Beantwoord

De nieuwe Mediabox - discussieer er hier op los!

Toon eerste bericht

1375 Reacties

Reputatie 3
Badge
Nu aantal weken in gebruik heb het probleem zelf ook nog niet tegen gekomen.

Energie stand staat bij mij op normaal.
Sinds gisteren de Next in gebruik. Had hem wel al ontvangen maar box en modem moesten nog even geactiveerd worden. Dat was gisteren, zondag, zo ver.
Ben zeer tevreden tot nu toe. Wat een verschil in snelheid met de Horizon. Het gebruiksgemak is ook stukken beter dan de Horizon. Nog geen vreemde bugs tegengekomen tot nu toe, eindelijk ook Netflix zonder haperen kijken wat ik voorheen maar op de XBOX deed.
Apps zoals YouTube en Netflix starten snel op en de Tv-gids is gelijk geladen als je die opstart. Geen traag reageren meer op de afstandsbediening. Box zelf start ook heel snel op, als ik de TV aanzet is het beeld er al als de TV opgestart is, dat was wel anders voorheen. Eindelijk een product wat wel gelijk goed lijkt te werken.
Mochten er zich problemen voordoen laat ik dit wel weten. Heb nog niet gekeken hoe de Box zich in het netwerk gedraagt en wat daar de mogelijkheden zijn. Deze week maar verder testen.
@Dominee
en inmiddels de Horizon op zolder in de kast gegooid te hebben vroeg ik me af of Ziggo

En daar dan wel voor blijven betalen?
@Patsi32

Klopt morgen komt hij al. ☺ Niks rustig afwachten 😉
Bedoel je de Next box of de (oude Horizon) MediaboxXL?

Vreemd, ik zou zweren dat ik duidelijk vermeld had de Mediabox Next te hebben, maar nu ik mijn bericht teruglees, had ik zo laat niet meer moeten reageren... 😉

Ik heb dus een Next box. Na contact met de helpdesk is er inmiddels een technische swap geregeld. Als voormalig Ziggo-monteur en helpdesk-medewerker kon ik het kabel-, signaal- en aansluit-kwaliteits-kruisverhoor eenvoudig kortsluiten, en aangezien het uitlezen van de box ook geen verdere aanwijzingen gaf, was de conclusie al snel dat de box zelf de hoofdverdachte was.

Nog wel twee aanvullende bevindingen:

1. De box herstartte zowel tijdens live-tv kijken als tijdens Netflix kijken, wat een signaalprobleem al minder waarschijnlijk maakt.
  2. Wanneer de box herstart, terwijl je naar de tv zelf kijkt (dus via de ingebouwde kabeltuner/smart-tv-functies), schakelt de ARC-HDMI kabel automatisch de tv ook weer naar de betreffende HDMI-ingang om. We hebben de box dus maar helemaal losgekoppeld, om van deze omschakelingen verschoond te blijven.
Nu maar hopen dat de vervangende box deze kuren niet heeft, anders moet ik de oorzaak alsnog in mijn eigen installatie gaan zoeken... 🙄
Reputatie 7
Badge +4
Dag @EugeneS

vind je het goed als ik je reactie niet erg begrijp? Er is heel veel te lezen over de nieuwe 4K box (Next) en als je in de zoekbalk dus even Next invoert kom je om in de info.

Voorts begrijp ik weinig van het verhaal HDMI/Scart, want . . .

@EugeneS ik begrijp er ook weinig van. Misschien verkeerde forum?

Je hebt in ieder geval de aandacht getrokken. 12 punten, als het daar om ging.
Ik heb sinds kort een mediabox next en wil graag radio luisteren zonder dat de tv de hele dag aan moet staan. Bij de vorige mediabox was dat geen probleem, nu lukt het niet meer.
Reputatie 7
Badge +35
Kun je met de knop links boven de TV niet uitzetten?
Reputatie 5
Badge +7
Zo te zien heb je een aangesloten TV nodig om de zenders te kunnen kiezen via de radio app die op de Mediabox Next draait. Maar als je de Mediabox Next analoog of digitaal met een versterker verbindt, zou je na het kiezen van de zender de TV moeten kunnen uitzetten. Voor het wisselen van zender heb je dan de TV weer nodig.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/alles-over-radio/
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/specificaties/

Het lijkt me geen verbetering ten opzichte van het luisteren naar digitale radio via bijvoorbeeld de Humax 5200C. Die heeft een display waarop ik kan zien welke zender is gekozen. En via de afstandsbediening kan ik een andere zender kiezen. De TV hoeft daar niet voor aan.
Ik heb sind kort de Next, maar ik heb hier 2 vraagjes over.

1. Als ik de radio luister, springt hij zo nu en dan terug naar de tv. Ook verspringt hij soms ineens naar een andere zender. Hoe los ik dit op?

2. Ik had begrepen van een monteur dat er via een nieuwe update een cec-killer geïnstalleerd zou worden. Iemand enig idee wanneer deze update uitrold?

Alvast bedankt.
Will
Op mijn oude router had ik een drive/share zichtbaar onder "Netwerk" op mijn PC. Deze kon ik benaderen met de hostname van mijn mediaspeler (PCH-A110).
Met mijn nieuwe connectbox (met de Mediabox Next ontvangen) zie ik deze drive/share niet meer. Wel kan ik de share bereiken via het internet adres.
Wat kan de oorzaak zijn?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb sind kort de Next, maar ik heb hier 2 vraagjes over.

1. Als ik de radio luister, springt hij zo nu en dan terug naar de tv. Ook verspringt hij soms ineens naar een andere zender. Hoe los ik dit op?

2. Ik had begrepen van een monteur dat er via een nieuwe update een cec-killer geïnstalleerd zou worden. Iemand enig idee wanneer deze update uitrold?

Alvast bedankt.
Will

Misschien bedoeld de monteur een optie in de nieuwe Next software om CEC uit te schakelen. Een CEC killer is niet meer dan een verloop HDMI plug met daarin een onderbroken pin 13.
Wanneer die update komt. Geen idee.
Reputatie 5
Badge +8
Ja, dat kan.

Met de MBXL kon dat ook. Met het slaafje en probleemkind MBXL Extra.
Die was niet zelfstandig te gebruiken & wordt al lang niet meer geleverd aan een nieuwe klant. Alleen nog als vervanger, als er eentje stuk is bij iemand die hem al heeft.

Bij de Next zijn ze alle Boxes hetzelfde.
Hoeveel stuks Next Ziggo een klant uiteindelijk max toestaat, is nog onbekend.
In elk geval meer dan 1.

ik denk de aantal 8 is als ik zo op de site van Ziggo kijk onder de specificaties van de tv ontvanger

Volgens de specs beschikt de Mediabox Next over 8 tuners.
Waarom zijn er 8 nodig? Opnamen met de Mediabox Next worden in the Cloud bewaard.
Worden de opnamen dan eerst naar de Mediabox gestreamd om vervolgens in een Cloud-map bewaard te worden?

Wie weet hoe dat zit?
Heb nu de next box prima
Kan ik de horizon die ik nu over heb ook boven gebruiken
Reputatie 7
Badge +26
Waarschijnlijk omdat het van origine de "Virgin TV V6" box is.
Deze heeft wel een harde schijf aan boord.

Opnames gebeuren rechtstreeks in de cloud, Je kunt de stekker uit de box halen en opnames lopen gewoon door.

Opnames zijn er ook niet echt meer, het is meer een "vinkje" bij een programma.
Heb, sinds zaterdag de mediabox next.Kon, de eerste uren alleen tv kijken. Niks opnemen, en geen uitzending terug kijken. Na, 12 uur de helpdesk gebeld. Antwoord alles moet nog doorlopen. Ruim, 1 dag verder. Weer, eens gebeld. Zelfde antwoord. Dus, ik maar eens op internet gekeken naar antwoorden. En, wat denk je. Kreeg, hierdoor de mediabox next helemaal werkend. Dus, support van ziggo. Stelt helaas niks voor. Vandaag, ( bijna 4 dagen verder) , nog steeds maar 50Kb internet. Weer, eens gebeld. Ze zouden een monteur sturen. Hoezo, op mijn ziggo account stond internet 50-5 . Nu, ben ik alles beu. Alles, per direct opgezegd. En, alles gaat retour. Voortaan, weer verder met de Humax 5100.
Reputatie 7
Badge +4

Ja, dat kan.

Met de MBXL kon dat ook. Met het slaafje en probleemkind MBXL Extra.
Die was niet zelfstandig te gebruiken & wordt al lang niet meer geleverd aan een nieuwe klant. Alleen nog als vervanger, als er eentje stuk is bij iemand die hem al heeft.

Bij de Next zijn ze alle Boxes hetzelfde.
Hoeveel stuks Next Ziggo een klant uiteindelijk max toestaat, is nog onbekend.
In elk geval meer dan 1.
ik denk de aantal 8 is als ik zo op de site van Ziggo kijk onder de specificaties van de tv ontvanger

Ze bedoelen 8 tuners per Next box. De Horizon had er 6. Is een beetje vreemd nu maar zorgt wel voor snel zappen.

Hoeveel Next boxen je kunt bestellen moet nog duidelijk worden. Er worden nu al meerdere Next boxen verstrekt. Aan geselecteerde klanten.
Ik denk dat je in de toekomst 5 Euro per maand betaald voor een extra box en je er een stuk of 4 kunt hebben per abonnement. Net als nu. 4 digitale ontvangers. CI+ kaartjes + Horizon niet meer dan 4 tegelijk. Zeker geen 8.
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb sinds een kleine week de XL-box, en was tot gisteren zeer tevreden. Echter, sindsdien is de box een aantal keren spontaan opnieuw opgestart. Gisteravond maar liefst 4 keer kort achter elkaar, wat ik voor mezelf verklaarde met een mogelijke update, maar zojuist deed hij dat weer. Het is vooral mijn vrouw die de tv gebruikt, en ze meldt dat eerst het beeld een tijdje vastloopt, vervolgens het startscherm ("Een ogenblik geduld...") verschijnt, en tenslotte de box opnieuw opstart. Het statuslampje verandert dan even van wit naar oranje, een paar seconden later weer wit, en uiteindelijk start het oorspronkelijk bekeken programma weer op. Dit hele proces duurt bij elkaar 1 à 2 minuten.

Ik heb een paar pagina's teruggebladerd en op "spontaan resetten" gezocht, maar vond geen vergelijkbare ervaringen. Heeft iemand anders hier ook last van?

Ik zal morgen ook nog wel met de supportdesk bellen, maar daarvoor is het nu te laat...Heb je al een goed antwoord gekregen op van de helpdesk, anders zou ik de box gewoon even terug zetten in de fabrieksstand, bij mij heeft dat wel een keer voor lange tijd geholpen
@bloemen64
Dat Ziggo 8 Tuners in de specs zet, zal sommige klanten op het verkeerde been zetten.
Alsof je tot max 8 opnames tegelijk kan maken. Opnames in de Cloud reserveer je; er is geen Tuner voor nodig. Etc.
Die 8 zitten er in voor de Virgin Box waarin de Next hardware + HD zit.

De Next gebruikt er meer dan 1 om Zappen te kunnen versnellen.
Mmonteur komt maandag hopelijk word de next meegenomen.dat was beloofd.
Reputatie 7
Badge +4
@bloemen64

Dat Ziggo 8 Tuners in de specs zet, zal sommige klanten op het verkeerde been zetten.
Alsof je tot max 8 opnames tegelijk kan maken. Opnames in de Cloud reserveer je; er is geen Tuner voor nodig. Etc.
Die 8 zitten er in voor de Virgin Box waarin de Next hardware + HD zit.

De Next gebruikt er meer dan 1 om Zappen te kunnen versnellen.

Precies wat ik ook zeg.

Misschien tijd dat Ziggo de pagina's update en dit soort overbodige info eruit haalt. Het geeft inderdaad alleen maar vragen.

Ik heb ergens gelezen dat je opnames voor max 5 jaar kunt bewaren ipv 1 jaar. Is dat zo of is deze optie er uitgehaald in Nederland?
Reputatie 7
Badge +26
Wat komt de monteur doen, aanpassingen in huis, of reparatie.

Houd ons op de hoogte
Misschien tijd dat Ziggo de pagina's update en dit soort overbodige info eruit haalt. Het geeft inderdaad alleen maar vragen.

Tsja, dat heb ik al tijden geleden met goede argumenten gevraagd, maar er gebeurt niks.
Over die 5 jaar kunnen laten bewaren, weet ik niks. Dat zegt niet alles.
Reputatie 7

Tsja, dat heb ik al tijden geleden met goede argumenten gevraagd, maar er gebeurt niks.

Omdat de mediabox technisch gezien wel 8 tuners heeft, blijft dit onder de specificaties staan. Ik vind persoonlijk ook dat het er wel uit zou kunnen, maar (helaas) ga ik daar niet over. Omdat het dus wel gewoon klopt, willen ze dit er in laten staan.

Reageer