Beantwoord

De nieuwe Mediabox - discussieer er hier op los!

• 20 september 2018
  • 1371 Reacties
  • 161364x Bekeken

Reputatie 7
Een hot item, hier op de Community. Er is een nieuwe Mediabox in ontwikkeling!

Het verbaast ons natuurlijk niets dat jullie hier alles over willen weten. Om ervoor te zorgen dat de Community niet ondersneeuwt met nieuwe topics over hetzelfde onderwerp, openen we dit topic. Hier kunnen jullie al je vragen, opmerkingen en wensen met betrekking tot de nieuwe Mediabox kwijt. Discussieer hier dus gezellig mee!

Ik wil mee testen. Kan dat?
Een veel gelezen vraag is of jullie je nog kunnen aanmelden voor testen.
Momenteel zijn we niet op zoek naar nieuwe testers voor de nieuwe mediabox. .

Mocht je je willen opgeven voor testen die in de toekomst nog plaats gaan vinden, kijk dan snel in dit topic hoe.
icon

Best beantwoord door Anne B Ziggo 23 april 2019, 19:01

Wil je op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen over onze nieuwe TV-ervaring met de Mediabox Next? Ga naar onze Mediabox Next categorie voor alle ins & outs.
Bekijk origineel

1371 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Ziggo is een kabelboer via de coaxkabel, dat gaat niet veranderen. @Wouter_s

Je krijgt keurig enduidelijk antwoord op de vragen die je stelt en probeert dan de antwoorden en diegene die ze geeft belachelijk te maken?

Testers die zich al jaren geleden hebben opgegeven voor het testpanel/klantpanel krijgen de mogelijkheid om te testen, als dat er al genoeg zijn, dan kunnen er geen nieuwe bij.
Wil je meetesten, geef je dan op voor het klantpanel, dan ben je de volgende keer of misschien snel al aan de beurt:
Ziggo producttesten: Hoe werkt het?
https://community.ziggo.nl/aankomende-producttesten-214/ziggo-producttesten-hoe-werkt-het-25174

De antwoorden gaan ook over zaken die nog getest worden, je kunt niet tijdens een test weten wat er overeind blijft van de functies/opties.

Als er verder niemand iets beslist heeft over al dan niet kopen/huren/bruikleen dan is er ook geen ander antwoord mogelijk.
Reputatie 5
Badge +3
Hier gisteren ook een opname van RTL Lounge kort met blokken. Lijkt dus een probleem geweest te zijn met het cloud platform. Wellicht dat Ziggo de bekabeling kan controleren. Anders stuur ik graag een monteur langs, maar als het aan Ziggo ligt kost dan wel 50 euro 😉
Reputatie 7
Gelukkig Nieuwjaar iedereen! De beste wensen voor 2019 :)

Giswerk en speculaties van niet-testers over de nieuwe mediabox laten we hier gewoon staan. Daar is dit topic voor! Wij bevestigen vanuit Ziggo niks totdat we echt iets heel moois hebben om te presenteren, en dat hebben we ook met onze testers afgesproken in de vorm van een NDA. Hier zit echt geen negatieve gedachtegang achter, wel commerciële belangen.

Slotje erop is niet nodig, maar laten wij insiders de niet-testers hier weer wat adem ruimte geven.
Reputatie 7
@All, Mooi om te zien dat jullie de ontwikkelingen rond de Mediabox Next zo goed in de gaten houden, en er ook al volop over speculeren. Om de verwachtingen te managen willen we een korte toelichting geven.

Zoals jullie al weten hebben we de technische testfase afgerond. Voordat we de officiële introductie doen willen we eerst een beperkte geselecteerde klantgroep volledige aandacht en technische support geven. De ervaringen van die klantgroep volgen we nauwgezet.

De verwachting is dat de officiële introductie begin van de zomer volgt. Vanaf dat moment kunnen wij pas ingaan op specifieke vragen. Uiteraard houden we de topics in de gaten en indien nodig ondernemen wij actie.
Reputatie 2
Maandag kreeg ik een mail van Ziggo dat ik hem als een van de eerste mocht bestellen. Direct gedaan en gisteren binnen gehad. Kreeg er ook een nieuw modem bij (had nog een oud Cisco modem)

Alles geïnstalleerd en ik ben tot nu toe erg tevreden. De Next is echt aanzienlijk sneller met opstarten, menu's zappen etc.
Reputatie 3
Badge

Heeft iemand toevallig de easter eggs al gevonden in de spraakbesturing?

Roep een hard "Ajax" en kijk dan wat er gebeurd. Meer kan ik niet melden.

Dat mag bij ons thuis niet hardop genoemd worden 😉
Reputatie 2
Ik lees hier van supernova dat hij/zij maandag de box mocht bestellen,is dit willekeur deze box mogen of kunnen bestellen?
Ik snap er niks van,ik ben al tig jaren trouwe klant bij Ziggo,ik heb het hoogste abo met ook nog eens aanvullende zenders erbij,ik heb de Connectbox en hoor nergens iets van om te mogen of kunnen bestellen!!

Ik heb werkelijk geen idee het lijkt inderdaad totale willekeur te zijn. Ik ben al wel lang klant van Ziggo. Denk dat ik gewoon geluk heb gehad, heb me nergens voor ingeschreven of wat dan ook. Na het zien van de review op Hardware.info en de ervaringen van een collega die tester is had ik voor mezelf besloten dat als ie er komt ik hem direct wilde hebben.

En daar kwam maandag ineens het mailtje. En als gadget freak laat ik zon kans natuurlijk niet aan me voorbij gaan 😋
Reputatie 7
Als ik het goed begrijp krijg je vanzelf een aanbod en heb je een Complete of Max abbo dan kan je zonder kosten overstappen (zie bijlage) maar geldt dit alleen voor de soft launch periode en krijg je daarna te maken met een (duurder) Next Complete dan wel Next Max abbo? Ik zou dit wel graag van tevoren willen weten, er staat nl. duidelijk dat je maandelijkse kosten ongewijzigd blijven.

Reputatie 7

Reputatie 7
Badge +35
@mguzz als je maandelijkse kosten hetzelfde blijven en meer voor dezelfde prijs, gratis ontvangen, het staat er zelfs drie keer, dan krijg je toch later niet te maken met een duurder abonnement?
Daar maken de rechtsbijstand en/of de juristen van de Consumentenbond direct gehakt van.

(Hooguit de jaarlijkse verhoging die iedereen krijgt.😁)
Reputatie 3
Product Testers blijken nog steeds te zijn gebonden aan een DNA om geen info naar buiten te brengen, maar de klanten die de Next sinds begin deze maand hebben gekregen als soft launch hebben deze DNA niet opgelegd gekregen. Vreemde handwijze van Ziggo. Als product tester van het eerste uur zou ik hiervan een nare bijsmaak in de mond krijgen.

Echter is dit toch een normale handelwijze.
Beta testers hebben een andere kijk op het product, dan 'gewone' klanten. Beta testers hebben meer informatie/achtergrond ontvangen, en zijn ook beter bekend met voorgaande fouten, die mogelijk zijn opgelost. Hiermee wil je de nieuwe gebruikers niet lastig vallen, en zo die gebruikers het product zonder voorkennis te gebruiken.

NDAs zullen mogelijkerwijs verlopen wanneer een product in release gaat, maar dan nog moet dat of expliciet vermeld worden, of in de NDA voorwaarden staan.

Neemt niet weg, dat ik geen tester ben, en ik graaaaag de Next snel zou willen ontvangen... zucht.
Reputatie 7
Badge +29
Hoi Mimosa,

In dit topic vind je alles wat tot nu toe bekend is gemaakt.
Wanneer de 4K box komt, heeft Ziggo nog niet bekend gemaakt, dus dat wordt giswerk.
Laten ze hem in ieder geval goed testen, zodat het een stabiel apparaat is wanneer het op de markt komt.

Groet,
Evert
Reputatie 5
Badge +8
Serieus?? Zijn we nu al zo ver dat we moeten gaan zeuren over een wit of oranje logo?? Zijn dat de grootste problemen tegenwoordig in Nederland?

Mijn advies, plak er een sticker naar keuze overheen...heb je geen last.
Reputatie 7
Hey @Doerak71 . Goed dat je hier aan de bel trekt, want dit lijkt absoluut geen normale gang van zaken. Ik duik even snel je gegevens in en kijk wat er aan de hand is (en vooral; hoe we dit gaan oplossen natuurlijk!). Kan ik je hier straks even over bellen? 🙂
Reputatie 3
Badge +1
@edebee,ik speel met hetzelfde idee als jij wat betreft het eventueel overstappen naar KPN,zoals ik al eerder hier op dit forum heb aangegeven heb ik glasvezel in de meterkast liggen maar nog nooit geactiveerd.
Daar gaat verandering in komen als ze mij uitsluiten of het duurt me te lang met het verkrijgen van de nieuwe Mediabox-next, dan wordt KPN mijn nieuwe provider!!
Reputatie 7
Ben vandaag ook gebeld kon mijn xl box omruilen voor een next
alleen moest ik pakket gaan wijzingen naar een duurder of iets mindere pakket klopt dat

Hey @Marcel20vt . In sommige gevallen klopt dit, omdat je moet kiezen voor een Internet & TV Complete of Internet& TV Max abonnement.
Jij hebt een internet Complete en TV max pakket. Dit is in principe nog steeds te kiezen. Als je kiest voor Internet & TV Complete, kan je als los zenderpakket gewoon Movies en Series XL nemen. Dit is namelijk hetzelfde als TV max en de kosten blijven hiermee ook gelijk. Geen nood, dus!
So what?

One kiss is all it takes. Let op het laden van een audio cassette in een apparaat dat niet meer te koop is & het eerste stukje slecht geluid.
https://www.youtube.com/watch?v=DkeiKbqa02g
Waar lijkt die hoed van bovenaf op? Jammer, dat ze dit met nadruk op deze goedkope manier deden.
Reputatie 2
Badge +1
Yes ik kreeg vandaag ook de mail om de Next te bestellen. Gelijk gedaan!! Binnen 2 uur startte het modem opnieuw op en is abo al omgezet naar Complete Next. De Next wordt rond 29 april geleverd. Zal vast wel eerder komen, omdat nieuw abo ook al direct in is gegaan.
Mijn contract wordt niet verlengd. Blijft maandelijks opzegbaar. Alleen jammer dat de Next niet i.c.m. 50 mbit abo is te bestellen. Nu 250 mbit abo. Kids zijn blij 😃

Ik had ook 2 dagen nadat ik hem al besteld de box al netjes thuis.
Wellicht heb jij hem ook komende vrijdag binnen 😀
Reputatie 4
Badge +3
Yes!! Eindelijk!! Ook nog met witte letters 😊

Reputatie 7
Badge +19
Potverdikkie @bloemen64, ik doe het nog wel zo on-opvallend... 😁

Tja, als je al zo'n 15 jaar of langer ondersteuning verleend voor een bedrijf dat dit zo erg waardeert krijg je dit ... Maar als we dit onder ons houden is er niets aan de hand. Toch? 😉

Maar helaas is er nog niets bekend over een nieuw model. Alleen word tijdelijk de 5300c PVR uitgebracht met een ingebouwde harde schijf. Dat is alweer een kleine verbetering t.o.v. de al wat langer lopende 5300c (NL). Maar verder is het allemaal ongewis. Ik zou het jammer vinden las het merk gaat verdwijnen in de ontvanger/mediabox/PVR of hoe je het maar wilt noemen, wereld.
Reputatie 5
Badge +1
Hallo,
Afgelopen Donderdag de Next aangesloten.
Installatie was makkelijk geen problemen.
Beeld op mijn 1080i tv heel goed,uitzendingen zijn in 1080i.
YouTube werkt ook goed alles vlot.
Via Wifi 5 GHz internet verbinding eigen Router gaat super,opname/afspelen soepel.
Voicecontrol, prima kortom prima mediabox aanrader!

Groeten,

Juich niet te vroeg 🤤
Reputatie 7
Bron Totaal TV:
De eerste groep klanten die Mediabox Next nu al enige maanden gebruiken, zijn met Ziggo overeengekomen dat zij in het openbaar niets bekendmaken over de functies en werking van de nieuwe tv-decoder. Hiervoor hebben zij een zogenaamde NDA-overeenkomst moeten tekenen. Klanten die Mediabox Next door de soft-launch in bezit hebben gekregen, hebben deze beperkende overeenkomst niet hoeven te tekenen. Hierdoor sijpelen de eerste gebruikerservaringen over Mediabox Next nu via forums en sociale media naar buiten. Bij Ziggo valt een last van de schouders nu blijkt dat overwegend positief over Mediabox Next wordt gesproken. Zijn de meningen over voorloper Mediabox XL in veel gevallen negatief, lijkt het erop dat Ziggo het met Mediabox Next concurrenten als KPN en T-Mobile op het gebied van gebruikerservaring van geleverde bruikleendecoders knap lastig gaat maken.
Reputatie 7
ik test momenteel de nieuwe box.
de geheimhoudingsplicht waar ik akkoord mee heb moeten gaan geld die nog steets nu dit topic er is en de box is aangekondigt

Yes, die geldt nog steeds. Het is dus niet de bedoeling dat je het over functies/opties e.d. gaat hebben. Informatie over de nieuwe mediabox deel je niet buiten de besloten groep 🙂
Reputatie 6
Badge +3
@jethea stop hem maar mooi in de kast net als de XL. Werkt alleen goed als je de Next ab gebruikt. Die "praat" via RF en IR.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

@bloemen64 nou dat zal je je vertellen, ha ha, de next draait hier al geïnstalleerd en al, ik heb de monteur al af gebeld.
Het was een makkie hier, ik heb gewoon gedaan wat er in de boekjes stond, alle oude kabels verwijderd, de nieuwe er op de juiste plaats er weer in, aanzetten en hopla, niets geks tegen gekomen. Ik moest wel, kreeg op de Mediabox XL alleen nog maar NPO 1, 2 en 3 en verder wat ziggo info kanalen. Niet leuk, niets deed het hier meer, ondemand niet en ook tablets en mobiel kregen geen verbinding meer want ook internet lag hier plat.... Ik snapte er niets van, ik aan de telefoon met ziggo, want zij hadden mij verteld dat het 4 a 5 dagen zou duren met die activatie, vandaar die monteur op maandag besteld. Ze begrepen het daar ook niet meer, maar vertelde mij dat de Next al geactiveerd was, vandaar dat de XL niet meer werkte, dus in tijd van 2 dagen vandaag al binnen en in notime geactiveerd en geïnstalleerd door mij zelf. Ook de ziggo Go App is leuk nu, ik kan nu met de Go app op tv kijken, dat kon ik eerst niet.
Ik heb hem aangesloten met de UTP kabel. Hier dus een succes verhaal, het beeld is super en ik ben er erg blij mee. Nu maar verder op ontdekkingstocht door de Next
Reputatie 3
Badge
Heb 'm nu ruim 2 weken in huis en bevalt echt supergoed. Wat een verademing t.o.v. die HB...
Spraakbediening werkt ook top.

Reageer