Edelman wrote:
Het is geen Apple probleem omdat het via het Ziggo Go account van mijn schoonzoon wel werkt en via mijn account niet.
Waarschijnlijk een bug in de nieuwe box next ?
Anders heb ik geen rede Mark.
Ik zal proberen uit te leggen waarom er een verschil is in Ziggo GO, terwijl je toch dezelfde app gebruikt:
Er is 1 Ziggo GO app, die download je uit de appstore/playstore.
Als je daarop inlogt met een Mijn Ziggo account waarop een willekeurig abonnement actief is zónder Mediabox Next, dan maakt de app verbinding met server A.
Maar als je daarop inlogt met een Mijn Ziggo account waarop een Mediabox Next abonnement actief is, dan maakt de app verbinding met server B.
Zoals ik al schreef heb ik
ook een Mediabox Next en
ik kan wel Ziggo GO naar mijn Chromecast casten. Het is dus niet een algemeen probleem wat overal en altijd speelt met een Mediabox Next account.
Dat het wel met de Mediabox Next te maken heeft ben ik helemaal met je eens, maar we zijn er nog niet achter wat precies de problemen veroorzaakt. Dus we moeten op zoek!
Vandaar mijn vraag of je een Android apparaat hebt om mee te testen, want dat is een verschil tussen jouw beschreven situatie en mijn test.
Het kan ook zeker geen kwaad om de Chromecast een keer te resetten en opnieuw te installeren, wellicht zit daar nog oude data in waardoor er iets spaak loopt naar de nieuwe server.
Nog een verschil. Ik heb hier een modem met IPv6 (DS-Lite) en jouw modem draait op IPV4. Heb je dit bewust aangevraagd of is dit door de Klantenservice ingesteld vanwege problemen die je ervaarde of had je misschien behoefte aan portforwarding? Als bovenstaande geen oplossing biedt kan ik je modem een switchen naar IPv6, kijken of dat het oplost misschien.