Beantwoord

De nieuwe Mediabox - discussieer er hier op los!

• 20 september 2018
  • 1371 Reacties
  • 161718x Bekeken

Toon eerste bericht

1371 Reacties

Reputatie 1
Dit gaat niet direct over next kastje (waarvan overigens het hallelujah verhaal ook iets begint te minderen na een goede maand in gebruik opnames die foutlopen, melding geen abonnement op de ipad , kleuren op de Oled, bij opstarten vaak geen beeld wel geluid) maar over de abo vorm.
Mijn abo loopt juli af dus tijd voor verleningsaanbod dacht ik , helaas verkeerde gedachte Ziggo kan geen aanbieding doen omdat ik het next abo heb 😖, dus gaan we maar eens shoppen bij de glasvezelboer.
Reputatie 7
Badge +25
@edebee Er is een gedachtefout in uw redenering. Uw abonnement loopt niet af, maar de verplichte looptijd, in verband met verkregen kortingen, loopt ten einde. Het abonnement loopt daarna gewoon door; voor verlenging hoeft u, en Ziggo, niets te doen. Het enige wat veranderd is dat u vanaf juli met een opzegtermijn van één maand uw abonnement kunt beëindigen.
Reputatie 1
@Jan F. normaal gezien kreeg je na je jaar abo een aanbid wat hetzelfde was als nieuwe klanten 3 of 6 maanden korting.
Nu krijg je dus niets omdat het next abo een nieuw abo is. Gelukkig kan ik na 1 juli iedere maand opzeggen kan ik gebruik maken van het nieuwe klanten aanbod van T mobile en heb ik ook nog Fox sport 1 gratis.
Reputatie 7
Badge +25
@edebee Dat is niet normaal. Een abonnement wordt volgens de voorwaarden stilzwijgend verlengd.
Reputatie 1
@Jan F. kan dan wel niet normaal zijn maar als je belde met opzeggingen en vroeg naar hun aanbieding om voor 1 jaar te verlengen dan kreeg je dat aanbod bijna altijd. Maak maar eens een poll om te kijken hoeveel mensen dit ook doen.
Reputatie 2
@Jan F. kan dan wel niet normaal zijn maar als je belde met opzeggingen en vroeg naar hun aanbieding om voor 1 jaar te verlengen dan kreeg je dat aanbod bijna altijd. Maak maar eens een poll om te kijken hoeveel mensen dit ook doen.
Had hem zelf ook net 1,5 maand voor de komst van mijn NEXT ook verlengt (met 6 maanden korting en behouden).
Reputatie 3
Badge +2
Beste leden,

Ik heb vandaag een nieuwe Mediabox Next (omruiling) ontvangen en er zijn 2 dingen die mij opvallen,

1. De stickers op de mediabox en op de afstandbediening zijn wit en op de andere mediabox waren ze oranje
  2. De mediabox word in het modem herkent als 'mediabox-2' Waarom niet gewoon Mediabox Next?
Ik ben benieuwd of er meer klanten zijn die dit ook hebben

Groet,
Bram
Reputatie 7
Badge +25
De nieuwe Media Boxen hebben Witte en Oranje letters en zijn gewoon identiek hetzelfde software vooraf geisntalleerd.

Media Box 1 of als je er 2 hebt is het Media Box 2 is een keuze denk ik van Ziggo, maar kijk eens in je Modem, daar staat hij anders aangegeven. Maar maakt weinig uit, het draait en het werkt, daar gaat het om.
Reputatie 3
Badge +2
Ik dacht misschien heeft te maken met 'extra mediabox' net zo als je mij de Mediabox XL had...

Weet jij waar Ziggo daar voor gekozen heeft om ze in Oranje en Wit uit te voeren?
Reputatie 7
Badge +25
Nee geen idee, denk een aparte onderscheid maken. Ik zou het eens moeten navragen, dat kan even duren, kom er nog op terug.
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt!
Reputatie 7
Badge +35
De andere kleur is alleen maar een keuze geweest bij de fabricage.
Mijn 2 Next boxen zijn beide oranje.

Mijn nieuwe Next zijn de letters oranje en op de afstandsbediening zijn de letters wit.
Puur toeval. @BvanWijk
Badge
Jaren lang vaste klant duurste pakket maar krijg geen mogelijkheid om Mediabox Next aan te vragen.
Is dit alleen voor een speciaal doelgroep, zo nee waarom wordt mij die keus niet gegeven?

Gr. Eelco
Reputatie 7
Badge +25
De Nieuwe Media Box wordt gefaseerd uitgerold via Email naar geselecteerde klanten. krijg je een email in je Postvak In of je Ongewenste dan kan je de oude Media Box omruilen.
Zo gaat dat bij een soft launch. Je moet ergens beginnen.
Criteria die Ziggo hanteert voor de selectie van klanten zijn onbekend.
Kan een aselecte steekproef zijn. Dat is eerlijk maar is natuurlijk ook minder leuk als je niet tot de gegadigden behoort.
Nog even wachten en hij staat gewoon op de Ziggo Site resp als optie in Mijn Ziggo om je abo te kunnen veranderen.
Badge
Mooie is dat ik dit lees op:
Bij Ziggo kun je vanaf deze week gratis de verbeterde Mediabox Next aanvragen als vervanging voor de Mediabox XL (Horizon XL). De nieuwe box is kleiner, sneller, stiller en verbruikt minder stroom. Vanochtend zelf telefonisch aangevraagd bij de klantenservice en ik ontvang 'm binnen 3 tot 5 dagen. De klantenservice is gratis te bereiken via nummer 1200 via Ziggo telefonie en via 0900-1884 via een andere provider. Je kunt via de link ook een inschrijfformulier invullen voor de Mediabox Next. Voorwaarde is dat je een alles-in-1 complete of max abonnement hebt. Actiekortingen vervallen.

dus lijkt mij dat niet willekeur keuzes worden gemaakt?
Reputatie 7
Badge +16
Als ik zo op de community zie dat bijna 90% van de problemen die nu gemeld worden over de Next gaan, kuin je je affragen of je wel zo moet staan te springen om bij de eerste groep te willen horen...
Dat kunnen opgeven zie ik meer als een mogelijkheid voor Ziggo om inzicht te kunnen krijgen in de behoefte.
Verwacht dat de lijst best een rol zal gaan spelen, voor verdere uitdeling.

Achterliggende systemen voor de afhandeling moeten eerst goed werken en worden getest, alvorens de Next echt een onderdeel kan worden van te bestellen pakketten.
Dat er thans alleen een all-in-1 Complete of Max abo mogelijk is, heeft te maken met het simpel houden van het nieuwe abo+next. Dat kan later veranderen. Heb niet de indruk dat je zo'n abo al moet hebben om in aanmerking te kunnen komen.
Ja, ja, een nieuw produkt invoeren valt niet mee.
Als ik zo op de community zie dat bijna 90% van de problemen die nu gemeld worden over de Next gaan, kuin je je affragen of je wel zo moet staan te springen om bij de eerste groep te willen horen...
Ja. Wat we niet zien is klanten die niks te melden hebben. Of dat niet op de Community doen. Heb niettemin ook zo mijn twijfels over of we niet te hard gaan.
Dat is ook weer niet zo gek. Er zijn veel klanten die de Next willen hebben, die je niet te lang wilt teleurstellen.
We zullen het allemaal zien. Echt soepel loopt de invoering m.i. nog niet en er zijn duidelijk nog wat dingetjes met de Next, waar je tegenaan kunt lopen, die snel verholpen zouden moeten worden met software updates.
Reputatie 7
Badge +16
Is ook niet meer dan logisch @hanh
Bij iedere uitrol van nieuwe apparatuur heb je een tijd kinderziektes. Helaas verwachten veel klanten een perfect apparaat vanaf dag 1. Al denk ik wel dat de selectie van betatesters wel iets beter zou kunnen en in plaats van de "gemiddelde" gebruiker wat vaker gekozen kan worden voor de speciale situaties. Want juist daar vind je vaak de meeste fouten.

Persoonlijk wacht ik wel af. Ik heb een perfect werkend XL systeem en even perfecte pingtijden tijdens gamen dus vooralsnog geen reden om over te stappen.
Al zou ik wel een box willen hebben om eens flink écht mee te gaan testen in allerlei situaties. 😎
Hoihoi, Ik maak nu gebruik van een Horizon/Mediabox XL. Ik krijg net een aanbod van Ziggo om deze om te ruilen voor een Mediabox Next, maar ik zie dat mijn abonnement dan gelijk 12,00 euro omhoog gaat. Ik heb nu Internet Max (500 MBS) en TV Complete met telefoon. Ik moet nu blijkbaar een Alles in 1 Max afsluiten? Ik lees van veel mensen dat ze de box 'gratis' krijgen/ruilen. Ben ik de enige die zo'n verhoging aan zijn broek krijgt?
Badge +3
Volgens mij wil Ziggo alle abonnementen gelijk trekken en de versplintering van alle pakketten dus wegwerken. Dit kan voor sommige gebruikers wat minder voordelig uitpakken.

Mogelijk dat de overstap in de toekomst wanneer de Next de standaard is dat het wel zonder extra kosten kan?

Mocht u het met 250mb/s ook redden, kunt u er ook voor kiezen om naar alles in 1 complete te gaan, dan zal u waarschijnlijk maandelijks geld gaan over houden
Dank voor je antwoord. Ik wil juist het snelle internet houden ivm de hogere upload. Ziggo heeft al meer dan 1 jaar een tv-storing in mijn flat in onderzoek. Ik had goede hoop dat met de nieuwe box dit opgelost zou kunnen worden. Maar ong 15% prijsverhoging?
Reputatie 6
Badge +15
De nieuwe Next box werkt rechtstreeks middels een utp kabel en connectbox via internet.
Als er bij u een storing is in het tv signaal kunt u dat op deze manier waarschijnlijk omzeilen.
Ook is mogelijk uw AOP (waar de groene kabel uw woning binnen komt), verouderd.
Om de Next te gaan gebruiken heb ik een aanbieding gehad. Ik heb nl. nu een XL (ik heb dus interactieve TV).
Echter ik kan alleen de Next krijgen, als ik overstap naar het pakket Complete of Max.
Hoe kan ik de Next krijgen zonder dat mijn abonnement veranderd?

Reageer