1
Vraag
2
Reacties
Lebaron73

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Extra Mediabox Next aansluiten via wifi?

Hallo weet iemand of een extra mediabox next ook via Wi-Fi kan worden aangesloten net als de extra horizon box extra
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Hi Lebaron73 ,
Een Mediabox Next (zowel de Hoofdbox als Extra) moet met coax én met internet (kabel of wifi) verbonden worden. Voor internet heeft een internetkabel de voorkeur, maar wifi kan ook werken.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
De extra box heeft coax nodig om live tv te kijken.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Hi Lebaron73 ,
Een Mediabox Next (zowel de Hoofdbox als Extra) moet met coax én met internet (kabel of wifi) verbonden worden. Voor internet heeft een internetkabel de voorkeur, maar wifi kan ook werken.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Mijn 2e en 3e Next zijn eenmalig geinstalleerd met UTP en daarna op wifi gezet en draait nu prima.
Ome Joop

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Dave- wrote:
Mijn 2e en 3e Next zijn eenmalig geinstalleerd met UTP en daarna op wifi gezet en draait nu prima.

Heb er maar 1 ?

Kunnen er inmiddels extra besteld worden?
Lebaron73
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Bbedankt ik weet genoeg
En ja er kan een 2e Nextbox besteld worden vandaar de vraag heb geen zin om kabels teleggen en met de horizon boks ging fat ook perfect bij mijn altans
Dickie91

Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes
Is er iemand die al heeft geprobeerd om de tweede en in mijn geval ook een derde next aan te sluiten op een Ziggo Wifibooster via het stopcontact ipv een netwerk kabel, wil graag mijn oude tweede en derde box omruilen voor twee nexen maar ik heb daar geen netwerkkabel liggen, de next die ik al heb werkt echt perfect dus wil ik graag alles omzetten naar next.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Dickie91 je Wifibooster via Stopcontact eerst goed programmeren, en de wifi ssid's van de modem overzetten, dan kan je beste even in de tuin of op zolder de Extra Wifi via Stopcontact.

En de tip van Bert is ook een optie :slight_smile:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ook met andere Wifi-namen werkt de verbinding via de netwerkkabel.
Dickie91

Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes
OK Be rt Bert de wifi boosters hebben toch gewoon een utp ingang en uitgang die dus het signaal van het modem doorgeeft en heeft het toch niets meer met wifi te maken en een prettige bijkomstigheid is dan dat ook je wifi vanaf die plaats versterkt is neem ik aan, maar dan moet ik dus wel 3 wifiboosters hebben voor de twee extra boxen en ik weet niet of Ziggo dat levert.
Ook Dave- natuurlijk bedankt voor je antwoord.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dickie91 Waarom 3 Wifiboosters voor 2 Next boxen?

Als je een set koopt of huurt: Wifibooster via stopcontact

en een Uitbreidingsset Wifibooster via het stopcontact

Dan heb je 2 aansluitpunten en hebben je 2 Nexten de internetverbinding.:relaxed:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dickie91 Ik lees nu goed dat je 3 Nexten op die manier aan wilt sluiten?

3 Wifi boosters in het stroomnetwerk gaat niet, voor zover ik weet.
Dickie91

Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes
O helemaal goed Be rt ik had nog niet ontdekt dat ze een uitbreidingsset hadden dan is het dus (zoals altijd) weer perfect opgelost en ga ik dit morgen bestellen, ik kan nu geen twee extra boxen bestellen zag ik dus ik ga morgen even bellen of chatten om dit te bestellen, heel erg bedankt Dave- en Be rt
Dickie91

Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes
Nee Be rt ik heb mijn eerste next gewoon op een utp kabel in de woonkamer staan maar ik wil er nu een op een andere verdieping en een voor achter in mijn tuin dus die twee zouden op een utp vanaf de wifibooster aangesloten moeten worden.
alleen vraag ik me nog wel af of dit werkt als de boosters op verschillende groepen van de 220volt zijn aangesloten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dickie91 Ik heb hier een 3 fase situatie met verschillende groepen en alles werkt door elkaar heen.
Als er heel veel lassen en/of verlenging tussen zit wordt de snelheid wel lager.
De Wifibooster gaat ook via de aarde draad, vandaar dat het wel werkt bij meerdere groepen.
Dickie91

Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes
OK Be rt bij mij heb ik ook groepen verdeeld over drie fase dus dan komt het vast wel goed en kan ik het gerust bestellen, nogmaals heel erg bedankt voor je hulp en raad.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dickie91
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-stopcontact

Tegen inkoopprijs en 30 dagen vrijblijvend testen.
Ben je niet helemaal tevreden? Stuur de set binnen 30 dagen terug. Bel ons even, dan krijg je een retourdoos. Hiermee stuur je hem kosteloos terug.

Lenen kan ook voor € 2,00 per maand en de 2e voor € 1,00 per maand.
ArjanB1971

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb dus geen COAX meer liggen op de slaapkamers. Met de Horizon kon je de babyboxen wel via utp of wifi aansluiten, maar ik begrijp dat de extra next echt een coax nodig heeft voor live tv ? Dat is heel erg jammer want de coax heb ik juist weggehaald omdat ik UTP heb getrokken...
Sven1988

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Arjan, is hier inmiddels een oplossing voor? Ik loop tegen hetzelfde aan
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
ArjanB1971
Voor een test draai ik nu de Next 6 dagen zonder Coax-aansluiting.
Gaat prima, zoals je zou kunnen verwachten. Geen Live-TV, maar dat is geen groot gemis, als je handig van Replay of geplande Opname gebruik maakt.
Dan kun je bijna Live kijken door Replay of Opname snel na de start van het Live programma te gaan bekijken.

Er gaan echter geruchten dat dit op 'zeker' moment toch spaak zou kunnen lopen.
Dat zou ik gek vinden en is dan m.i. een foutje in de opzet.
In een situatie als de jouwe zou Next zonder coax een nette oplossing moeten kunnen zijn. Er zijn meer klanten die het slaafje MBXL Extra via UTP koppelden aan de MBXL, zonder coax in de buurt.

Omdat ik hier meer van wil weten, test ik het e.e.a nu langdurig.
Updates over de bevindingen kun je in dit Topic vinden.
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/next-lijkt-niet-te-werken-zonder-coax-verbinding-42969/...
Ik verwijs hier naar nu mijn laatste reaktie van op dit moment 4 dagen geleden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic