Marieke2222

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CS2212 - wat te doen?

Al meerdere dagen geen mogelijkheid om terug te kijken via tv&replay, opnames af te spelen of movies & series te kijken. Foutmelding CS 2212.

Niets lijkt te helpen. Stroom eraf gehad, fabrieksinstellingingen, etc 

 

iemeen oplossing?

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Hoe is je Next aangesloten op het modem? Via Wifi of via een netwerkkabel?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Vervolg op het bericht hierboven: Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Marieke2222
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerkkabel

Marieke2222
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik zie dat je modem op de versterker aangesloten zit, dit kan diverse problemen opleveren met je verbinding.

Heb je wel een goede internetverbinding?

De huidige wijze van aansluiten is op de doos van de groene kabel een POA-01 splitter, dan één kabel naar je modem en één kabel naar je versterker.

Ziggo kan je een gratis splitter sturen met een kabel voor naar je modem.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een splitter met kabel wilt hebben.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Marieke2222 
Welkom op de Community! Irritant dat je helemaal geen gebruik kunt maken van de interactieve diensten. Hiervoor gebruikt de Next de internetverbinding vanaf je modem. Ik ben dus net als @Be rt wel benieuwd hoe het met je internetverbinding gaat?

Marieke2222
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internetverbinding is prima. 
Inmiddels splitter geplaatst.
Heeft helaas niet geholpen. Contact met helpdesk gezocht en probleem zit niet bij ons. Gaat tijdje duren alvorens het opgelost kan worden (hopelijk rond tweede week van januari). 
Balen, aangezien de vakantie voor de deur staat en we niets kunnen kijken. 
 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Zeggen ze wijkkast oid?

Ik betwijfel een beetje of het daaraan ligt eerlijk gezegd. Dan zou je meer problemen verwachten.

  1. Je hebt op de Next niets anders aangesloten dan je Next zo te zien toch?
  2. Wat zie je staan in Diagnostiek bij Internetverinding en Internetsnelheid? Alles verder netjes groen in dat scherm?
  3. Heb je misschien een andere utp kabel in huis om mee te testen?
  4. Zou je als test je mediabox es via wifi kunnen verbinden? (utp kabel eruit trekken en wifi wachtwoord instellen).
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Alles (opnames, Replay en Movies & Series) geeft een CS2x12 foutmelding terwijl je internetverbinding verder goed werkt op andere apparaten. Dat kan nog een probleem zijn van de rechten op de Mediabox, die heb ik zojuist ververst.

Heb jij ook de internetverbinding op de Mediabox al opnieuw ingesteld?

 

Ik ben benieuwd of één van beide acties effect heeft gehad, laat maar weten hoe het nu gaat!

Uitgelicht topic