1
Vraag
2
Reacties
HansJ50

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Downloaden software na reset Mediabox Next niet meer te stoppen

Heb vorige week modem en eerste mediabox next geïnstalleerd . Is gelukt
Vandaag tweede mediabox next aan het installeren. Kreeg fout CS1002.
Op advies van Ziggo support via internet kreeg ik de boodschap knopjes - en reset tegelijk in te drukken, dit om software te laden.Loopt nu al uren en is niet te stoppen.
Zie onder in scherm ook geen lijn om te zien hoe ver downloaden is.
G
Download een tijd. stopt en komt met welkom scherm en gaat weer door met downloaden.
Weet ook niet hoe dit te stoppen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan kan zeker lukken, alleen als het niet lukt is het advies van Ziggo, zijnde de eerste stap aan een netwerkkabel aansluiten en als er dan nog geen actie is:


  • Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem
  • Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
  • Zet de box weer aan en houd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant tegelijk circa 10 seconden ingedrukt
  • Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm

Meest voorkomende foutcodes: CS1002, CS1010, CS1011 & CS2004

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Is de Next met een netwerkkabel verbonden met het Ziggo modem?

Of op een andere wijze?
HansJ50
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee met WIFI, niet mogelijk met netwerkkabel
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan deze Next even op de plaats van de andere zetten, de reset / update op deze wijze gaat niet via Wifi, alleen via een netwerkkabel, als ik mij niet vergis.
Daarna kun je hem op de andere locatie zetten en dan gaat verder alles wel via Wifi.
HansJ50
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de eerste ook zonder netwerkkabel geïnstalleerd.Maar met WIFI en dat lukte wel
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan kan zeker lukken, alleen als het niet lukt is het advies van Ziggo, zijnde de eerste stap aan een netwerkkabel aansluiten en als er dan nog geen actie is:


  • Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem
  • Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
  • Zet de box weer aan en houd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant tegelijk circa 10 seconden ingedrukt
  • Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm

Meest voorkomende foutcodes: CS1002, CS1010, CS1011 & CS2004
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
HansJ50 Ben je er helemaal uitgekomen met de aangereikte stappen van Be rt?
HansJ50
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja ben eruit gekomen, maar was wel een hele tour.
Volgens Ziggo contact was het eenvoudig zelf de mediaboxen aan te sluiten, maar ik moest ook een nieuwe modem aansluiten.
Dat vond ik vreemd want ik heb een goed functionerend WIFI netwerk, dat ik heb laten aanleggen. Ik was bang dat ik dit zou verliezen, maar hij bleef maar doordrammen dat ik het moest doen. Ik moest alles positief zien en niet problemen zien. Wat een ego mannetje.
Ben vorige week na veel heen en weer eindelijk het modem en eerste mediabox geïnstalleerd . nu het hele weekend bezig geweest de tweede mediabox geïnstalleerd.
Advies proberen te volgen om dit met een netwerk kabel. Dit had nog al wat voeten in aarde want waar had ik een coach aansluiting, internet netwerkkabel aan te sluiten op modem en dan nog een TV naar die ruimte te krijgen. Het hele huis op zijn kop. Toch eindelijk zover dat ik TV verbinding kreeg, maar geen zenders binnen kreeg. Moest dit nog geladen worden volgens abonnement. Dit duurde een uur, omdat ik wel 7 keer melding kreeg geen zenders.
Dit in het kort een hele bevalling,, waar ik gelukkig nog wat kennis heb van ICT. Voor een leek is dit niet te doen.
Maar vingers gekruist, het systeem doet het.
Enige kritiek is dat ik af en toe modem moet herstarten omdat de wifi connect niet aan is.
Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes
HansJ50 wrote:
Ja ben eruit gekomen, maar was wel een hele tour.

Dit in het kort een hele bevalling,, waar ik gelukkig nog wat kennis heb van ICT. Voor een leek is dit niet te doen.
Maar vingers gekruist, het systeem doet het.


HansJ50 Deze leek zonder veel kennis van ICT, maar met geduld en doorzettingsvermogen lukt het om alles juist geïnstalleerd te krijgen. Mijn motto hierbij is dan:'Hoe zwaarder de strijd, des te zoeter is de smaak van de overwinning"
Het is dus wel te doen.
Veel kijkplezier.
K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes
En soms werkt teveel kennis ook wel eens in je nadeel ?

Wel fijn dat het uiteindelijk allemaal gelukt is ??.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic