Stolk

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Extra Mediabox besteld - welke ontvang ik?

Beste community leden,

Heb over dit topic eea vandaag gelezen. Allemaal de discussie gesloten.

Vorige week had ik de klantenservice aan de telefoon en zei dat ik een extra speler wilde hebben. Exact dezelfde die ik nu beneden heb:een mediabox next.

Krijg ik vandaag een humax als 2e speler geleverd?

Klantenservice zegt dat deze speler niet kan opnemen en dat de next nog niet in mijn regio beschikbaar is? Huh? Een extra next speler zou dan 5 euro extra kosten ipv 4 euro. Klopt dit?

Ik snap niet dat de klantenservice dat niet bijvoorbaat vermeld en dat ik er dan weer achter moet komen wanneer de bestelling binnen komt en de community raadpleeg.

 

 

8 Reacties 8
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Vreemd dat ze een Humax opsturen. Daarmee kun je wel kijken als tweede box maar is geen Next.

Die zijn volgens mij nog steeds niet leverbaar als tweede box. Je krijgt er hooguit 1. 

Geen duidelijke communicatie geweest denk ik.

Stolk
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, inderdaad slechte communicatie. Helemaal, en dat was ik nog vergeten te vermelden, dat de klantenservice zei dat het apparaat beneden (de next) heel goed " communiceert" met de extra te leveren ontvanger boven (de humax dus ?!?)

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Een tweede Next kun je helaas niet meer krijgen. Als het nog zou kunnen, dan heb je precies wat je wilt. Ze 'weten' van elkaar.
Een Humax is een andere Mediabox, die niks te maken heeft met een Next.

Stolk
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kennelijk gaat een 2e next niet idd. Maar de reden waarom of wanneer dan wel hoor je niet bij voorbaat en ook niet achteraf van de klantenservice. Als reden werd aangegeven: " het systeem geeft aan dat het niet kan (serieus!)" en "niet voorradig", maar dan niet aangeven wanneer het dan wel kan. Slecht. Ik trek echt de kwaliteit van de klantenservice in twijfel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Ik trek echt de kwaliteit van de klantenservice in twijfel.”

Dat is begrijpelijk.

TIP: Als je een bestelling hebt gedaan, heb je ook 14 dagen bedenktijd en kun je een apparaat binnen 14 dagen gratis retour sturen.

Bewaar wel heel goed het verzend bewijs.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Verwarring alom @Stolk. Juist als je een bestelling plaatst hoor je natuurlijk vooraf wel goed te worden geïnformeerd over wat je besteld en wat er geleverd gaat worden. Mijn excuses dat dit niet is gebeurd 😞 

Hoe steekt de vork nu precies in de steel? Er is een bestelling geplaatst voor een extra mediabox á € 4,- per maand. Op basis hiervan wordt een Humax 5300C geleverd. Deze mediabox heeft geen harde schijf, waardoor je hiermee niet kunt opnemen en pauzeren. Wil je toch kunnen opnemen met deze mediabox, dan kun je hier een externe harde schijf op aansluiten. Als dit jou interessant lijkt dan heeft @Willem-A als Humax-goeroe hier vast en zeker nog handige tips voor. 

​​​Zoals @bloemen64 en @hanh al aangeven is een Extra Mediabox Next á € 5,- per maand niet mogelijk. We willen zo veel mogelijk klanten de nieuwe tv-ervaring bieden op 1 tv in huis. Om het succes in goede banen te blijven leiden hebben we ervoor gekozen om voorlopig te stoppen met het leveren van de Mediabox Next voor de tweede en derde tv in huis, de Extra Mediabox Next. Hierdoor is het nu dus niet mogelijk om een Extra Mediabox Next te bestellen. Per wanneer dit wél mogelijk is, is nog niet bekend. Dat antwoord moet ik je helaas dan ook schuldig blijven. 

Wil je geen Humax 5300C voor jouw tweede televisie, dan kun je uiteraard de bestelling weigeren aan de deur. De bestelling gaat dan naar ons retour en de bestelling wordt geannuleerd. Je hebt ook de mogelijkheid om de bestelling wel in ontvangst te nemen, de box aan te sluiten en om vervolgens te beoordelen of dit voor jou goed werkt. Zo niet, dan kun je de bestelling altijd annuleren binnen de 14 dagen bedenktijd. Als je hier hulp bij nodig hebt, dan weet je mij hier te vinden! 
 

 

Stolk
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Ziggo : dank voor je reactie. In het algemeen heb ik wel vaker gemerkt dat het met de klantenservice mis gaat en denk dat dit iets is waar Ziggo echt mee aan de slag moet.

Jouw uitleg is duidelijk alleen wat ik nog mis is een datum wanneer een 2e next wordt geleverd op een adres? Ik heb nu een Humax gekregen, de werking heb ik nog niet kunnen testen omdat ik nog geen tv die daar snel op aangesloten kan worden, dat zal komende week gebeuren.

Wat ik nog eigenlijk steeds niet begrijp is dat de problemen die ik met de voorgangers van de next heb gehad opgelost zijn met de nexr. Daar was ik dan wel weer blij mee, echter nu krijg als 2e ontvanger een humax wat ik mij dan weer afvraag of ik hiermee dan weer opnieuw problemen krijg? Lijkt mij weer terug bij af en wordt een aantal jaar terug gegooid in de tijd. Daarom was mijn wens ook een 2e next en niet een voorganger daarvan.

 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

De Humax 5300C is een bewezen solide decoder kastje, maar staat los van de Next.
Een tweede Next zou beter zijn., omdat meer keer Next met elkaar in kontakt staan via Internet, zodat overal je gereserveerde Cloud opnames beschikbaar zijn.

Uitgelicht topic