CS2x12 om de 20 minuten (CS2212 CS2312 CS2512)

  • 18 mei 2019
  • 13 Reacties
  • 1767x Bekeken

Reputatie 1
Nu een paar keer om de 20 minuten CS 2512 ( bij 18 u journaal en netwerk). Weer opnieuw selecteren en verder kijken.
Diagnostiek zegt dat alles o.k. is .

13 Reacties

Reputatie 7
@Quobus heb je het Modem al opnieuw opgestart en daarna je Media Box Next.

Misschien werkt het.
Reputatie 1
Was niet nodig. Na 1 minuut weer opnieuw selecteren en hij ging weer verder.
Reputatie 7
Toppie 👍🏻
Reputatie 1
Ik had op BRT1 Shetland opgenomen en vanavond bekeken met 3 maal een onderbreking ook weer om de 20 minuten door CS2212 Deze keer ook geen problemen met diagnostiek.
Reputatie 7
De moderators lezen mee en dat zal zekers opgepakt worden.
De problemen zijn nog niet overal opgelost.
Reputatie 7
Hi @Quobus, ik heb jouw berichten even in een apart topic geplaatst want jouw probleem sluit niet aan bij het topic waar de berichten eerst in stonden.

Ervaar jij bij alle Replay uitzendingen, On Demand films/series en Opnames om de 20 minuten een CS2x12 foutmelding? Of speelt het alleen bij specifieke uitzendingen/opnames (zo ja welke)?
@Mark Ziggo, vanavond bij mij idem: RTL4 - Eigen huis en tuin. Tot 2x toe code cs2212. De eerste maal vlak na de intro en de 2x maal vlak voor het einde. Zal een halfuurtje tussen hebben gezeten. Diagnostiek zegt: verbinding hoog. Alles kijken in ultra HD. Signaalkracht schommelt rond de 80%.
Reputatie 7
@Mark Ziggo, vanavond bij mij idem: RTL4 - Eigen huis en tuin. Tot 2x toe code cs2212. De eerste maal vlak na de intro en de 2x maal vlak voor het einde. Zal een halfuurtje tussen hebben gezeten. Diagnostiek zegt: verbinding hoog. Alles kijken in ultra HD. Signaalkracht schommelt rond de 80%.
Hi @R o b, CS2212 betekent dat het een opname was van Eigen huis en tuin. Wordt deze opname opnieuw en exact op hetzelfde punt onderbroken als je hem nogmaals afspeelt? En wanneer was de originele uitzending van de opgenomen aflevering (datum+tijdstip)?

Hi @R o b, CS2212 betekent dat het een opname was van Eigen huis en tuin. Wordt deze opname opnieuw en exact op hetzelfde punt onderbroken als je hem nogmaals afspeelt? En wanneer was de originele uitzending van de opgenomen aflevering (datum+tijdstip)?

@Mark Ziggo dat kan ik niet meer nagaan. Ik heb de aflevering inmiddels verwijderd uit mijn lijst. Ik zal dit uitlopen als het nogmaals gebeurd en hier rapporteren.
Hier hetzelfde probleem. Bij het afspelen van een willekeurige serie na enkele minuten de melding CS2312. Na het wegklikken van de melding kan de serie weer voor een paar minuten afgespeeld worden.
De Mediabox is bekabeld aangesloten op de Connect Box (geen WiFi).
Het volgende geprobeerd (in deze volgorde):

  • Media box enkele minuten van de spanning af gehaald
  • Idem met de Connect Box
  • Diagnostiek gecontroleerd: alles in orde
  • Media Box terug gezet naar fabrieksinstellingen
  • Andere series geprobeerd
Tot nu toe alles met hetzelfde resultaat: na enkele minuten stopt de aflevering.
Ik denk dat ik het bij mij heb opgelost. Het zal iets met de DHCP server van de Connect Box te maken hebben. Ik heb het volgende gedaan:

  1. De Connect Box en de Mediabox beide spanningsloos gemaakt.
  2. Na een minuutje wachten alleen de Connect Box weer opgestart
  3. Paar minuutjes laten ratelen tot hij weer helemaal online is
  4. Pas daarna de Mediabox weer inschakelen zodat hij opnieuw een IP adres van de Connect Box krijgt.
Ik heb de TV nu 1,5 uur draaien zonder problemen.

Geen idee wat de exacte reden is dat het precies in deze volgorde moet maar het heeft mij vaker geholpen met problemen met routers. Iemand die er echt verstand van heeft kan er vast iets zinnigs over zeggen.

Ik hoop dat het voor anderen ook een oplossing is.
Vanavond 2 x foutmelding. Replay op. Npo1. Cs2512.
komt alleen op deze zender voor. Ziggo next.
Reputatie 7
Badge +35
@gertw07 heb je de Next al een keer 30 seconden van de stroom gehad?
Dit helpt vaak bij vreemde issues.

Reageer