Beantwoord

Connectbox en Nextbox werken niet

  • 18 mei 2019
  • 26 Reacties
  • 603x Bekeken

Reputatie 2
Goedeavond,

heden heb ik de connectbox en de nextbox ontvangen. De benodigde splitter en coax kabel zaten niet bij de connectbox waardoor ik naar de stad moest om een splitter te halen, bij Vodafone hadden ze ze niet en bij de Mediamarkt waren ze alleen te koop maar hadden ze geen coax kabel kant en klaar. Uiteindelijk heb ik het setje gevonden bij een klein winkeltje maar koste het wel 40€.
na thuis gekomen te zijn en eindelijk alles gemonteerd te hebben zoals het hoort had ik geen internet.
de connectbox komt online maar door een fout in het systeem krijg ik geen communicatie met de server waardoor de nextbox niet wordt geactiveerd.
na contact met Ziggo moet deze fout in het systeem worden opgelost en kunnen we verder met activeren. In mijn contact met Ziggo hebben ze wel aangeboden om de 40€ te crediteren.
telkens als ik iets nieuws van Ziggo neem heb ik een probleem.
was blij om eindelijk van Horizon af te zijn en duurt het weer langer.
icon

Best beantwoord door Michael Ziggo 20 mei 2019, 12:29

Fijn om te lezen dat alles weer werkt, @voyager. Ik zal het doorgeven aan Anne.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

26 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Er is een probleem met de activatie en dat duurt even. Daarom komt de Connect Box niet online. Tot die tijd kan je je eigen oude modem gebruiken.

@Be rt weet hier meer over uit eigen ervaring.
Reputatie 2
@Dave- Dat betekend in mijn geval dat de Horizon nog even moet laten staan, omdat ik voorheen geen apart modem had.
hoe moet ik dan weten of de connect box het doet?

Mvg,
Metin
Reputatie 7
Badge +25
@voyager Wat voor modem heb je nu dan staan.
Reputatie 2
@Dave- ik gebruik nu de Horizon voor tv en internet alles in een dus.

mvg,
Metin
Reputatie 3
Als de connectbox online is brand er een witte lamp
Op het kleine kaartje onderin de Connect Box kan je zien met welke SSID de Connect box wifi uitzend ook staat daar het wifi wachtwoord bij.
Eenvoudige check met bijvoorbeeld je telefoon of tablet dus
Of je logt in middels het ip adres van de Connectbox http://192.168.178.1
Er word dan gevraagd om een wachtoord ook deze staat op het kaartje ;)
Dan kan je daar ook zien of alles netjes online is
Reputatie 7
Badge +25
@voyager neem morgen even contact op met de

Ziggo Klantenservice

Dan kunnen ze je connect box even een schop geven en activeren. Dat lukt nu niet binnen de tijd die er voor staat wegens een storing met het systeem.
Reputatie 2
@AlexS de witte lamp brand ook de twee groene lampjes van wifi en internet zijn uit.
alleen is er volgens het modem via 192.168.178.1 een probleem met de internet connectie.
dit kan volgens Ziggo 24 uur duren.
mijn vraag is hoe kan ik zien of de connectbox verbonden is met internet want alles ziet er nu normaal uit.
Reputatie 7
Badge +25
@voyager Alleen als de witte lamp brand is hij verbonden. Daarom ook even de 192.168.178.1 intoetsen en inloggen en kijken wat je status is. Dat zie je bij het inloggen.
Reputatie 2
@Dave- dat ga ik ook doen als ze maar een kundig persoon hebben zitten en niet weer een afgezaagd verhaal “meneer we zijn ermee bezig kan nog even duren”
alleen een storing in de wifi van horizon heeft twee weken geduurt.
het is maar goed dat ik bij vodafone zit want anders had ik voor de telefoon rekening gewerkt.
Reputatie 7
Badge +25
Morgen even de boel aansluiten, klantenservice bellen of terugvlaten bellen en dan moet het goed komen hopelijk.

Anders komt er vanzelf een moderator binnen die kan helpen
Reputatie 2
@Dave- @AlexS
als ik via de connection box kijk geeft ie aan draadloos actief 2,4 en 5 ghz.
internet verbonden.
maar als ik een diagnose doe geeft ie aan dat er enkele problemen zijn.

mvg,
metin
Reputatie 7
Badge +25
@Dave- @AlexS
als ik via de connection box kijk geeft ie aan draadloos actief 2,4 en 5 ghz.
internet verbonden.
maar als ik een diagnose doe geeft ie aan dat er enkele problemen zijn.

mvg,
metin

Dat geeft de mijne ook aan. Kan je internetten met je modem en op wifi 😊
Reputatie 3
Als je op de welkom pagina kijkt van de Connect Box dan zie je daar ook " Je Connect Box Status "
Draadloos 2.4 en 5 GHz Actief ( in groene letters )
Internet: Verbonden ( in groene letter )
Telefonie: ( indien aanwezig, Actief in groene letters )
Als bovenstaande allemaal groen is is de box goed online en actief

De diagnose test moet allemaal groene vinkjes geven, deze doet dat dus niet als het goed is geeft de box dan ook aan welk probleem hij tegenkomt?
Reputatie 2
@AlexS
controle modem en internetverbinding (rood driehoekje met !)
controle bekabelde aangesloten apparaten (groen vinkje)
controle wifi status en via wifi aangesloten apparaten (rood driehoekje met!)
en dan de mogelijke tips.

mvg,
Metin
Reputatie 2
Zo dus

Reputatie 2
En dit is de andere

Reputatie 2
En dit is de status van het modem

Reputatie 3
Druk de resetknop ( kleine knopje ) achterop eens in 30 sec ingedrukt houden een fabrieksreset dus
Het modem moet zichzelf dan weer opnieuw aan melden dit kan overigens een tijd duren
Reputatie 2
Geprobeerd werkt ook niet bel morgen wel met ziggo
Reputatie 7
Badge +25
@AlexS Er is een probleem met de Activatie van de modems, dit moet handmatig gedaan worden, want het systeem werkt niet.

Straks even bellen of Ziggo Chat
Reputatie 7
Hoi @voyager , stap je over naar een mooi nieuw product en dan krijg je dit. 😞 Mijn excuses hiervoor, ik begrijp heel goed dat je hier niet blij van wordt. Ik zal toelichten wat de oorzaak is en mijn best doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen.

Bij het overzetten naar een pakket met de Mediabox Next heeft mijn collega helaas niet de juiste handelingen uitgevoerd. Omdat je internet nog actief hebt/had op je Mediabox XL had hij eerst enkele handelingen moeten uitvoeren zodat je eerst het modem (met de juiste kabels!) kreeg. Ik heb mijn collega hier net feedback over gegeven. Ik ben blij om te lezen dat een andere collega in elk geval de kosten heeft vergoed die je hiervoor hebt moeten maken.

Hierdoor is ook de activatie van zowel het modem als de Mediabox Next niet goed/volledig doorgelopen in ons systeem. Om dit recht te zetten moet een gespecialiseerde afdeling er naar kijken. Je modem is al wel online. Het probleem is alleen dat er nog geen (goed) abonnement op is geactiveerd. Helaas zijn die niet op zondag aanwezig, maar ik zal kijken of ik iemand kan vinden die het vandaag alsnog voor je kan rechtzetten. Een andere collega heeft in elk geval het verzoek tot het rechtzetten al doorgezet naar de juiste afdeling zodat zij er morgen sowieso mee bezig gaan.
Reputatie 2
@Anne B Ziggo
het spijt mij te horen dat het weer spaak loopt bij de kundigheid van de medewerkers van Ziggo.
tevens vind ik naar om te horen dat de afdeling die dit allemaal moet regelen niet op zondag werkt terwijl de medewerker gisteren mij beaamde dat er 24/7 aan gewerkt wordt.
ik hoop dat er iemand opstaat die zegt vandaag ben ik ervoor de klant en zorg ervoor dat de zaken die geregeld moeten worden gedaan worden en we sturen geen mensen met een kluitje in het riet.
Ik neig steeds meer naar een andere provider compensatie, gratis pakketten en korting ik wordt er steeds hopeloser door maar een prijs verhoging dat kunnen jullie wel regelen.
het spijt me dat ik zo van leer trek maar als ik deze onkunde zou laten zien in mijn werk zouden er heel veel vliegtuigen naar beneden komen.

mvg,
Metin
Reputatie 7
@Anne B Ziggo
het spijt mij te horen dat het weer spaak loopt bij de kundigheid van de medewerkers van Ziggo.
tevens vind ik naar om te horen dat de afdeling die dit allemaal moet regelen niet op zondag werkt terwijl de medewerker gisteren mij beaamde dat er 24/7 aan gewerkt wordt.
ik hoop dat er iemand opstaat die zegt vandaag ben ik ervoor de klant en zorg ervoor dat de zaken die geregeld moeten worden gedaan worden en we sturen geen mensen met een kluitje in het riet.
Ik neig steeds meer naar een andere provider compensatie, gratis pakketten en korting ik wordt er steeds hopeloser door maar een prijs verhoging dat kunnen jullie wel regelen.
het spijt me dat ik zo van leer trek maar als ik deze onkunde zou laten zien in mijn werk zouden er heel veel vliegtuigen naar beneden komen.

mvg,
Metin

Hoi @voyager , zoals aangegeven in mijn bericht zou ik nog iemand zoeken die het in orde kon maken. Goed nieuws, dit is gelukt! De producten zijn nu goed geactiveerd in het systeem. Graag hoor ik nog of alles nu werkt!
Reputatie 2

@Anne B Ziggo

het spijt mij te horen dat het weer spaak loopt bij de kundigheid van de medewerkers van Ziggo.
tevens vind ik naar om te horen dat de afdeling die dit allemaal moet regelen niet op zondag werkt terwijl de medewerker gisteren mij beaamde dat er 24/7 aan gewerkt wordt.
ik hoop dat er iemand opstaat die zegt vandaag ben ik ervoor de klant en zorg ervoor dat de zaken die geregeld moeten worden gedaan worden en we sturen geen mensen met een kluitje in het riet.
Ik neig steeds meer naar een andere provider compensatie, gratis pakketten en korting ik wordt er steeds hopeloser door maar een prijs verhoging dat kunnen jullie wel regelen.
het spijt me dat ik zo van leer trek maar als ik deze onkunde zou laten zien in mijn werk zouden er heel veel vliegtuigen naar beneden komen.

mvg,
Metin
Hoi @voyager , zoals aangegeven in mijn bericht zou ik nog iemand zoeken die het in orde kon maken. Goed nieuws, dit is gelukt! De producten zijn nu goed geactiveerd in het systeem. Graag hoor ik nog of alles nu werkt!

@Anne B Ziggo

ik ben nu aan het werk en ben na 18:00 uur thuis en zal het dan proberen.
ik ben blij met je inzet en hoop dat alles nu goed is en blijft.
Mvg,
Metin
Reputatie 2
@Anne B Ziggo ,
goedeavond,

ik heb de installatie van de connectionbox en de nextbox voltooid en alles werkt nu naar behoren.
ik wil je langs deze weg bedanken voor je inzet en het oplossen van het activerings probleem.

mvg,
Metin