Beantwoord

De nieuwe Mediabox - discussieer er hier op los!

• 20 september 2018
  • 1371 Reacties
  • 161823x Bekeken

Toon eerste bericht

1371 Reacties

Natuurlijk kan jij er niks aan doen. Die Marketing types denken: 8 is meer dan 1.
Dat zetten we erbij en laten ons verder niet overtuigen, dat dit voor de Next onzin is en misverstanden geeft. Nog eens doorgeven?
Ik heb nu een week de NEXT in gebruik, en ben uitermate tevreden tot nu toe.
Geen op- en aanmerkingen.
EN het hele SCART verhaal overboord gegooid. 🙂
Reputatie 4
Badge +4
Heb via mail een aanbod gekregen voor de mediabox next complete of max. Nu heb ik een abo start internet en start televisie kosten 48,50. Zelf een pakket samenstellen icm de mediabox next is nu niet mogelijk komt daar op zeer korte termijn verandering in?. Mijn pakket zal dan worden internet start, compleet tv icm mediabox next,geen telefonie. Het aanbod wat nu wordt gedaan pakket compleet 67,50 is wel erg groot verschil wat ik nu betaal.

Ben wel erg benieuwd naar de beeldkwaliteit vd next dit is in mijn belevenis de basis en die moet goed zijn ben nogal kritisch daarin. Heb een Panasonic full hd plasma 43inch 8jaar oud icm een Pace prima resultaat. Als ik toch zou overstappen wat zijn de ervaringen met full hd televisies icm de next zie veel kritische geluiden dat het af en toe met sommige tv toestellen nog niet optimaal is. Is dit een kwestie van instellingen tv, next of beide?. Zou het zeer jammer vinden als ik overstap dat de beeldkwaliteit slechter is al de Pace die nu heb. Heb overigens ook een Horizon gehad prima beeld alleen replay tv en pauze daarna afspelen was hopeloos. Wat echt honderd procent moet werken is de cloud server cq platform anders voorzie ik veel problemen bij toename next gebruikers.
Reputatie 7
Badge +35
@Orphanmountain Het is nog een jonge box die in mijn beleving al bijna volwassen is, nog wat aanpassingen nodig en nog wat levenservaring en dan is het een volwassen box.

Ik lees veel positieve ervaringen, ook op dit forum en met bepaalde TV's en audio versterkers zijn nog wat issues.
Voor het grootste deel lijkt iedereen er zeer content mee met de apparatuur die gebruikt wordt voor beeld en geluid.
Ik wil de Next nu al zeker niet kwijt en ik was hier al zeer te spreken over de Mediabox XL, die had hier amper issues in al die jaren.

Ik heb ergens begrepen dat als de Next eenmaal zo te bestellen is, hij ook in andere vormen van abonnementen is in te passen.
Wanneer: geen idee.
Reputatie 6
Badge +3
@Orphanmountain
Zolang je geen 4K TV met HDR en dat soort zaken hebt zal het beeld volgens mij dezelfde kwaliteit hebben.
Of je voor gebruiks gemak nu om wilt voor zo'n maandelijks bedrag zou ik betwijfelen.

Neem je veel op dan is de Next zeker het overwegen waard.

Over het beeld op jou TV zou ik niet twijfelen.
Gebruik je Hdmi-cec dan kan het ontzettend goed en mooi werken of totaal niet.

Moeilijke beslissing.
Reputatie 6
Badge +3
Joepie, hier ook de next al binnen gekregen, ik ben nu al heel tevreden over het gewicht en het uiterlijk, deze wil ik wel op mijn TV meubel zetten. Of kan hij ook net als de mediabox XL in de kast?
Nu bedwing ik mijn nieuwsgierigheid, want ik heb hem 2 dagen geleden besteld en verwacht echt niet dat hij nu al geactiveerd is. Maandag gaan we hem uit proberen en komt de monteur, dan zit ik rond de 4 a 5 dagen voor activering.
Ik heb mij goed ingelezen hier, en dacht ik doe voor de zekerheid de monteur er maar bij, dan wordt alles ook gecontroleerd op geschiktheid, want ik ken de Next nog helemaal niet. Ik hoop dat alles vlekkeloos gaat verlopen en had al ergens gelezen dat het beeld ook mooier is....nog mooier kan hier haast niet hoor, want we hebben al een heel mooi beeld met onze 4K TV en de XL....
Dus nog even wachten........😏😀
Reputatie 6
Badge +3
@jethea stop hem maar mooi in de kast net als de XL. Werkt alleen goed als je de Next ab gebruikt. Die "praat" via RF en IR.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt.
De Next-AB praat RF naar de Next en IR naar TV en/of Sound systeem die gekoppeld zijn.
De Next verstaat RF en IR. Het laatste tbv Unversele IR Remotes zoals die van Logitech.
Reputatie 2
Toch helaas wat aandachtspuntjes voor de afdeling NEXT:

Opnames onoverzichtelijk als ze in serie zijn opgenomen en onder 1 titel staan. Je kunt er dan op klikken en krijgt dan een lijst met welke afleveringen opgenomen zijn... maar je kunt helaas niet zien in het hoodmenu van de opnames of de delen van de serie bekeken zijn...

Daarnaast zijn de ondertitelingen op sommige zenders (bijv History, Disc Science) heel blokkerig zijn en ze met zeer grote regelmaat te snel verdwenen voordat deze weg behoren te gaan of ook helemaal niet verschijnen!

Ook heb ik nu 2 opnames die ik niet kan bekijken.... 1 (van Discocery) geeft aan dat deze niet is opgenomen?!?!?! en de andere (van Disc Science) daar staat alleen bij dat ik deze opname kan verwijderen...
Reputatie 6
Badge +3
Toch helaas wat aandachtspuntjes voor de afdeling NEXT:

Opnames onoverzichtelijk als ze in serie zijn opgenomen en onder 1 titel staan. Je kunt er dan op klikken en krijgt dan een lijst met welke afleveringen opgenomen zijn... maar je kunt helaas niet zien in het hoodmenu van de opnames of de delen van de serie bekeken zijn...

Daarnaast zijn de ondertitelingen op sommige zenders (bijv History, Disc Science) heel blokkerig zijn en ze met zeer grote regelmaat te snel verdwenen voordat deze weg behoren te gaan of ook helemaal niet verschijnen!

Ook heb ik nu 2 opnames die ik niet kan bekijken.... 1 (van Discocery) geeft aan dat deze niet is opgenomen?!?!?! en de andere (van Disc Science) daar staat alleen bij dat ik deze opname kan verwijderen...

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/bug-met-geplande-opnamens-39904
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/ingestelde-opnames-op-tv-zender-ons-worden-niet-opgenomen-39688

En zo zijn er meer forums hierover. Even zoeken zou ik zeggen.

Onderstaande is al gesloten. Er zijn waarschijnlijk geen onbekende bugs meer😋
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-bugs-39107

Oftwel tijd voor een paar forums over dit soort zaken. Met een lijst van wat bekend is en niet. Nu wordt/is het een bende.

De lijst die ik zie met aanbevolen forums is ook niet hoopvol.

Meeste zit in het archief. De bovenste is gesloten. Dus tijd voor actie van de Forum beheerders zou ik zeggen.
Heb vandaag mijn mediabox next ontvangen en aangesloten echt geweldig was zo voor mekaar
Was er eerst een beetje huiverig voor vanwege alle negatieve berichten maar ben blij dat ik het toch gedaan heb
@Gamespel
maar je kunt helaas niet zien in het hoodmenu van de opnames of de delen van de serie
He dat is gek. Bij mij staat er na bekijken van een aflevering een grijze bar naast de opnametijd. Die wordt van li naar rechts met wit gevuld, om aan te geven waar je gebleven was.
Ik vind de presentatie niet top, maar je kunt zien wat bekeken is & tot hoever ongeveer. Als de grijze bar bijna helemaal wit is, dan weet je......
Soms staat er zelfs 'Bekeken', maar dat gebeurt pas als je voorbij de eindmarkering van een opname kijkt of doorspoelt. Achter elke opname wordt bij voorbaat 30 min extra geplakt. Dat is voor opvang van verschoven tijden tov de Gids. De eindmarkering is het ingeschatte einde van het programma.

Dit alles is voor verbetering vatbaar, maar er is goed mee te leven. Ook ff wennen.
Reputatie 3
Badge
Vandaag ontving ik een Mediabox Next. De postbesteller had er twee in zijn handen -- eentje was voor mijn buurman. Hij heeft het er druk mee, zei hij. :-)

Oude ontvanger weggenomen, nieuwe geplaatst en aangesloten (voeding, netwerk kabeltje, coax, HDMI). Aangezet, en na even wachten het bekende introductiebeeld. Even de afstandbediening koppelen en je kan verder met de installatieprocedure.

Die installatieprocedure verliep niet honder procent vlekkeloos, want ik kreeg een foutmelding (na een paar minuten) nadat ik voor de configuratie 'bedraad netwerk' gekozen had. Blijkbaar kon de Next geen verbinding krijgen met de omgeving van Ziggo. Ik baalde enigszins, maar besloot even op de router te kijken of de Next een IP adres gekregen had. Terwijl ik nog bezig was in de router begon de Next plots een update te downloaden. Kennelijk was het toch nog gelukt om een verbinding te maken!

Na update reboot, dan 'persoonlijke' instellingen definieren en een laatste reboot. Voila! Beeld!

Al met al een positieve ervaring. Leuk dat mijn TV meteen herkend werd zodat volume en uit/aan meteen met de AB van de Next gedaan kunnen worden. Veel snellere interface, en de spraakbediening is ook fijn werken.

In 'Mijn Ziggo' zag ik dat de gegevens van mijn oude Mediabox al vervangen waren door de Mediabox Next. De extra ontvanger stond nog in het lijstje. Ik stuur beide oude ontvangers vandaag retour.
Reputatie 6
Badge +15
Heb je al een retourbox ontvangen van Ziggo? Dat zou extreem snel zijn.
Reputatie 3
Badge
Heb je al een retourbox ontvangen van Ziggo? Dat zou extreem snel zijn.

Nee, maar de doos waarin de Next zat was 'oversized' en die kan je prima gebruiken om je oudere spulletjes in te retourneren. 🙂
Reputatie 6
Badge +15
Dat is bekeken vanuit milieu oogpunt een loffelijk streven.
Echter over een aantal dagen krijg je de benodigde verpakking toegestuurd, voorzien van waar het heen moet en waardoor jezelf niet hoeft te frankeren (verzendkosten).
Reputatie 7
@KBX458 Ik heb de Next nu ruim 3 weken en nog geen retour box ontvangen, ik kreeg een tijdje geleden ook een connectbox, de Ubee heb ik zelf maar (na 2 maanden) retour gezonden.
Reputatie 6
Badge +15
@mguzz Ach, zou er ook in dat systeem een storing zitten? Die kan er ook nog wel bij.😅

Ik lees net dat de storing morgen (vrijdag 17-5) rond 17.45 uur zou moeten zijn opgelost.
Reputatie 6
Badge +15
@optimist
Een kleine aanvulling op mijn eerdere reactie:
Je kunt een retourdoos aanvragen bij klantenservice.
De next doos hergebruiken kan ook:

Adres: XPO ZIGGO
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray
Verzendbewijs bewaren voor het geval er iets kwijtraakt.
Reputatie 7
Ik zal mijn oude mediabox ook maar zelf opsturen, wilde dit nog aankaarten via de chat maar deze functie ligt er vandaag uit.
Ik wil voorkomen dat ik over een tijdje een mail krijg dat ik nog wat moet versturen anders volgt er ook nog een boete (dat systeem is blijkbaar wel goed geautomatiseerd)
Toch blijf ik mij daar aan irriteren, ik ben al klant en vraag een nieuw product aan, krijg bevestiging per mail met oa de tekst 'U ontvangt binnen enkele dagen per post een retourdoos met verdere instructies' en krijg vervolgens niets, dit kan in een geautomatiseerd systeem niet fout gaan lijkt me dus blijkbaar moet er iemand toch nog op een knoppie drukken
Reputatie 6
Badge +15
@mguzz de chat werkte bij mij prima een half uur geleden. Maar ik verbaas me nergens meer over.
Ik had ruim een week geleden (vorige maandag) een utp kabel besteld. Niks dus. Medewerker misschien vergeten op de enter knop te slaan?😉
Reputatie 2
@Gamespel

maar je kunt helaas niet zien in het hoodmenu van de opnames of de delen van de serieHe dat is gek. Bij mij staat er na bekijken van een aflevering een grijze bar naast de opnametijd. Die wordt van li naar rechts met wit gevuld, om aan te geven waar je gebleven was.

Dat klopt ook... alleen als je een serie opneemt en er staan meerdere afleveringen op dan is dit niet het geval in het hoofd-overzicht.

Op de 2e foto is afl 17 en 18 gezien (de andere moeten nog opgenomen worden) en dat is alles wat er opgenomen is.

Hmm. Dat is gek. Bij mijn Series klopt het wel.
Het is maar net naar welke Serie je kijkt, kennelijk.
De Next icm het Cloud Platform is nog niet vlekkeloos......
Pffff.
Reputatie 6
Badge +3
@jethea stop hem maar mooi in de kast net als de XL. Werkt alleen goed als je de Next ab gebruikt. Die "praat" via RF en IR.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

@bloemen64 nou dat zal je je vertellen, ha ha, de next draait hier al geïnstalleerd en al, ik heb de monteur al af gebeld.
Het was een makkie hier, ik heb gewoon gedaan wat er in de boekjes stond, alle oude kabels verwijderd, de nieuwe er op de juiste plaats er weer in, aanzetten en hopla, niets geks tegen gekomen. Ik moest wel, kreeg op de Mediabox XL alleen nog maar NPO 1, 2 en 3 en verder wat ziggo info kanalen. Niet leuk, niets deed het hier meer, ondemand niet en ook tablets en mobiel kregen geen verbinding meer want ook internet lag hier plat.... Ik snapte er niets van, ik aan de telefoon met ziggo, want zij hadden mij verteld dat het 4 a 5 dagen zou duren met die activatie, vandaar die monteur op maandag besteld. Ze begrepen het daar ook niet meer, maar vertelde mij dat de Next al geactiveerd was, vandaar dat de XL niet meer werkte, dus in tijd van 2 dagen vandaag al binnen en in notime geactiveerd en geïnstalleerd door mij zelf. Ook de ziggo Go App is leuk nu, ik kan nu met de Go app op tv kijken, dat kon ik eerst niet.
Ik heb hem aangesloten met de UTP kabel. Hier dus een succes verhaal, het beeld is super en ik ben er erg blij mee. Nu maar verder op ontdekkingstocht door de Next
Dat is bekeken vanuit milieu oogpunt een loffelijk streven.

Gewoon de doos bewaren, dan hoeft Ziggo alleen maar een enveloppe te sturen met retour instructies en stickers.

Reageer