Vraag

Contract opzeggen niet mogelijk terwijl Ziggo al 3 weken geen service levert

  • 2 september 2019
  • 39 Reacties
  • 2876x Bekeken


Toon eerste bericht

39 Reacties

Reputatie 7
OK, als zelfs dat niet heeft gewerkt lijkt het mij verstandig om de Mediabox die nog niet werkt om te ruilen (serienummer 226****362). In Mijn Ziggo staan de juiste serienummers, de laatste 2 cijfers die wel op de sticker staan doen er niet toe.
Administratief is dit overigens de hoofd-box en die andere (226****256) is de extra-box.

Ik stuur je een vervangend exemplaar toe per post waarna je de defecte retour kunt sturen.

De te veel betaalde abonnementskosten over de volledige storingsperiode vergoeden we in 1x achteraf, zodra de problemen helemaal opgelost zijn.
Reputatie 2
@Mark Ziggo Box 226...668 geeft weer dezelfde fout als eerder (zie bijlage). We gaan toch niet weer met dezelfde ellende beginnen?! Hebben jullie deze toevallig uit m’n lijst met Next boxen gehaald? Dit was nou net de box welke werkte..

Reputatie 2
@Mark Ziggo @Lycke Ziggo
Surprise surprise.. Vandaag vervangende Next ontvangen en tot grote verbazing werkt ook deze niet (hebben jullie überhaupt wel boxen die werken?!)..! 😡 Wellicht is het beter als onze wegen gaan scheiden, het is echt beschamend te zien wat voor kwaliteit jullie hier tentoonspreiden.. Kunnen jullie svp het contract met terugwerkende kracht per 1 augustus 2019 stopzetten, mij de geïncasseerde bedragen terugstorten en een doos toesturen waarin ik jullie alle ellendige apparatuur kan terugsturen?

Reputatie 2
@Mark Ziggo @Lycke Ziggo Ziggo?!
Reputatie 7
Hoi @robvanwerkhooven,

Oei, je frustratie is ontzettend goed te snappen. Logisch dat je er nu langzamerhand moedeloos van wordt. Net ben ik er even ingedoken en de box stond nog niet actief in het systeem. Dit heb ik zojuist gedaan. Wil je vanmiddag nog eens checken?
Reputatie 2
@Michael Ziggo Net gekeken, geen van beide Next boxen doet het...
Reputatie 7
Badge +17
Ik heb alles tig keer doorgelezen en zojuist opnieuw Ook de foto's bekeken.
Hierop mis ik de utp coax kabel in de internetaansluiting van de Next. Houdt dit de activatie misschien tegen?
Reputatie 2
@KBX458 Dank voor je reactie, helaas is dat niet het probleem. 1 box heeft het eerder deze week gedaan, tot Ziggo aangaf de 2de box te gaan vervangen. Probleem lijkt hem in serienummers etc te zitten.
Reputatie 2
@Michael Ziggo @Mark Ziggo @Lycke Ziggo Inmiddels zijn we weer bijna een week verder Ziggo. Denken jullie dat ik vanavond weer is tv kan kijken?
Reputatie 7
@Mark Ziggo @Lycke Ziggo
Surprise surprise.. Vandaag vervangende Next ontvangen en tot grote verbazing werkt ook deze niet (hebben jullie überhaupt wel boxen die werken?!)..! 😡 Wellicht is het beter als onze wegen gaan scheiden, het is echt beschamend te zien wat voor kwaliteit jullie hier tentoonspreiden.. Kunnen jullie svp het contract met terugwerkende kracht per 1 augustus 2019 stopzetten, mij de geïncasseerde bedragen terugstorten en een doos toesturen waarin ik jullie alle ellendige apparatuur kan terugsturen

Als dat wat jou betreft de gewenste vervolgactie is ga ik daarvoor zorgen en ik zou het volledig begrijpen.

Mocht je het toch nog een kans willen geven:
De serienummers staan nu goed, 100%. Ik vraag me alleen af of de box wel contact kan maken met de 'back-end' systemen.
Lukt het om één van de apps (zoals Youtube) te openen op de mediabox?
Lukt het om een willekeurig Replay item af te spelen vanuit de EPG?
Lukt het om een film uit het Movies & Series aanbod af te spelen?

Wat ik ook nog wil proberen is om je modem in router mode te zetten en een van de mediaboxen daar bekabeld op aan te sluiten en op dat moment een refresh sturen (via Mijn Ziggo de zenders opnieuw ophalen). Mag ik je modem daarvoor in router mode zetten (dat kun je helaas niet zelf omschakelen)?

Als dat allemaal niets uithaalt moet ik op zoek naar een volgende specialist om dit verder uit te zoeken, want op dit moment kan ik in onze systemen geen fouten meer ontdekken en toch doen je mediaboxen het niet. 😥
Reputatie 2
@Mark Ziggo Ik zie nu inderdaad dat beide boxen eindelijk correct zijn opgevoerd in “Mijn Ziggo”. De apps als YouTube en Videoland werken op de boxen. Terugkijken en Movies & Series niet, omdat de foutmelding “Geen abonnement” van toepassing blijft. Prima om de modem id router modus te zetten, mits dat snel weer terug om te zetten is zodra getest. Dit sleept nu 2 maanden, dus als Ziggo dit uiterlijk woensdag niet opgelost heeft, wil ik dat jullie het abonnement per direct stopzetten en me volledig vergoeden voor een abonnement dat 2 maanden niet gewerkt heeft.
Reputatie 7
Ik haal je modem nu uit bridge, aan jou de vraag om op de Mediabox met serienummer 226****223 nogmaals een 'rescue download' uit te voeren:

  • Sluit de mediabox aan op het modem met een UTP kabel
  • Zet de mediabox uit met de schakelaar achterop en na circa 10 seconden weer aan.
  • Houd op de voorkant direct de stand-by knop en de ch- (kanaal naar beneden) knop ingedrukt voor een seconde of 20
  • Hierna zal de mediabox opnieuw de software downloaden en de eerste installatie opnieuw doorlopen.
Doe daarna hetzelfde op de andere mediabox.
Reputatie 2
@Mark Ziggo Bij thuiskomst wilde ik het bovenstaande gaan uitvoeren, maar nadat ik de UTP kabel rechtstreeks op de modem had aangesloten en de boxen aanzette, bleken beide boxen het eindelijk te doen en naar behoren te werken.
Reputatie 7
Hmm, dus toch iets in de modem-router setup waardoor de mediaboxen geen goede verbinding konden krijgen. Gelukkig wel de juiste software ingeladen waardoor de rescue download niet nodig bleek.

Maar nu, we kunnen kijken of ze blijven werken als ik je modem weer in bridge zet. Daarbij is de kans aanwezig dat ze opnieuw uitvallen (direct of na enige tijd), dat durf ik niet te voorspellen.
Of laten we het zo staan?

Ik zet in ieder geval een vergoeding op je klantnummer voor de twee maanden die deze storing geduurd heeft, zie privébericht.

Reageer