Beantwoord

diverse klachten nextbox / en layout na plakken > versturen

  • 15 januari 2020
  • 105 Reacties
  • 2070x Bekeken

Reputatie 1
Badge
Dag Alex Ziggo ! Ook hier, in dit openingsblokje en in de onderstaande post heb ik alle items een nieuwe regel gegeven; als  nu wéér alles aan één stuk staat dan plaats ik het hieronder nog een keer en bewerk het daar naar origineel, dan is het te zien wat jullie programma doet met een geplakte tekst. Niet bij het plakken, maar na > Verstuur. Misschien kan daar eens iemand naar kijken ?              ***************************

 

Omdat Be_rt zei dat elke klacht "welkom" is en zoveel mogelijk aan Ziggo doorgespeeld wordt, meld ik graag nog even de volgende irritaties betreffende de Next Box (ik begrijp dat meer mensen deze klachten ondervinden en dat er verder niets aan te doen is, dus antwoord is verder niet nodig......).   ** een venster: Sorry, deze opname kan niet afgespeeld worden. > Tv uit, weer aan, dan wel. ** tijdens het afspelen het venster: Opname afspelen mislukt ! Wat heen en weer klikken en het ging weer gewoon verder. **het venster: Dit programma kon niet opgenomen worden wegens veranderingen in het uitzendtijdstip > naar replay gekeken : onzin, was op die tijd, kon het terugkijken. **bijna altijd krijg ik bij het << -2 spoelen even het blokje "momentje" rechtsboven in beeld. **bij het >>+2 spoelen hapert het beeld altijd een paar seconden "terug" bij overgang naar normaal afspelen. Ook wel bij het verder gaan na  pauzeren. ** een venster: geen signaal, controleer de kabelverbinding (waar dus helemaal niks mis mee is): TV uit,weer aan, alles okee. **soms blijven de (gevraagde, slechthorenden-) ondertitels een tijdje weg en dan zijn ze er weer. **soms een stuk of 6(?) luide signaaltonen als ik inschakel en het volume vóór het uitdoen NIET op 0 heb gezet (kan zijn dat het alleen bij NPO is, bijvoorbeeld niet bij TVNoord en bij de ARD). **Van The Handmaid's Tale op Canvas twee afleveringen op TVGuide, elk een blokje van één en een van 3 kwartier, van de ene nam de box de 3 kwartier op, van de andere maar een half uur. >>>>>>>>>> deze verschijnselen hebben zich (ook) voorgedaan ná de update in november <<<<<<<<<<< Mijn Nextbox staat hierbij in de ECO-modus.   Dus.... mét mijn andere geposte klacht(en) ben ik niet helemaal zo tevreden met mijn "moderne" Next Box (hoewel ik verder best wel enorm plezier beleef aan de voordelen t.o.v. analoog kijken + videorecorder :-))

icon

Best beantwoord door Dolfff 19 februari 2020, 07:18

Maandag was er een internet storing bij Ziggo dus dat verklaart je replay probleem waarschijnlijk.

De Next gaat na 5 minuten pas naar Eco en in die 5 minuten brandt het ledje blauw, dat is dus niet ongewoon. Fijn dat de box ook nog normale dingen doet :smirk:

Je hebt kennelijk toch een verbindingsprobleem ook, getuige je te veel en te lang “momentje...”  Dit bleek al eerder natuurlijk. Hier moet grondig naar gekeken worden. Maar niet alles tegelijk. (Hoewel het geen kwaad zou kunnen als jullie, Ziggo, de verbinding gaan doormeten en monitoren. Heb ik weken geleden al voorgesteld trouwens.)

Het stomme is, een verbindingsprobleem kan ten grondslag liggen aan het inschakelprobleem. Er kan ooit een update zijn misgelopen die hij steeds opnieuw probeert. Maar aangezien jij een frontpanel reset al hebt uitgevoerd volgens recept, denk ik zelf niet dat deze 2 issues gerelateerd zijn (met slag om de arm). Tijdens zo'n reset wordt een evt foutgelopen update nl alsnog hersteld.

Ondertiteling problemen kun je beter hier melden.

Dus wat mij betreft is de tijd rijp om de Next te vervangen (of misschien nog de “geheime” reset @Lycke Ziggo ?) Ook al ging het nog maar 1x fout na alle stappen, 1x is teveel.

Wat betreft die verbindingsproblemen, die zullen daarmee waarschijnlijk niet zijn opgelost en dat moet wel. Mijn advies: wachten op de nieuwe Next en het daarmee even aankijken.

Één vraag nog die je al eerder hebt beantwoord maar wat ik nogmaals wil verifiëren: Wat zit er op dit moment aangesloten op de 4 GELE poortjes van je Connectbox?

Bekijk origineel

105 Reacties

Reputatie 1
Badge

Ik vraag me af, als dit geen bekend probleempje is, wat een monteur er dan aan kan doen /bekijken.

Maar ik wacht wel even af tot er wat meer ruimte is voor een reaktie, vanwege de Coronacrisis.

..…… en: wacht ook maar eerst even af of de geplande update 4.22 wellicht verrassenderwijs soelaas biedt.

Reputatie 1
Badge

Dag

ik kan reeds melden dat energiestand HOOG en ook NORMAAL geen verschil maken met ECO.

Precies hetzelfde gebeurt met <<2. Elke keer als ik die funktie gebruik.

Ook bij >>2 gebeurt het wel, ook na 1 of 2 sekonden al, maar dat is maar heel weinig vaak.

Ik vraag me af, als dit geen bekend probleempje is, wat een monteur er dan aan kan doen /bekijken.

Maar ik wacht wel even af tot er wat meer ruimte is voor een reaktie, vanwege de Coronacrisis.

Tot dan.

 

 

Reputatie 1
Badge

@Cecilia Ziggo 

Dag,

ik had ook nog lang geen nieuwe reaktie verwacht, vanwege de corona-drukte.

Het enige probleem wat nog over is gebleven is het “momentje”-probleempje.

De andere hebben ook andere mensen, misschien dat met de nieuwe update daar verbetering in komt, maar dat is nog even afwachten, tot de crisis wegzakt. Ben wel benieuwd.

Ik zal je voorgestelde idee uittesten, vandaag of morgen, dan meld ik het wel weer.

Een monteur is eigenlijk wel een grote oplossing voor een klein probleem.

Dan zou ik het ook zo kunnen laten, hoewel, wel beetje irritant.

P.s. het “oranje”-probleem is volledig opgelost met de nieuwe Next.

Sterkte gewenst met de hectische toestand.

 

Hoi @JOHANNA6!
Jeetje zeg! Dit blijft wel hardnekkig. Met @Dolfff heb je samen ontzettend veel uitgesloten, een nieuwe Mediabox Next ontvangen en ook in de netwerkmonitoringen zien we geen gekke dingen. Ik had echt hoop dat een andere mediabox het voor je zou oplossen, maar helaas :( Ik lees terug dat één van de dingen die je nog niet hebt geprobeerd is, is het wijzigen van het energieverbruik. Dit kan (hoe gek het ook klinkt) wel verschil maken. Wil je zowel jouw modem als Mediabox Next eens resetten (1 minuut stroomloos), de netwerkkabel bevestigen en het energieverbruik op hoog zetten? Ik ben benieuwd of dit trucje verandering brengt. 

Zo niet, dan is het wijsheid om toch even een monteur langs te laten sturen. Het vervelende is alleen dat we op dit moment in een hectische periode zitten wat betreft het Coronavirus. Om verspreiding te verkleinen rijden er momenteel minder monteurs. Meer informatie hierover vind je op deze pagina. Er kan dan een monteur ingepland worden nadat deze maatregelen zijn opgeheven. Sorry! Hopelijk heb je begrip voor deze situatie. 

Reputatie 1
Badge

@Lycke Ziggo 

Een paar dagen via wifi maakt wel duidelijk dat dat geen enkel verschil maakt.

Weer op netwerkkabel overgezet.

Begrijp van Dolfff dat punt 2 en 3 algemener ondervonden problemen zijn, dat staat los van enig verbindingsprobleem.

Reputatie 7
Badge +12

Nee, je privé gegevens zijn niet zichtbaar. Je kunt dat zelf testen door even uit te loggen va Google en dan de link te klikken.

 

Filmpje 1: Dat is echt veel te vaak momentje. Al is het maar kort, het klopt niet. Alleen bij passeren van de (ca) 2 minuten terug grens is momentje normaal (overschakeling live naar internet (uitgesteld kijken).

 

Filmpje 2: Dat haperige afspelen na spoelen heeft met verbinding niets te maken voor zover ik weet. Ik heb dat probleem ook. Heel crappy allemaal. Beter apart topic van maken misschien.

 

Filmpje 3: Ook een afzonderlijk probleem. Voor zover ik weet is dat issue in beeld bij Ziggo. Heeft dus ook niets met je verbinding te maken.

 

Het verbindingsprobleem kan zeker ook buiten je huis liggen. Zelfs in het wijkkastje. Ik ben daar zelf slachtoffer van geweest gedurende lange tijd jaren geleden.

 

Ik hoop dat Lycke of anderen je verder kunnen helpen. Ik ben zelf weinig aanwezig komende tijd.

Reputatie 1
Badge

@Lycke Ziggo 

“  Als je wilt, kunnen we ook een monteursafspraak maken. Er is voor dit nog geen monteur geweest, toch?  “

Nee, klopt.

Ook niet voor de overgang naar de Next trouwens.

Laatste monteur ooit gezien was bij de overgang van analoog naar digitaal +  analoog ( dat was nog vanwege mijn video).  Dat was…. 2018 ?? (Kijk maar in mijn klantdossier).

Een monteur zou eventueel de AOP kunnen/moeten vernieuwen ?

Het verbindingsprobleem kan ook nog liggen in de bekabeling tussen mijn AOP en de kabelkast (heet dat zo ?)  aan de  straat ?

Reputatie 1
Badge

@Dolfff 

Trouwens: sinds ik de nieuwe Nextbox heb, heb ik echt nooit meer het originele probleem met het oranje-lichtje-gedoe gehad !

Reputatie 1
Badge

@Dolfff 

Ja het internet zit vol op te lossen mysteries.

Ik neem aan dat alleen de filmpjes te zien zijn, geen privegegevens.

Hopelijk is het goed genoeg te zien !

De begeleidende uitleg was:

Filmpje 1: loopt even, dan op <<2,  dan zie je het “momentje”, dan weer even lopen, dan weer <<2, deze keer 2x “momentje", dan weer lopen, weer <<2 en jawel alweer. Het gebeurt eigenlijk ALTIJD bij <<2 ( 19 van de 20x, schat ik).

Filmpje 2: met >>2: druk ik dan op “weer lopen” dan blijft het beeld altijd even stilstaan en “schokt” dan een paar frames terug om weer te beginnen.

Filmpje 3 : daar wil ik laten zien dat er de laatste tijd een probleem bij is: als ik naast de OK-knop vooruit spoel, hoort er een beeldblokje te verschijnen waarop ik kan zien hoever ik ben. De laatste tijd komt dat helemáál niet, of het is zwart, of - in het beste geval - het grootste deel van de tijd zwart met een beetje beeld.

          Ik heb per item een paar keer gedaan, dus even tot het eind kijken

  1. https://drive.google.com/open?id=1IJygjRZNjvnUk7cmysTSt5PvHcQ72ngq
  2. https://drive.google.com/open?id=1VRkuNmKTZ8aFedgXO1cAxRIaT2w9q_mg
  3. https://drive.google.com/open?id=13-qALifBTmhmZDUOtQiZmssX9KS6OFDT
Reputatie 7
Badge +12

Als je rechtsklikt op de video in Drive, zie je de optie “Deelbare link ophalen”. De link die je dan te zien krijgt, hier in een reactie plaatsen.

Reputatie 1
Badge

@Lycke Ziggo 

Ik heb de kabel uit het modem gehaald, via Instellingen de wifi-verbinding gemaakt, nou maar een aantal dagen uitproberen wat-ie doet met die 3 voorbeeld-probleempjes.

Topic open laten dus.

2 Foto’s van de diagnostiek bij wifi bijgevoegd.

Reputatie 1
Badge

@Dolfff 

ik heb de filmpjes in Google Drive gekregen; moest er niet naar-toe brengen maar vanuit-ophalen, dus.

Maar hoe krijg ik ze nou in deze reaktie ? Bij DELEN staat er “voer namen of e-mailadressen in” .

 

 

Reputatie 7

Oke, duurde even. Mijn laptop viel uit. 

Lastig dat het niet lukt om de Next rechtstreeks op het AOP te testen. Begrijpelijk, door de indeling in huis, maar wel jammer. Hier zouden we namelijk nog een hoop mee kunnen uitsluiten/testen. 

Wat ik me nog afvraag/bedenk; je hebt je mediabox bekabeld verbonden met de modem. Dat is goed, want dat zou de meest stabiele manier moeten zijn. Waar ik nu benieuwd naar ben, gewoon om te checken/uit te sluiten, is hoe het gaat wanneer je via de wifi verbindt. Dat is nog niet getest, toch? Heb je hier nog “zin” in? 

Als je wilt, kunnen we ook een monteursafspraak maken. Er is voor dit nog geen monteur geweest, toch? 

Reputatie 7

Hey @JOHANNA6 . Sorry dat hier een tijd niet gereageerd is. Ik ben de afgelopen tijd beperkt aanwezig geweest i.v.m. ziekte en vakantie en eveneens door ziekte is de rest van het team ook niet op volle kracht waardoor niet alles goed overgenomen is. 

Waarom je bericht verwijderd was, durf ik niet te zeggen. Het platform waarop dit forum draait heeft soms wat grillen en ziet dan “ineens” een volledig onschuldig bericht als spam. Ik heb het teruggezet. 

Ik ga even dit topic nogmaals helemaal doorspitten om te kijken welke zaken eventueel nog over het hoofd gezien zijn en hoe we nu verder kunnen. Door de afwezigheid weet ik namelijk ook niet meer precies wat er allemaal al gebeurd is. Ik kom hier zo op terug! 

 

Reputatie 1
Badge

Ik heb zoals altijd gecheckt na het plaatsen en het stond er zoals het hoort. Vandaag niet meer.

Ik heb de filmpjes op mijn Acer (Windows 10) naar One Drive kunnen verplaatsen, maar ook vandaaruit kan ik ze niet meesturen, dan krijg ik alleen de foto’s te kiezen die er op staan.

Ik heb mijn hoofd gebroken over hoe ik het in Google Drive kan zetten, niet ontdekt. Hoe ?

Reputatie 7
Badge +12

Een reactie verwijderen wordt niet snel gedaan, dan moet je het wel bont maken. Ik denk eerder dat het plaatsen mislukt is op één of andere manier.

Je kunt je filmpje in Youtube uploaden als “verborgen”. Dat zit tussen privé en openbaar is. Bij verborgen is het filmpje niet zichtbaar in je profiel maar je kunt het filmpje wel delen met de link alhier.

Maar dan zien wij nog steeds je youtube naam….

Wat je ook kunt doen is je filmpje in Google Drive zetten en het daarvandaan delen.

Of even een 2e account maken op Youtube (Google). Ook zo gebeurd. Altijd handig trouwens.

Ik heb vandaag @Lycke Ziggo  een porretje gegeven, hopelijk komt ze je weer ondersteunen.

Reputatie 1
Badge

Gisteren nog een reaktie geplaatst maar die heeft iemand blijkbaar verwijderd. Terwijl ik geen onnette taal heb gebruikt. Ofzo. Ik meldde dat ik liever niet een youtubelink gebruik want dan staat het onder mijn eigen naam voor iedereen te zien, en ik houd het op (dit) forum(s) liever bij , in dit geval, JOHANNA6. Daarom hang ik de filmpjes aan deze reaktie vast.

Foto: ik heb zomaar een replay gepakt, en eerst zag ik dit. Gebeurt heel soms. Dan klik ik weer op TVGuide en dan loopt het wel. Niet echt iets aan de hand.

Oh, dit is niet leuk: de filmpjes met de laptop gemaakt staan wel in mapje Camera, maar verschijnen niet om mee te sturen. Dat mag blijkbaar niet. Kopieren/plakken gaat ook niet. Kan het alleen maar beschrijven.

Filmpje 1: loopt even, dan op <<2,  dan zie je het “momentje”, dan weer even lopen, dan weer <<2, deze keer 2x “momentje", dan weer lopen, weer <<2 en jawel alweer. Het gebeurt eigenlijk ALTIJD bij <<2 ( 19 van de 20x, schat ik).

Filmpje 2: met >>2: druk ik dan op “weer lopen” dan blijft het beeld altijd even stilstaan en “schokt” dan een paar frames terug om weer te beginnen.

Filmpje 3 : daar wou ik laten zien dat er de laatste tijd een probleem bij is: als ik naast de OKknop vooruit spoel, hoort er een beeldblokje te verschijnen waarop ik kan zien hoever ik ben. De laatste tijd komt dat helemaal niet, of het is zwart, of in het beste geval het grootste deel van de tijd zwart.

Hopelijk kun je het zonder filmpjes een beetje voor je zien.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Slechte zaak hoor. Vergeethoekje geworden. Of te druk.

Reputatie 1
Badge

 

Zal het binnenkort eens proberen, via youtube.

Hoewel, ik besef dat als ik het op youtube zet, dat het daar dan onder mijn eigen naam staat, en dat is voor een ieder via dit topic zichtbaar en dat is qua privacy niet de bedoeling, ik houd het hier graag op JOHANNA6. Ik moet het filmpje toch ook als bestandje hier kunnen plaatsen/bijvoegen.

 

*Bericht teruggezet door moderator*

Reputatie 1
Badge

“Ziggo” heeft al 6 dagen niet meer gereageerd.

Ik zie toevallig jou reaktie nu, ik krijg blijkbaar geen e-mailmelding meer van een nieuwe reaktie.

Zal het binnenkort eens proberen, via youtube.

Reputatie 7
Badge +12

Ja, de netwerkkabel, sorry. Oké, jammer, het was een long-shot. De beurt is aan Ziggo en de netwerkexperts.

Je zou ondertussen eens een filmpje kunnen proberen te maken van het momentje…. probleem. Dit uploaden naar youtube en hier linken. Om een idee te krijgen of het erger is dan normaal.

Reputatie 1
Badge

@Dolfff 

  1. UTPkabel: even op gegoogled, is zo te zien die witte kabel tussen het modem en de nextbox > die heb ik vervangen door de kabel die ik bij de nieuwe Nextbox kreeg meegeleverd; dat heeft niets veranderd.
Reputatie 1
Badge

@Anne H Ziggo: de box (connect-? next-?) rechtstreeks op de AOP kan toch niet? Want dan kan ik de apparatuur er niet op aansluiten (andere kamer) ?

Ik heb nog geen andere stand dan de ECO geprobeerd, want dat zou alleen maar invloed hebben op de “opstarttijd”, 20 seconden i.p.v. 5 of 10 ?!

En oh ja de splitters zijn niet oud, eentje van juli.j.l., de andere van een jaar eerder meen ik, toen ik digitaal “erbij” kreeg, de AOP is oud.

Ik zie ook niet direct vreemde zaken zoals @Anne H van Ziggo en laat het even in zijn handen, omdat hij veel meer kan zien dan ik.:relaxed:

Reputatie 1
Badge

Hierbij de gevraagde pagina's, Be rt.

7 screenprints.

Reageer