Beantwoord

De nieuwe Mediabox - discussieer er hier op los!

Toon eerste bericht

1375 Reacties

Reputatie 7
Badge +3
@EJSmit schreef: "Hier nog een stok om mee te slaan als je maandag gaat bellen met ziggo"

Hoe harder je slaat, hoe meer weerstand je opwekt.
Je vangt altijd meer vliegen met honing dan met azijn.☺

Blijkbaar is het wel nodig bij Ziggo, want als je het vriendelijk vraagt zoals Petert87 aangeeft krijg je niks, en als je dreigt op te stappen is een korting op eens wel mogelijk. Door dit beleid werkt Ziggo hetzelf in de hand dat klanten deze houding aan gaan nemen 😉
Mensen. wees nu eens gewoon tevreden. Altijd maar klagen heeft totaal geen zin.
Reputatie 7
Badge +3
Nou als jij vind dat 6 maanden lang korting krijgen door even te klagen dat je van plan bent om weg te gaan geen zin heeft, dan moet je het gewoon niet doen. Hoe meer mensen er tevreden zijn zoals jij, hoe makkelijker Ziggo de klagers wel hun korting zal geven 😉
Reputatie 2
Badge +2
Ik wil er nog even op terug komen.

Ik heb vandaag gesproken met een prima medewerker ze heeft een goede oplossing gevonden. Ik mag niet klagen en krijg de Next opgestuurd.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb vandaag gesproken met een prima medewerker ze heeft een goede oplossing gevonden. Ik mag niet klagen en krijg de Next opgestuurd.

Kijk heeft het toch geholpen om nogmaals contact op te nemen met Ziggo, bedankt voor de bevestiging dat "klagen" wel degelijk zin heeft...

Veel kijk plezier straks met de Next...
Reputatie 3
Badge
Ik heb nu na een tijdje gebruik te maken van de NEXT toch nog een aantal op-/aanmerkingen...

Zit mij nog mateloos te irriteren aan het geluid en de ondertiteling van sommige zenders....
  • Bij History is de ondertiteling brokkelig, vaak te snel weg en soms is er even helemaal geen ondertiteling.
  • Bij CI is de ondertiteling heel erg smal
  • Sommige zenders staat mijn tv op volume 30 en bij andere zenders weer op 14 om dezelfde geluidsvolume te krijgen.
Tevens neemt hij in het bijv het geval van Oak Island op History niet alleen seizoen 6 op als je de serie opneemt, maar ook seizoen 4 en 5!

Daarnaast zie je ook als je een serie opneemt en er meer dan 1 opname van die serie op staat hij alles onder 1 kopje gooit, waardoor het niet in één oogopslag te zien is of je het gezien hebt of niet. Zou fijn zijn als je deze sorteer/combineer optie zelf kunt kiezen.

Als je via de Go App kijkt bij je opnames, dan zie je de titel van de aflevering maar niet de naam van het programma... met veel opnames is dit even zoeken... zou ook denk ik duidelijker zijn als de naam van het programma er staan met eventueel het afleveringsnummer.
Reputatie 7
Badge +35
"Tevens neemt hij in het bijv het geval van Oak Island op History niet alleen seizoen 6 op als je de serie opneemt, maar ook seizoen 4 en 5!"

Dat komt soms wel voor en soms niet, goed dat je dat meld, Ziggo is er mee bezig en kan met dit voorbeeld weer verder uit de voeten.
Mocht je meer voorbeelden hebben, meld ze SVP hier, alles word meegenomen door de Ziggo moderators.
Dat gebuert als een Zender afleveringen uit verschillende seizoenen uitzendt.
Het valt op als het snel achter elkaar gebeurt bij een oudere serie.
Bij een nieuwe serie niet meteen.
Eerst komen de afleveringen van het huidige seizoen binnen. Dan na flink wat tijd (jaartje ofzo) & als alles goed gaat komen de afleveringen van het volgende seizoen binnen. Die van het vorige seizoen blijven staan als je ze nog niet weggegooid hebt. Lijkt me een goede aanpak.

Je neemt een Serie op. Niet een bepaald seizoen van een Serie. Dat zou je dan moeten kunnen instellen bij het maken van de Serie-opdracht. Dat is niet zo. Ik ken geen opnamesysteem met op de Gidsgegevens gebaseerde Serie-opnames, dat zo werkt.
Windows Mediacenter kan het niet en Kodi ook niet.

Met andere systemen begin je weliswaar een opname vanuit de Gids, maar het is slechts een makkelijke manier voor het aanmaken van een Timer opname, die door blijft lopen als de Serie is afgelopen & niet om kan gaan met wisselende uitzendtijden.
Reputatie 6
Badge +1
Vanochtend had ik even wat raars. Omdat ik een ochtendmens ben en weleens vroeg op ben, kijk ik voor 07.00 met een draadloze bluetooth-koptelefoon. Dat werkt normaal feilloos. Echter vanochtend kon ik het geluid niet harder of zachter zetten. Er bleef een logo in beeld dat het geluid gemute was. Ik dacht eerst aan de koptelefoon dus zette hem uit en wilde het
met de normale tv doen. Maar ook daar hetzelfde. Zowel de AB van de Next als die van de TV wilde niet qua volume niet omhoog of omlaag. Ik heb de decoder maar even uitgezet en weer aan. Toen werkte het weer normaal (ook met koptelefoon). Nog niet eerder meegemaakt en weet ook niet of het herproduceerbaar is. Mijn tv is van LG.
Reputatie 7
Badge +35
@hanh schreef: "Je neemt een Serie op. Niet een bepaald seizoen van een Serie. Dat zou je dan moeten kunnen instellen bij het maken van de Serie-opdracht. Dat is niet zo."

Als het goed is neem je juist een seizoen op en niet de hele serie zijnde alle seizoenen, het gaat fout doordat hij alle seizoenen gaat bewaren.

Er staat: neem de hele serie op, maar dat is niet de bedoeling, eigenlijk moet daar staan, neem dit seizoen op.
Dit kun je mooi zien bij American Pickers, veel seizoenen, ga naar alle afleveringen en bewaar een bepaald seizoen op en je ziet dat hij alleen dat seizoen gaat bewaren en niet de afleveringen uit de andere seizoenen.
Ok. Ik heb net met Ziggo Go Amarican Pickers als serie Opdracht aangemaakt.
Alle afleveringen worden nu opgenomen uit diverse seizoenen.
Nu moet ik straks op de Next de Seizoenen verwijderen die ik niet wil.
Met het Context-Menu (...)
En dan blijft ie netjes alleen de Seizoenen die overblijven opnemen.
Snap ik dit goed?
Reputatie 7
Badge +35
@hanh Ik ben nog eens even gaan kijken en kom terug op mijn eerdere observaties van American Pikers, nu neemt hij wel alle andere seizoenen op op Historie channel.
Eerder wel aparte seizoenen.

Bij Wheeler dealers neemt hij alleen seizoen 15 op en geen afleveringen van seizoen 9 op Discovery Channel.

Hier lopen dus verschillende scenario's, die ook nog eens wijzigen ergens onderweg.
Heeft het moment van de opdracht en de instellingen in de achtergrond van dat moment nog invloed?
Wie het weet mag het zeggen.

Mijn conclusie: er wordt nog geknutseld op de achtergrond.
Reputatie 7
Badge +3

Mijn conclusie: er wordt nog geknutseld op de achtergrond.

Ja vol op volgens mij, maar of je dat nog moet willen, nu de Next box officieel beschikbaar is voor al je klanten, persoonlijk vind ik van niet.....
@Be rt
Ok. Wat ik wel zie is dat bij die Pickers een seizoen netjes in volgorde lijkt te worden uitgezonden. Verschillende uitzendtijdstippen per Seizoen. De nette sortering in Ziggo Go lijkt alleen goed werken als de Gids in orde is. Bij Pickers is dat zo.
Als dat niet ok is dan lopen dingen in de soep, zag ik eerder.

Bij BBC First bij Midsommer Murders werd de boel compleet door elkaar uitgezonden.
Langzaamaan raakten seizoenen wel vol. Of niet. Stuk of 18 seizoenen, als ik me goed herinner.
Het komt allemaal wat rommlig over. Komt soms door de gidsgegevens die niet helemaal secuur zijn opgegeven. Soms door de zender die afleveringen van een oudere serie teveel door elkaar uitzendt. Dat is althans mijn indruk.
Reputatie 7
Badge +35

Mijn conclusie: er wordt nog geknutseld op de achtergrond.Ja vol op volgens mij, maar of je dat nog moet willen, nu de Next box officieel beschikbaar is voor al je klanten, persoonlijk vind ik van niet.....

In ieder geval niet te veel.
Problemen zoals de opnames, die ineens de kop opsteken, zul je wel moeten gaan tackelen met dan mogelijke andere tijdelijke afwijkingen.
Hello....

Sinds kort de next in gebruik maar nu met het live voetbal van het en merk ik toch dat de verbinding soms niet helemaal optimaal is. Zit vertraging op het beeld van de bal en beeld soms terwijl alle signalen goed zijn.

Tv is nog geen jaar oud van Samsung en alle kabels zijn ook nieuw. Enig idee iemand?
Reputatie 7
Badge +26
Hello....

Sinds kort de next in gebruik maar nu met het live voetbal van het en merk ik toch dat de verbinding soms niet helemaal optimaal is. Zit vertraging op het beeld van de bal en beeld soms terwijl alle signalen goed zijn.

Tv is nog geen jaar oud van Samsung en alle kabels zijn ook nieuw. Enig idee iemand?

Dat probleem had ik ook vandaag op NPO1 veel vertragingen, komt dit door Ziggo, kwaliteit van de NOS of de verbinding naar Frankrijk.

Maar zelfde was hier dus ook het geval in fZiggo gebied.
Reputatie 1
Ik heb sinds gisteren de Next Mediabox. Tot nu toe erg enthousiast. Beter geluid, sneller menu & zappen. Wat ik wel vreemd vind, ik heb (net zoals bij de vorige box) bij sommige films die ik huur de stem (via surround set) alleen links/rechts of achter ipv de center speaker. Ziggo zegt 5.1 niet te ondersteunen of zo & helpen me dus niet verder... iemand ook ervaring mee? Mvgr Gerrit
Reputatie 7
Badge +5
Ik heb sinds gisteren de Next Mediabox. Tot nu toe erg enthousiast. Beter geluid, sneller menu & zappen. Wat ik wel vreemd vind, ik heb (net zoals bij de vorige box) bij sommige films die ik huur de stem (via surround set) alleen links/rechts of achter ipv de center speaker. Ziggo zegt 5.1 niet te ondersteunen of zo & helpen me dus niet verder... iemand ook ervaring mee? Mvgr Gerrit

Dat klopt dat jij dit ervaart dit is een bekende bug in de Next software en heeft de aandacht van het projectteam er wordt aan gewerkt en in de Sw moet dit opgelost worden.
Tip zet Dolbv digitaal uit dan gaat de Next na PCM oftewel stereo en zet de AV versterker op Dolby digitaal dan is het voorlopig opgelost en dit werkt hier ook naar behoren en veel beter voorlopig laat ik deze setting hier zo staan.
Reputatie 7
Badge +17
Ik had gisteren bij een van mijn klanten (volgens Ziggo) de primeur met de eerste Next die defect uit de doos kwam. 😁
Reputatie 1
Badge
nou ik heb de nieuwe update nu een week en alles gaat prima geen klachten dus houden zo
Hallo allemaal.
Ik hoorde dat de Extra Mediabox Next zonder coax werkt, maar NOG niet!
Het geen betekend dat alles via internet werkt, zo ook bijna live kijken als je de terugkijk functie van de gids aanspreekt, je kijkt dan een paar minuten later dan de live stream.
Nou vraag ik me af, op zich niet veel haast mee, maar de Ziggo GO app is beschikbaar voor PC, MAC, Android en IOS.
Waarom niet gewoon de Ziggo GO app in de Appstore van de Mediabox Next ?
Dan kan je gewoon live TV kijken op je Extra Mediabox Next !
Het nadeel is dan wel dat je via een APP kijkt, maar dat mag de pret niet drukken dacht ik zo

Ziggo heeft ook een App voor de Franse en Italiaanse TV die werken perfect en zonder Coax.
Zou dat niet "DE" oplossing zijn voor mensen die zonder COAX willen genieten van Live TV ?
Internet is tegenwoordig overal in huis, en over IP een update voor de MediaBox lijkt me niet zo moeilijk :)

Geen idee of iemand binnen Ziggo antwoord kan geven op dit topic, en wellicht is deze vraag al gesteld en is dit topic een beetje overbodig...
Scheelt wel bijna halve minuut met echt live kijken bij live sporten als F1 niet echt handig
Scheelt wel bijna halve minuut met echt live kijken bij live sporten als F1 niet echt handig
daarom is het ook vet als de ZiggoGo app op de Mediabox Next kan worden geinstalleerd
ik ben eigenlijk helemaal niet blij met de NEXT.

tis eigenlijk de Next generation bemoeizucht van ziggo.

Alles in de cloud, betekent bij geen internet ook geen kijken naar je opnames, dit kon op de media box wel. als er weer eens een televisie storing was. dus nu heb je helemaal niets bij een storing.

live Tv alleen via Coax, De verkoop melde eerst dat het via internet ging en dat de babybox zonder problemen en zonder coax in een andere kamer boven geplaatst kon worden, helaas dus niet . allerlei bedrading en signaal versterkers moeten aanschaffen om weer beeld te krijgen boven, met de babybox was dit niet nodig.

Pincode niet uitschakelbaar op ero kanalen, Wat is dit voor een bullshit, waar bemoeien ze zich mee om voor de consument te bepalen dat er altijd een pincode op zit. Mag dit eigenlijk wel? is dit niet een vorm van betulling van de bovenste plank?

jeugd kan immers op elke tablet of telefoon naar elke erotische site zonder drempels, even aangeven dat je boven de 18 bent ( ook al ben je dat niet) en je hebt vrij toegang.

de usb uitschakelen om te voorkomen dat je opnames extern op je eigen schijf bewaart is ergens een vorm van dictatuur.

volgens de fabrieks opgave ( arris) van instelmogelijkheden heeft ziggo zo een beetje 70% afgesloten.

Ik zeg schop dat idioote software team de deur uit, en geef ons gewoon een volledig apparaat zonder Censuur.

klachten:

Geluid loopt niet synchroon ( niet instelbaar op next)
K4 instelling blijft niet staan. ( blijkt software bug)
bij opstarten reset de box zich vaak ( ook software bug)
Opslaan in de Cloud. ( dus helemaal geen beelden meer bij een storing)
steeds minder vrijheden maar wel de prijzen opschroeven.
Pincodes niet uitschakelbaar op een aantal kanalen. ( bemoeizucht ziggo)

Helaas geen andere provider keus, anders was terstond de hele bende de deur uitgegaan.

Reageer