charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Extra Mediabox Next niet leverbaar

Ik heb zojuist de klantenservice gebeld en gevraagd om mijn abonnement aan te passen voor een x-aantal mediaboxen next.
Ik heb thuis een CI+ module en 2 extra mediaboxen
Mijn wens was om ze allemaal te vervangen , echter heb ik te horen gekregen dat er GEEN extra mediaboxen Next worden verstrekt, alleen 1 Next i.c.m. aanpassing van mijn abonnement naar een nieuw jaar abonnement.
Daarnaast worden er activatiekosten berekent, iets wat dus ondanks berichten in dit forum, dus wel moet worden betaald, omdat mijn abonnement van TV Start (oud UPC), naar TV complete omgaat inclusief een ander router/modem?
De vriendelijke medewerkster gaf aan , dat extra Next mediaboxen niet leverbaar zijn, door de toegenomen vraag naar de Next.
Wanneer een extra mediabox Next, beschikbaar komt is niet bekend.
Waarom wordt dit nergens kenbaar gemaakt dat de activatiekosten dus wel in rekening worden gebracht, ondanks de tegenstrijdige berichten op dit forum en waarom wordt er nergens de juiste informatie op de site gezet omtrent de niet levering van evt. extra Next mediaboxen i.v.m. tekort?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Hi charleyr - tof dat je interesse hebt in de Mediabox Next! Meerdere zelfs 🙂 Op dat gebied is de timing inderdaad wat minder. Om het succes van de Mediabox Next in goede banen te blijven leiden hebben we ervoor gekozen om voorlopig te stoppen met het leveren van de Mediabox Next voor de tweede en derde tv in huis, de Extra Mediabox Next.

Het voorlopige alternatief is een extra Ci+ Module, een Extra Mediabox (nog wel afhankelijk van je regio) of Ziggo Go in combinatie met bijvoorbeeld Chromecast/Airplay.

Wat betreft de activatiekosten; deze komen in rekening als er een abonnementswijziging plaatsvindt met nieuw apparatuur tot gevolg, dus inderdaad ook bij de wijziging naar de Next. Deze eenmalige kosten dekken de activatie en verzending van de apparatuur. Soms hebben we hier bepaalde acties in, maar dat is op dit moment niet het geval.

Bekijk in context

29 Reacties 29
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
charleyr wrote:

Waarom wordt dit nergens kenbaar gemaakt dat de activatiekosten dus wel in rekening worden gebracht, ondanks de tegenstrijdige berichten op dit forum ...


In dit forum wordt regelmatig benadrukt door Ziggo dat de Next alleen geleverd wordt met een nieuw jaarabonnement en dat er activatiekosten in rekening worden gebracht. Slechts in zeer uitzonderlijke gevallen wordt dat niet gedaan.

De melding dat er een tekort is aan Nextboxen om ze als 2e box uit te leveren is niet eerder gedaan. Dat zal uiteraard van tijdelijke aard zijn.
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Ik probeerde toevallig vandaag ook over te stappen. Had ik dus gisteren moeten doen, shit. Hij staat ook niet meer op de website:

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra/
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Hi charleyr - tof dat je interesse hebt in de Mediabox Next! Meerdere zelfs 🙂 Op dat gebied is de timing inderdaad wat minder. Om het succes van de Mediabox Next in goede banen te blijven leiden hebben we ervoor gekozen om voorlopig te stoppen met het leveren van de Mediabox Next voor de tweede en derde tv in huis, de Extra Mediabox Next.

Het voorlopige alternatief is een extra Ci+ Module, een Extra Mediabox (nog wel afhankelijk van je regio) of Ziggo Go in combinatie met bijvoorbeeld Chromecast/Airplay.

Wat betreft de activatiekosten; deze komen in rekening als er een abonnementswijziging plaatsvindt met nieuw apparatuur tot gevolg, dus inderdaad ook bij de wijziging naar de Next. Deze eenmalige kosten dekken de activatie en verzending van de apparatuur. Soms hebben we hier bepaalde acties in, maar dat is op dit moment niet het geval.
charleyr
Topicstarter
Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes
Bedankt voor de info allemaal.
Ik wacht met smart op de levering van de 1e en dan even enige Next Mediabox.
Ik hoop dat de voorraad problematiek snel wordt opgelost, want ik heb een 2 tal extra mediaboxen, echter zijn de functionaliteiten een stuk minder / verouderd.
charleyr
Topicstarter
Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes
Ik heb inmiddels een nieuw abonnement met een Next mediabox.
Dit werkt feilloos, (al 2 dagen).
het installeren en configureren van de meegeleverde connectbox en de Next mediabox was mbv de handleidingen een eitje.
Zelfs mijn camera's werken met de port forwarding.
het beeld/geluid van de Next is mooi en helder, tot nu toe geen bugs kunen ontdekken.
Complimenten voor de goede handleidingen en de tot nu toe feilloos werkende Next box.

Nu komt het, maar,
Ik heb vandaag vernomen dat er GEEN extra mediaboxen worden verstrekt en ook niet meer in het aangeboden extra mediaboxen pakket worden aangeboden.
Geen reden door de servicedesk gegeven waarom, maar ik vermoed , dat de "oude" mediaboxen anders niet meer verhuurd gaan worden.
Daar zit ik dan, eerst werd toegezegd dat een extra Next mediabox geleverd kan worden of een omruilactie, als je maar een nieuw abonnement afsluit met een Next box voor een jaar.
Vervolgens krijg ik de melding, dat er lever problemen zijn met een extra Next mediabox.
Nu krijg ik te horen, dat het niet als extra mediabox zal worden geleverd ook al heb je een Next abonnement.
Ik voel mij genaaid, ik ben bedonderd, want ik lees in deze community over installeren extra Next boxen en ik krijg geen extra box.

Ik heb nu maar een klacht ingediend en daar wacht ik even netjes op het antwoord.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
charleyr wrote:
Ik heb vandaag vernomen dat er GEEN extra mediaboxen worden verstrekt en ook niet meer in het aangeboden extra mediaboxen pakket worden aangeboden.
Geen reden door de servicedesk gegeven waarom, maar ik vermoed , dat de "oude" mediaboxen anders niet meer verhuurd gaan worden.


Dat is een behoorlijke aanname. Lijkt me eerder van tijdelijke aard omdat er nu natuurlijk duizenden en duizenden Mediaboxen Next worden uitgezet, en Ziggo liever iedereen de kans geeft om er (minimaal) ééntje af te nemen. Daarom is een 'hoofdbox' wel beschikbaar maar de 'Extra box' niet.

Correct me if I'm wrong 🙂
Nalletje

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ben ook in afwachting van de extra next maar ziggo kan niet aangeven wanneer het weer beschikbaar komt. Is er te weinig besteld??
transatlanticis

Level 6
  • 112Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes
Ai dit is niet best. Net familie aangeraden om hun huidige drie boxen om te wisselen naar drie next boxen. Vraag me af hoe lang dit gaat duren? Ik denk dat zodra iemand ook maar die next box ziet in vergelijking met die dramatische horizon box je gelijk over wilt. Dus de vraag zal erg hoog zijn. Hopelijk kan er snel bijbesteld worden, maar dat soort processen kennende gaat het wel even duren. Kan iemand van Ziggo enige indicatie geven of dit weken of maanden gaat duren?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo transatlanticism18 we zijn inmiddels een tijdje verder. Ondertussen kunnen we helaas geen duidelijkheid geven. We krijgen intern zelfs geen voorzichtige schattingen in antwoorden op onze vragen. Het gaat in elk geval langer duren dan weken.
transatlanticis

Level 6
  • 112Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo transatlanticism18 we zijn inmiddels een tijdje verder. Ondertussen kunnen we helaas geen duidelijkheid geven. We krijgen intern zelfs geen voorzichtige schattingen in antwoorden op onze vragen. Het gaat in elk geval langer duren dan weken.


Hoi Anne, ik waardeer je berichtje en antwoord. Het is wel behoorlijk jammer, en duurt wel vrij lang zo nietwaar? Die horizon boxen vallen uit elkaar en leveren enorm veel lawaai op. Als de installatie niet vervangen kan worden dan moeten we toch maar eens naar een andere aanbieder gaan kijken.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
De Next leveren we voorlopig niet als 2e of 3e box om het succes van de Next in goede banen te leiden. Ik kan het moment waarop de Next wel als extra mediabox te leveren is niet concreet maken helaas. Er zijn gelukkig alternatieven transatlanticism18 🙂 Je familie kan ook op andere manieren naar Digitale TV kijken op extra tv toestellen. Dit kan zonder bijkomende kosten via DVB-c op elke moderne tv. Eventueel met een betaalde CI+ module erbij om ook alle extra zenders te kunnen zien. Veel mensen zijn ook positief over de Ziggo GO app in combinatie met een Chromecast op TV. Dit werkt via wifi en is ideaal voor extra tv toestellen. Behalve de aanschaf van een Chromecast heeft dit geen bijkomende kosten.
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Ik zit hier met hetzelfde probleem: een (Horizon) MediaBox XL én een Extra Mediabox XL in de slaapkamer. Het concept klinkt fantastisch, maar vanaf dag één kreeg ik al te maken met een onvoorstelbare traagheid met opstarten en (vele malen) herstarten, veel te vaak “Even geduld” in beeld en een afstandsbediening die pas na drie seconden reageerde. Ik was dat Horizon-spul meer dan zat en het mag een wonder heten dat ik die rommel niet al veel eerder uit het raam heb gesmeten. Uiteindelijk heb ik mijn abonnement omgezet naar de MediaBox Next. Immers, het kon toch niet waar zijn dat Ziggo wéér zo’n dergelijk prul in elkaar liet zetten?

Bij het aangaan van dit nieuwe abonnement heb ik wèl een dingetje over het hoofd gezien, namelijk dat de Extra Mediabox XL (zie de rechter kolom) een XL is en geen Next. Tja, ik haal dat XL en Next steeds door elkaar en daar ben ik dus mooi ingestonken: voor € 5,00 extra per maand (de eerste drie maanden gratis) krijg ik een Mediabox XL die no-way gaat werken met de Mediabox Next! Als ik misleid ben, heet dat dan ‘misleiding’?

In de nieuwe situatie heb ik wel een beter werkende Mediabox Next (mág het een keertje?), maar géén opnames kijken in mijn slaapkamer. 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Pfff, wat een zootje. Er klopt helemaal niks van.
Het meer keer kunnen bestellen van een Next (tot max 2 extra na de eerste die bij je abo hoort) zal wel weer terugkomen. Wanneer is onbekend.

Als je MBXL en MBXL extra had, dan zou het logisch zijn die beide te kunnen vervangen door een Next. Niet dus. Dat was een tijdje geleden nog wel zo.

Nou is er voor de slaapkamer wel weer een tijdelijke workaround. Als je Next hebt dan werkt Ziggo Go net als de Next. Dan Ziggo Go gebruiken op een Phone of Tablet en dat streamen naar de TV in de slaapkamer. Naar een Apple TV Boxje of naar een Chromecast. Aangesloten op de TV. Leuk is anders. https://www.ziggo.nl/televisie/online-tv-kijken/

Ik ga de Community Mods inlichten over het probleem dat er nog een Mediabox XL Extra in je abo staat. Dat moet weg. Misschien gaat dit uiteindelijk wel 'vanzelf' weg, maar begrijp je zorg.

Zet je Postcode en huisnr in je Community Pofiel, als je dat nog niet deed. Dat kan alleen een Mod zien en daardoor alvast je klantdossier erbij pakken.

Nog even geduld, voor een reaktie. Kan maandag worden, maar er is een kans op eerder.
Vermijd het aanboren van andere supportkanalen even (telefoon, chat, etc). Anders gaan dingen wellicht teveel door elkaar lopen en dat kan soms niet veel goeds betekenen.

 

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Wim C. Dit lijkt me een fout op de website. @Lycke Ziggo kan je uitsluitsel geven?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dit gaat inderdaad niet helemaal goed, @Wim C. ! De Extra Mediabox XL kan niet functioneren zonder ‘hoofdbox’ en vervalt hoe dan ook.

Van wanneer is deze screenshot? Voor, tijdens of na de bestelling? Dan ga ik het direct intern doorzetten.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Voor, tijdens of na de bestelling?

Tijdens. Zie de Button met: Naar stap 2.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
hanh wrote:

Voor, tijdens of na de bestelling?

Tijdens. Zie de Button met: Naar stap 2.

De bestelling is eventjes vóór de tijd op de screenshot binnen gekomen 😉 Vandaar dat ik even benieuwd was.

Het is nog mogelijk dat de bestelling in verwerking was en daardoor de weergave half/half en derhalve niet goed was. Nog steeds ontzettend slordig, maar wel goed om dit zeker te weten.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ja snap je. Ik deed wat langer geleden een Upgrade van Internet Complete naar Internet-Max. Kreeg extra kosten 19,95 te zien (is ok bij nieuwe aparatuur!), ook na afronding van de bestelling. Maar op de factuur kwamen ze nooit. Het '’klopte'’ uiteindelijk dus wel.
Hoe dit nu gaat, weet ik niet.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes
Alex Ziggo wrote:

Dit gaat inderdaad niet helemaal goed, @Wim C. ! De Extra Mediabox XL kan niet functioneren zonder ‘hoofdbox’ en vervalt hoe dan ook.

Van wanneer is deze screenshot? Voor, tijdens of na de bestelling? Dan ga ik het direct intern doorzetten.

@Alex Ziggo 
Tijdens de bestelling heb ik deze  screenshots gemaakt. Meestal doe ik dat als ik van plan ben om online  een overeenkomst aan te gaan zoals een nieuw abonnement.
Ergens begrijp ik het tekort aan die Mediaboxen Next ook wel. Veel abonnees zijn die Horizon-bakken natuurlijk meer dan zat en willen overstappen naar de Next, waardoor er niet genoeg voorraad is voor een tweede Next.
In mijn vorige abonnement zat een Extra Horizon en nu heb ik niks en daar heb ik me flink mee in de vingers gesneden. Met een Chromecast kan ik nu gaan zitten prutsen met een iPhone om die extra mediabox te vervangen.
Per saldo ben ik er niet écht beter van geworden. Dat hele Horizon-gebeuren werkte voor geen meter, maar na veel herstarten en oeverloos geduld, had ik in de slaapkamer wél beeld.

Uitgelicht topic