schakelen naar een ander net...

Iemand zelfde problemen?

Mvrgr 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Dlawe  Dit is al een oud topic en komt niet vaak meer voor.

2. Is je mediabox via wifi verbonden?

Het is mogelijk dat je bij een verbinding via wifi ontdekt dat het wifi-signaal in de buurt van je box niet sterk genoeg (meer) is. 

Dlawe

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mss oud, maar bij mij wel aan de gang.

Nee met kabel.

 

Maar bedankt voor de reactie.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Goed dat je de problemen hier voorlegt, @Dlawe

Ik zie dat je de Mediabox Next als sinds juli 2021 hebt. Sinds die tijd ervaar je al problemen en krijg je regelmatig deze foutcode?
Hoe werkt het internet voor de rest? Ervaar je op andere apparaten ook problemen?
 

Dlawe

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jiri,

Nee ik.heb de mediabox pas.week of 8 geleden ontvangen. Sindsdien krijg ik de foutmelding af en toe en krijg ik als ik de tv aanzet een zwart beeld met wel geluid. Als ik dan de hdmi even los trek en weer aansluit dan krijg ik weer beeld. 

Mmar

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb exact hetzelfde probleem, de foutcodes verschillen soms (gisteren CS2518 en CS2218) maar het is altijd dat ik opnames en replay niet kan bekijken. Het lijkt erop dat het alleen het eerste uur is na aanzetten. Wat bij mij wel eens helpt is de Mediabox Next terugzetten naar fabrieksinstellingen, dan gaat het in elk geval voor die dag goed, maar meestal is het de volgende dag weer raak.

Mmar

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik had nog even de hoop dat het probleem inderdaad DHCP-gerelateerd was. Heb de Next een vast IP adres gegeven en Connectbox ingesteld om DHCP te vergeven in een andere range, maar dat heeft ook niet geholpen (ja, 1 dag).

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Dlawe en @Mmar, we hebben al een tijdje niet meer gereageerd zie ik! Sorry daarvoor!

Beide nog steeds hetzelfde probleem met dat het beeld zwart wordt en er een foutmelding verschijnt? Willen jullie allebei eens een foto van de aansluiting sturen? Hebben jullie beide de netwerkinstellingen gecheckt van de Mediabox Next of deze goed zijn? Die verbinding is wel belangrijk als het gaat om opnames en Replay TV! 

Mmar

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn probleem is nog niet opgelost in elk geval. Gisteren kwam ik erachter dat het probleem overigens ook optreedt bij normaal TV kijken. Het signaal valt gewoon steeds weg (beeld op zwart, HDMI verliest sync). Het blijft opmerkelijk dat als ik daarna de box herstel naar de fabrieksinstellingen, dat het dan (in elk geval voor die dag) wel gewoon goed gaat.

 

Is het mogelijk de Next om te ruilen voor een andere?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3337Likes

@Mmar Als we er zeker van zijn dat de mediabox zelf het probleem is dan kunnen we deze uiteraard voor je omwisselen, op dit moment is dat nog niet het geval. Het zou top zijn als je, zoals Carlien hierboven vraagt, een foto kan maken van de aansluiting kan maken dan kijken we met je mee. 

Mmar

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Welke aansluiting wil je. Die in de meterkast, die in de huiskamer, achterop de Connectbox, achterop de Next?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3337Likes

Je mag een foto maken van het AOP in de meterkast en ook van het aansluitpunt in de woonkamer als je deze hebt. Het is vooral belangrijk dat we een goed beeld krijgen hoe de boel bij jouw zit aangesloten vanaf de hoofdaansluiting. 🙂 

Mmar

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

AOP + Tratec in meterkastAOP + Tratec in meterkastWanddoosWanddoosOfficiele Ziggo splitter (naar modem  + Next)Officiele Ziggo splitter (naar modem + Next)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic