Beantwoord

Connectbox bridgemode uitschakelen

• 1 september 2019
  • 5 Reacties
  • 894x Bekeken

Met vorig product het Ziggo modem in bridge mode laten zetten. Ik heb sinds vandaag de connect box icm next ontvangen. De connect box stelt zich nu dus automatisch weer in bridge mode in. Maar met dit modem wil ik dat niet meer. Hoe krijg ik de connect box nu UIT bridge mode?
icon

Best beantwoord door K_Hlo 1 september 2019, 00:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

5 Reacties

Badge +6
Zie dit topic voor meer info:

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/connectbox-arris-bridge-mode-35553
Reputatie 2
Badge +1
Wat ik zelf dan het makkelijkst vind om dit via de "chat" op de ziggo pagina's te doen. Soms even wat rond scharrelen (via menu klantenservice naar contact met ziggo) voor er iemand beschikbaar is en dan zie je rechts onderin meestal "chat" verschijnen. Werkt voor mij meestal perfect voor dit soort wijzigingen.

Bedankt voor de snelle reactie. Ik dacht eerst dat dit kon door op mijnZiggo de optie hotspots weer aan te zetten (omdat deze optie lijkt te zijn gekoppeld aan gebruik bridge mode ja/nee.. maar dat bleek dus niets te doen mbt de bridge mode
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Chiel, Let wel dat er een en ander veranderd aan je mogelijkheden onder andere mbt hotspots. zie onderstaande.

Dit verandert er in bridge-modus

• Alle wifi-opties van het modem gaan uit.
  • De DHCP-server en NAT-instellingen vervallen.
  • De firewall schakelt uit.
  • Je kunt Wifispots niet meer gebruiken.
  • De LAN-aansluitingen 2 t/m 4 gaan uit.
Reputatie 7
Badge +26
..... maar dat bleek dus niets te doen mbt de bridge mode

Toch wel een beetje, want voorwaarde om in bridge mode gezet te worden is dat de toegang tot Ziggo hotspots wordt opgegeven. Andere klanten kunnen dan uw modem daarvoor niet gebruiken, dus u de modem van andere klanten niet.