Vraag

Contract opzeggen niet mogelijk terwijl Ziggo al 3 weken geen service levert

• 2 september 2019
  • 39 Reacties
  • 2902x Bekeken

Reputatie 2
Inmiddels sinds 4 weken, op advies van Ziggo, in het bezit van Mediabox Next en een extra Mediabox Next. De tweede box werkt inmiddels al 3 weken niet en geeft aan dat er geen abonnement is. Sinds een week heeft de hoofdbox hier ook last van en dus totaal geen televisie/radio ontvangst. Inmiddels 2 monteurs (a EUR 130) over de vloer gehad en ruim 10 uur met de klantenservice gebeld. Tot op heden is er geen oplossing en lijkt deze er deze week ook wederom niet te komen. Dit tot frustratie van Ziggo zelf, aangezien service medewerker de telefonische verbinding verbreekt. Aangezien het voor beide partijen beter is het contract te ontbinden, dit ook voorgesteld. Volgens Ziggo niet mogelijk. Iemand dergelijke ervaringen en hoe op te lossen?

39 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Ik heb een signaal bij het moderatieteam neergelegd. Die kan in het systeem kijken wat er aan de hand is.
Reputatie 7
Hey @robvanwerkhooven . Welkom hier.
Poeh, zo te zien heb je flink geduld nodig gehad bij het veranderen van je abonnement.
Er zijn vorige week een aantal storingen geweest die bij jou ervoor gezorgd hebben dat je mediaboxen hun abonnementsrechten verloren.

Nu goed nieuws; ik zie dat alles inmiddels hersteld is en dat je diensten sinds vanmorgen vroeg weer goed staan. Werkt alles inderdaad weer bij je?

Wat betreft het opzeggen; je zit momenteel in contract maar ik ben natuurlijk ook van mening dat opzeggen mogelijk moet zijn, wanneer we niet leveren wat je zou moeten ontvangen. Kijkend naar de volledige situatie. Alles zou nu echter wel goed moeten werken. Wil je ons nog een kans geven? 🙂
Reputatie 4
Badge +5
Die 2 monteurs hoef je toch niet zelf te betalen neem ik aan, installatiegarantie!
Die 2 monteurs hoef je toch niet zelf te betalen neem ik aan, installatiegarantie!

Dat was mijn gedachten ook meteen
Reputatie 7
Ah, goedemorgen. Dat had ik even over het hoofd gezien.

Nee, deze kosten zijn niet terecht inderdaad. @robvanwerkhooven , deze kosten zijn per abuis opgevoerd door de monteur. Heeft te maken met een wijziging in de werkwijze, waardoor ze het soms fout doen. Het gaat om een bon van 120 zie ik hier. Deze hoef je niet te betalen. Nu kan ik de bon niet verwijderen, maar natuurlijk wel een vergoeding aanmaken. Dit doe ik gelijk zodra je nieuwe factuur aangemaakt is 🙂.
En hoe zit het met de abonnementskosten van de afgelopen maand terwijl jullie al drie weken niet de dienst kunnen leveren waarvoor wel betaald wordt?
Reputatie 2
@Lycke Ziggo Ik weet niet waar je hebt kunnen constateren dat alle problemen verholpen zouden moeten zijn, maar zie bijgevoegd de status van 5 minuten geleden. Heeft Ziggo nu wederom een laatste kans nodig?! Het hele verhaal begint namelijk wel een beetje beschamend te worden.. De 2de kast heb ik nog niet eens durven te bekijken.. Ik had niet perse te behoefte om het contract op te zeggen, echter als jullie beloftes niet nakomen, telefoon verbindingen met klanten verbreken en geen service leveren, geven jullie me weinig andere opties.

Reputatie 7
Is de Media Box Next wel goed aangesloten, kabels in de AOP en via UTP of Wifi als ik vragen mag.
Reputatie 2
Is de Media Box Next wel goed aangesloten, kabels in de AOP en via UTP of Wifi als ik vragen mag.
@Dave- Uiteraard, Ziggo monteurs hebben hier al 3 uur doorgebracht. Alles 3x doorgemeten.
Reputatie 7
De monteurs zijn vandaag bezig bezig geweest, mag ik foto zien van de AOP en de achterkant van de Media Box Next met alle kabels erin.

Probeer anders toch even de 2e Next aan te sluiten in plaats van deze Next, kijken of die het wel doet, dat sluit namelijk uit of er geen fout in de Next Box zit.
Reputatie 2
@Dave-

Reputatie 2
Badge +1
Heel gek, maar heb je zelf of de monteur al eens de bijgeleverde coax kabel gebruikt?
Die zwarte die je bij de Next zelf krijgt?
Reputatie 2
@PetertjeBol Ja, die hebben we er ook in gehad, echter nu even rechtstreeks aangesloten op t aansluitingspunt en tv om iig nog Ned 1,2,3, RTL 4 & 5 te kunnen ontvangen in kwaliteit uit de jaren ‘60. Dit sluit ook meteen uit dat de fout ergens anders ligt dan id Next 😞
Reputatie 7
zoals Peter al aangeeft de zwarte Next (heeft elkaar gekruist ) kabel die erbij hoort. Maar ik ga er vanuit dat de box op Wifi staat.

Als het goed is het je ook 15meter UTP gehad probeer die eens op modem poort en op de next.

Dan zet je de Next uit en herstart je modem ( is het een witte modem) nadat de modem is opgestart dan na 30 minuten de Next. Kijken of ie het dan wel gaat doen.

De aansluitpunt is daar nog iets aan gedaan op de 2e foto waar de kabel zit.
Reputatie 2
@Dave- Dank voor je idee, helaas heb ik dit zelf en de monteur dit al geprobeerd 😣. Naar mijn mening zit de fout bij Ziggo en het koppelen van het abonnement aan de Next boxen..
Reputatie 7
Komt de Next wel voor in Mijn Ziggo > Producten > Televisie en daar staan ze vermeld en kan je ook de zenders ophalen.

Hoe is je internet en wifi die wel goed.

Ik ga dit topic wel weer onder de aandacht brengen dan komt een moderator er morgen op terug
Reputatie 7
Hey @robvanwerkhooven . Hoe ik daarbij kom is omdat de installatieregels gister eindelijk doorgelopen waren en alle rechten dus gisterochtend eindelijk goed op de mediaboxen waren ingeladen. Dit is wat er eerder sowieso fout zat en nu eindelijk goed. Een flinke tegenvaller dus, dat het bij jou nog niet werkt.
Welke van de 2 mediaboxen (sernummer 225 of 226) heb je nu aangesloten op de TV waarvan je een foto liet zien?

En puur even voor mijn beeld/check. Dit is 1 en dezelfde kabel?

Reputatie 2
@Lycke Ziggo Uiteraard dezelfde kabel. Op de foto was de Next met CA ID 226...668, daarna de Next met CA ID 226...269 geprobeerd maar geeft hetzelfde beeld.
Reputatie 7
He, dat is gek. Je noemt andere nummers dan ik hier zie.

Of in elk geval, ik heb "225****847" en "226****256".
Wil jij mij een privébericht sturen met de nummers die jij daar hebt? We zijn denk ik in elk geval eindelijk op het juiste spoor!
Reputatie 2
@Lycke Ziggo De 2de Next box geeft het scherm als op de foto. Bekabeld aan de modem helpt hem niet door de installatie.

Reputatie 7
Hey @robvanwerkhooven .
Hm. Zou je een rescue download willen proberen?
  • doe de mediabox uit met de schakelaar op de achterkant
  • doe de mediabox na een seconde of 10 weer aan met de schakelaar op de achterkant
  • Direct hierna druk je op de voorkant van de mediabox de stand-by knop en de ch- (kanaal naar beneden) knop in. Tegelijk voor een seconde of 20.
Ik hoor graag hoe het hierna gaat!
Reputatie 2
Hi @Lycke Ziggo,

Helaas heeft de Rescue download het probleem niet verholpen, dus enige oplossing lijkt me de Mediabox Next Extra te vervangen?
Reputatie 7
Badge +17
Ik heb het opnieuw onder de aandacht gebracht vanwege ontstentenis van Lycke.
Reputatie 7
Helaas heeft de Rescue download het probleem niet verholpen, dus enige oplossing lijkt me de Mediabox Next Extra te vervangen?
Lycke is op vakantie dus ik neem het stokje even over. Ik zie overigens dat ze niet heeft gemeld dat je na een 'rescue download' de installatie alleen bekabeld kunt voltooien, via wifi werkt pas weer nadat de eerste installatie doorlopen is.

Nu zie ik dat je ons modem in bridge hebt staan en daar achter een eigen router hebt aangesloten. Wanneer je dan de Next direct op het modem aansluit moet je wel eerst de stroom van beide apparaten afhalen, eerst het modem op laten starten (totdat deze helemaal online is) en daarna pas de Next aanzetten. Heb je dat exact zo gedaan?

Er kan ook een probleem in de router spelen, ik kan je modem even uit bridge mode halen waarna je de Next op elke willekeurige UTP poort van het modem aan kunt sluiten om de download opnieuw te proberen. Zullen we dat eerst proberen?
Reputatie 2
@Mark Ziggo @Lycke Ziggo

Ook ik was 2 weken op vakantie. Helaas heeft de oplossing niet gewerkt, maar net in MijnZiggo gekeken en daar staan ook weer verschillende serie nummers. De hoofd Next werkt nog, maar de tweede Next werkt nog steeds niet. Hoe gaan we de 2de nu werkend krijgen?

PS. vandaag de factuur ontvangen. De EUR 120 aan monteurskosten stonden er nog steeds op. Zojuist gebeld en nu wordt het weer op de volgende factuur verrekend. Uiteraard hier ook al niet blij mee, als Ziggo per morgen failliet gaat heb ik de EUR 120 alsnog betaald... Beetje aparte gang van zaken niet? Daarnaast betaal ik abonnementsgeld voor de gehele maand, terwijl jullie 2.5 weken geen service hebben geleverd en tenslotte betaal ik nog steeds voor een 2de Next die ook niet werkt. Hoe lossen we dit op?

Reageer