Buur

Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

CS2212

De laatste dagen krijg ik herhaaldelijk bij opgenomen programma,s foutcode cs2212
Na opnieuw opstarten van de next gaat het even goed en dan komt de foutcode weer
37 Reacties 37
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Ik lees hier een vergelijkbare situatie met de volgende oplossing:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/cs2x12-om-de-20-minuten-cs2212-cs2312-cs2512-40577


  • De Connect Box en de Mediabox beide spanningsloos gemaakt.
  • Na een minuutje wachten alleen de Connect Box weer opgestart
  • Paar minuutjes laten ratelen tot hij weer helemaal online is
  • Pas daarna de Mediabox weer inschakelen zodat hij opnieuw een IP adres van de Connect Box krijgt.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Buur nog niet alles met opnemen gaat lekker onze systemen. Wat je beschrijft is daar een vervelend voorbeeld van! Hoe gaat dit nu? en heeft de tip van Be rt geholpen?
Buur
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Heb het de laatste tijd niet meer gebruikt. Ik kreeg in de paar minuten de foutmelding. Heb nu geen opnames meer.
Buur
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nig steeds zelfde probleem. Nu ook na op pauze zetten uitzending
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Buur
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Buur
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Zou de foto met alle info van je CB toch even aanpassen dat niet iedereen dit kan zien
Buur
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Buur wrote:
Buur
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoe kan ik deze verwijderen?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Buur wrote:
Hoe kan ik deze verwijderen?

Ik heb de foto met serienummers weggehaald.
Buur
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
??
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Buur Heb je het modem achter een versterker aangesloten?
Of zit hij aan een splitter die op het AOP geplaatst is?

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Buur
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Ik dacht het al te zien aan je signaalwaarden, die zijn goed, maar niet geheel zoals je normaal zou verwachten.

Mogelijk kan het modem achter een vesterker ook een oorzaak zijn van verstoringen.
Ook hier gezien en opgelost met een splitter op het AOP.

Eerder werden veel modems achter een versterker geplaatst op de 0 dB, maar sommige versterkers zijn niet geheel 0 dB en er kunnen door andere oorzaken storingen ontstaan.

Nu is de standaard aansluiting een POA-01 splitter op het AOP met één uitgang naar het modem en één uitgang naar de versterker voor de TV.

Je kunt contact opnemen met Ziggo en dan wordt er gratis een splitter gestuurd en vraag gelijk om een kabel vanaf de POA-01 splitter naar het modem.
barcolo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waardeloos weer cs 2212 en ziggo maar roepen het is opgelost.
op dit moment weer de foutcode.
Ik wil voor mijn 89 euro per maand gewoon ongestoord tv kijken of internetten.

Plaats van aan te geven opgelost, misschien een keer ook echt oplossen.
waardeloze bende op deze manier.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo barcolo welkom op de Community. Ik begrijp dat je deze melding al een tijdje ervaart, dat is al om gek van te worden. Wanneer je horen hebt gekregen dat het al moet zijn opgelost dan is dat helemaal zuur.

Sinds de 23e van deze maand is er een nieuw onderzoek gestart naar een toename van een aantal foutmeldingen rondom opnamen op de Mediabox Next. CS2212 is daarbij ook erg opgevallen. We blijven werken aan het oplossen daarvan.
Estherwind

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja! Ik heb ook last van de CS2212 melding. Alleen specifiek bij het terug kijken van opgenomen expeditie Robinson. Het eerste uur geen last, vervolgens met steeds kortere intervallen last van de storingsmelding en uiteindelijk kan ik het einde van het programma niet zien omdat ik dan helemaal vanaf het begin moet kijken. Echt hoogst irritant. Resetten door spanning eraf halen hebben we al geprobeerd maar maakt geen verschil.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo iedereen, ik heb een kleine update. We hebben ontdekt dat deze meldingen ook kunnen komen door binnenhuisbekabeling niet (niet meer) 100% in orde is. Denk aan een losse connector of een splitter te veel. Wanneer het internet deel van de box is aangesloten via wifi dan kunnen deze meldingen ook komen door een korte hapering van het draadloze radiosignaal. We zijn benieuwd of de haperingen wegblijven door de box via een internet kabel (UTP) aan te sluiten.

Heb je na dat alles nog steeds deze meldingen? Dan zijn de ontwikkelaars van de box benieuwd naar jouw gegevens. Zorg dat je postcode en huisnummer in je profiel te zien zijn en maak onderstaande lijstje af. Ik regel dat die gegevens intern op de juiste plek terecht komt.

- Wat is de precieze foutmelding
- Tijd en datum van de foutmelding
- Keek je live of keek je naar een opname of Replay TV?
- Om welk kanaal en programma ging het?

Uitgelicht topic