Vraag

De Next neemt slechts het deel van een programma op in de avond

• 12 juni 2019
  • 14 Reacties
  • 294x Bekeken

Ik wilde iets opnemen en alles lijkt goed te gaan.
In het overzicht lijkt het alsof de opname gelukt is en kan ik zien dat er 1,5 uur is opgenomen.
Wanneer ik dan wil afspelen blijkt dat de opname maar iets van 1 uur duurt en daarna gewoon stopt.
Enig idee wat ik kan doen om dit te voorkomen?

14 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
PS, ook opname Ned2, 2DOC, verpest. 11 minuten voor afloop stopt de opname.
Geprobeerd met replay, maar die stopt op hetzelfde moment. Volgende blok afspelen (Nieuwsuur) in de hoop dat dan de rest bekeken kan worden, ook niet. Toch wel heel irritant!

@Folkert Ziggo
Reputatie 6
Badge +1
Geprobeerd met replay, maar die stopt op hetzelfde moment. Volgende blok afspelen (Nieuwsuur) in de hoop dat dan de rest bekeken kan worden, ook niet. Toch wel heel irritant!

@Folkert Ziggo

Van die schapen? Dat zag ik ook. Ik was vrij snel bij einde balk terwijl het nog bezig was.
Reputatie 7

@Folkert Ziggo

Vanavond nog even gecontroleerd:
Programma is nog steeds onvolledig. Zie plaatjes.

1) Vermelding in de TV Gids van 20:30 tot 22:00

2) Programma info bij opname 1 uur, 30 minuten

3) Voortgangsbalk bij afspelen opname die niet verder gaat dan 45:12 + 07:24 = 52:36. Er mist dus ruim 35 minuten, volgens de TV Gids en helaas ook in werkelijkheid.

Reputatie 7
Badge +26
Welk programma betreft het? De opname is misschien 1,5 uur, maar was het programma ook zo lang? Het probleem is wel eens eerder gemeld en Ziggo is op zoek naar concrete voorbeelden. Daarom graag: zender, programma en tijd.
Film was Inga Lindstrom: Liebesregen im Samlund uitgezonden op maandag 10 juni vanaf 20:15 uur op ZDF.
Reputatie 7
Soortgelijk geval is o.a. gesignaleerd bij een aflevering van 2DOC. Het betreft de uitzending van 10 juni 20:30 'Schapenheld'. In de TV Gids staat dan dat de duur van het programma 1:30 uur is, terwijl er minder dan een uur is opgenomen. Niet dat het programma uiteindelijk korter bleek te duren, maar het laatste half uur van het programma mist. Ook in Replay TV, wat voor ZDF overigens niet van toepassing is.

Dit zal zeker de nodige aandacht van Ziggo moeten krijgen om het te herstellen én te voorkomen.
Reputatie 7
Dit is zeker een probleem wat 100% bij ons zit. Wij moeten dit gaan oplossen als het probleem blijft bestaan. In een vergelijkbare storing ticket zie ik een update van 12 juni. Uit die update blijkt dat er opnamen aan onze kant verkeerd zijn gegaan rond 10 juni. Het zou kunnen dat jullie voorbeelden hier ook onder vallen. Het kan ook zijn dat de opnamen verkeerd blijven gaan.

Ik heb nu de volgende voorbeelden, meer voorbeelden zijn erg welkom!

10 juni
ZDF - Inga Lindstrom: Liebesregen im Samlund.
Wat staat er in de gids: 20:15 / 21:45 - 1 u 30 min.
Wat staat er bij mijn opnamen: Er is 1,5 uur opgenomen.
Wat is opgenomen: Ongeveer een uur, dan stopt het afspelen (graag een preciezer tijdstip).
Is het Replay TV item wel volledig?: Niet van toepassing op ZDF

10 juni
NPO2 - 2DOC Schapenheld
Wat staat er in de gids: 20:30 / 22:00 - 1 u 30 min.
Wat staat er bij mijn opnamen:
Wat is opgenomen: Het laatste half uur van de opnamen mist (graag een preciezer tijdstip).
Is het Replay TV item wel volledig? Nee, hier mist ook het laatste half uur. (dank dit is belangrijke info!)

Het is te vroeg om conclusies te trekken maar de duur van beide items is 1 u 30 min, en beide zijn in de avond (rond 21:00) misgegaan. Mag ik daarom vragen eens meerdere lange items op verschillende tijdstippen op de dag op te nemen? Dan kun je door te spoelen vlot achterhalen of de opnamen wel of niet volledig gelukt zijn. Na een dag of 4 volgt er nog een nabewerking op de opnamen in onze centrales. Ik ben daarom benieuwd of jullie opnamen na 15 juni opeens goed zijn of nog steeds niet goed zijn af te spelen, dit kan iets zeggen over de oorzaak.
Reputatie 7
Kunnen jullie nog eens een opnamen maken die vergelijkbaar zijn qua duur en tijdstippen (rond 21:00), en ter controle ook eens op een ander moment op de dag?

Ik blijf benieuwd of jullie opnamen die op 11 juni onvolledig zijn geraakt na 15 juni opeens in orde zijn.
Reputatie 7
Ik quote hier even mijn opmerking in het Mediabox Next: Opnemen topic:

'Vervolgens wilde ik nog even gaan kijken naar de voetbalwedstrijd Argentinie - Japan, vandaag 10 juni 17:50 - 20:00 op Canvas maar helaas maar opgenomen tot 23 minuten in de eerste helft, heel vreemd'

Jammer dat er nu naar voorbeelden wordt gevraagd want ik heb na 8 dagen geen reactie ontvangen en de opname maar verwijderd en ook geen screenshot gemaakt.
Reputatie 7
Ik quote hier even mijn opmerking in het Mediabox Next: Opnemen topic:

'Vervolgens wilde ik nog even gaan kijken naar de voetbalwedstrijd Argentinie - Japan, vandaag 10 juni 17:50 - 20:00 op Canvas maar helaas maar opgenomen tot 23 minuten in de eerste helft, heel vreemd'

Jammer dat er nu naar voorbeelden wordt gevraagd want ik heb na 8 dagen geen reactie ontvangen en de opname maar verwijderd en ook geen screenshot gemaakt.

Dat is zeker jammer, dat voorbeeld is nu niet meer recent maar laat exact hetzelfde zien. In dat topic zie ik wel een reactie van mijn collega Mark (Okay, op pagina 1) met een template die je kan gebruiken om je voorbeeld daar door te geven, dat zie ik als een vraag om voorbeelden op zich.

Maar je bent hier nu 🙂 Kun jij in dit topic ook meedoen om de aanvullende vragen te achterhalen?
Reputatie 7
@Anne H Ziggo ,

Gisteren en ook vandaag weer geprobeerd om 2Doc:Schapenheld af te spelen. De tijdbalk geeft nu een beschikbare lengte van 1:11:24 maar de aflevering stopt abrupt om 52:33 en gaat midden in een reclameblok verder. Vier dagen wachten heeft (nog) geen verbetering gebracht.
Reputatie 6
Badge +1
Welk programma betreft het? De opname is misschien 1,5 uur, maar was het programma ook zo lang? Het probleem is wel eens eerder gemeld en Ziggo is op zoek naar concrete voorbeelden. Daarom graag: zender, programma en tijd.

Dit heb ik allemaal al opgegeven, met een @ naar Folkert
Reputatie 7
Ik vraag Folkert welke voorbeelden hij van jou gekregen heeft. Ondertussen is dus duidelijk dat de opnamen na 4 dagen nog steeds niet goed werken, dank @AoxoMoxoA!

In dit topic blijven voorbeelden erg welkom! Het is namelijk nog niet duidelijk of het alleen gaat om opnamen rond 10 juli, en of het alleen gaat om opnamen in de avond. Ik heb jullie nodig om dat uit te vinden ben ik bang.
Ik had zo’n geval bij een opname van de film Clouds of Sils Maria. Was op tv Canvas op 20 juli. Duurt 2 uur, maar heeft maar 90 minuten opgenomen. De film startte ook net iets na het begin van de film.

Reageer