1
Vraag
2
Reacties
voyager

Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes

Connectbox en Nextbox werken niet

Goedeavond,

heden heb ik de connectbox en de nextbox ontvangen. De benodigde splitter en coax kabel zaten niet bij de connectbox waardoor ik naar de stad moest om een splitter te halen, bij Vodafone hadden ze ze niet en bij de Mediamarkt waren ze alleen te koop maar hadden ze geen coax kabel kant en klaar. Uiteindelijk heb ik het setje gevonden bij een klein winkeltje maar koste het wel 40€.
na thuis gekomen te zijn en eindelijk alles gemonteerd te hebben zoals het hoort had ik geen internet.
de connectbox komt online maar door een fout in het systeem krijg ik geen communicatie met de server waardoor de nextbox niet wordt geactiveerd.
na contact met Ziggo moet deze fout in het systeem worden opgelost en kunnen we verder met activeren. In mijn contact met Ziggo hebben ze wel aangeboden om de 40€ te crediteren.
telkens als ik iets nieuws van Ziggo neem heb ik een probleem.
was blij om eindelijk van Horizon af te zijn en duurt het weer langer.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Fijn om te lezen dat alles weer werkt, voyager. Ik zal het doorgeven aan Anne.

Bekijk in context

26 Reacties 26
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Er is een probleem met de activatie en dat duurt even. Daarom komt de Connect Box niet online. Tot die tijd kan je je eigen oude modem gebruiken.

Be rt weet hier meer over uit eigen ervaring.
voyager
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Dave- Dat betekend in mijn geval dat de Horizon nog even moet laten staan, omdat ik voorheen geen apart modem had.
hoe moet ik dan weten of de connect box het doet?

Mvg,
Metin
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
voyager Wat voor modem heb je nu dan staan.
voyager
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Dave- ik gebruik nu de Horizon voor tv en internet alles in een dus.

mvg,
Metin
AlexS

Level 7
  • 160Posts
  • 1Oplossingen
  • 57Likes
Als de connectbox online is brand er een witte lamp
Op het kleine kaartje onderin de Connect Box kan je zien met welke SSID de Connect box wifi uitzend ook staat daar het wifi wachtwoord bij.
Eenvoudige check met bijvoorbeeld je telefoon of tablet dus
Of je logt in middels het ip adres van de Connectbox http://192.168.178.1
Er word dan gevraagd om een wachtoord ook deze staat op het kaartje 😉
Dan kan je daar ook zien of alles netjes online is
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
voyager neem morgen even contact op met de

Ziggo Klantenservice

Dan kunnen ze je connect box even een schop geven en activeren. Dat lukt nu niet binnen de tijd die er voor staat wegens een storing met het systeem.
voyager
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
AlexS de witte lamp brand ook de twee groene lampjes van wifi en internet zijn uit.
alleen is er volgens het modem via 192.168.178.1 een probleem met de internet connectie.
dit kan volgens Ziggo 24 uur duren.
mijn vraag is hoe kan ik zien of de connectbox verbonden is met internet want alles ziet er nu normaal uit.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
voyager Alleen als de witte lamp brand is hij verbonden. Daarom ook even de 192.168.178.1 intoetsen en inloggen en kijken wat je status is. Dat zie je bij het inloggen.
voyager
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Dave- dat ga ik ook doen als ze maar een kundig persoon hebben zitten en niet weer een afgezaagd verhaal “meneer we zijn ermee bezig kan nog even duren”
alleen een storing in de wifi van horizon heeft twee weken geduurt.
het is maar goed dat ik bij vodafone zit want anders had ik voor de telefoon rekening gewerkt.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Morgen even de boel aansluiten, klantenservice bellen of terugvlaten bellen en dan moet het goed komen hopelijk.

Anders komt er vanzelf een moderator binnen die kan helpen
voyager
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Dave- AlexS
als ik via de connection box kijk geeft ie aan draadloos actief 2,4 en 5 ghz.
internet verbonden.
maar als ik een diagnose doe geeft ie aan dat er enkele problemen zijn.

mvg,
metin
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
voyager wrote:
Dave- AlexS
als ik via de connection box kijk geeft ie aan draadloos actief 2,4 en 5 ghz.
internet verbonden.
maar als ik een diagnose doe geeft ie aan dat er enkele problemen zijn.

mvg,
metin

Dat geeft de mijne ook aan. Kan je internetten met je modem en op wifi ?
AlexS

Level 7
  • 160Posts
  • 1Oplossingen
  • 57Likes
Als je op de welkom pagina kijkt van de Connect Box dan zie je daar ook " Je Connect Box Status "
Draadloos 2.4 en 5 GHz Actief ( in groene letters )
Internet: Verbonden ( in groene letter )
Telefonie: ( indien aanwezig, Actief in groene letters )
Als bovenstaande allemaal groen is is de box goed online en actief

De diagnose test moet allemaal groene vinkjes geven, deze doet dat dus niet als het goed is geeft de box dan ook aan welk probleem hij tegenkomt?
voyager
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
AlexS
controle modem en internetverbinding (rood driehoekje met !)
controle bekabelde aangesloten apparaten (groen vinkje)
controle wifi status en via wifi aangesloten apparaten (rood driehoekje met!)
en dan de mogelijke tips.

mvg,
Metin
voyager
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Zo dus
voyager
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
En dit is de andere
voyager
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
En dit is de status van het modem
AlexS

Level 7
  • 160Posts
  • 1Oplossingen
  • 57Likes
Druk de resetknop ( kleine knopje ) achterop eens in 30 sec ingedrukt houden een fabrieksreset dus
Het modem moet zichzelf dan weer opnieuw aan melden dit kan overigens een tijd duren
voyager
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Geprobeerd werkt ook niet bel morgen wel met ziggo
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic