1
Vraag
2
Reageer en help mee
Savagegek

Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Foutcode 8040 Mediabox XL oplossen of een NEXT?

Hi,

Sinds enkele dagen hebben wij last van foutcode 8040 bij interactieve (ondemand)content.
Hier heb ik nog ook contact over gehad met Ziggo en wordt er een monteur geadviseerd omdat het moeilijk is te troubleshooten op afstand.

Echter gezien deze box zwaar achteruit gaat vraag ik mij af of het nu niet beter is om over te stappen op de NEXT.
Zo ben ik daar vanaf, alleen heb ik natuurlijk eventuele coax problemen nog niet opgelost.
Daarnaast is een ander punt dat bij de NEXT ook direct de connect box wordt geleverd welke ik absoluut niet wil, mijn technicolor in bridge werkt goed zo.

Wat denken jullie?
En zijn er ervaringen met die foutcode en wat het dan voor probleem was, er is tamelijk weinig over te vinden..

Groeten Wesley.
17 Reacties 17
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Deze https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-8040 heb je wel gelezen, denk ik.

De next werkt niet met alle modems. Ik heb een lijstje gezien, maar kan die niet meer vinden. Ws weet Be rt hier meer over.

Ik heb in eerste instantie ook de next besteld met behoud van mijn Ubee EVW321B. Gedaan via de chat.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het lijkt een signaal probleem en als dat werkelijk is, heeft een Next hier ook problemen mee.
Maar je hebt dan wel weer installatiegarantie.

Mediabox XL even en paar vragen om mogelijk het probleem te vinden.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Savagegek
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Snelle reactie! Bedankt heren.
Wat betreft modem gebruik ik de Technicolor 7200.

Troubleshooting van het probleem heb ik gedaan voor zover ik hier mogelijkheden in heb gezien.
De 8040 code in de kb van Ziggo zegt naar kanaal 750 te moeten gaan.
"Kanaal bestaat niet" zegt mijn mXL en dat blijkt te kloppen, waardoor er volgens de Ziggo site storing bij Ziggo zou moeten zijn, maar dat is natuurlijk niet zo.

De diagnostiek heb ik ook bekeken, foto bijgevoegd.


De box is enkel aangesloten via de coax, dat heb ik eerder al uitgezet wegens "storing" in mijn thuisnetwerk doordat die ook nog een wifi signaal destijds uitzond.

Foto van de coaxdoos moet ik even maken, wanneer ik weer meubels opzij kan gooien(overdag 🙂
Aangesloten is het met een coaxdoos > ziggo splitter voor inet en tv coax > coax versterker > mXL.
De versterker heb ik er al even tussenuit gehad maar dat geeft geen verschil.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Savagegek Ik zie geen foto's, kun je die nogmaals plaatsen?
Savagegek
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ik vermoed dat er een vertraging heeft gezeten in de foto, ik zie hem nu wel staan.

Laat het even weten, anders voeg ik hem opnieuw toe.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zie nu wel de foto's.
Gezien het feit dat je een TC7200 hebt staan, denk ik dat het Abonnee Overname Punt ook niet meer hedendaags is.

Beiden moeten mogelijk verwisseld worden.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Savagegek
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Bijgevoegd een foto van de aop.
Daar zit dan de UPC/ziggo verdeler op á la deze: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/3/4/4/2/9200000026102443.jpg
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Zo ja, dan is een monteur de juiste oplossing, dit is een niet hedendaags Abonnee Overname Punt met een niet hedendaagse splitter die allerlei zenders zoals 4G buiten het coax netwerk houdt en dit zal de Next ook niet fijn gaan vinden.

Het vervangen is gratis door een Ziggo monteur.
Ik vermoed dat de Mediabox XL ook beter zal werken als dit is vervangen.

Maar ik heb een flinke tijd de Next en die wil ik niet meer kwijt.:relaxed:
Savagegek
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Dit is inderdaad het eerste punt,
met de groene kabel achter de doos.

Dan is het gewoon tijd om dit te laten bekijken door ziggo, gezien dit onder hun verantwoordelijkheid van ziggo valt.

Ik ga dan even een monteur afwachten, en later de next gelijk aanvragen want daar ben ik bij bekende van me wel gecharmeerd van geraakt.
Valt de Technicolor modem nog wel te gebruiken? Connect box heb ik maar nare ervaringen mee.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik vermoed dat je wel een ander modem gaat krijgen, er zijn 2 verschillende Connect boxen.
Welke heb je de vorige keer gehad?
Savagegek
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
ik heb geen idee welke, wist niet dat er 2 waren..
Staat ook weer gewoon op de sticker?

Daarnaast vind ik de connect box ook een enorm groot/lomp ding voor iets wat bij mij als modem dient(bridge).

Er komt in ieder geval volgende week een monteur dus we gaan het afwachten.
Thanks!
rob140168

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal heb ook de technicolor is precies hetzelfde als de connectbox en werkt perfect met de next en heb max internet en tv.
Savagegek
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ondertussen is de monteur geweest en heb ik een nieuw aansluitpunt met enkelvoudige aansluiting.
Echter blijkt de monteur ook bij de buurvrouw geweest te zijn voor hetzelfde probleem die hij niet opgelost krijgt,
na testen blijkt het nieuwe punt het probleem niet op te lossen zoals verwacht.

Na 1 week niks meer gehoord van Ziggo, terwijl de monteur bij mijn aanwezigheid heeft gemeld/geëscaleerd.
Erg jammer dat je als klant ook voor hun interne problemen achter de kont aan moet zitten.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Savagegek . Zo te zien schiet het totaal niet op bij jou (en je buurvrouw). Ik kijk graag voor je na wat er nu precies aan de hand is en hoe nu verder. Je hebt echter geen gegevens in je profiel opgenomen waarop ik je kan vinden. Zou je je postcode en huisnummer in je profiel willen opnemen? Dan duik ik er voor je in!
Savagegek
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Lycke Ziggo
Het schiet inderdaad niet op, tot op heden niks gehoord of opgelost.
Het gebrek aan communicatie verergert het slechte gevoel dan alleen maar.

Ondertussen ben ik toevallig gecontacteerd door een commerciële collega van je los van het probleem maar als tevredenheid onderzoek.
Bij hem heb ik de Next aangevraagd en hoop het daarmee voor mijzelf opgelost te hebben.

Mijn gegevens heb ik toegevoegd voor evt verder onderzoek.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Bedankt!
Hm. Ik zie dat er gisteren een storing op je adres was en deze inmiddels op opgelost staat. Verder kan ik weinig met de informatie die de monteur achter heeft gelaten, maar daar ga ik nu gelijk achteraan! Kan jij me vertellen of de problemen nog steeds spelen?
Savagegek
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Lycke Ziggo
Het probleem lijkt nu inderdaad opgelost, erg fijn!

Punt van aandacht zou voor de toekomst adequate opvolging van een probleem en communicatie daarover zijn nadat de monteur was geweest,
die is nu zeer slecht gebleken.

Het is dat ik het nu via dit forum moet vernemen minimaal 17 dagen na constatering.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic