Beantwoord

coax via utp media next box

• 8 juni 2020
  • 10 reacties
  • 574 keer bekeken

Ik heb verschillende berichten gezien over dit onderwerp, maar nog geen bericht of onderstaand werkt op de next box?

Coax verlenger via UTP,
Merk: Muxlab,
Aansluiting 1: F-Connector Male,
Aansluiting 2: RJ45 Female,
Maximale afstand: tot 100 meter,
Set bestaande uit zender en ontvanger.

icon

Best beantwoord door Be rt 11 juni 2020, 11:25

Klopt maar komt eerst een bericht geen signaal,dan moet je via menu en via gids uitgesteld kijken. Kijken via omweg kan niet de bedoeling zijn van de "next" lijkt mij.

@Jan Koek De extra Next is dezelfde als de standalone Next en een derde Next is eveneens hetzelfde.
De extra Mediabox XL kon ook via een netwerkkabel als satelliet van de grote Mediabox XL, maar deze manier wordt afgebouwd vanwege veel problemen met de extra Mediabox XL en de extra is dan ook al een tijd niet meer te bestellen.

Als je zonder omweg live wilt kijken is er alleen een coax mogelijkheid met de Next.

Ziggo is nu eenmaal een provider die via de coax diensten levert.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

10 Reacties

Reputatie 5

hi @Jan Koek 

Welkom op de Community! Dat is een goede vraag, ik kan daar nog geen info over vinden. Misschien ben je de eerste die dat met de Next wil testen?

Het is een dure aanschaf om zo maar even te testen. Ben toch al niet tevreden dat Ziggo mij belt en zegt de mediabox next kosteloos aan te bieden als vervanging en als plug and play, en er niet bij verteld dat de extra box (want daar gaat het om) ook een coax aansluiting nodig heeft. Dit terwijl de “oude” box dat niet nodig had. Na diverse telefoontjes hier naartoe verwezen. Mijn inziens geen goede service, en nog niet veel verder dus.

Reputatie 5
Badge +6

Het is een dure aanschaf om zo maar even te testen. Ben toch al niet tevreden dat Ziggo mij belt en zegt de mediabox next kosteloos aan te bieden als vervanging en als plug and play, en er niet bij verteld dat de extra box (want daar gaat het om) ook een coax aansluiting nodig heeft. Dit terwijl de “oude” box dat niet nodig had. Na diverse telefoontjes hier naartoe verwezen. Mijn inziens geen goede service, en nog niet veel verder dus.

dat de extra next ook coax nodig heeft had je zelf kunnen opzoeken of al kunnen vragen

He Jan, 

Bedoel je met oude box de  Horizon mediabox XL? Die functioneert alleen maar als er een coax aangesloten word (live TV). De mediabox XL kon ook met een UTP kabel worden verbonden om onderdeel uit te maken van je netwerk (en om sommige diensten mogelijk te maken). Het is namelijk niet alleen een digitale TV Box maar tevens ook een router / switch (ligt aan de instellingen). 

Of deze UTP naar coax verdeler functioneert betwijfel ik. Je moet even goed lezen of deze retourgeschikt is en of deze een kabelkeur heeft. Is het retourgeschikt en heeft het een kabelkeur dan werkt het bijna altijd! Als het om hele specifieke dingen gaat, staat er ook vaak bij :"geschikt voor Ziggo". 

Gr 

De coax naar de Next hoeft niet retourgeschikt te zijn, zoals met een Mediabox XL.

De Next gebruikt het modem voor het retoursignaal via wifi of een netwerkkabel, want de Next heeft geen modem aan boord, de Mediabox XL had het retoursignaal via zijn eigen modem via de coax kabel en daarom moest alles retourgeschikt zijn.

Beste heren,

Het gaat om de media box xl extra, hiermee kan/kon je niet opnemen (kastje is ook kleiner). Deze had geen coax aansluiting nodig. Vanuit mijn perceptie is de next extra dus een achteruitgang ipv vooruitgang. Andere providers werken ook zonder coax dus moet technisch mogelijk zijn. Ik weet niet wat de beweegredenen zijn van Ziggo, maar ik ben van mening dat zij met een oplossing moeten komen,toch?

Reputatie 7
Badge +27

Je hebt bij een 2e next alleen coax nodig voor live TV (en misschien eerste installatie), met een minuutje uitgesteld kijken heb je al geen coax meer nodig.

Klopt maar komt eerst een bericht geen signaal,dan moet je via menu en via gids uitgesteld kijken. Kijken via omweg kan niet de bedoeling zijn van de "next" lijkt mij.

@Jan Koek De extra Next is dezelfde als de standalone Next en een derde Next is eveneens hetzelfde.
De extra Mediabox XL kon ook via een netwerkkabel als satelliet van de grote Mediabox XL, maar deze manier wordt afgebouwd vanwege veel problemen met de extra Mediabox XL en de extra is dan ook al een tijd niet meer te bestellen.

Als je zonder omweg live wilt kijken is er alleen een coax mogelijkheid met de Next.

Ziggo is nu eenmaal een provider die via de coax diensten levert.

Zoals velen denk ik, heb ik ook nu de tekortkoming dat ik ineens een coax nodig heb voor live tv kijken.

Hopelijk gaat Ziggo dit oplossen want ondanks dat de next een heerlijk apparaat is, is dit een echte achteruitgang. Daar had Ziggo iets beter over moeten nadenken lijkt het.