Vraag

CS2212 bij opname Animal Planet

• 9 mei 2020
  • 9 reacties
  • 758 keer bekeken

Goedemorgen,

wij hebben de foutcode CS2212 opname afspelen mislukt!

wij hadden op maandag 27-4-20 op animal plannet om 04:00-04:45 het programma The bronx Zoo opgenome (daarna de hele serie)

Nu willen wij dit gaan kijken maar dan komt de  melding “opname afspelen mislukt” foutcode CS2212

wat kennen jullie hier over zeggen.

op alle andere zender hebben wij geen problemen met opnemen en daarna kijken

Wij hebben een Next Box

aansluiting met Kabel

Internet via de modem

graag jullie reactie

groet André

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen,

wij hebben de foutcode CS2212 opname afspelen mislukt!

wij hadden op maandag 27-4-20 op animal plannet om 04:00-04:45 het programma The bronx Zoo opgenome (daarna de hele serie)

Nu willen wij dit gaan kijken maar dan komt de  melding “opname afspelen mislukt” foutcode CS2212

wat kennen jullie hier over zeggen.

op alle andere zender hebben wij geen problemen met opnemen en daarna kijken

Wij hebben een Next Box

aansluiting met Kabel

Internet via de modem

graag jullie reactie

groet André

Goedemorgen en welkom op de community,

Mogelijk helpt dit je ? 

• De Connect Box en de Mediabox beide spanningsloos gemaakt.
  • Na een minuutje wachten alleen de Connect Box weer opgestart
  • Paar minuutjes laten ratelen tot hij weer helemaal online is
  • Pas daarna de Mediabox weer inschakelen zodat hij opnieuw een IP adres van de Connect Box krijgt.

Dit heb ik uit dit https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/foutcode-bij-opnames-cs2212-44652  gehaald

Reputatie 7

@Bijl110 Dat is flink balen als een opname niet terug te kijken valt! @Ronihd heeft de info er al even voor jou bij gezocht. Hopelijk is dit de oplossing.

Dank je wel @Ronihd 

Heb gedaan wat jij had geschreven, helaas heeft dat niet geholpen.

Het probleem doet zich alleen op dit moment voor op Animal Plannet ? waarom alleen daar?

Zijn er nog andere oplossingen , voor dit probleem.

ik hoor graag van jullie

André

Reputatie 7
Badge +14

Dank je wel @Ronihd 

Heb gedaan wat jij had geschreven, helaas heeft dat niet geholpen.

Het probleem doet zich alleen op dit moment voor op Animal Plannet ? waarom alleen daar?

Zijn er nog andere oplossingen , voor dit probleem.

ik hoor graag van jullie

André

Ik zou niet weten waarom het probleem alleen daar zich voordoet.

Ik heb niet veel andere opties of oplossingen , misschien dat @Be rt er nog iets over kan roepen 

Ik heb me al bijna gek gedacht, maar dit is een heel vreemde actie van de Next, want alles met opnames gaat via het modem van en naar een server waar alle afleveringen op staan.

Zit er nog een apparaat zoals een switch/router/enz. tussen het modem en de Next?

Zo nee, dan even vanaf het begin, met heel vreemde problemen met de Next.

Heb je al de fabrieksinstellingen geprobeerd?
Alles wordt weer opgepakt uit de cloud, wel opnieuw inloggen in Netflix en dergelijke apps.

Goedemorgen @Bijl110

Vreemd inderdaad dat het alleen gebeurd bij Animal Planet. Dit vervolg tips van @Be rt had je ook al gezien? 
Waar ik benieuwd naar ben is of je dit alleen ervaart bij dit specifieke programma van Animal Planet? Of dat het bijvoorbeeld ook voorkomt bij een opname van een ander programma van deze zender? 

Wij hebben hetzelfde probleem. Alleen programma’s die wij opgenomen hebben op Animal Planet (serie My Cat From Hell). Heeft dit probleem. Alle andere programma’s zijn wel te bekijken.

Wat gek dat het juist met de opnames van deze zender aan de orde is. Graag ontvang ik meer voorbeelden, zodat ik dit voor jullie kan uitzetten. Ik ontvang graag de volgende informatie: 

Welke programma's (datum en tijd)? Graag meerdere programma's testen. 
Foutmelding(en)?
Op welke wijze is de Mediabox Next verbonden met het internet? 
Is de opname wel te bekijken via de Ziggo GO App? 
Kun je het programma wel bekijken via Replay TV? (Zo niet, welke foutmelding krijg je daar te zien?)

We nemen de serie ‘My Cat from Hell’ op en we kunnen geen enkele opname afspelen. We hebben op dit moment seizoen 5, aflevering 4 t/m 18, seizoen 6, aflevering 1 t/m 10, seizoen 7, aflevering 1 t/m 10, seizoen 8, aflevering 1, 3, 6 t/m 10 en 12 en seizoen 9, aflevering 1 t/m 6. We hebben ook nog 3 opnames van Cats 101, seizoen 4, aflevering 2 t/m 4 die allemaal niet af te spelen zijn. Op de Ziggo GO App kan ik al deze programma’s wel bekijken. Heb zojuist een opname gemaakt van Untamed China with Nigel Marven, aflevering Heavenly Mountains. Die kunnen we zonder problemen bekijken. We krijgen altijd foutmelding CS2212. De mediabox is aangesloten op een Fritz!Box 4040 die op zijn beurt aan de ConnetBox hangt. De diagnose van de mediabox geeft geen problemen aan.

Reageer