Beantwoord

Extra Mediabox Next niet leverbaar

  • 2 september 2019
  • 11 Reacties
  • 2800x Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Ik heb zojuist de klantenservice gebeld en gevraagd om mijn abonnement aan te passen voor een x-aantal mediaboxen next.
Ik heb thuis een CI+ module en 2 extra mediaboxen
Mijn wens was om ze allemaal te vervangen , echter heb ik te horen gekregen dat er GEEN extra mediaboxen Next worden verstrekt, alleen 1 Next i.c.m. aanpassing van mijn abonnement naar een nieuw jaar abonnement.
Daarnaast worden er activatiekosten berekent, iets wat dus ondanks berichten in dit forum, dus wel moet worden betaald, omdat mijn abonnement van TV Start (oud UPC), naar TV complete omgaat inclusief een ander router/modem?
De vriendelijke medewerkster gaf aan , dat extra Next mediaboxen niet leverbaar zijn, door de toegenomen vraag naar de Next.
Wanneer een extra mediabox Next, beschikbaar komt is niet bekend.
Waarom wordt dit nergens kenbaar gemaakt dat de activatiekosten dus wel in rekening worden gebracht, ondanks de tegenstrijdige berichten op dit forum en waarom wordt er nergens de juiste informatie op de site gezet omtrent de niet levering van evt. extra Next mediaboxen i.v.m. tekort?
icon

Best beantwoord door Alex Ziggo 3 september 2019, 13:03

Hi @charleyr - tof dat je interesse hebt in de Mediabox Next! Meerdere zelfs 🙂 Op dat gebied is de timing inderdaad wat minder. Om het succes van de Mediabox Next in goede banen te blijven leiden hebben we ervoor gekozen om voorlopig te stoppen met het leveren van de Mediabox Next voor de tweede en derde tv in huis, de Extra Mediabox Next.

Het voorlopige alternatief is een extra Ci+ Module, een Extra Mediabox (nog wel afhankelijk van je regio) of Ziggo Go in combinatie met bijvoorbeeld Chromecast/Airplay.

Wat betreft de activatiekosten; deze komen in rekening als er een abonnementswijziging plaatsvindt met nieuw apparatuur tot gevolg, dus inderdaad ook bij de wijziging naar de Next. Deze eenmalige kosten dekken de activatie en verzending van de apparatuur. Soms hebben we hier bepaalde acties in, maar dat is op dit moment niet het geval.
Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +26

Waarom wordt dit nergens kenbaar gemaakt dat de activatiekosten dus wel in rekening worden gebracht, ondanks de tegenstrijdige berichten op dit forum ...


In dit forum wordt regelmatig benadrukt door Ziggo dat de Next alleen geleverd wordt met een nieuw jaarabonnement en dat er activatiekosten in rekening worden gebracht. Slechts in zeer uitzonderlijke gevallen wordt dat niet gedaan.

De melding dat er een tekort is aan Nextboxen om ze als 2e box uit te leveren is niet eerder gedaan. Dat zal uiteraard van tijdelijke aard zijn.
Reputatie 5
Badge +3
Ik probeerde toevallig vandaag ook over te stappen. Had ik dus gisteren moeten doen, shit. Hij staat ook niet meer op de website:

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra/
Hi @charleyr - tof dat je interesse hebt in de Mediabox Next! Meerdere zelfs 🙂 Op dat gebied is de timing inderdaad wat minder. Om het succes van de Mediabox Next in goede banen te blijven leiden hebben we ervoor gekozen om voorlopig te stoppen met het leveren van de Mediabox Next voor de tweede en derde tv in huis, de Extra Mediabox Next.

Het voorlopige alternatief is een extra Ci+ Module, een Extra Mediabox (nog wel afhankelijk van je regio) of Ziggo Go in combinatie met bijvoorbeeld Chromecast/Airplay.

Wat betreft de activatiekosten; deze komen in rekening als er een abonnementswijziging plaatsvindt met nieuw apparatuur tot gevolg, dus inderdaad ook bij de wijziging naar de Next. Deze eenmalige kosten dekken de activatie en verzending van de apparatuur. Soms hebben we hier bepaalde acties in, maar dat is op dit moment niet het geval.
Reputatie 2
Badge +1
Bedankt voor de info allemaal.
Ik wacht met smart op de levering van de 1e en dan even enige Next Mediabox.
Ik hoop dat de voorraad problematiek snel wordt opgelost, want ik heb een 2 tal extra mediaboxen, echter zijn de functionaliteiten een stuk minder / verouderd.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb inmiddels een nieuw abonnement met een Next mediabox.
Dit werkt feilloos, (al 2 dagen).
het installeren en configureren van de meegeleverde connectbox en de Next mediabox was mbv de handleidingen een eitje.
Zelfs mijn camera's werken met de port forwarding.
het beeld/geluid van de Next is mooi en helder, tot nu toe geen bugs kunen ontdekken.
Complimenten voor de goede handleidingen en de tot nu toe feilloos werkende Next box.

Nu komt het, maar,
Ik heb vandaag vernomen dat er GEEN extra mediaboxen worden verstrekt en ook niet meer in het aangeboden extra mediaboxen pakket worden aangeboden.
Geen reden door de servicedesk gegeven waarom, maar ik vermoed , dat de "oude" mediaboxen anders niet meer verhuurd gaan worden.
Daar zit ik dan, eerst werd toegezegd dat een extra Next mediabox geleverd kan worden of een omruilactie, als je maar een nieuw abonnement afsluit met een Next box voor een jaar.
Vervolgens krijg ik de melding, dat er lever problemen zijn met een extra Next mediabox.
Nu krijg ik te horen, dat het niet als extra mediabox zal worden geleverd ook al heb je een Next abonnement.
Ik voel mij genaaid, ik ben bedonderd, want ik lees in deze community over installeren extra Next boxen en ik krijg geen extra box.

Ik heb nu maar een klacht ingediend en daar wacht ik even netjes op het antwoord.
Reputatie 6
Badge +19
Ik heb vandaag vernomen dat er GEEN extra mediaboxen worden verstrekt en ook niet meer in het aangeboden extra mediaboxen pakket worden aangeboden.
Geen reden door de servicedesk gegeven waarom, maar ik vermoed , dat de "oude" mediaboxen anders niet meer verhuurd gaan worden.


Dat is een behoorlijke aanname. Lijkt me eerder van tijdelijke aard omdat er nu natuurlijk duizenden en duizenden Mediaboxen Next worden uitgezet, en Ziggo liever iedereen de kans geeft om er (minimaal) ééntje af te nemen. Daarom is een 'hoofdbox' wel beschikbaar maar de 'Extra box' niet.

Correct me if I'm wrong 🙂
Ik ben ook in afwachting van de extra next maar ziggo kan niet aangeven wanneer het weer beschikbaar komt. Is er te weinig besteld??
Reputatie 3
Ai dit is niet best. Net familie aangeraden om hun huidige drie boxen om te wisselen naar drie next boxen. Vraag me af hoe lang dit gaat duren? Ik denk dat zodra iemand ook maar die next box ziet in vergelijking met die dramatische horizon box je gelijk over wilt. Dus de vraag zal erg hoog zijn. Hopelijk kan er snel bijbesteld worden, maar dat soort processen kennende gaat het wel even duren. Kan iemand van Ziggo enige indicatie geven of dit weken of maanden gaat duren?
Reputatie 7
Hallo @transatlanticism18 we zijn inmiddels een tijdje verder. Ondertussen kunnen we helaas geen duidelijkheid geven. We krijgen intern zelfs geen voorzichtige schattingen in antwoorden op onze vragen. Het gaat in elk geval langer duren dan weken.
Reputatie 3
Hallo @transatlanticism18 we zijn inmiddels een tijdje verder. Ondertussen kunnen we helaas geen duidelijkheid geven. We krijgen intern zelfs geen voorzichtige schattingen in antwoorden op onze vragen. Het gaat in elk geval langer duren dan weken.

Hoi Anne, ik waardeer je berichtje en antwoord. Het is wel behoorlijk jammer, en duurt wel vrij lang zo nietwaar? Die horizon boxen vallen uit elkaar en leveren enorm veel lawaai op. Als de installatie niet vervangen kan worden dan moeten we toch maar eens naar een andere aanbieder gaan kijken.
Reputatie 7
De Next leveren we voorlopig niet als 2e of 3e box om het succes van de Next in goede banen te leiden. Ik kan het moment waarop de Next wel als extra mediabox te leveren is niet concreet maken helaas. Er zijn gelukkig alternatieven @transatlanticism18 🙂 Je familie kan ook op andere manieren naar Digitale TV kijken op extra tv toestellen. Dit kan zonder bijkomende kosten via DVB-c op elke moderne tv. Eventueel met een betaalde CI+ module erbij om ook alle extra zenders te kunnen zien. Veel mensen zijn ook positief over de Ziggo GO app in combinatie met een Chromecast op TV. Dit werkt via wifi en is ideaal voor extra tv toestellen. Behalve de aanschaf van een Chromecast heeft dit geen bijkomende kosten.

Reageer