Mark0597

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dolby audio nog steeds out-of-sync na update 4.26 voor Mediabox Next;

Al ruim een jaar loopt bij het aanzetten van Dolby Digital 5.1 het geluid achter bij het beeld.
Het probleem is al ruim be- en onderkent bij Ziggo die super klantvriendelijk -uitzetten- als advies geeft mbt dit lipsync probleem in afwachting van een volgende update. 

Inmiddels zijn we alweer bij update 4.26 en opnieuw weer een teleurstelling; het is nog steeds niet opgelost. Om moedeloos van te worden dus zoals we hier aan het lijntje gehouden worden.

Wat is nu wijsheid: eindeloos aan dat lijntje blijven hangen en updaten of toch maar overstappen?

 

   

9 Reacties 9
kidd

Level 7
  • 163Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Dit probleem bestaat al langere tijd,al van begin van de Next.

Het is of ze nemen de klachten niet serieus of ze hebben de oplossing niet bij Ziggo,en ik denk het laatste!

Het is echt belachelijk,heb je een dolby5.1 installatie aangesloten op je TV en werkt het niet naar behoren.

Steeds maar nieuwe updates maken maar echte problemen aanpakken no way!!

Ik ben bang dat bij deze bestaande Next het er niet van gaat komen en dat maar het advies wordt gegeven door Ziggo om Dolby uit te schakelen!

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik heb er ook nog steeds last van. Van ellende zet ik Dolby Digital maar weer uit.

Zou er een ontwerpfout zitten in de Mediabox Next en komt het met de huidige hardware misschien nooit goed? 

Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

Welke zender zendt dan uit in Dolby Digital 5.1?

kidd

Level 7
  • 163Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Ik vrees van wel @wewanl,anders was het allang opgelost,of Ziggo heeft niet de capabele mensen in huis om dit probleem te tackelen!

kidd

Level 7
  • 163Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

@Haander,Dolby 5.1 wordt bij een film of muziekprogramma soms gebruikt.

Het gaat erom als Dolby aan hebt staan op de Next dan loopt vaak het spreken niet synchroon met het beeld en vooral Ned.1heeft hier last van vind ik.

Henri2424

Level 6
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes

In de balk van de synchronisatie kun je van 0 tot -300 gaan

Op nul klopt het nog steeds niet EN hoe hoger het getal hoe slechter het word

Ik heb de tv op nul gezet, de soundbar op nul gezet en de next op nul

En nog is  de mond sneller dan de spraak.

Op de synchronisatie van 0 tot 300 zou ook een plus ( + ) deel moeten komen om het geluid iets eerder te laten komen dan het beeld

 

+300 ----------------- 0 ------------------ -300

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Haander wrote:

Welke zender zendt dan uit in Dolby Digital 5.1?

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/surround-5-1-next-63457#post664101

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes
Henri2424 wrote:

In de balk van de synchronisatie kun je van 0 tot -300 gaan

Op nul klopt het nog steeds niet EN hoe hoger het getal hoe slechter het word

Ik heb de tv op nul gezet, de soundbar op nul gezet en de next op nul

En nog is  de mond sneller dan de spraak.

Op de synchronisatie van 0 tot 300 zou ook een plus ( + ) deel moeten komen om het geluid iets eerder te laten komen dan het beeld

 

+300 ----------------- 0 ------------------ -300

Ik heb sinds de laatste update ook een lipsync probleem gekregen.
de oplossing is zoals Henri2424 al opperde, want het kan alleen opgelost worden door het geluid dus eerder te krijgen.
Dat kan met de huidige instellingen dus niet, dus gaarne een aanpassing maken voor de volgende SW update!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Welkom hier op de Community @Mark0597 

Heel irritant dat je sync problemen ervaart met de Next. Hier is inderdaad helaas nog geen oplossing voor, we hebben dit issue nog in onderzoek. Er zijn verschillende topics op de Community die hier over gaan en waarin goede tips worden genoemd, bijvoorbeeld deze

 

Uitgelicht topic