marcosieben

Level 1
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Extra Mediabox Next activatie probleem

Gisteren ochtend mijn extra mediabox next ontvangen instalatie liep best goed door tot aan het laatst dan krijg ik fout cs1010 dat hij geen abbonement kan vinden, Hierop herhaaldelijk de klantenservice benaderd die zeggen het nog 24/48 uur kan duren, Zijn er meer mensen die tegen dit probleem aanlopen? En zou Lycke Ziggo misschien hier iets in kunnen betekenen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Chivlikiroli

Level 6
  • 89Posts
  • 8Oplossingen
  • 26Likes
Dit is dus de bewuste e-mail. Even geduld dus en de kabel in de tv hangen.
ze brengen de extra next nog niet in rekening hebben ze bij de klantenservice verteld

Bekijk in context

63 Reacties 63
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
marcosieben De verwerking van de abonnementsgegevens in het achterliggende systeem loopt altijd wat achter. Als u de extra Next box in mijn Ziggo al ziet staan, kunt u misschien door de zenders opnieuw op te halen het systeem een zetje geven.
marcosieben
Topicstarter
Level 1
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik zie daar helemaal geen apparaten staan zelfs de hoofdbox en andere smartcards niet.

Jan F.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Dan zijn ze misschien met uw account bezig. Ik kan alles zien. Even geduld, misschien?
marcosieben
Topicstarter
Level 1
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik wacht gewoon even af wat een mod kan gaan doen.
joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
Ik heb een mail gehad wat je moet doen bij een Extra Next en fout CS1010, jij niet? Ik plak de tekst hier even:
———
U bestelde twee keer de Mediabox Next. En misschien bent u al met de installatie aan de slag gegaan. Werkt bij u alles al? Fijn, dan is deze extra instructie niet nodig.

Komt u tijdens de installatie foutcode CS1010 tegen? Volg dan de stappen hieronder, dan is het zo voor elkaar. U moet namelijk eerst de andere geleverde Mediabox Next installeren. Verwarrend, onze excuses hiervoor.

Met deze instructie is het zo voor elkaar
1. Zet de Mediabox Next die u geïnstalleerd heeft uit. De knop zit aan de achterkant.
2. Haal alle kabels en stekker uit de Mediabox Next en leg de mediabox aan de kant.
3. Pak de andere geleverde Mediabox Next uit de verpakking. Installeer deze volgens de instructies in de installatiehandleiding. De kabels en stekker van de andere mediabox kunt u nu weer gebruiken.
4.Wacht minimaal een uur voordat u de tweede Mediabox Next er weer bij pakt. En installeer deze ook volgens de instructies in de installatiehandleiding.
joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
Mijn eerste Next doet het overigens al. Alleen nog geen programmagids voor morgen en verder, maar dat zal wel komen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
marcosieben Hoi, het heeft geen zin om overal reacties te plaatsen, dat maakt het onbedoeld/goed bedoeld heel verwarrend en onoverzichtelijk.

Je eigen topic hier werkt het best.

Heb je deze pagina al gelezen? Wat betekent foutcode CS1010?
Alberto1962

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Toch ook maar even hier reageren. Heb vanmiddag dus ook de extra mediabox next ontvangen en ook de zelfde foutmelding.
Nu een paar uur verder nog steeds de zelfde foutmelding. Heb ook de klantenservice gebeld. Ze heeft het bekeken maar kon niks doen. Gaf een error aan zei ze en moet handmatig ingevoerd worden door ict ergens anders. Ik moest maar rustig afwachten. Ook als het meerdere dagen ging duren. En op de vraag dat ik toch wel graag op slaapkamer tv wilde kijken antwoordde ze dat ik maar een goed boek moest lezen. Nu heb ik op een goed boek niets tegen maar voelde me behoorlijk afgescheept en weet nu nog niet waar ik aan toe ben en wanneer dit wordt opgelost. Als ik inlog zie ik wel de next van de woonkamer en CI module staan, die ik ook nog heb.. Daar tussen staat wel een mediabox maar is mij niet bekent. Serienr. Komt niet overeen met de nieuwe extra next in elk geval. Zou iemand anders hier even naar kunnen kijken.
marcosieben
Topicstarter
Level 1
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
joepke-m wrote:
Ik heb een mail gehad wat je moet doen bij een Extra Next en fout CS1010, jij niet? Ik plak de tekst hier even:
———
U bestelde twee keer de Mediabox Next. En misschien bent u al met de installatie aan de slag gegaan. Werkt bij u alles al? Fijn, dan is deze extra instructie niet nodig.

Komt u tijdens de installatie foutcode CS1010 tegen? Volg dan de stappen hieronder, dan is het zo voor elkaar. U moet namelijk eerst de andere geleverde Mediabox Next installeren. Verwarrend, onze excuses hiervoor.

Met deze instructie is het zo voor elkaar
1. Zet de Mediabox Next die u geïnstalleerd heeft uit. De knop zit aan de achterkant.
2. Haal alle kabels en stekker uit de Mediabox Next en leg de mediabox aan de kant.
3. Pak de andere geleverde Mediabox Next uit de verpakking. Installeer deze volgens de instructies in de installatiehandleiding. De kabels en stekker van de andere mediabox kunt u nu weer gebruiken.
4.Wacht minimaal een uur voordat u de tweede Mediabox Next er weer bij pakt. En installeer deze ook volgens de instructies in de installatiehandleiding.


joepke-m

Dit werk niet komt niet terug bij eerste instalatie.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Alberto1962 Het komt af en toe voor dat er ergens iets blijft hangen in de registratie en activatie van de Next.
Dan moet er iets met de hand gedaan worden.
Mijn Ziggo inhoud klopt dan ook niet.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
Mogelijk kunnen zij iets zien in de achtergrond en de nodige actie ondernemen of doorzetten.

Mogelijk dat het toch nog doorloopt.
Laat het hier weten SVP.
luuk knoops

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Je apparaat is aan de achterkant (bij ziggo) niet goed geactiveerd. Het kan zijn dat er een fout is in de administratie de klantenservice of een moderator zou het moeten kunnen oplossen.
marcosieben
Topicstarter
Level 1
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Be rt

Ben nu 24 uur verder en loopt nog niet door.
luuk knoops

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Een contacten bij ziggo.nl/chat dan kunnen zij dit binnen 5 minuten regelen.
joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
Vanmiddag probleemloos de eerste Next geinstalleerd. Vanavond ging het het de tweede niet helemaal vanzelf. De nieuwe software wilde niet downloaden. Foutcode CS1028. Ik moest volgens de Next met Ziggo bellen, maar ik ben eerst zelf nog effe bezig geweest. Ik heb mn modem even van de stroom gehaald (met de 2e box uit met het knopje aan de achterkant). Na opnieuw opstarten van het modem de 2e Next weer aangezet en toen liep de download door. Daarna alles in orde.

Ik weet niet welke handeling ervoor gezorgd heeft dat de 2e poging wel succesvol was, maar dat maakt me niet uit ??

mn MijnZiggo klopt nog niet, maar dat zal wel even tijd nodig hebben
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
luuk knoops wrote:
Een contacten bij ziggo.nl/chat dan kunnen zij dit binnen 5 minuten regelen.

Jammer genoeg niet altijd, als het dieper fout zit, dan kan het nog 3 werkdagen duren.
Alberto1962

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank je wel voor reacties. Nog steeds zelfde melding. Het is warm. 😉 Heb op zich wel even geduld hoor en heel tevreden met de next beneden. Morgen maar maar even verder kijken.
luuk knoops

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

luuk knoops wrote:
Een contacten bij ziggo.nl/chat dan kunnen zij dit binnen 5 minuten regelen.
Jammer genoeg niet altijd, als het dieper fout zit, dan kan het nog 3 werkdagen duren.

Zeker als het ernstiger is kan dit inderdaad langer duren. Maar over het algemeen moet het wel snel kunnen. Maar klopt hellemaal.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey marcosieben .

Wanneer je iets nieuws hebt, wil je er natuurlijk gelijk van genieten. Zoals het nu gaat, is dan ook absoluut niet hoe het zou moeten gaan.
Ik zie dat je contact met de klantenservice gehad hebt en ze de juiste actie hebben ondernomen. Zoals je in je beginpost ook al aangeeft, het kan tot 48 uur duren voor de activatie goed doorgelopen is.

Het is dus helaas toch echt nog even een kwestie van afwachten.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Hier gister de 3e Next ontvangen, deze heb ik als eerste even op de Woonkamer aansluiting gezet, waar de ander Next zich bevond. UTP er in en alles keurig aansluiten, en aanzetten, binnen 10 miunten alles vlekkenloos gesignaleerd en ook snel geleverd, Maandag besteld en Woensdag in huis.

De installatie loopt wel goed als alles goed is geregeld.

Uitgelicht topic