Bugs Next

• 8 mei 2019
  • 11 Reacties
  • 983x Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Ik zie div topics veel dingen voor bij komen over bugs van de media box next of problemen.
laten we hier een lijstje maken van die dingen die voor bij komen.
dus alleen een korte omschrijving van het probleem of bug hier dan geen antwoord geven voor een oplossing daar zijn andere topics voor ff zoek functie gebruiken.

* beeldkwaliteit / flets beeld/ niet scherp
* cec probleem
* bt2020 probleem
* op een 4k tv beeld op 1080p zetten voor goed beeld in plaats 4k
* geplande opnames niet via de box verwijderen
* HDMI handshake
* niet kunnen opnemen ivm rechten wat wel kon mediabox xl
* geluid niet synchroon
* niet de 4k output optie hebben
* Next uitzet (eco modus) en weer aan niet op 1080p blijft staan.
* afstandbediening te koppelen
* weinig functionaliteit van de Next afstandsbediening (AB) in combinatie van eigen afstandbediening
* framerates gelijk worden aan dat van het oorspronkelijke stream-aanbod
* fout codes
* radio beetje omslachtig te vinden
* next springt s'nachts met de tv aan
* opgenomen programma's starten dus minuten te laat
* radio na een bepaalde tijd luisteren terug naar de tv.
* Aanpassen lichtsterkte van de indicatorlamp voorkant Next
* wil radio luisteren zonder tv aanzetten

ik heb er al wat op een rijtje gezet dus vul maar aan dan krijgen we een mooi overzicht
dus de problemen die hier staan of problemen staan hier op het forum of op
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1913810/59
dus ga niet dan antwoord geven op het probleem het is alleen dat er een overzicht komt
dan weten nieuwe mensen met een nieuwe media box next dat er een oplossing is of komt
dat we niet heel veel dubbele post krijgen

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Als je de diverse topic's beetje had opgezocht via de zoekbalk en in de categorie van de Next kan je meeste oplossingen al vinden.
Veel staat er ook in de Handleiding van de Next en voor Bug's en problemen zijn er altijd wel oplossingen.
Maar vele dingen die je aangeeft kan je zelf ook instellen en voorkomen, door eens je TV aan te passen en instellingen te wijzigen.

Ik verwijs je even door naar de Ziggo Media Box Next wie weet staan hier de tips in die je zoekt.
Reputatie 3
Badge +2
@Dave- lees eerst ff door wat er staat voor dat je wat zegt
er staat duidelijk dat het een lijst is met bugs of problemen voor oplossingen Zie Andere topics voor of ff Zoek functie gebruiken en somige problemen Ziin niet nog opgelost
Reputatie 7
Badge +26
De problemen die je aangeeft worden wel opgelost en moderators zitten er boven op ze komen doordeweeks zekers langs in het topic en zetten de problemen zekers door naar Ziggo. Het is goed dat je het op de kaart zet dat houd ze scherp en beter teveel gemeld dan te weinig, maar sommige dingen kan je ook zelf aanpassen. Ik kan het wel neerzetten wat je kan proberen met aanpassen maar laat maar even weten of dit gewenst is.
Reputatie 7
Er bestaat al een buglist alleen wordt deze bijgehouden door de testers van de box en is online niet voor iedereen beschikbaar wat een beetje jammer is want nu krijg je her en der vragen en meldt men problemen in losse topics en worden dezelfde vragen meerdere keren gesteld en even zoveel keren tot in den treure beantwoord.
Blijkbaar staat op het vrijgeven van deze buglist nog steeds de doodstraf en is het hier wat betreft de Next een zootje ongeregeld.
Reputatie 3
Badge +2
@mguzz dat is ook raar en als een lijstje bestaat zijn er maar voor sommige problemen nog geen oplossing en dat de testers die problemen niet ervaren als je div forums doorleest komen vaak de zelfde problemen terug
@Dave- is misschien wel een idee voor de problemen hier boven een link te zetten na des betrevende topic wij mensen zijn nog al lui willen vaak al een antwoord voor dat ze zelf wat moeten zoeken😉
Reputatie 7
Badge +26
Zoals @mguzz aangeeft de testers hebben alle issue's die er zijn aan Ziggo kunnen doorgeven en daar wordt een feedback opgedaan. Wat er voor de rest mee gebeurt, geen idee van. Maar is zekers in de toekomst wel handig een link of een issue topic te maken voor de Next en deze dan bij te houden zeg maar met een link voor de gebruikers van de Next waarop ze kunnen zien welke punten er onder de aandacht zijn en welke er nog zeg maar moeten besproken worden.

Ik ga zekers even op papier zetten en het voorleggen, kijken wat we kunnen bereiken. Ik hou je wel op de hoogte ervan.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo @Michael @Ziggo

Hier onder een onderwerp van mij met andwoord van bovenstaande persoon van ziggo ,zal eens kijken of dit bekend is ,geen andwoord meer op gekregen of ze bekend zijn en kan hier niet meer op andwoorden dus dan maar zo.

Mn irritatie word na 6,7 weken steeds groter alle problemen zijn er nog en de slechthorende ondertitel is er meer niet dan wel dus is niet te volgen voor mn partner,zullen misschien hien niet veel mensen gebruik van maken maar wij hebben hem nodig nog nooit 1 probleem met mn Humax gehad jammer zo dat hij weg is

Hoe lang moeten we nog wachten?Niet te doen

Voor de duidelijkheid kijk niets live neem alles op.

Mijn problemen zijn nu:

1.Verder kijken,Meerdere keren werk dit niet en moet je zoeken waar je bent gebleven ,en er is me al duidelijk uitgelegd hoe dit werkt op het forum,maat toch als ik bijv.al 15 of r5 heb gekeken gebeurt het.

2. Programmas worden niet opgenomen, of er staat een rode uitroepteken en kan je hem alleen maar verwijderen

3.Opnemen TV West nieuws(plaatselijke zender) kan niet als reeks dan neemt hij de hele dag al het nieuws op en per keer geeft hij constant aan programma's in de toekomst niet te hebben opgenomen.
Bijv.rood uitroepteken niet opgenomen tv.west 15 mei 17 mei 18 mei,de opname is dan ook gelijk weg.

DIt is echt mn ergste probleem:
4.Ondertitel slechthorenden doet het tijdens 1 programma de helft van de tijd niet bij alle zenders,het ergst bij sbs 6 en daarna rtl(en dat is echt heel vervelend als je SH bent) Er word gezegd moet je bij de omroepen zijn ,maar heb dit probleem nog nooit gehad tot de dag dat ik mn humax inruilde voor de Next. Krijg van sbs bijv.het andwoord dat moet je de horizon box nemen die werkt wel,dat zou toch triest zijn.

Geplaatst op forum Zie https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/ziggo-next-ondertitel-slechthorenden-40105

Bedankt voor het aanhoren
Reputatie 7
Badge +35
@crineke Dit zijn inderdaad nog bekende problemen met de Next.
De Next wordt nu in een beperkte oplage uitgerold om te bezien wat er goed gaat en mis kan gaan met de uitrol.
De issues die je noemt zijn bekend en er komen updates van de software aan.
Wanneer is moeilijk te zeggen, deze worden eerst weer getest voor ze uitgerold worden.
Reputatie 4
Badge +1
Oké, wel vervelend maar begrijp het.
Alleen voor een slechthorende echt heel erg naar
Reputatie 4
Badge +2

Goed idee deze lijst. Ik vind dat ziggo dit moet overnemen en actief moet rapporteren over de voortgang.
Reputatie 2
Badge +1
Goed idee een overzichts lijstje met alle bugjes/issues die er zijn, het mooiste zou zijn als dit een "sticky" topic zou zijn met linkjes naar topics waar de bugjes in besproken worden.

Reageer