Beantwoord

diverse klachten nextbox / en layout na plakken > versturen

• 15 januari 2020
  • 105 Reacties
  • 2070x Bekeken

Toon eerste bericht

105 Reacties

Reputatie 1
Badge
  1. HDMI 1 (zie foto)
  2. Nee
  3. is dus n.v.t.
  4. idem
  5. Bij de HDMI 2 staat (ARC), bij de HDMI 3 niet (zie foto); welke ingang kan ik het beste nemen ?
Reputatie 7
Badge +12

Kan beide maar neem maar 3 dan. Gaat er meer om dat we een andere nemen.

Reputatie 7
Badge +12

Het kan nu wel zijn dat je wat andere beeldkwaliteit ziet ivm andere instellingen op die ingang. Dat is verder niet zo spannend.

Reputatie 1
Badge

OK morgen overzetten op 3.

Kijken wat-ie doet.

Reputatie 7
Badge +12

Oké we horen het wel weer. Gedoe allemaal hè, maar we naderen wel de ”finale” als het aan mij ligt.

Reputatie 7

Hey @JOHANNA6 . 

Je krijgt een hele hoop goede hulp van @Dolfff . Top! Super fijn, want je bent duidelijk in goede handen. Samen testen jullie echt alle opties, om tot de kern te komen. 

Ik ben het eens met de conclusie van Dolfff. Als na al deze zaken/stappen de boel nog niet verholpen is, lijkt het me verstandig je simpelweg een nieuwe mediabox te sturen. Ik ga er dan absoluut vanuit dat je van dit irritante fenomeen af bent en tv kijken weer een fijne ontspannen bezigheid zonder extra frustraties wordt ^^. 

Ik lees graag hoe het gaat! Weet in elk geval dat ik het ook in de gaten houd :-).  

Reputatie 1
Badge
  1. Zoals meestal na een “ingreepje” lijkt het eerst goed te (blijven) gaan, maar ook in de HDMI 3 komt het voor: eergisteren een keer en gisteren moest ik het “oranje”-traject “dubbel” door voor hij eindelijk “pakte”. Heb 'm weer in de HDMI 1 gestoken.Heb de Eén knop-instelling van AAN naar UIT gezet.
  2. In het TVmenu “instellingen” stonden de VIERAlink instellingen “Viera link”, “Aan via Link” en “Uit via Link”  AAN,  "Standby en.besp. “ en “Standby Int. Auto “ stonden UIT. Nu zet ik de bovenste UIT waardoor ze ALLEMAAL UIT zijn. En maar weer proberen…..
  3. zie s.v.p. opmerking hier onder….
Reputatie 1
Badge

Heb mijn punten 6, 7 en 8 willen noemen, maar bij opslaan maakt de software er 1, 2 en 3 van. Bij een poging het te bewerken maakt-ie er 1, 1 en 1 van ?!

Hee Ziggosoftware, mag ik zelf bepalen hoe ik mijn punten nummer ??

Reputatie 3
Badge

Wat een geneuzel van Dolff ( expert)en Be rt ( super expert) over de bekabeling en AOP. Bij mij is alles aangelegd door een monteur van Ziggo en de klachten van Johanna heb ik óók. Het ligt altijd aan de kant van de klant en nooit aan Ziggo. Ziggo moet eens een goed product leveren voor dat dure abonnement. Al die klachten zijn er al maanden en er gebeurt niks. 

Reputatie 7
Badge +12

Dank voor de updates weer.

Ja die auto-nummering gaat soms fout (als je regel extra overslaat bv of zelf nrs bedenkt). Overigens kun je binnen een uur je post nog aanpassen door te klikken op 3 puntjes en dan “bewerk” te kiezen.

0 - Op deze manier gaat het wel goed.

Blijft alleen nog puntje 9 over. Als het nu toch weer een keer fout gaat, mogen we concluderen dat de box stuk is en omgeruild zal worden door Lycke. Ze komt die altijd persoonlijk afleveren met een taart erbij :wink: .

@Rambo 123 schreef: “Wat een geneuzel van Dolff ( expert)en Be rt ( super expert) over de bekabeling en AOP”

Ik lees geen onderbouwing in je persoonlijke aanval.

Gelukkig is het geen geneuzel, anders hebben die vragen geen enkele waarde.
75% van alle klachten zitten in de bekabeling blijkt uit de ICT praktijk waar ik ook 8 jaar in heb gewerkt op locatie, van losgetrokken kabels bij een schoonmaakbeurt van de meterkast tot losgekomen stekkers, oude AOP, oude splitters en kabels enz. enz. enz. je kunt het aan iedere ICT’er / monteur vragen.

Als je troubleshoot, dan begin je bij het begin, het hardware fundament, om een oorzaak te vinden of juist om dit als oorzaak uit te sluiten en dan kun je verder gaan zoeken om andere oorzaken te vinden.

Lees het forum er maar eens goed op na hoe vaak de oplossing gelegen is in de bekabeling. @Rambo 123 

Reputatie 1
Badge

Ja, nummer 9, ik verwacht binnen twee dagen al weer de eerste “misser”.

Ik had via de 3...puntjes al de 1-2-3 terug bewerkt tot 6-7-8 maar toen werd er 1-1-1 van gemaakt. Nou zeg !

Wie dit bedacht heeft? Ik zou zeggen >  afschaffen, de klant kan zelf wel nummeren, lijkt me zo :thinking: .

Als dit ook niets verandert, dan lijkt me omruilen een goed plan, want zoals je schreef “ een nóg diepere reset / aan deze reset zitten risico's “ : brrr daar kijk ik niet naar uit….. eigenlijk.

Reputatie 7
Badge +12

Geen ontploffingsgevaar hoor maar wat dan wel de risico's zijn, zou ik zo ook niet weten. In elk geval niet voor niets dat deze instructies alleen privé gestuurd worden. Dat moet Lycke maar inschatten.

Eerst maar even afwachten tot het weer fout gaat (en ja, ik verwacht dat ook).

Dus:

10 - afwachten

11 - rapporteren

12 - Lycke actie

13 - glimlachen (hoop ik)

Reputatie 1
Badge

Jawel de eerste dag ging het al een keer verkeerd.

Normaal gaat het zó verkeerd: na het oranje (WELCOME) en witte lichtje via ongewoon lang blauw in (ECO)standby over, waarna ik opnieuw probeer en dan gaat het meteen goed.

Zo niet nu: na oranje kwam wit, toen weer oranje, toen weer wit, toen weer oranje en wit en eindelijk blauw / standby. Daarna gewoon aangedaan.  

Daarna is het tot nu toe nog niet weer gebeurd (ik doe hem een keer of 4 per dag aan, vanuit standby). Maar rustige fasen heeft-ie wel vaker gehad, hoewel dit wel al een week goed gaat !?

Ook heb ik, wat ik ook aan tips uithaal, constant last van "momentje" (rechtsboven in beeld) bij het <<2 terugspoelen, dit is al na 1 à 2 seconden en houdt enkele seconden aan. Ook tegenwoordig wel bij het >>2 vooruitspoelen trouwens. Oke, is maar klein ongemak, maar wel irritant.  

Maandag was er geen replay mogelijk, ook niet na wat uit- en ingeschakel, toen de Next op 0 (= uit) gezet ( ik zag nog net dat er twee oranje pijltjes knipperden, vond ik vreemd) en daarna weer op 1 (= aan), toen ik beeld had verscheen er een venstertje " uw software heeft een update gehad " (waarschijnlijk betekenden die pijltjes dat !?), ik hoop dat dat dan helemaal volledig is gebeurd, want ik had hem dus in die tijd uitgedaan/gehad.  

Het "startprobleempje" doet zich ook daarna nog niet weer voor, maar dat " momentje ", nog wel.

Ook de ondertitelingproblemen (het opgenomen Nachtdieren laten ondertitelen: 5 minuten helemaal goed, daarna he-le-maal niets meer) zijn er nog.  

Okee--- lang verhaal, maar dit is het dilemma: is het dan toch nu wel tijd voor vervanging ? Want het gaat nu goed, dan moet ik de AB wellicht ontkoppeld laten. Maar als ik het zo laat, en het topic wordt gesloten, en het gesodemieter begint binnenkort toch weer, dan kan ik weer opnieuw beginnen met dit proces......

Meld maar hoe en wat.  

Reputatie 7
Badge +12

Maandag was er een internet storing bij Ziggo dus dat verklaart je replay probleem waarschijnlijk.

De Next gaat na 5 minuten pas naar Eco en in die 5 minuten brandt het ledje blauw, dat is dus niet ongewoon. Fijn dat de box ook nog normale dingen doet :smirk:

Je hebt kennelijk toch een verbindingsprobleem ook, getuige je te veel en te lang “momentje...”  Dit bleek al eerder natuurlijk. Hier moet grondig naar gekeken worden. Maar niet alles tegelijk. (Hoewel het geen kwaad zou kunnen als jullie, Ziggo, de verbinding gaan doormeten en monitoren. Heb ik weken geleden al voorgesteld trouwens.)

Het stomme is, een verbindingsprobleem kan ten grondslag liggen aan het inschakelprobleem. Er kan ooit een update zijn misgelopen die hij steeds opnieuw probeert. Maar aangezien jij een frontpanel reset al hebt uitgevoerd volgens recept, denk ik zelf niet dat deze 2 issues gerelateerd zijn (met slag om de arm). Tijdens zo'n reset wordt een evt foutgelopen update nl alsnog hersteld.

Ondertiteling problemen kun je beter hier melden.

Dus wat mij betreft is de tijd rijp om de Next te vervangen (of misschien nog de “geheime” reset @Lycke Ziggo ?) Ook al ging het nog maar 1x fout na alle stappen, 1x is teveel.

Wat betreft die verbindingsproblemen, die zullen daarmee waarschijnlijk niet zijn opgelost en dat moet wel. Mijn advies: wachten op de nieuwe Next en het daarmee even aankijken.

Één vraag nog die je al eerder hebt beantwoord maar wat ik nogmaals wil verifiëren: Wat zit er op dit moment aangesloten op de 4 GELE poortjes van je Connectbox?

Reputatie 1
Badge

Nou…, bij normaal gedrag gaat het blauwe ledje veel eerder al uit (in de ECOmodus). Minuutje, hooguit ?

Bij het gestoorde gedrag duurt het wel langer, maar zeker geen 5 minuten.

Maar goed, de gele poortjes daar zit alleen de Next in, heeft ook nooit iets anders in gezeten ( als onwetende heb ik zelfs geen idee  wat er in zou kunnen, maar dit terzijde).

Reputatie 1
Badge

Zo, alsof de duvel….. toch nog even de TV aan voor een korte kijksessie en ja hoor, daar heb je het weer.

Reputatie 7
Badge +12

@Lycke Ziggo , tijd voor actie!!

Reputatie 1
Badge

Denk het wel, want de Next heeft er weer “zin in”, vanmorgen al weer “code oranje”, de “rustperiode”lijkt voorbij.

Hey @JOHANNA6
Jouw Mediabox Next heeft een behoorlijk eigen wil. Ik neem het roer van Lycke even over, aangezien zij ziek thuis zit :( Bij deze wil ik je laten weten dat ik kosteloos een nieuwe Mediabox Next jouw kant heb opgestuurd. Deze ontvang je binnen 3 werkdagen via Post NL. Je ontvangt ook een retourdoos waarin je jouw huidige mediabox Next retour kunt sturen. Laat je ons weten of de problemen verleden tijd zijn met de nieuwe Mediabox Next? :blush:

Reputatie 1
Badge

Dat is fijn. Het steekt nu steeds weer de kop op, vandaag ook al weer.

Een paar vragen, misschien kan Dolfff dat vertellen:

1. trek ik gewoon de 4 kabeltjes uit de oude (zie foto), steek ze in de nieuwe, doe de tv aan, dan de Next aan en volg de aanwijzingen op het tvscherm en dat is dan alles / voldoende / klaar? Of komt er meer bij kijken?
  1. blijven mijn opnames bewaard, staan toch in de cloud, dus ik dacht van wel ?

@JOHANNA6 Ja, nee en ja.:relaxed:

Reputatie 7
Badge +12

Staat de nieuwe inmiddels te blinken in je kamer?

Reputatie 1
Badge

Niet te geloven, mijn hele reaktie verdwenen omdat ik vóór het versturen iets anders aanvinkte ( een Beste Antwoord).

Wat een slechte software soms.

Opnieuw dan maar, maar nu BEKNOPT:

Ja, na een week proberen gaat het nog steeds goed. Top ! Dit was dus de juiste optie, vervanging. Bedankt.

Ik heb al bij andere topics gezien dat problemen met ondertiteling, teletekst en (niet-)opnemen/afspelen hier los van staan. Daar zijn nog véél meer slachtoffer van.

Wel irritant is dat nog steeds bij <<2 al na 1à2 seconden het "momentje” (ook) 1à2 seconden het beeld vasthoudt alvorens verder terug te gaan.

En bij >>2 blijft bij weer-spelen het beeld steeds even stilstaan en springt wat terug.

Maar dat is klein(er) ongemak.

In ieder geval bedankt !

Reputatie 7
Badge +12

Graag gedaan! Nou, in elk geval kunnen we 1 probleem afstrepen, dat is een begin.

Inderdaad zijn er nog diverse bugs waar je weinig aan kunt dan behalve melden en heel veel geduld oefenen.

Wat betreft je verbindingsproblemen, dat moet echt beter en in de meeste gevallen kan het ook beter. Wil je het gaan onderzoeken met onze hulp? Of ben je er even hééélemaal klaar mee?

Reageer