Beantwoord

diverse klachten nextbox / en layout na plakken > versturen

• 15 januari 2020
  • 105 Reacties
  • 2070x Bekeken

Reputatie 1
Badge
Dag Alex Ziggo ! Ook hier, in dit openingsblokje en in de onderstaande post heb ik alle items een nieuwe regel gegeven; als  nu wéér alles aan één stuk staat dan plaats ik het hieronder nog een keer en bewerk het daar naar origineel, dan is het te zien wat jullie programma doet met een geplakte tekst. Niet bij het plakken, maar na > Verstuur. Misschien kan daar eens iemand naar kijken ?              ***************************

Omdat Be_rt zei dat elke klacht "welkom" is en zoveel mogelijk aan Ziggo doorgespeeld wordt, meld ik graag nog even de volgende irritaties betreffende de Next Box (ik begrijp dat meer mensen deze klachten ondervinden en dat er verder niets aan te doen is, dus antwoord is verder niet nodig......).   ** een venster: Sorry, deze opname kan niet afgespeeld worden. > Tv uit, weer aan, dan wel. ** tijdens het afspelen het venster: Opname afspelen mislukt ! Wat heen en weer klikken en het ging weer gewoon verder. **het venster: Dit programma kon niet opgenomen worden wegens veranderingen in het uitzendtijdstip > naar replay gekeken : onzin, was op die tijd, kon het terugkijken. **bijna altijd krijg ik bij het << -2 spoelen even het blokje "momentje" rechtsboven in beeld. **bij het >>+2 spoelen hapert het beeld altijd een paar seconden "terug" bij overgang naar normaal afspelen. Ook wel bij het verder gaan na  pauzeren. ** een venster: geen signaal, controleer de kabelverbinding (waar dus helemaal niks mis mee is): TV uit,weer aan, alles okee. **soms blijven de (gevraagde, slechthorenden-) ondertitels een tijdje weg en dan zijn ze er weer. **soms een stuk of 6(?) luide signaaltonen als ik inschakel en het volume vóór het uitdoen NIET op 0 heb gezet (kan zijn dat het alleen bij NPO is, bijvoorbeeld niet bij TVNoord en bij de ARD). **Van The Handmaid's Tale op Canvas twee afleveringen op TVGuide, elk een blokje van één en een van 3 kwartier, van de ene nam de box de 3 kwartier op, van de andere maar een half uur. >>>>>>>>>> deze verschijnselen hebben zich (ook) voorgedaan ná de update in november <<<<<<<<<<< Mijn Nextbox staat hierbij in de ECO-modus.   Dus.... mét mijn andere geposte klacht(en) ben ik niet helemaal zo tevreden met mijn "moderne" Next Box (hoewel ik verder best wel enorm plezier beleef aan de voordelen t.o.v. analoog kijken + videorecorder :-))

icon

Best beantwoord door Dolfff 19 februari 2020, 07:18

Maandag was er een internet storing bij Ziggo dus dat verklaart je replay probleem waarschijnlijk.

De Next gaat na 5 minuten pas naar Eco en in die 5 minuten brandt het ledje blauw, dat is dus niet ongewoon. Fijn dat de box ook nog normale dingen doet :smirk:

Je hebt kennelijk toch een verbindingsprobleem ook, getuige je te veel en te lang “momentje...”  Dit bleek al eerder natuurlijk. Hier moet grondig naar gekeken worden. Maar niet alles tegelijk. (Hoewel het geen kwaad zou kunnen als jullie, Ziggo, de verbinding gaan doormeten en monitoren. Heb ik weken geleden al voorgesteld trouwens.)

Het stomme is, een verbindingsprobleem kan ten grondslag liggen aan het inschakelprobleem. Er kan ooit een update zijn misgelopen die hij steeds opnieuw probeert. Maar aangezien jij een frontpanel reset al hebt uitgevoerd volgens recept, denk ik zelf niet dat deze 2 issues gerelateerd zijn (met slag om de arm). Tijdens zo'n reset wordt een evt foutgelopen update nl alsnog hersteld.

Ondertiteling problemen kun je beter hier melden.

Dus wat mij betreft is de tijd rijp om de Next te vervangen (of misschien nog de “geheime” reset @Lycke Ziggo ?) Ook al ging het nog maar 1x fout na alle stappen, 1x is teveel.

Wat betreft die verbindingsproblemen, die zullen daarmee waarschijnlijk niet zijn opgelost en dat moet wel. Mijn advies: wachten op de nieuwe Next en het daarmee even aankijken.

Één vraag nog die je al eerder hebt beantwoord maar wat ik nogmaals wil verifiëren: Wat zit er op dit moment aangesloten op de 4 GELE poortjes van je Connectbox?

Bekijk origineel

105 Reacties

Reputatie 7

Hey @JOHANNA6 . 

Je krijgt een hele hoop goede hulp van @Dolfff . Top! Super fijn, want je bent duidelijk in goede handen. Samen testen jullie echt alle opties, om tot de kern te komen. 

Ik ben het eens met de conclusie van Dolfff. Als na al deze zaken/stappen de boel nog niet verholpen is, lijkt het me verstandig je simpelweg een nieuwe mediabox te sturen. Ik ga er dan absoluut vanuit dat je van dit irritante fenomeen af bent en tv kijken weer een fijne ontspannen bezigheid zonder extra frustraties wordt ^^. 

Ik lees graag hoe het gaat! Weet in elk geval dat ik het ook in de gaten houd :-).  

Hey @JOHANNA6
Jouw Mediabox Next heeft een behoorlijk eigen wil. Ik neem het roer van Lycke even over, aangezien zij ziek thuis zit :( Bij deze wil ik je laten weten dat ik kosteloos een nieuwe Mediabox Next jouw kant heb opgestuurd. Deze ontvang je binnen 3 werkdagen via Post NL. Je ontvangt ook een retourdoos waarin je jouw huidige mediabox Next retour kunt sturen. Laat je ons weten of de problemen verleden tijd zijn met de nieuwe Mediabox Next? :blush:

@Dolfff In deze kapjes zitten aan 2 kanten een rij scherpe driehoekige randjes die direct de splitter klemzetten met het randje van de splitter zelf, dus zit je te diep, kun je niet meer handmatig terug en heb je een flinke tang en kracht nodig om het kapje eraf te kunnen krijgen.

Reputatie 1
Badge

Oh shit, ja, sorry…..

Ik zie het….  op de Next schijnt geen licht (donker hoekje) dus ik had ze nog niet gezien, de - en de +.

Techniek is niet m’n hobby :-))

Reputatie 7
Badge +12

Dan mss handiger om het overstekende randje er gewoon vanaf te snijden met een stanleymes.

Reputatie 7
Badge +12

Je pakt het gelukkig gestructureerd aan en dat geeft inzicht.

We horen het wel weer.

Reputatie 7
Badge +12

Een reactie verwijderen wordt niet snel gedaan, dan moet je het wel bont maken. Ik denk eerder dat het plaatsen mislukt is op één of andere manier.

Je kunt je filmpje in Youtube uploaden als “verborgen”. Dat zit tussen privé en openbaar is. Bij verborgen is het filmpje niet zichtbaar in je profiel maar je kunt het filmpje wel delen met de link alhier.

Maar dan zien wij nog steeds je youtube naam….

Wat je ook kunt doen is je filmpje in Google Drive zetten en het daarvandaan delen.

Of even een 2e account maken op Youtube (Google). Ook zo gebeurd. Altijd handig trouwens.

Ik heb vandaag @Lycke Ziggo  een porretje gegeven, hopelijk komt ze je weer ondersteunen.

Reputatie 7
Badge +12

Met de Next in bezit, word je expert tegen wil en dank :wink:

Er zitten aan beide kanten een randje aan de metalen splitter, in het witte kapje zitten er meerdere aan beide kanten en die zijn hard.

Reputatie 7
Badge +12

Vanuit stroomloos wordt de led eerst oranje inderdaad, dat is normaal. Laten we het daar verder niet over hebben, dat vermindert de verwarring.

Mij is niet duidelijk of het oorspronkelijke probleem zich nou wederom nog voordoet.

Vanuit standby krijg je alleen oranje als er een update klaarstaat (al 3 maanden niet het geval). Anders moet ie gewoon wit worden. Daarbij zou de standby stand niet moeten uitmaken, alleen duurt het vanuit eco langer dan vanuit normaal langer dan vanuit hoog.

Reputatie 7
Badge +12

Sorry, hier word ik geen wijs uit. Zit 5 minuten te studeren op je post maar kan er zelfs geen zinvolle vraag over stellen. Lijkt of je het over de besturing van een ufo hebt. Hopelijk ligt het aan mij en snappen anderen het wel. Niet lullig bedoeld…

Weet niet wat je met 0 en 1 bedoelt maar als ik die vervang door “stroomloos” en “standby” snap ik het nog niet.

Reputatie 1
Badge

Nou…, bij normaal gedrag gaat het blauwe ledje veel eerder al uit (in de ECOmodus). Minuutje, hooguit ?

Bij het gestoorde gedrag duurt het wel langer, maar zeker geen 5 minuten.

Maar goed, de gele poortjes daar zit alleen de Next in, heeft ook nooit iets anders in gezeten ( als onwetende heb ik zelfs geen idee  wat er in zou kunnen, maar dit terzijde).

Reputatie 1
Badge

Ik vraag me af, als dit geen bekend probleempje is, wat een monteur er dan aan kan doen /bekijken.

Maar ik wacht wel even af tot er wat meer ruimte is voor een reaktie, vanwege de Coronacrisis.

..…… en: wacht ook maar eerst even af of de geplande update 4.22 wellicht verrassenderwijs soelaas biedt.

Reputatie 1
Badge

@Cecilia Ziggo 

Dag,

ik had ook nog lang geen nieuwe reaktie verwacht, vanwege de corona-drukte.

Het enige probleem wat nog over is gebleven is het “momentje”-probleempje.

De andere hebben ook andere mensen, misschien dat met de nieuwe update daar verbetering in komt, maar dat is nog even afwachten, tot de crisis wegzakt. Ben wel benieuwd.

Ik zal je voorgestelde idee uittesten, vandaag of morgen, dan meld ik het wel weer.

Een monteur is eigenlijk wel een grote oplossing voor een klein probleem.

Dan zou ik het ook zo kunnen laten, hoewel, wel beetje irritant.

P.s. het “oranje”-probleem is volledig opgelost met de nieuwe Next.

Sterkte gewenst met de hectische toestand.

Reputatie 1
Badge

Ik heb zoals altijd gecheckt na het plaatsen en het stond er zoals het hoort. Vandaag niet meer.

Ik heb de filmpjes op mijn Acer (Windows 10) naar One Drive kunnen verplaatsen, maar ook vandaaruit kan ik ze niet meesturen, dan krijg ik alleen de foto’s te kiezen die er op staan.

Ik heb mijn hoofd gebroken over hoe ik het in Google Drive kan zetten, niet ontdekt. Hoe ?

Reputatie 1
Badge

Klopt, zo’n drie maanden geleden heb ik die update gehad, daar is de Next dus niet mee in de war (zoals oude computers nog wel eens daarop blijven “hangen").

Nadat een weekje alles uit had gestaan, ging het dagenlang prima, alsof dat een wondermiddel was.

Maar nu is het de laatste dagen al weer een keer of drie, vier gebeurd.

Als het nou na oranje (Welcome) gewoon wit werd en blijft, en er komt beeld, okee dan.

Maar er komt wit (Please wait) en daarna gaan de TV én de Next in Standby. Zodat ik opnieuw op de “rode knop”  (op de AB) moet drukken, dan gaat het normaal gesproken wel meteen goed, behalve soms, zojuist bijvoorbeeld, dan doet-ie het nóg eens, dus is een derde poging nodig.

Reputatie 1
Badge

Zo, alsof de duvel….. toch nog even de TV aan voor een korte kijksessie en ja hoor, daar heb je het weer.

Reputatie 1
Badge

@JOHANNA6  Ik heb nog een copy paste tip voor je. Misschien gebruik je Ctrl-V (of menu)

Ik gebruik “gewoon” (blauw ) arceren en dan kopieren en plakken.

Even een test met/vanuit Kladblok:

Dit is de eerste zin, hierna volgt een blanko regel.

als die er staat dan gaat het via kladblok goed, weer een blanko:

nu spring ik een stukje in.

**Kijk eens aan, dat gaat goed, voortaan dan maar van Kladblok.

Reputatie 1
Badge

Ik zie hier 2 witte kapjes waar het fout mee kan gaan.

Het eerste is het witte kapje op de splitter, als dat te ver over de splitter zit, dan kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos.

Het 2e witte kapje is de stekker op de coax kabel die in de splitter zit.
Dit is een niet afgeschermde stekker die nu als antenne dient en 4G en andere zenders als storing op het interne coax netwerk zet wat allerlei storingen kan veroorzaken.

Ik zal morgen (do.) even voorzichtig kijken, als de slaapkamer weer vrij is :-))

Zo te zien zit splitterkapje vast met schroefje, kan ik dat als leek gerust losmaken ?

Kapje met pijltje is denk ik van de radiokabel

Reputatie 7

Hey @JOHANNA6 . Sorry dat hier een tijd niet gereageerd is. Ik ben de afgelopen tijd beperkt aanwezig geweest i.v.m. ziekte en vakantie en eveneens door ziekte is de rest van het team ook niet op volle kracht waardoor niet alles goed overgenomen is. 

Waarom je bericht verwijderd was, durf ik niet te zeggen. Het platform waarop dit forum draait heeft soms wat grillen en ziet dan “ineens” een volledig onschuldig bericht als spam. Ik heb het teruggezet. 

Ik ga even dit topic nogmaals helemaal doorspitten om te kijken welke zaken eventueel nog over het hoofd gezien zijn en hoe we nu verder kunnen. Door de afwezigheid weet ik namelijk ook niet meer precies wat er allemaal al gebeurd is. Ik kom hier zo op terug! 

Reputatie 1
Badge
  1. Zoals meestal na een “ingreepje” lijkt het eerst goed te (blijven) gaan, maar ook in de HDMI 3 komt het voor: eergisteren een keer en gisteren moest ik het “oranje”-traject “dubbel” door voor hij eindelijk “pakte”. Heb 'm weer in de HDMI 1 gestoken.Heb de Eén knop-instelling van AAN naar UIT gezet.
  2. In het TVmenu “instellingen” stonden de VIERAlink instellingen “Viera link”, “Aan via Link” en “Uit via Link”  AAN,  "Standby en.besp. “ en “Standby Int. Auto “ stonden UIT. Nu zet ik de bovenste UIT waardoor ze ALLEMAAL UIT zijn. En maar weer proberen…..
  3. zie s.v.p. opmerking hier onder….
Reputatie 1
Badge

Heb mijn punten 6, 7 en 8 willen noemen, maar bij opslaan maakt de software er 1, 2 en 3 van. Bij een poging het te bewerken maakt-ie er 1, 1 en 1 van ?!

Hee Ziggosoftware, mag ik zelf bepalen hoe ik mijn punten nummer ??

Reputatie 7

Oke, duurde even. Mijn laptop viel uit. 

Lastig dat het niet lukt om de Next rechtstreeks op het AOP te testen. Begrijpelijk, door de indeling in huis, maar wel jammer. Hier zouden we namelijk nog een hoop mee kunnen uitsluiten/testen. 

Wat ik me nog afvraag/bedenk; je hebt je mediabox bekabeld verbonden met de modem. Dat is goed, want dat zou de meest stabiele manier moeten zijn. Waar ik nu benieuwd naar ben, gewoon om te checken/uit te sluiten, is hoe het gaat wanneer je via de wifi verbindt. Dat is nog niet getest, toch? Heb je hier nog “zin” in? 

Als je wilt, kunnen we ook een monteursafspraak maken. Er is voor dit nog geen monteur geweest, toch? 

Je kunt dat schroefje er gewoon uitdraaien, geen enkel probleem.

De stekker van de radiokabel moet echt vervangen worden, mogelijk ook de andere kant als er eenzelfde stekker op zit.

Reputatie 1
Badge

@Dolfff 

1. UTPkabel: even op gegoogled, is zo te zien die witte kabel tussen het modem en de nextbox > die heb ik vervangen door de kabel die ik bij de nieuwe Nextbox kreeg meegeleverd; dat heeft niets veranderd.

Reageer