Beantwoord

diverse klachten nextbox / en layout na plakken > versturen

• 15 januari 2020
  • 105 Reacties
  • 2070x Bekeken

Toon eerste bericht

105 Reacties

@Dolfff In deze kapjes zitten aan 2 kanten een rij scherpe driehoekige randjes die direct de splitter klemzetten met het randje van de splitter zelf, dus zit je te diep, kun je niet meer handmatig terug en heb je een flinke tang en kracht nodig om het kapje eraf te kunnen krijgen.

Reputatie 7
Badge +12

Dan mss handiger om het overstekende randje er gewoon vanaf te snijden met een stanleymes.

Er zitten aan beide kanten een randje aan de metalen splitter, in het witte kapje zitten er meerdere aan beide kanten en die zijn hard.

Reputatie 1
Badge

@JOHANNA6  Ik heb nog een copy paste tip voor je. Misschien gebruik je Ctrl-V (of menu)

Ik gebruik “gewoon” (blauw ) arceren en dan kopieren en plakken.

Even een test met/vanuit Kladblok:

Dit is de eerste zin, hierna volgt een blanko regel.

als die er staat dan gaat het via kladblok goed, weer een blanko:

nu spring ik een stukje in.

**Kijk eens aan, dat gaat goed, voortaan dan maar van Kladblok.

Reputatie 1
Badge

Ik zie hier 2 witte kapjes waar het fout mee kan gaan.

Het eerste is het witte kapje op de splitter, als dat te ver over de splitter zit, dan kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos.

Het 2e witte kapje is de stekker op de coax kabel die in de splitter zit.
Dit is een niet afgeschermde stekker die nu als antenne dient en 4G en andere zenders als storing op het interne coax netwerk zet wat allerlei storingen kan veroorzaken.

Ik zal morgen (do.) even voorzichtig kijken, als de slaapkamer weer vrij is :-))

Zo te zien zit splitterkapje vast met schroefje, kan ik dat als leek gerust losmaken ?

Kapje met pijltje is denk ik van de radiokabel

Je kunt dat schroefje er gewoon uitdraaien, geen enkel probleem.

De stekker van de radiokabel moet echt vervangen worden, mogelijk ook de andere kant als er eenzelfde stekker op zit.

Reputatie 1
Badge

Heb het plastic kapje van de splitter eraf gehaald / ging vrij makkelijk, slechts beetje helpen(wrikken) met schroevendraaier. Splitter er weer flink in geduwd, kapje er voorzichtig weer op geschoven en vastgeschroefd, stekkers er weer in.  Zie foto’s. Komende tijd kijken of er iets veranderd is.

De stekker(s) van de radiokabel vervangen kan ik wel denk ik, heb wel eens het einde van de kabel ververst (bijgesneden) voor het oude type stekker, dit zal wel hetzelfde gaan ?

Maar hoe kom ik aan de juiste stekkers ?

Reputatie 7
Badge +12

Nice! Ik weet niet of die radio kabel belangrijk is, anders zou je gewoon even zonder kunnen testen. Hou je dezelfde problemen dan ligt het blijkbaar niet daaraan. En anders kun je in elke buingoed zaak zo’n connector wel kopen. Oude meenemen. Vervang ze aan beide zijden.

Reputatie 4
Badge +2

Maar hoe kom ik aan de juiste stekkers ?

Mannetje en vrouwtje coax steker nemen of gewoon een nieuwe kabel voor de radio. Vaak zijn deze kabels net zo duur als losse stekers. (Hangt van de lengte af natuurlijk) Te halen bij bouwmarkt of action etc.

Reputatie 1
Badge

Splitter er weer flink in geduwd, kapje er voorzichtig weer op geschoven en vastgeschroefd, stekkers er weer in.  Zie foto’s. Komende tijd kijken of er iets veranderd is.

Eerste keer inschakelen: “oranje-lichtje”-probleempje meteen al (zie andere TOPIC “Next start niet goed op”), kan misschien komen door het  tijdelijk afsluiten en opstarten van het (internet)signaal. Daarna goed gegaan ( is een keer of 6). De kleine ongemakken zoals in dit topic genoemd, zijn niet verdwenen.

Nu de radio kabel er uit gehaald, die kan ik wel een paar dagen missen. Kijken wat er gebeurt.

Reputatie 1
Badge

Helaas, andere topic (zie boven) plotseling door iets of iemand zonder waarschuwing gesloten.

Heb de radio-kabel er maar weer ingedaan, stekkers hoef ik niet te vervangen, want het verandert niets. Niet aan de teletekst ( nog eerder topic), niet aan het opstarten ( nog steeds wel eens het “oranje-lampje”-probleempje, hoewel na die reset nog steeds minder vaak dan daarvoor) en niets aan de gevalletjes in dit topic omschreven. Ga het nu maar eens een tijdje proberen in de Normaalmodus (i.p.v. Eco), kijken hoe dat gaat. 

Reputatie 7
Badge +12

Ziggo, kunnen jullie hier de verbinding doormeten / monitoren?

Dat andere topic is mijns inziens geheel onterecht gesloten.

@JOHANNA6  je zou es onderstaande diepere reset kunnen proberen. Ook nu blijven opnames en geplande bewaard.

1. Sluit de Next aan op Connectbox met UTP kabel.
  2. Zet de Next uit met de schakelaar achterop.
  3. Zet de box weer aan en houd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant tegelijk circa 10 seconden ingedrukt.
  4. Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm.
  5. Hierna moet je je afstandsbediening opnieuw koppelen met je Next door knop "0" en "tv" 10 seconden ingedrukt te houden.
  6. Je moet nu je instellingen even zelf herstellen zoals evt ab koppeling en wifi, ecostand e.d. Ook opnieuw inloggen in Netflix / Videoland indien van toepassing.
Reputatie 1
Badge

Ik zal het donderdag proberen.

Ik wil alleen nog even weten wat je bedoelt met de knop [ - ] . Bedoel je daarmee de schakelaar uit  (je) punt 2. ?

Reputatie 7
Badge +12

Op de voorkant vd Next had ik erbij moeten zeggen. Daar zit een [-], een [+] en een standby knop.

Reputatie 1
Badge

Oh shit, ja, sorry…..

Ik zie het….  op de Next schijnt geen licht (donker hoekje) dus ik had ze nog niet gezien, de - en de +.

Techniek is niet m’n hobby :-))

Reputatie 7
Badge +12

Met de Next in bezit, word je expert tegen wil en dank :wink:

Reputatie 1
Badge

Deze reset uitgevoerd, ga het nu eerst weer op ECOstand uitproberen, bij “geen verandering” op NORMAALstand, evt. later HOOG. Feedback kan wel een tijdje duren (ook vw. tijdelijke afwezigheid), maar kijken of het topic dan nog open staat.

Reputatie 7
Badge +12

Je pakt het gelukkig gestructureerd aan en dat geeft inzicht.

We horen het wel weer.

Reputatie 1
Badge

We horen het wel weer.

Na een week lang de Next op 0 gehad wegens vakantie, startte die steeds goed op uit de standby-(Eco)-modus. Behalve bij het op 1 zetten, toen ging hij via Oranje-Wit-Standby, dus moest het nog een keer. Is zeker normaal, maar waarom die dan niet gewoon aan blijft/gaat bij het witte ? Bij een TVgidstijdbalkprobleempje paar dagen later idem bij het eerst op 0 en dan weer op 1 zetten.

Dit is dus wat er regelmatig, later nogal vaak, gebeurde bij het uit standbymodus aanzetten (zie afgesloten topic). Nu toch alweer een paar keer gebeurd, dus 0>1 aktie is niet altijd een wondermiddel. Toch raar dat die dan steeds weer eens dit doet. Misschien toch gelieerd aan de ECO-modus ? Kan het in de Normaalmodus een paar weken aanzien, maar heb een hekel aan wéér een (blauw) lampje erbij wat je “de hele dag” aanstaart. ‘t Wordt één van beide inconveniencies.

Reputatie 7
Badge +12

Sorry, hier word ik geen wijs uit. Zit 5 minuten te studeren op je post maar kan er zelfs geen zinvolle vraag over stellen. Lijkt of je het over de besturing van een ufo hebt. Hopelijk ligt het aan mij en snappen anderen het wel. Niet lullig bedoeld…

Weet niet wat je met 0 en 1 bedoelt maar als ik die vervang door “stroomloos” en “standby” snap ik het nog niet.

Reputatie 1
Badge

Achterop de Next zit de knop met 0 en 1.

Oorspronkelijke probleem was dat de Next steeds vaker vanuit standbystand niet gewoon aan gaat (wit licht) maar via oranje-wit- weer in standby, dus dan nog een keer hetzelfde doen.

Dit doet-ie ook als je de Next een week, of een kwartier, op 0 hebt gehad ( helemaal uit dus), en dan weer op 1 zet.

Ik weet niet of dat normaal is, maar hij moet dat niet doen vanuit de standbystand, dan moet-ie gewoon aan gaan.

Misschien dat het aan de ECO-modus ligt, ik zal het ook eens een tijd in de Normaal-modus proberen.

Reputatie 7
Badge +12

Vanuit stroomloos wordt de led eerst oranje inderdaad, dat is normaal. Laten we het daar verder niet over hebben, dat vermindert de verwarring.

Mij is niet duidelijk of het oorspronkelijke probleem zich nou wederom nog voordoet.

Vanuit standby krijg je alleen oranje als er een update klaarstaat (al 3 maanden niet het geval). Anders moet ie gewoon wit worden. Daarbij zou de standby stand niet moeten uitmaken, alleen duurt het vanuit eco langer dan vanuit normaal langer dan vanuit hoog.

Reputatie 1
Badge

Klopt, zo’n drie maanden geleden heb ik die update gehad, daar is de Next dus niet mee in de war (zoals oude computers nog wel eens daarop blijven “hangen").

Nadat een weekje alles uit had gestaan, ging het dagenlang prima, alsof dat een wondermiddel was.

Maar nu is het de laatste dagen al weer een keer of drie, vier gebeurd.

Als het nou na oranje (Welcome) gewoon wit werd en blijft, en er komt beeld, okee dan.

Maar er komt wit (Please wait) en daarna gaan de TV én de Next in Standby. Zodat ik opnieuw op de “rode knop”  (op de AB) moet drukken, dan gaat het normaal gesproken wel meteen goed, behalve soms, zojuist bijvoorbeeld, dan doet-ie het nóg eens, dus is een derde poging nodig.

Reputatie 7
Badge +12

Oké ik ben weer helemaal in de snappende zône.

Laten we voorlopig alleen even over dit issue praten, wat je in je oorspronkelijke topic bent begonnen (dat geheel ten onrechte is afgesloten). Het wordt anders allemaal erg verwarrend (is het al).

Ik ben bijna zover dat ik denk dat deze Next kapot is. Maar er is nog iets anders dat we moeten uitzoeken / uitsluiten. Er bestaat zoiets als CEC waarmee apparatuur elkaar kan uit- en aanzetten. Daarmee gaat nog wel es wat mis. Ik denk niet dat dat bij jou het geval is (omdat je lampje steeds naar oranje gaat) maar laten we toch de volgende stappen en suggesties proberen om zeker te zijn. Wil je alsjeblieft per stap “behandelen” cq antwoorden?

1. Op welke hdmi ingang heb je de Next aangesloten?
  2. Zit er nog andere apparatuur aangesloten op de hdmi ingangen vd tv? Welke?
  3. Zo ja: koppel die eens tijdelijk af indien mogelijk?
  4. En test in die situatie een tijdje. Komt het probleem nog voor, meld het ons en ga dan naar volgende stap.
  5. Steek de Next in een andere HDMI ingang en test hiermee een tijdje.
  6. Komt het probleem nog voor, meld het ons en ga dan naar volgende stap.
  7. Zet in je Next de instelling “Één knop voor aan- en uitzetten” op UIT. Vertel waar die op stond.
  8. Zet in de instellingen van je Panasonic de volledige Vieralink instellingen UIT. Vertel ons waar dat op stond.
  9. Ga hiermee een poosje testen en meld het resultaat. Je moet nu trouwens wel je Next en tv steeds allebei aanzetten met resp. de rode en witte knop (of ab van de tv zelf). Dat overleef je wel.

Als bovenstaand allemaal niks oplevert, is je Next gewoon stuk mijns inziens en moet vervangen worden. Geen enkele ecostand zou dit gedrag moeten geven nl (en ik ben dat ook nog nooit eerder tegengekomen).

Na dit, zou je nog kunnen experimenteren met ecostanden “Normaal” en “Hoog”. Leuk om te weten en misschien handig als workaround, totdat de Next is vervangen.

Reputatie 7
Badge +12

Inmiddels heb ik een Ziggo moderator aan de spreekwoordelijke “taas” getrokken. De support vanuit Ziggo laat nl nogal te wensen over in je topics vind ik. Daarvan verwacht ik spoedig een bijdrage. Zo niet dan wordt Dolfff hééél boos!

Als bovenstaande stappen niet helpen, is er nog een laatste redmiddel, een nóg diepere reset. Die kan de moderator dan aan jou sturen in privé (omdat men dit niet openbaar wil maken want aan deze reset zitten risico's).

Helpt dat ook niet, dan zal de finale stap het omruilen van je Next zijn naar ik aanneem.

Reageer