JOHANNA6

Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

diverse klachten nextbox / en layout na plakken > versturen

Dag Alex Ziggo ! Ook hier, in dit openingsblokje en in de onderstaande post heb ik alle items een nieuwe regel gegeven; als  nu wéér alles aan één stuk staat dan plaats ik het hieronder nog een keer en bewerk het daar naar origineel, dan is het te zien wat jullie programma doet met een geplakte tekst. Niet bij het plakken, maar na > Verstuur. Misschien kan daar eens iemand naar kijken ?              ***************************

 

Omdat Be_rt zei dat elke klacht "welkom" is en zoveel mogelijk aan Ziggo doorgespeeld wordt, meld ik graag nog even de volgende irritaties betreffende de Next Box (ik begrijp dat meer mensen deze klachten ondervinden en dat er verder niets aan te doen is, dus antwoord is verder niet nodig......).   ** een venster: Sorry, deze opname kan niet afgespeeld worden. > Tv uit, weer aan, dan wel. ** tijdens het afspelen het venster: Opname afspelen mislukt ! Wat heen en weer klikken en het ging weer gewoon verder. **het venster: Dit programma kon niet opgenomen worden wegens veranderingen in het uitzendtijdstip > naar replay gekeken : onzin, was op die tijd, kon het terugkijken. **bijna altijd krijg ik bij het << -2 spoelen even het blokje "momentje" rechtsboven in beeld. **bij het >>+2 spoelen hapert het beeld altijd een paar seconden "terug" bij overgang naar normaal afspelen. Ook wel bij het verder gaan na  pauzeren. ** een venster: geen signaal, controleer de kabelverbinding (waar dus helemaal niks mis mee is): TV uit,weer aan, alles okee. **soms blijven de (gevraagde, slechthorenden-) ondertitels een tijdje weg en dan zijn ze er weer. **soms een stuk of 6(?) luide signaaltonen als ik inschakel en het volume vóór het uitdoen NIET op 0 heb gezet (kan zijn dat het alleen bij NPO is, bijvoorbeeld niet bij TVNoord en bij de ARD). **Van The Handmaid's Tale op Canvas twee afleveringen op TVGuide, elk een blokje van één en een van 3 kwartier, van de ene nam de box de 3 kwartier op, van de andere maar een half uur. >>>>>>>>>> deze verschijnselen hebben zich (ook) voorgedaan ná de update in november <<<<<<<<<<< Mijn Nextbox staat hierbij in de ECO-modus.   Dus.... mét mijn andere geposte klacht(en) ben ik niet helemaal zo tevreden met mijn "moderne" Next Box (hoewel ik verder best wel enorm plezier beleef aan de voordelen t.o.v. analoog kijken + videorecorder :-))

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Beste mensen, sinds de 4.22- update doet het “momentje"-probleempje zich niet meer voor….

Dus geen verbindingsprobleem, geen monteur, geen reset, etc .….

Ja, ik verbaas me er ook over.

Topic mag dus sluiten.

Dank voor alle moeite.

Bekijk in context

107 Reacties 107
JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Omdat Be_rt zei dat elke klacht "welkom" is en zoveel mogelijk aan Ziggo doorgespeeld wordt, meld ik graag nog even de volgende irritaties betreffende de Next Box (ik begrijp dat meer mensen deze klachten ondervinden en dat er verder niets aan te doen is, dus antwoord is verder niet nodig......).  

** een venster: Sorry, deze opname kan niet afgespeeld worden. > Tv uit, weer aan, dan wel.

** tijdens het afspelen het venster: Opname afspelen mislukt ! Wat heen en weer klikken en het ging weer gewoon verder.

**het venster: Dit programma kon niet opgenomen worden wegens veranderingen in het uitzendtijdstip > naar replay gekeken : onzin, was op die tijd, kon het terugkijken.

**bijna altijd krijg ik bij het << -2 spoelen even het blokje "momentje" rechtsboven in beeld.

**bij het >>+2 spoelen hapert het beeld altijd een paar seconden "terug" bij overgang naar normaal afspelen. Ook wel bij het verder gaan na  pauzeren.

** een venster: geen signaal, controleer de kabelverbinding (waar dus helemaal niks mis mee is): TV uit,weer aan, alles okee.

**soms blijven de (gevraagde, slechthorenden-) ondertitels een tijdje weg en dan zijn ze er weer.

**soms een stuk of 6(?) luide signaaltonen als ik inschakel en het volume vóór het uitdoen NIET op 0 heb gezet (kan zijn dat het alleen bij NPO is, bijvoorbeeld niet bij TVNoord en bij de ARD).

**Van The Handmaid's Tale op Canvas twee afleveringen op TVGuide, elk een blokje van één en een van 3 kwartier, van de ene nam de box de 3 kwartier op, van de andere maar een half uur.

>>>>>>>>>> deze verschijnselen hebben zich (ook) voorgedaan ná de update in november <<<<<<<<<<<

Mijn Nextbox staat hierbij in de ECO-modus.  

Dus.... mét mijn andere geposte klacht(en) ben ik niet helemaal zo tevreden met mijn "moderne" Next Box (hoewel ik verder best wel enorm plezier beleef aan de voordelen t.o.v. analoog kijken + videorecorder :-))

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Raar hoor dat alinea's niet werkt in je startbericht. Nooit eerder gezien.

 

Veel van deze problemen zijn inderdaad bekend maar ik ga stiekem toch reageren.

 

Ten eerste (en belangrijkste), ik vermoed dat je verbindingsproblemen hebt in je huis. Dat maak ik op uit enkele van je issues. Dat de Next “verbinding goed” zegt, zegt weinig helaas. Zou je eens een (of meer) foto's kunnen plaatsen van je AOP (de plek waar Ziggo je huis binnenkomt, meestal meterkast, met evt splitter(s))? We kunnen dat dan beoordelen. Vervangen indien nodig is gratis.

Zou je je postcode en huisnr willen invullen in je profiel als je dat nog niet hebt gedaan? (Alleen Ziggo ziet dat). Ziggo kan dan bv metingen doen van je signaal.

 

Problemen met opnames zijn alom bekend. Toch is het goed als je je voorbeeld(en) toevoegt in dit topic:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-opnemen-38210

 

Je ondertiteling probleem is eveneens bekend. Je kunt je meldingen (specifieke voorbeelden) toevoegen in dit topic:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/problemen-met-slechthorenden-ondertiteling-op-de-mediab...

(Zeker doen!)

 

Bij terugspoelen is het normaal dat je even “momentje...” krijgt, op het moment dat je de (ca.) 2 minuten grens passeert (dus vanaf live 2 minuten terug). (Kan ook 5 minuten zijn, hangt van zender af). Dat is nl het moment dat de box overschakelt van interne buffer naar internet. Zie je beduidend vaker momentje... dan is er meestal sprake van een verbindingsprobleem.

Verder is het spoelen gewoon, tja, crappy. Niet nauwkeurig. Heb daar nog weinig klachten over gezien. Zelf vind ik het erg hinderlijk. Mensen nemen dat blijkbaar voor lief.

Die signaaltonen, nooit eerder van gehoord. Misschien iets raars met je tv of audiosysteem? Gebruik je een audiosysteem (soundbar oid)?

 

Tot slot: melden van bekende problemen heeft weldegelijk zin! Er komt dan meer aandacht voor. Als één persoon een issue meldt en de rest van Nederland denkt: ohh, het is al gemeld, laat maar! Dan garandeer ik je dat het nooit wordt opgelost. We moeten lawaai maken om Ziggo in beweging te krijgen.

Gamespel

Level 1
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 34Likes
Dolfff wrote:

Problemen met opnames zijn alom bekend. Toch is het goed als je je voorbeeld(en) toevoegt in dit topic:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-opnemen-38210

Je ondertiteling probleem is eveneens bekend. Je kunt je meldingen (specifieke voorbeelden) toevoegen in dit topic:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/problemen-met-slechthorenden-ondertiteling-op-de-mediab...

(Zeker doen!)

 

 

Kijk hier hebben we weer een voorbeeld… Probleem is bekend… daar hebben we niks aan… Ziggo moet er wat mee doen en zolang zij er dus niks mee doen blijven deze problemen bestaan!!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo moet er wat mee doen en zolang zij er dus niks mee doen blijven deze problemen bestaan!!”

Als je het Next verhaal een beetje gevolgd hebt, zie je al dat er aan gewerkt wordt en alle problemen op de radar staan en dat er al verbeteringen zijn.

Dat het veel te lang duurt, ben ik helemaal me je eens.

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Ik heb het idee dat Ziggo de Next een beetje aan het opgeven is. Alleen nog maar leverbaar bij het Max pakket en geen 2e/3e meer te krijgen ivm dat er niet genoeg boxen meer zouden zijn. Lijkt mij dat als ze opdracht gegeven hadden er meer te maken dat deze er nu toch wel zouden moeten zijn sinds augustus. Ook laat een nieuwe update al 3 mnd op zich wachten.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Dat een update langer duurt kan ook te maken hebben met de feestdagen. En/of issues met nieuwe versies. Zeker is dat er nieuwe updates komen.

Die beperkte leverbaarheid, ja daar heb ik ondertussen ook wel m'n héééle grote vraagtekens bij.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes
Arnold1310 wrote:

Ik heb het idee dat Ziggo de Next een beetje aan het opgeven is. Alleen nog maar leverbaar bij het Max pakket en geen 2e/3e meer te krijgen ivm dat er niet genoeg boxen meer zouden zijn. Lijkt mij dat als ze opdracht gegeven hadden er meer te maken dat deze er nu toch wel zouden moeten zijn sinds augustus. Ook laat een nieuwe update al 3 mnd op zich wachten.

En te bedenken dat je met KPN glasvezel met een 100/100 Mbit internet/tv/telefoon abonnement gewoon meerdere 4K decoders kan bestellen voor pakweg € 67,- …….btw ik ben tevreden met mijn Ziggo abonnement en de bijbehorende Next. 

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes
JOHANNA6 wrote:

Dag Alex Ziggo ! Ook hier, in dit openingsblokje en in de onderstaande post heb ik alle items een nieuwe regel gegeven; als  nu wéér alles aan één stuk staat dan plaats ik het hieronder nog een keer en bewerk het daar naar origineel, dan is het te zien wat jullie programma doet met een geplakte tekst. Niet bij het plakken, maar na > Verstuur. Misschien kan daar eens iemand naar kijken ?              ***************************

Waarom kan ik alleen in cursief typen? Krijg het niet normaal…

Alex, vandaag heb ik een gedeelte van een klacht gekopieerd en op een ander topic ingeplakt >verstuurd en zie, daar komt het wel goed tevoorschijn, met tussenregels etc.

BINNEN de Communitysite, dus, lukt het wel. Niet vanuit een Gmail-concept.

Vraag me af hoe het dan vanuit bijvb. Kladblok gaat.

 

 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Dit ging niet helemaal goed, je typt nu je bericht binnen de quote. Bekend probleem in de editor is dat je niet meer onder de quote kunt typen nadat je de quote hebt ingekort. Daarom ram ik meestal eerst wat regelovergangen onder de quote voordat ik de quote ga inkorten. Die moet je later weer weghalen anders krijg je een groot wit stuk onder je bericht zoals ik even zal demonstreren:

 

 

 

 

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes
Arnold1310 wrote:

Ik heb het idee dat Ziggo de Next een beetje aan het opgeven is.


En ik maar denken dat ik in juli het allernieuwste/modernste had gekregen toen ik over moest gaan van analoog naar digitaal !

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes
Dolfff wrote:

Dit ging niet helemaal goed, je typt nu je bericht binnen de quote.

 

 

 

 


Ik heb ontdekt :  eerst de reaktie typen, en dan een stuk quote wegvegen, dan wordt het niet cursief (zie reaktie hierboven aan ARNOLD).

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Het is wat hè. Wel het “modernste” dat Ziggo in huis heeft iig. We moeten het er voorlopig mee doen. Wel bedankt voor je nauwkeurige en uitgebreide meldingen in dit en andere topics. Oog voor detail heb je, daar hou ik wel van. Je zou een goeie tester zijn.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes
JOHANNA6 wrote:


Ik heb ontdekt :  eerst de reaktie typen, en dan een stuk quote wegvegen, dan wordt het niet cursief (zie reaktie hierboven aan ARNOLD).

Nog slimmer idd.

Wat ook nog kan is handmatig quotes toevoegen met het aanhalingstekens symbool:

bladiebla (of je kopieert hierheen de tekst die je wil quoten).

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Vanuit het Windows kladblok gaat het wel goed met kopiëren hier naartoe, hoop ik.

 

Vanuit het Windows kladblok gaat het wel goed met kopiëren hier naartoe.

Vanuit het Windows kladblok gaat het wel goed met kopiëren hier naartoe.

Vanuit het Windows kladblok gaat het wel goed met kopiëren hier naartoe.

Vanuit het Windows kladblok gaat het wel goed met kopiëren hier naartoe.

Vanuit het Windows kladblok gaat het wel goed met kopiëren hier naartoe.

Vanuit het Windows kladblok gaat het wel goed met kopiëren hier naartoe.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Vanuit het Windows kladblok gaat het wel goed met kopiëren hier naartoe, hoop ik.

 

Vanuit het Windows kladblok gaat het wel goed met kopiëren hier naartoe.

Vanuit het Windows kladblok gaat het wel goed met kopiëren hier naartoe.

Yep, dat gaat goed.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Johanna heeft het probleem alleen in het start bericht van het topic. Dat heb je even gemist Bert.

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

“Zou je je postcode en huisnr willen invullen in je profiel als je dat nog niet hebt gedaan?”

Is gebeurd.

“Zou je eens een (of meer) foto's kunnen plaatsen van je AOP (de plek waar Ziggo je huis binnenkomt, meestal meterkast, met evt splitter(s))? We kunnen dat dan beoordelen. Vervangen indien nodig is gratis.”

Sinds 1994 (huurwoning) op de voorgevel analoge AOP, jaar of 2 terug vervangen door monteur om digitaal te kijken PLUS analoog op te nemen (videorecorder), de POA-1IEC-NL, verbonden via een (nu splinternieuwe) 10 meterlange COAXkabel, nu sinds juli met een Next Box,  met de POA-01-B, in de woonkamer ( door gat in de tussenmuur).

De meeste van deze klachten zijn maar één of twee keer voorgekomen.

Heb de klachten over opnames, ondertiteling in die andere topics toegevoegd.

"Momentje” komt elke keer als ik <<-2 spoel en wel direkt, binnen een paar seconden (al!), maar houdt ook maar iets van twee seconden aan. Geen probleem eigenlijk, maar gewoon raar.

Bij <<-6 en -30 en -64 doet-ie dit niet.

Die tonen komen uit de TV, ik dacht alleen bij NPO, maar het kan zelfs wel alleen bij NPO1 zijn  !? Als ik dus niet het geluid op 0 zet  vóór ik de TV uitdoe ( wat wel de gewoonte is).

Ook geen probleem dus, maar weer: gewoon RAAR.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dolfff wrote:

Johanna heeft het probleem alleen in het start bericht van het topic. Dat heb je even gemist Bert.

Dank voor je update. @Dolfff 
Ik ga dat even verder testen in een nieuw topic.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Die foto’s kan @Be rt  misschien iets over zeggen….

Bert, is dit zo’n splitter waarvan het kapje de boosdoener kan zijn?

En Bert, Johanna6 had het erover dat het fout gaat vanuit gmail concept, niet kladblok. Misschien heeft het niks te maken met al of niet een topicstartbericht.

Uitgelicht topic