Beantwoord

De nieuwe Mediabox - discussieer er hier op los!

• 20 september 2018
  • 1371 Reacties
  • 161278x Bekeken

Toon eerste bericht

1371 Reacties

Reputatie 1
Na een aantal weken de next in huis te hebben toch sterk aan het twijfelen om het weer niet om te ruilen voor de gewraakte horizonbox. Waarom zullen jullie denken, naast dat het beeld op de LG oled als het kastje op 4k staat niet spetterend is nu ook het geluid maar op stereo gezet. Als ik het op dolby heb staan dan komt het vaak voor dat er geen geluid komt uit de centerspeaker, als ik dan het op stereo zet dan maakt de Denon zelf er 5.1 van en komt er geluid uit alle speakers. Ziggo brengt dus een 4k kastje uit dat 4k niet juist weergeeft op oled tv en het DD geluidspoor ook niet goed verwerkt, je zou bijna zeggen weer net iets te vroeg uitgebracht.
Reputatie 6
Badge +3
@edebee waarom maak je van stereo een nep 5.1 via je versterker?
Dat de Next dat niet goed doet is toch geen reden om dat te willen?

De Next plaatst de twee sporen nu op 2 van de 5 DD signalen waardoor je het een stuk zachter hoort. Dat lijkt zo. Als de Next netjes stereo zou uitsturen dan zou je ook alleen de twee kanalen horen. Infeite lijkt het daarom hetzelfde. Alleen zal het algemene volume van een echt 5.1 DD harder/voller zijn omdat alle kanalen geluid kunnen geven. Zeker de center speaker die mee gaat doen.

Ik merk dat een hoop mensen emulatie doen op de versterker waardoor deze fout zo nadrukkelijk naar boven komt.

Het is fout. Dat klopt.
Maar er is een hoop persoonlijk smaak die het erger maakt dan het is.

Sorry voor mijn misschien vreemde opmerking. Maar laten we de boel niet overdrijven. Ik hou van puur geluid zoals het van de bron komt. Radio geluid is ook best leuk in "matrix" of DTS-X stand. Maar niet alle muziek is daarvoor geschikt.
De keuze om dat te horen maak ik graag zelf. Niet Ziggo met de Next box.
Reputatie 1
@bloemen64 graag kijk ik films en dan hou ik ervan dat het geluid van alle kanten op me afkomt 😉. De horizonbox deedt dit dan beter dan de next maar wie weet wordt dit nog gefixed met een software update.
Reputatie 4
Badge +2
@bloemen64 receivers kunnen uitstekend stereosignaal omzetten in ruimtelijk geluid, of zelfs 5.1 geluid in 7.1 en meer omzetten (bijvoorbeeld Dolby Surround/DTS Neural: X of de oudere versies Prologic II/Neo 6). Dit werkt nagenoeg uitstekend en luistert erg fijn, zo hoor ik op het golfkanaal de vogeltjes achter en om me heen kwetteren, hoor ik bij de Giro d'Italia de startomroeper achter uit de boxen komen, en zelfs met films die in stereo worden doorgestuurd hoor je daadwerkelijk de vliegtuigen toch via de juiste kanalen overvliegen. Dat Ziggo zo deze optie ontneemt is echt een geweldige misser, en dan hebben we het nog niet eens gehad over mensen die bij stereo geluid ook graag de centerspeaker willen horen.
Reputatie 6
Badge +3
@bloemen64 graag kijk ik films en dan hou ik ervan dat het geluid van alle kanten op me afkomt 😉. De horizonbox deedt dit dan beter dan de next maar wie weet wordt dit nog gefixed met een software update.
Ik hoop het ook dat het gefixed wordt. Er zou 4.16 uit zijn. Zie dat echter niet op mijn box. Ik hoor ook graag geluid van alle kanten maar dan zoals het bedoeld was.

Ik heb het nog niet geprobeerd maar ik denk dat het verschil nu is dat de versterker een DD signaal niet omzet naar een virtueel matrix of surround signaal. Dat is een lager kwaliteits level. Stereo omzetten naar surround is naar een hoger level. Dat foute DD signaal moet ook opgelost worden.

Voor de meeste tv zenders zal het niet spelen. Die zijn in DD. Vooral de radio zal een probleem zijn. Die is de klos nu door de fout.
Reputatie 6
Badge +3
@bloemen64 receivers kunnen uitstekend stereosignaal omzetten in ruimtelijk geluid, of zelfs 5.1 geluid in 7.1 en meer omzetten (bijvoorbeeld Dolby Surround/DTS Neural: X of de oudere versies Prologic II/Neo 6). Dit werkt nagenoeg uitstekend en luistert erg fijn, zo hoor ik op het golfkanaal de vogeltjes achter en om me heen kwetteren, hoor ik bij de Giro d'Italia de startomroeper achter uit de boxen komen, en zelfs met films die in stereo worden doorgestuurd hoor je daadwerkelijk de vliegtuigen toch via de juiste kanalen overvliegen. Dat Ziggo zo deze optie ontneemt is echt een geweldige misser, en dan hebben we het nog niet eens gehad over mensen die bij stereo geluid ook graag de centerspeaker willen horen.
Ik begrijp het. Heb ook al die modes tot mijn beschikking. En ik hoor ook bij stereo soms leuke effecten. Het is een persoonlijke smaak. Ik moet er niet aan denken om bij stereo de center speaker te horen. Die is dan ook uit bij mij. Pas als ik een emulatie kies komt er geluid uit.

Ik begrijp dat de fout in de Next deze emulatie bij stereo niet of niet lekker werkt.

Persoonlijk heb ik er niet zo'n last van. Radio luisteren doe ik via de radio in de versterker. Die kan dat vrij aardig. De next is voor tv en Netflix.
Reputatie 2
Badge +2
Hallo,
Ik krijg volgende week de next box.
Ik heb nu de XL box,deze werkt goed tot nu toe.
Als ik nu alle problemen zo lees kan ik misschien beter annuleren.
Er zit geen harddisk in alles gaat online opnames replay tv.
Dus je moet altijd een goede internet verbinding hebben.
In mijn geval kan dit alleen via Wifi.
Hoe zit het met buffering?

Groeten.
De Next kan prima via Wifi worden aangesloten,
Maar ........
Wifi kan altijd wat gedoe geven, met wat voor apparaat dan ook.
Voor een Phone of Tablet maakt dat wat minder uit dan voor vaste appratuur.
Wifi is te verbeteren. Studeren!
Hier,
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640
of elders.
Bekabeld is no nonsense stabiel 1 Gbps. Ik kies daarvoor.
Dat hoeft niet iedereen zo te doen.
Reputatie 2
Badge +2
Kan ik mijn eigen router gebruiken op de next box
Ik heb de asus RT-AC66U.
Is niks mis mee. Als je tenminste weet wat je moet doen.
Staat je Ziggo Modem/Router in Bridge? Of wil je een Acces Point maken van de ASUS, zonder hem als Router te gebruiken?
Reputatie 2
Badge +2
Is niks mis mee. Als je tenminste weet wat je moet doen.
Staat je Ziggo Modem/Router in Bridge? Of wil je een Acces Point maken van de ASUS, zonder hem als Router te gebruiken?

Hallo,hanh
Bedankt voor de moeite,ja de ConnectBox staat in Bridge groen lampje brand.
Al mijn laptops en mobiel werken prima op 5 GHz band op kanaal 36.
Reputatie 1
Van de andere gezinsleden mag de next weer de deur uit 😔. Hier moet iedere dag de next wel een keer van de stroom gehaald worden vanwege zwart scherm. De kids en de vrouw hebben hier geen zin meer , het helpt ook niet dat soms de opnames mislukken, zij willen de horizon terug wat ook een ramp is maar wel altijd normaal opstart zonder zwart scherm. Eens kijken hoe ziggo reageert als je om een swap vraagt ? 🤪
Ha @edebee
Jouw probleem met de Next ken ik niet als persoonlijke ervarting. Ik heb hem al sinds juni vorig jaar als testBox. En nu een prive Next. Waar het aan ligt? Ik zal het Mod team een alert geven hier eens op in te zoomen. Er lijkt mij iets aan te doen.
Er zijn zeker problemen met de Next. Kijk maar op het Forum. Die zijn gezien en er komen Updates.
Of de MBXL een betere optie is? Dat weet ik niet, want heb dat beestje nooit gehad.
Jij bent er ook niet 100% tevreden over.
Ik heb ergens gezien dat er gewerkt gaat worden aan een verbetering. Maar over wat, wanneer, hoe kan ik niks zeggen.
Etc.
Reputatie 1
@hanh Lees op een ander forum dat het zwart beeld verhaal, handshake probleem ook geconstateerd is tijdens de testfase. Raar dat Ziggo dan toch de box zo uitbrengt aan de betalende klant die niet gevraagd heeft om een box die nog problemen heeft en verder mag gaan testen..
Over de testfase vertel ik je niks. Ben gebonden aan geheimhouding.
Je moet het doen met mijn persoonlijke ervaring op mijn prive Next en alles wat in de publieke ruimte wordt gemeld. Hier, in Zwitserland bij het UPC Forum sinds medio vorig jaar, en in Belgie bij Telenet.
Reputatie 3
Badge
Af gelopen dagen een update gekregen voor de Next, is er niet mogelijk om eerst melding te ontvangen dat er een update beschikbaar is van plaats direct te laten updaten ?

Normaal statrt next lekker vlot op maar door installeren van de update duurde dit langer wardoor box vaker aan en uit gezet wordt ivm m'n denkt dat er iets niet goed is.
heb hier (in mijn omgeving) al verschillende mensen diverse keren horen praten er over dat box niks deed en of traag was en diverse keren aan en uit knopje om gezet hadden.
Reputatie 6
Badge +3
Dit handshake issue is bekend. Zijn volgens mij al diverse forums over.

Persoonlijk heb ik geen last gehad van zwart beeld. De box staat in eco mode. Ik wordt iedere keer verwelkomt door Ziggo bij het aanzetten. Dan effe wachten en klaar. Even zoeken op deze Ziggo forums. Het oude Ziggo forum dat ook heel actief is. Tweakers ook niet vergeten. Keuze genoeg. Ik hoop dat het opgelost wordt.

Na een week Next heb ik de retour doos binnen voor mijn HBXL. Maandag terug sturen. Snik.
Hoop dat Ziggo hem goed behandeld. Was niets mis mee voor mijn gebruik. Maar wil niet terug.

Ik heb ook een nieuwe Philips 65OLED803 4K UHD TV.

Wat het beeld betreft vind ik het op dit moment tegen vallen. Ik heb de Mediabox dus aangesloten op de Onkyo en van daar naar de TV. Ik heb nu bij de mogelijke resoluties geen 4K staan, wel "van eigen TV". Het beeld is zeer "vlak", details (gezichten etc) zijn soms compleet weg. Ook de kleuren lijken soms behoorlijk verkeerd (teveel wit), vergeleken met de Humax 5200 die ik eerste gebruikte.

Helaas heb ik exact dezelfde ervaring met een Philips 65OLED803 4K TV. Het beeld van de NEXT valt behoorlijk tegen op deze TV. Het beeld van de Humax 5200C is superieur tov het beeld van de NEXT. Ik heb de Humax weer snel aangesloten. Zijn er meer mensen die het beeld van de Humax beter vinden dan de NEXT op welke TV eender?
Dat probleem is heel makkelijk op te lossen door naar je instellingen te gaan en dan even terug naar fabrieksinstellingen gaan en de Box herstellen ! Dat duurt enkele minuten ! Hij neemt dan jouw (in The cloud) opgeslagen instellingen weer terug over en zul je zien dat je weer 4K als resolutie kunt instellen en het beeld een heel stuk beter is ! Ik had dit probleem dus ook met mijn Philips 65OLED803 ! Tevens heb je dan meteen de laatste firmware mocht je die nog niet hebben
Reputatie 2
Badge +2
Hallo,
Kan ik de Ziggo powerline gebruiken op de nextbox.
Kan geen kabel hier naar toe trekken.
Ik wil deze via Lan aan sluiten en alleen hier voor gebruiken.
Moet ik hier nog wat voor instellen?of plug and play.

Bedankt.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo,

Bedankt.

lijkt me wel dat het mogelijk is je kunt de next ook via wifi verbinden,
ik zou zeggen gewoon proberen.🙂
Reputatie 5
Badge +3
@Lycke Ziggo,

Nog even een terugkoppeling vanaf mij 😉 vandaag zijn de logo’s gewijzigd. (ook van Brava Classica)
Reputatie 6
Badge +3
Hallo,

Bedankt.

Wordt dit niet een beetje veel "Ziggo"😏
Ik zie er ook geen probleem in. Zolang je maar stabiel een 30 Mbit haalt moet het goed gaan. Meer heb je volgens mij niet nodig.
Snelheid kun je testen met Netflix. Als je dat hebt. Anders de indicatie van de Next Diagnose gebruiken die ook een aardige indicatie geeft of je 4K aankan.
Reputatie 1
  1. Bij herinnering. Na instellen ook daadwerkelijk het programma starten en niet alleen de melding laten zien.
  2. Bij herinnering. Een overzicht geven van alle ingeplande herinneringen
  3. Meer mogelijkheden bij herinnering geven.
  4. Tijd kunnen aanpassen van het programma. Starten wanneer IK dat wil. Dan ook meer opties bij instellen herinnering. Starten bv 1x per week, alleen op weekdagen, alle dagen, week-end. ( is jullie ongetwijfeld bekend bij de Humax )
  5. Volledig zelf een herinnering in kunnen plannen, zender, dag tijdstip
Dit zit standaard op de Humax in de software, wat ongetwijfeld bekend is bij Ziggo
Zou erg goed zijn als ze zoiets ook in kunnen bouwen in de Next software.

Is mijn enige reden dat ik toch nog steeds vaker kijk via de humax 5200C
Reputatie 7
Badge +19
Dag @Haemka

de herinnering en het overschakelen van zenders is vaker ter sprake gekomen. Bij de Horizon /XL werd daar al weleens om gevraagd, maar men gaf toen aan dat de meesten dat niet zouden willen. Ik vind het echter erg handig. Niet alleen schakelt de Humax over, maar ook in en uit. Dat maakt dat het gebruik van een of meerdere herinneringen zeer prettig werkt. Maar of dat er nu gaat komen bij de Next?

Maar goed, geef al je wensen aan en @Lycke Ziggo kan natuurlijk altijd naar die wensen kijken.

Reageer