Beantwoord

De nieuwe Mediabox - discussieer er hier op los!

Toon eerste bericht

1375 Reacties

Reputatie 2
Badge
Dag @Haemka

de herinnering en het overschakelen van zenders is vaker ter sprake gekomen. Bij de Horizon /XL werd daar al weleens om gevraagd, maar men gaf toen aan dat de meesten dat niet zouden willen. Ik vind het echter erg handig. Niet alleen schakelt de Humax over, maar ook in en uit. Dat maakt dat het gebruik van een of meerdere herinneringen zeer prettig werkt. Maar of dat er nu gaat komen bij de Next?

Maar goed, geef al je wensen aan en @Lycke Ziggo kan natuurlijk altijd naar die wensen kijken.

Hoi @Willem-A
klopt. Maar ik gebruikte deHorizon XL nagenoeg niet.
Alleen de Humax 5200C en daar zit het goed en netjes in geprogrammeerd. Laten we hopen dat ze bij Ziggo verstandig zijn en ook het nut en de handigheid hiervan in zien op de Next.
verwacht dat veel mensen hier toch blij mee zullen zijn.. 😁
Reputatie 7
Badge +19
@Haemka

het is bij alle Humax modellen ingebouwd. Zelfs al bij de oude 'Opa' Fox C.

Ik verwacht dus ook dat men dit zeker kan waarderen, maar daar dacht men destijds anders over. Al is natuurlijk niet elke gebruiker gevraagd wat zij zouden willen ... 😉

Natuurlijk, soms schakelt ie net over als je het niet door hebt en bv. via Time Shift kijkt, en dan is het ven lastig, of beter: jammer. Maar de nadelen wegen echt niet op tegen de voordelen. Overigens schakelt de Humax na een herinnering niet meer uit als je een handeling hebt verricht. Maar ook dat is vaak weer best handig.

Kortom: niets dan voordelen die Humax modellen ... 😎
Reputatie 7
Badge +4
@Haemka

het is bij alle Humax modellen ingebouwd. Zelfs al bij de oude 'Opa' Fox C.

Ik verwacht dus ook dat men dit zeker kan waarderen, maar daar dacht men destijds anders over. Al is natuurlijk niet elke gebruiker gevraagd wat zij zouden willen ... 😉

Natuurlijk, soms schakelt ie net over als je het niet door hebt en bv. via Time Shift kijkt, en dan is het ven lastig, of beter: jammer. Maar de nadelen wegen echt niet op tegen de voordelen. Overigens schakelt de Humax na een herinnering niet meer uit als je een handeling hebt verricht. Maar ook dat is vaak weer best handig.

Kortom: niets dan voordelen die Humax modellen ... 😎

Ik merk een beetje belangen verstrengeling😋
Op naar de Humax Next. Ik ben weer van de partij als die komt.
Met opname mogelijkheid op Usb.
Oeps.
Reputatie 7
Badge +19
Potverdikkie @bloemen64, ik doe het nog wel zo on-opvallend... 😁

Tja, als je al zo'n 15 jaar of langer ondersteuning verleend voor een bedrijf dat dit zo erg waardeert krijg je dit ... Maar als we dit onder ons houden is er niets aan de hand. Toch? 😉

Maar helaas is er nog niets bekend over een nieuw model. Alleen word tijdelijk de 5300c PVR uitgebracht met een ingebouwde harde schijf. Dat is alweer een kleine verbetering t.o.v. de al wat langer lopende 5300c (NL). Maar verder is het allemaal ongewis. Ik zou het jammer vinden las het merk gaat verdwijnen in de ontvanger/mediabox/PVR of hoe je het maar wilt noemen, wereld.
Reputatie 3
Badge +2
Hallo,
Afgelopen Donderdag de Next aangesloten.
Installatie was makkelijk geen problemen.
Beeld op mijn 1080i tv heel goed,uitzendingen zijn in 1080i.
YouTube werkt ook goed alles vlot.
Via Wifi 5 GHz internet verbinding eigen Router gaat super,opname/afspelen soepel.
Voicecontrol, prima kortom prima mediabox aanrader!

Groeten,
Reputatie 5
Badge +1
Hallo,
Afgelopen Donderdag de Next aangesloten.
Installatie was makkelijk geen problemen.
Beeld op mijn 1080i tv heel goed,uitzendingen zijn in 1080i.
YouTube werkt ook goed alles vlot.
Via Wifi 5 GHz internet verbinding eigen Router gaat super,opname/afspelen soepel.
Voicecontrol, prima kortom prima mediabox aanrader!

Groeten,

Juich niet te vroeg 🤤
Reputatie 6
Badge +3
Wat ik niet snap er zijn zoveel problemen met de next box op het moment.
Waarom gaat ziggo deze nu landelijk uitrollen. Is het misschien te rustig op de klantenservice 🙃
Ziggo snijd zich nu duidelijk in de vingers met deze keuze.
Reputatie 5
Badge +5
ja ik had in het beging ook interesse in deze box maar ik ben nu af gehaakt van wege de vele problemen.en de beeld kwaliteid schijnt ook tegen te vallen.
ik stel hoge eisen aan beeld kwaliteid. ik houd het voorlopig op Humax !!
volgende week dinsdag komt totaal tv met een test van de next box.
ik ben benieuwt hoe hij daar uit komt.
deze test is dan ook op de web site van totaal tv te lezen🤡vrg honda
Reputatie 3
De nieuwe Mediabox Next is nu voor iedereen leverbaar en via de site te bestellen. Met Ă©Ă©n kanttekening: mensen die een Mediabox XL hebben in combinatie met de Extra Mediabox XL dienen nog geduld te hebben en de site in de gaten te houden. Er wordt vooralsnog maar Ă©Ă©n Mediabox Next per huishuiden geleverd. Misschien handige info voor mensen die willen bestellen.
Groet,
Bram
Reputatie 7
Aanvullend op de handige info: Tijdelijk geen activatiekosten op Alles-in-1 Complete en Max

O nee, is natuurlijk alleen voor nieuwe klanten, wat stom van me
Je kunt nu ook weer combinatie abo's maken ipv alleen all-in-1 Complete of Max, zoals dat totnogtoe moest bij de soft launch..

TV-Complete + Internet Max bv.
En er is een budget Next abo TV-Complete + Internet Start voor 60,95

Dat werkt inmiddels ook zo in Mijn Ziggo voor het kunnen veranderen van een al lopend all-in-1 Complete Next abo, zoals ik dat nog moest nemen.
Reputatie 5
Badge +3
Aanvullend op de handige info: Tijdelijk geen activatiekosten op Alles-in-1 Complete en Max

heb je de opzeggingen gebeld? 9 van de 10 keer is er genoeg mogelijk 🙂
Reputatie 7

heb je de opzeggingen gebeld? 9 van de 10 keer is er genoeg mogelijk :)

Dit was een sarcastische opmerking 😁
Reputatie 5
Badge +3

heb je de opzeggingen gebeld? 9 van de 10 keer is er genoeg mogelijk :)
Dit was een sarcastische opmerking 😁

Ik niet, er is niets mogelijk.🤐
Ik helemaal blij, bij diverse media kon ik lezen dat Ziggo de Mediabox Next aan iedereen gaat uitleveren. Omdat ik per maand opzegbaar ben dacht ik dat de Next dus een mooie manier was/is op mijn contract te verlengen... Maar helaas nadat ik de klanten service heb gebeld blijkt dat ik weer pech heb.....

Mijn huidige situatie;

Alles in 1 Extra, een Compal modem (Connectbox) in bridge, eigen netwerkrouter (Ubiquiti router met losse accespoints), een Horizon XL(beneden) en jawel een Horizon Extra (boven)

De Horizon XL + Extra combinatie is niet fijn, de XL doet het eigenlijk altijd wel, op het hoge energie verbruik en het lawaai (ventilator) na dan. Eigenlijk is dat laatste een reden om hem te laten omruilen, maar goed. Hij werkt nu.

De Extra is een heel ander verhaal, het interactieve deel werkt niet goed, waaronder uitzendingen terug kijken, pauzeren enz enz. Mijn vrouw (die het meest gebruikt maakt van deze Extra) is totaal niet tevreden over het ding omdat ze hem niet zo kan gebruiken als het XL die benden staat. Daarnaast raakt hij regelmatig de connectie met de XL kwijt. De manier van koppeling met de XL maakt niet uit, een tijd lang MOCA geprobeerd, maar samen met een monteur toch maakt voor een LAN aansluiting gekozen. MOCO is al helemaal niet stabiel, bij LAN kan je in elk geval nog normaal TV kijken.

Afijn, ik betaal al jaren 5 euro in de maand extra voor de Extra zonder echt volledig gebruik te kunnen maken van de interactieve diensten die het ding zou moeten bieden.

Zoals ik hier boven al schreef, ik contact gehad vandaag met de helpdesk, ik wil wel een Next combinatie voor boven en beneden...

Helaas, dat kan niet. Er kunnen geen twee Next decoders geleverd worden op Ă©Ă©n abonnement. Terwijl ik hier op het forum van iedereen begrijp dat een Next een standalone apparaat is wat weliswaar een COAX (CAI) aansluiting en een LAN (IP) nodig heeft. Beide heb ik boven en beneden liggen.

De vriendelijke dame van de helpdesk wist mij te vertellen dat mijn situatie (Horizon XL + Extra) voorlopig nog niet kan worden omgezet naar NEXT. Toen brak even mijn klomp....

Ik betaal 120 euro per maand aan Ziggo, 60 euro per maand aan Vodafone, zo'n 180 euro per maand, ik weet het, ik doe het allemaal zelf, het is geen verplichting.....

Maar Ziggo kan geen aanpassing maken in het systeem dat er 2x een Next decoder op mijn abonnement geplaatst kan worden.

Erg jammer, ik hebt totaal geen probleem om de prijs voor een product te betalen die er voor staat, maar nu wordt dik gewoon weer in de steek gelaten, jaren hebben we met een halfbakken Horizon Extra gezeten. Binnen Ziggo wordt openlijk erkent dat het ding inferieur is. Maar wel elke maand 5 euro Extra aan decoder huur vangen.

Ik hoop echt dat er een webcare/helpdesk medewerker is die contact met mij wil openen om te kijken hoe ik van de verschrikkelijke Horizon Extra decoder af kan komen zonder concessies te doen in de (oorspronkelijke) functionaliteit.

Geloof mij maar, ik durf het onderwerp interactieve TV niet meer met mijn vrouw te bespreken..... Tis nu mijn schuld.... Terwijl ik hem liever neer leg waar hij hoort...

Dus @ziggo Hoe kunnen we er voorzorgen dat er 2x een Next mijn kant op kan komen?
E.v.t via een pilot of testopstelling. Kennis genoeg betreffende de materie hier.

Help!
Reputatie 3
@Act-One Ook ik zag vandaag dat de Mediabox Next te bestellen is, maar met uitzondering van klanten die de ruil willen maken in combinatie met Medibox XL en Extra Mediabox XL. Op dit moment worden er nog geen twee Mediaboxen Next per huishouden geleverd.

Ook ik bevind me in dezelfde situatie. Echter op de bestel site staat duidelijk aangegeven dat het niet kan in deze situatie, maar de grote "maar" die er achter staat is: houd ziggo.nl in de gaten.

Ik begrijp hieruit dat het wel mogelijk gaat worden.

Ziggo heeft eerst voorzichtig de soft launch gedaan, stap twee: nu voor iedereen en ik vermoed ook straks voor mensen die twee Mediaboxen Next willen afnemen. De uitrol gebeurt dan ook (klaarblijkelijk) stapsgewijs.

Mijn voorzichtige optimisme vertelt mij: nog even geduld a.u.b. 😉
Bestel "site" werkt geen eens op het moment.

Oeps, er ging iets mis. We kunnen je wijziging niet verwerken.

Probeerde je misschien je huidige pakket nogmaals te kiezen? Probeer het dan nog eens en kies een ander pakket.
Is dit niet het geval neem dan contact op met onze klantenservice via 0900-0730 (normaal tarief) tussen 8.00 en 22.00. Dan maken we het direct voor je in orde.

Ik probeer dan ook abonnement te veranderen voor een Nextbox. Maar jij zal hetzelfde doen waarschijnlijk als je ook de XL boxen hebt.
Reputatie 7
Badge +4
@Act-One wat ik zou doen. Net als mij een android box kopen. Zijn er al voor 40 euro. Zet daar Go app op en gebruik die om opnames te kijken die je via de app of next geprogrammeerd hebt. Je kuntbook live kijken. Oke je hebt geen apps van de Next maar Kodi, Netflix en VL kun je ook erop zetten.
Als dan de mogelijkheid komt om een tweede next te kopen denk ik dat je daar zelfs vanaf ziet.

Als je DD audio wilt dan wordt het een iets duurder apparaat. Keuze genoeg.
Als je de Next wilt zou ik de extra box even vergeten nu. Dat komt wel.
Reputatie 7
Hey all.

Het is momenteel inderdaad nog niet mogelijk meerdere Next boxen te bestellen op 1 abonnement.
Wel is het mogelijk, wanneer je nu een Ziggo Mediabox XL + extra Mediabox XL hebt, over te stappen naar de Mediabox Next, maar dan vervalt daarmee wel je extra mediabox. In een later stadium zal het wel mogelijk zijn om een 2e te bestellen. Op welke termijn dit zal zijn, weet ik echter niet. De verwachting is wel dat dit op zeer korte termijn zal zijn.

Voor nu is de keuze dus even; ofwel de beide Mediabox XL apparaten in gebruik houden, ofwel overgaan naar de Next en in een later stadium een extra Next bestellen. Dat je ĂŒberhaupt niet over zou kunnen, is dus niet het geval.

Mocht iemand hier een aanpassing willen doen wat online niet lukt; geef me even een seintje. Dan help ik hier verder bij 🙂.
Reputatie 5
Badge +3

Mocht iemand hier een aanpassing willen doen wat online niet lukt; geef me even een seintje. Dan help ik hier verder bij 🙂.

@Lycke Ziggo,

Waarom is het niet mogelijk om kortingen te krijgen als gevolg van de tariefsverhoging in combi met de next? Heb jij wel een idee wanneer dat mogelijk is/wordt?
Allemaal bedankt voor het mee denken en de antwoorden.
Een losse Android TV box lijkt inderdaad een optie.
Echter in het bericht van @Lycke Ziggo hier boven schrijft ze dat het afnemen van een 2e Next na verwachting op korte termijn mogelijk zal zijn.

Kun je aangeven wat je onder "zeer korte termijn" bedoeld?
hebben we het dan over maanden, weken of dagen?
Reputatie 7

Mocht iemand hier een aanpassing willen doen wat online niet lukt; geef me even een seintje. Dan help ik hier verder bij 🙂.@Lycke Ziggo,

Waarom is het niet mogelijk om kortingen te krijgen als gevolg van de tariefsverhoging in combi met de next? Heb jij wel een idee wanneer dat mogelijk is/wordt?

Er is geen korting in combinatie met de Mediabox Next, momenteel. Wat de toekomst gaat brengen, weet ik natuurlijk niet.

@Act-One . Er is nog geen officiële datum bekend, maar ga eerder uit van weken dan van maanden.
Reputatie 5
Badge +3
@Lycke Ziggo, Waarom is het niet mogelijk om kortingen te krijgen als gevolg van de tariefsverhoging in combi met de next? Heb jij wel een idee wanneer dat mogelijk is/wordt?
Er is geen korting in combinatie met de Mediabox Next, momenteel. Wat de toekomst gaat brengen, weet ik natuurlijk niet. @Act-One . Er is nog geen officiële datum bekend, maar ga eerder uit van weken dan van maanden.

Duidelijk @Lycke Ziggo 🙂 ik heb je even een berichtje gestuurd over 'gepruts' van je collega's welk ze vervolgens 'zogenaamd' niet kunnen oplossen 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Er is geen korting in combinatie met de Mediabox Next, momenteel.

Nou ik lees toch andere berichten van klanten die dreigen met opzeggen of zelfs gebeld worden door Ziggo zelf met een aanbod, zie voorbeelden hieronder...

Bron: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/59123310#59123310
Bron: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/59127566#59127566
Reputatie 5
Badge +3

Er is geen korting in combinatie met de Mediabox Next, momenteel.Nou ik lees toch andere berichten van klanten die dreigen met opzeggen of zelfs gebeld worden door Ziggo zelf met een aanbod, zie voorbeelden hieronder...

Bron: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/59123310#59123310Bron: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/59127566#59127566

Dat zijn mensen die een mediabox XL hadden en nu naar NEXT gaan. Dan is het blijkbaar wel mogelijk.

Reageer