Beantwoord

De nieuwe Mediabox - discussieer er hier op los!

• 20 september 2018
  • 1351 Reacties
  • 155592x Bekeken

Toon eerste bericht

1351 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Om de Next te gaan gebruiken heb ik een aanbieding gehad. Ik heb nl. nu een XL (ik heb dus interactieve TV).
Echter ik kan alleen de Next krijgen, als ik overstap naar het pakket Complete of Max.
Hoe kan ik de Next krijgen zonder dat mijn abonnement veranderd?

Niet. Is denk ik het korte antwoord. De Next heeft een internet verbinding nodig. Van Ziggo. Internet had je niet nodig voor de XL.

Later heb je geen Ziggo internet meer nodig maar wel om te beginnen. Dus nu, om er een te krijgen zit je nog een beetje meer vast aan Ziggo. Wat ook de bedoeling zal zijn.
Reputatie 7
Badge +22
Dank voor je antwoord. Ik wil juist het snelle internet houden ivm de hogere upload. Ziggo heeft al meer dan 1 jaar een tv-storing in mijn flat in onderzoek. Ik had goede hoop dat met de nieuwe box dit opgelost zou kunnen worden. Maar ong 15% prijsverhoging?
Ik verwacht niet dat een storing in het TV-signaal wordt opgelost met een nieuwe mediabox.
Badge +3
Om de Next te gaan gebruiken heb ik een aanbieding gehad. Ik heb nl. nu een XL (ik heb dus interactieve TV).
Echter ik kan alleen de Next krijgen, als ik overstap naar het pakket Complete of Max.
Hoe kan ik de Next krijgen zonder dat mijn abonnement veranderd?

U kunt het beste wachten tot de proefperiode achter de rug is en de Next normaal beschikbaar is.
Reputatie 7
Dank voor je antwoord. Ik wil juist het snelle internet houden ivm de hogere upload. Ziggo heeft al meer dan 1 jaar een tv-storing in mijn flat in onderzoek. Ik had goede hoop dat met de nieuwe box dit opgelost zou kunnen worden. Maar ong 15% prijsverhoging?

Hey!
Je hebt al een jaar een tv storing? Dat is wel heel erg lang! Wil je dat ik me hier mee bemoei? Helaas heb je geen gegevens in je profiel opgenomen waarop ik je kan vinden, maar als je wilt kunnen we even privé contact hebben om dit door te nemen.
Als ik de Next wil, dan moet ik nu overstappen naar een ander abonnement.
Ik neem aan, dat ik dan een jaar aan dat abonnement vast zit en binnen dat jaar niet terug kan naar mijn huidige abonnement (heeft Start-internet)
Reputatie 7
Badge +35
Als je nu een uitnodiging krijgt voor een nieuwe Next, dan is dit in het kader van een soft-launch-uitrol-test.
De 2 enige abonnementen die nu getest worden zijn alles-in-1 MAX en Complete.
De andere vormen van abonnementen zijn later aan de beurt.
Voor zover ik weet niet na de zomer zoals ik hier ergens, maar voor de zomer is de Next beschikbaar voor iedereen heb ik een Ziggo moderator zien schrijven.
Reputatie 6
Badge +3
Ik neem aan, dat ik dan een jaar aan dat abonnement vast zit en binnen dat jaar niet terug kan naar mijn huidige abonnement (heeft Start-internet)

Net de aanbieding ontvangen en er staat niets in van een jaar abonnement. Wel dat het naadloos overgezet wordt. Daar heb ik mijn twijfels over als ik een beetje rondneus op de forums. Maar ik heb een screencopy en zal Ziggo daar aan houden.

Reputatie 2

Je kan als je de NEXT hebt ook niet terug naar het Start internetabonnement... je hebt minimaal Complete nodig
Reputatie 7
Badge +35
@bloemen64 schreef: "Net de aanbieding ontvangen en er staat niets in van een jaar abonnement. Wel dat het naadloos overgezet wordt. Daar heb ik mijn twijfels over als ik een beetje rondneus op de forums."

Het zou best eens goed kunnen gaan.
Ik had hier nog een aantal oude zaken in mijn abonnement zoals 10 mailadressen en 5 digitale producten.
Ik has ook even een screenshot gemaakt, met ook al mijn aliassen in al die mailadressen.
En alles, behalve de Mediabox XL, is naadloos meegegaan.☺
Reputatie 6
Badge +3
@bloemen64 schreef: "Net de aanbieding ontvangen en er staat niets in van een jaar abonnement. Wel dat het naadloos overgezet wordt. Daar heb ik mijn twijfels over als ik een beetje rondneus op de forums."

Het zou best eens goed kunnen gaan.
Ik had hier nog een aantal oude zaken in mijn abonnement zoals 10 mailadressen en 5 digitale producten.
Ik has ook even een screenshot gemaakt, met ook al mijn aliassen in al die mailadressen.
En alles, behalve de Mediabox XL, is naadloos meegegaan.☺

Voorlopig staat alles nog goed bij mijn Next abonnement. 3x CI+ kaart en HBXL.
De Next vervangt de HBXL. Ik kom dus niet boven de 4 dig ontvangers. Zou mijn kaartjes daarom gewoon moeten kunnen blijven gebruiken.

Vorige overgang bij Ziggo was ook niet meer dan Max naar Complete. Had daarna geen volop bellen meer en opeens een geheim nummer. Om dat geheime nummer weer weg te krijgen heeft 3 maanden geduurd.
Reputatie 6
Badge +3
@Alien9998 dat de Next een netwerk aansluiting heeft wil niet zeggen dat de storing weg is. Gewoon TV kijken gaat nog steeds via de coax.

Ik zou inderdaad ook een losse coax kabel gebruiken om te zien welke huis kabel de storing geeft. Zo te zien krijg je de storing al binnen vanaf de bron. De HBXL laat dan bevroren beelden zien en de Humax blokjes.hierover zijn veel forum onderwerpen met stap voor stap testen. Daar zul je wel al doorheen gegaan zijn.
Reputatie 7
Badge +35
@bloemen64 schreef: " Had daarna geen volop bellen meer en opeens een geheim nummer."

Dat is hier ook intact gebleven.
Reputatie 5
Badge +3
@bloemen64 schreef: " Had daarna geen volop bellen meer en opeens een geheim nummer."

Ha, ja dat had ik ook, ik heb ook plotseling een geheim nummer. Stel dat dit echt zo is, laat ik het even zo, kan geen kwaad, maar ik vraag mij af of het echt zo zo is. Ik heb er nog niet over gebeld.
Wat mij wel is verteld is, dat ik mijn oude volop bellen weer heb, als ik die had, dat is gewoon over genomen, al leek dat eerder niet zo.
Reputatie 6
Badge +3

Ha, ja dat had ik ook, ik heb ook plotseling een geheim nummer. Stel dat dit echt zo is, laat ik het even zo, kan geen kwaad, maar ik vraag mij af of het echt zo zo is. Ik heb er nog niet over gebeld.
Wat mij wel is verteld is, dat ik mijn oude volop bellen weer heb, als ik die had, dat is gewoon over genomen, al leek dat eerder niet zo.

Om er achter te komen of je een geheim nummer hebt moet je inderdaad even bellen. Maar dan niet naar de HelpDesk maar naar je eigen mobiel of iemand die nummer herkenning heeft. Dan weet je het.
Buiten het geheime nummer ben je waarschijnlijk, net als mij, niet te vinden via informatie nummers. Ziggo heeft jou nummer niet doorgegeven. Hierdoor sta ik niet vermeld in het laatst uitgegeven telefoonboek.
Er is meer gekoppeld aan "geheim" dan je verwacht.

Als de HD het niet snel oplost, als geheim aanstaat, dan kun je zelf aanzetten dat iemand je nummer toch ziet. Anderom ook. Als je niet wilt dat iemand jou nummer ziet kun je dat uitzetten voor die persoon.

Ik kwam pas achter de fout na een aantal maanden toen mijn maandelijkse bedrag ineens veel hoger was dan normaal. De eerste maand werd er van alles gecompenseerd. Dus hou ook je Ziggo rekening in de gaten.
Ik ben al 25 jaar Ziggo klant en hoor van mensen om mij heen die veel korter klant zijn dat ze al de nieuwe next box hebben ? Was eigenlijk benieuwd hoe deze dan uitgedeeld worden want het betreft zelfde woon omgeving. Mij lijkt toch dat klanten die langer lid zijn eerder aan de beurt zijn ? Of is het een ander systeem hoe jullie dit bepalen ?
Reputatie 4
Badge +4
De technische dienst kan deze omwisselen.
Bel 1200 of 0900 1884 en kies de storingsdienst TV
@Barry1971
Misschien is het een aselecte steekproef. Dat is eerlijk, maar wel pech als je niet in de steekproef zit. Niemand weet hoe Ziggo selecteert bij de soft launch. Die is er om te testen of alles goed gaat bij wijziging van een abo. Er zijn wat inloopprobroblemen. Zie de Topics over de Next.
Iedereen die hem wil in 1 klap bedienen gaat niet. Dat begrijp je ook wel.
Wacht nog ff af. Dan kan ie besteld worden via de Ziggo Site of via een wijziging van je abo in Mijn Ziggo.
Reputatie 5
Badge +3
@Lycke Ziggo,

Op de NEXT box staat bij NPO Extra 1 het logo van NPO Extra 3? en bij NPO Zapp staat het logo van NPO Extra 1 en NPO Zapp. Kan dit worden gewijzigd? dit is verwarrend aangezien de NEXT geen zendernamen toont, maar alleen het logo 😉
Reputatie 7
@Lycke Ziggo,

Op de NEXT box staat bij NPO Extra 1 het logo van NPO Extra 3? en bij NPO Zapp staat het logo van NPO Extra 1 en NPO Zapp. Kan dit worden gewijzigd? dit is verwarrend aangezien de NEXT geen zendernamen toont, maar alleen het logo ;)

Oh ja, dit is wel een gekke. Ik heb alles even vergeleken met de andere mediabox.
Dan wel weer leuk; de update van deze logo's, staat op de planning! (wist ik niet, hoor 😉. Kreeg ik mee toen ik het doorzette). Bedankt!
Reputatie 2
Badge +1
Even nog voor de mensen die bang zijn om weer een jaar aan ziggo vast te zitten.
Als je originele abonnements periode al verstreken was (langer dan een jaar lid!) dan is je abonnement gewoon elke dag opzegbaar. Oftewel, je oude contract duur blijft. Als er niets staat over een nieuw jaar contract in de bevestiging mail is alles dus goed gegaan.
Reputatie 5
Badge +3

@Lycke Ziggo,

Op de NEXT box staat bij NPO Extra 1 het logo van NPO Extra 3? en bij NPO Zapp staat het logo van NPO Extra 1 en NPO Zapp. Kan dit worden gewijzigd? dit is verwarrend aangezien de NEXT geen zendernamen toont, maar alleen het logo ;)
Oh ja, dit is wel een gekke. Ik heb alles even vergeleken met de andere mediabox.
Dan wel weer leuk; de update van deze logo's, staat op de planning! (wist ik niet, hoor 😉. Kreeg ik mee toen ik het doorzette). Bedankt!

Dank voor het controleren Lycke! 🙂 ook weer opgelost 😉
Reputatie 5
Badge +3
@Lycke Ziggo,

Geldt dat ook voor Stingray Brava dat nu Stingray classica is? Ik denk dat deze op geen 1 TV box is gewijzigd, op een CI+ module staat ook nog de oude naam.
Heb sinds afgelopen weekend de Mediabox Next, een snel klein device met een prettige interface en afstandsbediening. De voice control is een hele fijn extra feature.

Ik heb ook een nieuwe Philips 65OLED803 4K UHD TV, samen met een Onkyo TX-NR3030 en een 5.2 luidsprekerset. Tevens een HTPC met Win10 en Kodi.
Op deze apparaten heb ik CEC en Smartlink aanstaan zodat ik altijd het geluid via de Onkyo kan laten gaan. Maar nu zorgt dit er ook voor dat zodra ik de MediaBox Next aanzet ook de TV aangaat, ook als ik alleen maar radio wil luisteren.
Dan moet ik de TV weer uitzetten, met als gevolg dat ook de Onkyo weer uitgaat en even later weer aan. Ik zou het dus erg prettig vinden als ik CEC op de mediabox kan uitzetten, vind het geen probleem om met meerdere afstandsbedieningen te moeten werken.

Wat het beeld betreft vind ik het op dit moment tegen vallen. Ik heb de Mediabox dus aangesloten op de Onkyo en van daar naar de TV. Ik heb nu bij de mogelijke resoluties geen 4K staan, wel "van eigen TV". Het beeld is zeer "vlak", details (gezichten etc) zijn soms compleet weg. Ook de kleuren lijken soms behoorlijk verkeerd (teveel wit), vergeleken met de Humax 5200 die ik eerste gebruikte.

Wat me ook stoort, is dat ik de Netflix App op de TV niet meer kan gebruiken. Zodra ik deze start gaat de TV naar de Netflix App, maar binnen een paar seconden neemt de Mediabox weer de controle en krijg ik weer beeld via de kabel. Ik heb hiermee nog niet genoeg kunnen stoeien maar ook nog niet op kunnen lossen.
Sinds dit weekend menigmaal gehad dat ik HDMI signaal verlies van de next.
Enige optie is uitzetten via powerknop achterkant. Even wachten en weer opstarten.
Hebben anderen ook dit probleem?
@PCamps
Wat me ook stoort, is dat ik de Netflix App op de TV niet meer kan gebruiken. Zodra ik deze start gaat de TV naar de Netflix App, maar binnen een paar seconden neemt de Mediabox weer de controle en krijg ik weer beeld via de kabel. Ik heb hiermee nog niet genoeg kunnen stoeien maar ook nog niet op kunnen lossen.
Dat wordt veroorzaakt door HDMI-CEC.
Zie:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/waarom-gaat-mijn-tv-ook-uit-bij-het-uitschakelen-van-de-mediabox-40039
hoe je dit op je TV uit kunt zetten.

Als niet lukt/helpt is het alternatief een HDMI-CEC killer aan de kabel tussen TV en Next.
https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-cec-killer

Reageer