14Red

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een andere gebruiker is op dit moment ingelogd op de Connect Box.

Al lange tijd blijf ik bij het inloggen op de connectbox de melding krijgen: Een andere gebruiker is op dit moment ingelogd op de Connect Box. Ik krijg twee opties, terug of afmelden, maar geen van 2 leveren een resultaat op. Op soortgelijke vragen las ik dat je moest wachten (meer dan een week gewacht) of dat je de modem opnieuw moest opstarten (zojuist 2 keer gedaan). Maar ik blijf die melding maar houden. Voor de zekerheid met andere computer geprobeerd, of tablet, het maakt niet uit. Het wachtwoord is wel goed, want hiermee ben ik in het verleden ingelogd geweest. Sindsdien niet meer veranderd (ik hou dit heel accuraat bij)

Heeft iemand een ander oplossing voor me? 

8 Reacties 8
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Heeft u nog een ander apparaat waarmee u recent op de connectbox heeft ingelogd en zich  daarna niet heeft afgemeld? 

U kunt natuurlijk alle apparaten uitzetten, de modem opnieuw opstarten en het toegangswachtwoord wijzigen. Daarna zou de melding niet meer voorkomen.

Rambo 123

Level 6
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Voor een herstel naar de fabrieksinstellingen (ook wel een factory reset) houdt je het kleine knopje aan de achterkant van het modem ingedrukt tot alle LED-lampjes 1 keer knipperen. Je kunt dit knopje het beste indrukken met een paperclip, naald, satéprikker of iets dergelijks.

Misschien helpt dit 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Het reset knopje is volgens mij de enige methode. Ik heb dit ooit 1x gehad en dat was de enige methode die mij weer liet inloggen. Ik kreeg dezelfde melding.

LangeFrank

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het zelfde probleem en krijg het niet voor elkaar. Modem meerdere keren opnieuw opgestart en stroom eraf, apparaten opnieuw opgestart. Een reset is meest voor de hand liggend, maar dit is toch gewoon een firmware bug vanuit Ziggo? (cookie die niet goed wordt weggeschreven na uitlog?)

 

Komt hier snel een oplossing voor? want het is mega irritant. Ik weiger om een reset uit te voeren aangezien ik meerdere ip adressen heb vastgezet en zoek het niet om opnieuw weer alles in te stellen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@LangeFrank Alles opnieuw instellen na een reset hoeft helemaal niet.

Maak een Instellingen backup vanuit je modem en laad die Instellingen backup na de reset weer in met Backup terugzetten.

Als er ergens een bitje is omgevallen in een apparaat, dan is de enige optie een volledige hardware reset met de resetknop achterop.

Er bestaat apparatuur waar omgevallen bitjes niet voorkomen, maar daar zit zelf controlerend geheugen in en zelf reparerende functies in, maar die apparatuur willen of kunnen de meeste consumenten niet betalen, dus die vind je vrijwel alleen in de zakelijke wereld.

LangeFrank

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:

@LangeFrank Alles opnieuw instellen na een reset hoeft helemaal niet.

Maak een Instellingen backup vanuit je modem en laad die Instellingen backup na de reset weer in met Backup terugzetten.

Als er ergens een bitje is omgevallen in een apparaat, dan is de enige optie een volledige hardware reset met de resetknop achterop.

Er bestaat apparatuur waar omgevallen bitjes niet voorkomen, maar daar zit zelf controlerend geheugen in en zelf reparerende functies in, maar die apparatuur willen of kunnen de meeste consumenten niet betalen, dus die vind je vrijwel alleen in de zakelijke wereld.

Ohjee, die had ik even gemist! Ga dat eens proberen! Blijft het probleem nog wel een uitdaging voor Ziggo ? Thanks Bert!

Wayman

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe maak je een instellingen back up als je niet kunt inloggen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Wayman Niet, er is een time out actief, ik weet niet hoelang dit duurt.

Mocht dit heel lang worden kun je het modem resetten door de resetknop achterop het modem 30 seconden in te drukken.

Uitgelicht topic