Beantwoord

Foutcode bij opnames: CS2212

• 24 augustus 2019
  • 6 Reacties
  • 563x Bekeken

als ik een film bekijk die is opgenomen met mijn media box krijg ik dikwijls een melding dat de film niet verder afgespeeld kan worden met de melding waar ik heen moet gaan
Ziggo.nl/CS2212
icon

Best beantwoord door Be rt 26 augustus 2019, 00:11

Ik las ergens in een topic:

Ik denk dat ik het bij mij heb opgelost. Het zal iets met de DHCP server van de Connect Box te maken hebben. Ik heb het volgende gedaan:
  1. De Connect Box en de Mediabox beide spanningsloos gemaakt.
  2. Na een minuutje wachten alleen de Connect Box weer opgestart
  3. Paar minuutjes laten ratelen tot hij weer helemaal online is
  4. Pas daarna de Mediabox weer inschakelen zodat hij opnieuw een IP adres van de Connect Box krijgt.
Ik heb de TV nu 1,5 uur draaien zonder problemen.
Ik hoop dat het voor anderen ook een oplossing is.
Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Kun je andere opgenomen programma's dan wel bekijken?
Hoe is je mediabox verbonden met internet? Via wifi of bekabeld?
Krijg je deze foutcode toevallig bij opnames die 4 of meer dagen geleden zijn gemaakt?

Groet,
Evert
Reputatie 7
Badge +35
Ik las ergens in een topic:

Ik denk dat ik het bij mij heb opgelost. Het zal iets met de DHCP server van de Connect Box te maken hebben. Ik heb het volgende gedaan:
  1. De Connect Box en de Mediabox beide spanningsloos gemaakt.
  2. Na een minuutje wachten alleen de Connect Box weer opgestart
  3. Paar minuutjes laten ratelen tot hij weer helemaal online is
  4. Pas daarna de Mediabox weer inschakelen zodat hij opnieuw een IP adres van de Connect Box krijgt.
Ik heb de TV nu 1,5 uur draaien zonder problemen.
Ik hoop dat het voor anderen ook een oplossing is.
Zo kun je niet echt lekker een filmpje (terug)kijken, @pukkiestarmans. Heb je wat gehad aan de genoemde tips?
Ik heb precies ditzelfde probleem. En de oplossing van Arjen_P lijkt wel te werken, maar na een tijdje is het probleem gewoon weer terug.
Heb ook al eerder contact gehad met Ziggo en toen leek het de modem te zijn (mijn next box zit bekabeld aangesloten), dus de modem is vervangen. Dat bleek het dus toch niet te zijn. Daarna is de aansluiting waar de kabel binnenkomt vervangen, maar dat blijkt het ook niet te zijn.
Wat mij alleen opvalt is dat het lijkt alsof de next box zelf het netwerk overhoop haalt want als ik (gelijk na de melding) speed test opstart op een laptop, dan is er bijna geen internet. Wacht 1 minuut en internet is weer terug en de opname kan ook 'meestal' verder gekeken worden. (Soms moet je vanaf begin weer opstarten).
Reputatie 7
@Goofy Power ah jammer dat jij hier ook last van hebt. In dit topic zijn vragen gesteld aan pukkiestarmans. Zou jij die vragen ook allemaal willen beantwoorden? Dan kunnen we je beter helpen. Ik zet ze even op een rij:

• Kun je andere opgenomen programma's dan wel bekijken?
  • Hoe is je mediabox verbonden met internet? Via wifi of bekabeld?
  • Krijg je deze foutcode toevallig bij opnames die 4 of meer dagen geleden zijn gemaakt?
  • Mijn aanvulling: Hoe ziet je thuisnetwerk er precies uit, welke apparaten zijn online?
@Anne H Ziggo

• Kun je andere opgenomen programma's dan wel bekijken?

Op het moment dat het fout gaat is de hele nextbox even traag. Het duurt ook maar even (+/- 1 minuut) en dan doet de opname die we keken het ook weer.

Hoe is je mediabox verbonden met internet? Via wifi of bekabeld?

De nextbox zit bekabeld aangesloten direct op de modem. Zit +/- 3 meter tussen. Modem zit direct aan de splitter.

Krijg je deze foutcode toevallig bij opnames die 4 of meer dagen geleden zijn gemaakt?

Nee, dit maakt niet uit. Gisteren hadden we het ook weer, maar met een opname die net gemaakt was.

Mijn aanvulling: Hoe ziet je thuisnetwerk er precies uit, welke apparaten zijn online?

1. Kabel komt in huis binnen met splitter (van Ziggo)
  2. Modem zit aan splitter
  3. Nextbox zit aan modem (met kabel)
  4. PS4 + WII zit aan modem (met kabel, staan wel 'uit')
  5. DECO systeem zit op modem, met apart netwerk (voor WIFI overal). DECO ook al een keer losgekoppeld, maar zelfde probleem treed op.
  6. Wifi op modem staat uit

Reageer