Edelman

Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Chromecast werkt niet

Heb sinds kort de mediabox next.
we zijn er heel blij mee en bijna alles werkt.
streamen met chromecast van ipad resp. Iphone naar tv doet het niet.
Mijn schoonzoon gebeld, woont vlakbij en die heeft gekeken.
Hij zelf heeft de next box nog niet en heeft nog de horizonbox.
Als ik de ziggo go app met zijn account intikt en vervolgens gaat streamen naar de tv dan doet hij het wel.
Nu zegt hij dat alles goed is aangesloten en dat het dus aan de next box ligt en moet wachten op de eerste update
en dat het dan wel kan.
Klopt dit ?
graag een reactie.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Edelman
Wat acoster al zegt, de dongel heeft niets te maken met de nieuwe Mediabox Next. Als je via je mobiel bv een youtube filmpje wilt bekijken op je Mediabox Next dan moet je kiezen voor afspelen op een andere device en dan kies je voor je Mediabox Next (die moet op je lijstje staan als deze op dezelfde netwerk is aangesloten). Dus ze moeten wel samen op het zelfde netwerk zitten.

Dus dan niet streamen naar je dongel maar naar je Mediabox Next. Dit lukt ook met je Ziggo Go app. Als je daar kiest voor streamen dan kies je voor je Mediabox Next en dan stream je op die box. Eigenlijk heb je die hele dongel niet eens meer nodig. Ik doe het hier zo vaak, echt super handig!

Bekijk in context

41 Reacties 41
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
De Mediabox Next staat geheel los van de Chromecast, deze hebben niks met elkaar te maken. dus een nieuwe softwareupdate van de Next zal het ook niet oplossen. Tenminste, dat is als ik het goed begrijp wat u bedoelt.

Met de Ziggo Go app kan je namelijk ook de Next 'besturen' en bijv opnames van terug kijken of opnemen. Als de Next nog niet in de Ziggo Go app voor komt, kan dat te maken hebben met het nog niet geheel geregistreerd zijn van de box, daar gaat volgens mij 24 uur overheen.

De Chromecast zou gewoon moeten werken, dan graag even vermelden wat er fout gaat met het streamen naar de Chromecast.
Edelman
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Edelman
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Als ik het op mijn eigen ziggo accoount doe krijg ik eerder genoemde boodschap.
op het accoount van mijn schoonzoon heb ik dit niet en dan doet het streamen gewoon.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Edelman
Wat acoster al zegt, de dongel heeft niets te maken met de nieuwe Mediabox Next. Als je via je mobiel bv een youtube filmpje wilt bekijken op je Mediabox Next dan moet je kiezen voor afspelen op een andere device en dan kies je voor je Mediabox Next (die moet op je lijstje staan als deze op dezelfde netwerk is aangesloten). Dus ze moeten wel samen op het zelfde netwerk zitten.

Dus dan niet streamen naar je dongel maar naar je Mediabox Next. Dit lukt ook met je Ziggo Go app. Als je daar kiest voor streamen dan kies je voor je Mediabox Next en dan stream je op die box. Eigenlijk heb je die hele dongel niet eens meer nodig. Ik doe het hier zo vaak, echt super handig!
Edelman
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Energieboy bedankt voor de uitleg en het werkt nu ook op mijn eigen account.
inderdaad gewoon streamen op de next box voor in de huiskamer.
En you tube ook rechtstreeks.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Maar uiteraard zou het streamen naar de Chromecast ook gewoon moeten kunnen.... Maar als het niet nodig is, dan verder zo laten natuurlijk.
Edelman
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Inderdaad Acoster zou wel moeten kunnen naar de chromecast, maar ik kan er mee leven zo ook als het anders gaat.
bedankt voor het advies.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hmm, dat je nu direct naar de Mediabox Next streamt is geen oplossing maar je omzeilt het probleem. Zoals acoster terecht opmerkt, het zou ook direct naar de Chromecast moeten werken.

Ik heb op kantoor geen problemen met ons Next account en de Chromecast hier, dus ik kan het nog niet reproduceren.
Is het misschien een Apple probleem? Ik gebruik zelf namelijk een Android toestel.
Edelman
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Het is geen Apple probleem omdat het via het Ziggo Go account van mijn schoonzoon wel werkt en via mijn account niet.
Waarschijnlijk een bug in de nieuwe box next ?
Anders heb ik geen rede Mark.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Edelman Heeft u bij het leveren van de Nextbox ook een nieuw modem gehad?

Kan u wel met andere apps streamen, bijv. met YouTube? Of werkt dat ook niet?
Moet er in eider geval voor zorgen dat zowel de Chromecast als de telefoon op hetzelfde Wifi-kanaal zitten.
Enige wat ik anders nog zou adviseren is de Chomecast even resetten.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Edelman wrote:
Het is geen Apple probleem omdat het via het Ziggo Go account van mijn schoonzoon wel werkt en via mijn account niet.
Waarschijnlijk een bug in de nieuwe box next ?
Anders heb ik geen rede Mark.

Ik zal proberen uit te leggen waarom er een verschil is in Ziggo GO, terwijl je toch dezelfde app gebruikt:
Er is 1 Ziggo GO app, die download je uit de appstore/playstore.
Als je daarop inlogt met een Mijn Ziggo account waarop een willekeurig abonnement actief is zónder Mediabox Next, dan maakt de app verbinding met server A.
Maar als je daarop inlogt met een Mijn Ziggo account waarop een Mediabox Next abonnement actief is, dan maakt de app verbinding met server B.

Zoals ik al schreef heb ik ook een Mediabox Next en ik kan wel Ziggo GO naar mijn Chromecast casten. Het is dus niet een algemeen probleem wat overal en altijd speelt met een Mediabox Next account.
Dat het wel met de Mediabox Next te maken heeft ben ik helemaal met je eens, maar we zijn er nog niet achter wat precies de problemen veroorzaakt. Dus we moeten op zoek!

Vandaar mijn vraag of je een Android apparaat hebt om mee te testen, want dat is een verschil tussen jouw beschreven situatie en mijn test.
Het kan ook zeker geen kwaad om de Chromecast een keer te resetten en opnieuw te installeren, wellicht zit daar nog oude data in waardoor er iets spaak loopt naar de nieuwe server.
Nog een verschil. Ik heb hier een modem met IPv6 (DS-Lite) en jouw modem draait op IPV4. Heb je dit bewust aangevraagd of is dit door de Klantenservice ingesteld vanwege problemen die je ervaarde of had je misschien behoefte aan portforwarding? Als bovenstaande geen oplossing biedt kan ik je modem een switchen naar IPv6, kijken of dat het oplost misschien.
Edelman
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Mark chromecast gereset en opnieuw geinstalleerd maar er verandert niets.
Dus wil jij voor mij de modem dan switchen naar internet protocol versie 6 ipv de huidige ipv4.
Krijg ik dan een berichtje wanneer het is gewijzigd en dan ga ik weer kijken of dit iets uitmaakt.
Alvast bedankt
Edelman
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
acoster wrote:
Edelman Heeft u bij het leveren van de Nextbox ook een nieuw modem gehad?

Kan u wel met andere apps streamen, bijv. met YouTube? Of werkt dat ook niet?
Moet er in eider geval voor zorgen dat zowel de Chromecast als de telefoon op hetzelfde Wifi-kanaal zitten.
Enige wat ik anders nog zou adviseren is de Chomecast even resetten.
Acoster heb geen nieuwe modem gehad en heb de connectbox.
You Tube kan ik wel streamen naar de mediabox next.
Maikelt

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb een mediabox next, en ik probeer te streamen via een chromecast. Nu streamt hij wel het beeld maar blijft het geluid van de laatste tv zender gewoon doorspelen. Ook springt het beeld niet automatisch naar de chromecast maar moet ik hem handmatig erop zetten. Met de oude horizonbox sprong hij wel automatisch naar de chromecast op het moment dat je begon te casten, en werd ook gewoon het geluid van hetgene wat ik cast afgespeeld. Iemand enig idee wat er mis gaat?

Groetjes,

Maikel
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Edelman wrote:
Hallo Mark chromecast gereset en opnieuw geinstalleerd maar er verandert niets.
Dus wil jij voor mij de modem dan switchen naar internet protocol versie 6 ipv de huidige ipv4.
Krijg ik dan een berichtje wanneer het is gewijzigd en dan ga ik weer kijken of dit iets uitmaakt.
Alvast bedankt

Je modem zal binnen 24u vanzelf resetten, na ongeveer 15 minuutjes ben je daarna weer online met een IPv6 profiel. Ben benieuwd of dat de oplossing is!
Edelman
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ok Mark alvast bedankt en laat spoedig weten of het wat heeft uitgemaakt.

gr. Kees
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Edelman wrote:

acoster wrote:
Edelman Heeft u bij het leveren van de Nextbox ook een nieuw modem gehad?

Kan u wel met andere apps streamen, bijv. met YouTube? Of werkt dat ook niet?
Moet er in eider geval voor zorgen dat zowel de Chromecast als de telefoon op hetzelfde Wifi-kanaal zitten.
Enige wat ik anders nog zou adviseren is de Chomecast even resetten.
Acoster heb geen nieuwe modem gehad en heb de connectbox.
You Tube kan ik wel streamen naar de mediabox next.


Gaat er om of je met YouTube kan streamen naar de Chromecast... want de Chromecast is toch het probleem?? Dat je naar de Next kan streamen is fijn, maar daar gaat het niet om.
Edelman
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Mark,

Heb gisteren één en ander bekeken of streaming chromecast beter werkt bij ipv6.
Kan er eigenlijk geen touw aan vastknopen en zal zeggen waarom.
Streamen via chromecast naar de huiskamer en slaapkamer gaat nu wel maar niet altijd.
De ene keer doen zenders het wel en als ik ga switchen naar andere zenders en weer terug ga naar een zender die het
eerst wel deed doet hij het ineens niet en krijg ik foutboodschap nummer 30.
Wat ook raar is dat hij het wel goed doet bij Fox 1,3 en 5 en bij 2,4 en 6 niet doet en zegt kan geen verbinding maken met
chromecast probeer opnieuw en vervolgens het nog niet doet.
Dus volgens mij doet hij het iets beter met ipv6.
Binnenkort komt mijn schoonzoon, die heeft er meer verstand van en kijkt hij ook nog wat er niet deugd.
Hierna kom ik er wel weer op terug.
Streamen rechtstreeks naar de mediabox next lukt wel dus heb er zelf geen moeite mee maar via de chromecast zou het
ook moeten kunnen.
John M.

Level 7
  • 166Posts
  • 2Oplossingen
  • 50Likes
Hier bijna een soort gelijk probleem.
Mijn vrouw kijkt vaak programma's die "opgenomen" zijn in de cloud terug via de Ziggo go app. Dit doen wij door middel van een chromecast en Apple apparatuur (iPad of iPhone). 1 programma bekijken gaat goed, maar wil ze vervolgens een 2e programma kijken dan gaat het mis.

Uitgelicht topic